Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:39

_Fleur schreef:
ROMANxBEAUTY schreef:
Zie dat er een foutje in mijn bericht staat, er staat prove is prive zadels.

Afgelopen nacht zijn er in dordrecht ook weer 17 zadels gestolen!!!!

welke stal?

Beerwijkhoeve

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:03

Het is de dordrechtse die is bestolen..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:11

Dat wilde ik ook net zeggen, er stond een heel artikel in de krant

Ik heb mn zadels thuis liggen.... :o

davjuh1504

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:33

En afgelopen nacht zijn weer zadels bij Manege Galop gestolen...

Maar gelukkig heb ik mijne thuis liggen.

-

Net gehoord dat er 50 gestolen zijn..

Dushigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:49

Ik ben verdorie vannacht voor de tweede keer dit jaar beroofd! :( Vannacht is er bij ons op stal op de canadasweg in Uden ingebroken en ze hebben alle zadels en hoofdstellen meegenomen!

Dit keer is een mooi nieuw stubben siegfried veelzeidigheidzadel (zwart/bruin) weggenomen. Grr ik ben woest. Ook van mijn hoofdstel want dat was van mijn overleden vorige paardje.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 07:49

:(

In Schijndel is in 1 straat 4 zadels gestolen en een hoop gereedschap.
Ze zijn in verschillende panden binnen geweest.

Saaaash

Re: [Centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:18

Vorig jaar Augustus bij ons. Stuk of 40 zadels. Alleen de dure meegenomen ( waarvan 3 van ons. Waren met 1 zielsgelukkig. Was een occasion konden we ipv 1250 voor 650 kopen. ) Omgeving Cruquius. Er is afgelopen week ook weer ergens ingebroken, daarvan hebben ze er 2 gepakt omdat ze bewegingscensoren hadden

chianty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:22

Vanacht zijn er in stroe 30 zadels gestolen , waaronder mijn jaquar dressuur zadel.

balen.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:26

jeetje!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:37

chianty schreef:
Vanacht zijn er in stroe 30 zadels gestolen , waaronder mijn jaquar dressuur zadel.

balen.

ppff balen zeg
bij ons ongeveer 2 maanden geleden ook zoveel
veel mensen hebben het wel terug gekregen van hun verzekering
dus dat zou ik zeker proberen als ik jou was

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:57

Informeer goed bij je verzekering of je spullen inderdaad verzekerd zijn. Als het onder je inboedel valt, even goed de kleine lettertjes lezen. Bij ons was het nl. zo dat het niet langer als 3 maanden buitenshuis gestald mocht zijn. En aangezien mijn zadel toen al ruim een half jaar op stal lag, vielen we (bijna) buiten de boot. We hebben verteld dat we het zadel ongveer eens in de maand mee naar huis namen om te poetsen. Bij iemand anders op stal deed de verzekering absoluut niet moeilijk en betaalde bijna direkt uit. Dus even je verzekering nakijken.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:42

Ik heb de verzekering uitgebreid met de spullen op stal. Moeten dan wel in een afgesloten ruimte liggen en er moet braakschade zijn als het gestolen is. Kost haast niets extra en geeft wel een zeker gevoel. (bij ons zijn ze een paar jaar geleden geweest, ook veel zadels gestolen toen).

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:35

Ik betaal € 1,60 per maand en heb een extra inboedelverzekering op mijn zadelkast op stal ter waarde van € 20.000, ik stond ook in stroe op stal maar ben daar met me paard weg. Gun niemand dit dat je spullen gestolen worden..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:37

Omgeving halle/zelhem ook zadels gestolen heb ik gelezen/gehoord..

Oppassen geblazen voor de échte achterhookers!
Mijn zadelkamer gaat op slot de komende weken ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:42

Wat vervelend! Gelukkig staan de kasten bij ons in een schuur die op slot is, en zitten de zadelkasten zelf ook nog op slot met cijfer code. Dus die worden niet zo makkelijk gestolen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:43

Inderdaad.
Helaas geldt : Als ze willen, doen ze het ook...
Het is geowon niet tegen te houden. Jammer..maar helaas.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:50

Vorige week woensdag zijn er bij een buurvrouw van mij 3 zadels gestolen, op klaarlichte dag. Het gaat om 2 Wintec zadels en 1 Thorowgood endurance zadel, alle met brede boom.
De daders rijden in een rood/ oranje, al wat ouder model, auto.
Ze was op het land bij de paarden ze zag toen ze terug liep de auto van haar erf wegrijden, later kwam ze erachter dat er 3 zadels weg waren. Waarschijnlijk heeft ze verstoord, kans is groot dat de rest anders ook weg was geweest.

Mocht iemand dergelijke zadels aangeboden krijgen i.c.m. zo'n kleur auto, dan kan dat mogelijk verdacht zijn. Maar let dus op, er zijn zadeldieven actief in de Achterhoek en ze rijden in een rood/oranje auto!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:55

Vorige week zijn ze hier in noordwijk ook bezig geweest..
Ik heb me zadel net terug van de zadelmaker.. maar die neem ik morgen dus weer mee naar huis!!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:02

Twente!!

Tot 3 weken terug zijn bijna alle zadels gestolen bij ons op stal, alleen die van de professioneel ruiter niet, die zaten achter cijferslot en mijn zadel niet en de kast naast mij niet. Dus super veel geluk gehad.
We waren net bezig met maatregelen treffen om dit in de toekomst te voorkomen, zadels die niet gestolen waren gewoon in de kasten laten liggen. Want zoveel lef zouden ze toch niet hebben om nog een keer te komen.... Ik had zojuist mijn wintec verkocht en de ainsley van mijn zus in gebruik. (nieuwprijs 1600 euro)
Vanmorgen kreeg ik een telefoontje dat álle zadels weg zijn. Hoe brutaal kunnen ze zijn...Binnen 3 weken weer alles weg. Mijne nu ook, die geeneens van mij was maar van mijn zus
Baal hier ontzettend van, wij zijn een huis aan het bouwen en hebben geen geld om een nieuw zadel te kopen.
Ik heb gewoon een inboedel verzekering, maar misschien ben ik er voor verzekerd. We zullen zien
Heb geen bonnen meer van aankoop...

Dus opgelet allemaal, ze zijn ontzettend brutaal!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:04

CK88 schreef:
Want zoveel lef zouden ze toch niet hebben om nog een keer te komen....

Juist wel! Een paar weken nadat de zadels gestolen zijn weten ze zo goed als zeker dat een deel van de zadels vervangen is door NIEUW zadels. Die leveren veel meer op. Het is juist eerder regel dan uitzondering dat ze na een paar weken nog een keer terug komen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:05

Falona schreef:
CK88 schreef:
Want zoveel lef zouden ze toch niet hebben om nog een keer te komen....

Juist wel! Een paar weken nadat de zadels gestolen zijn weten ze zo goed als zeker dat een deel van de zadels vervangen is door NIEUW zadels. Die leveren veel meer op. Het is juist eerder regel dan uitzondering dat ze na een paar weken nog een keer terug komen.

Stom inderdaad, dat bedachten wij ook daarna....
Grote rotweiler in de stal doen 's nachts!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:46

Ze komen altijd een x terug!!

gelukkig hebben we nu een hond lopen en alles zit achter alarm :)

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:25

afgelopen zondag 23 januari 2011 is op concours te Papendrecht (amberdreef 40) uit de zadelkamer van mijn trailer, nog voordat ik gestart was, mijn hoofdstel, zweep en LUC CHILDERIC DRESSUURZADEL gestolen!!

Dit betekend dat mijn paard per direct stil staat omdat mijn gehele harnachement gestolen is en ik dus niet kan rijden en alle wedstrijden af heb moeten zeggen.

Wie o wie heeft mijn zadel gespot
dit zadel is zeer exclusief en moet opvallen!!!

LUC CHILDERIC BUFFELLEER 17,5 inch (zwart)
nr: DSG 17151010

Voor diegene die hem gestolen heeft... laat anoniem weten waar mijn spullen zijn!!!
Ik kan geen kant op en ben niet in de financiele positie dat ik alles zomaar opnieuw aan kan schaffen.
Laat alstublieft iets weten of anderen let alstublieft op waar dit zadel te vinden is.

Mochten mensen meer weten PB mij ( estherha) of eigenaar zadel ( HvKerkwijk)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:52

estherha schreef:
afgelopen zondag 23 januari 2011 is op concours te Papendrecht (amberdreef 40) uit de zadelkamer van mijn trailer, nog voordat ik gestart was, mijn hoofdstel, zweep en LUC CHILDERIC DRESSUURZADEL gestolen!!

Dit betekend dat mijn paard per direct stil staat omdat mijn gehele harnachement gestolen is en ik dus niet kan rijden en alle wedstrijden af heb moeten zeggen.

Voor diegene die hem gestolen heeft... laat anoniem weten waar mijn spullen zijn!!!
Ik kan geen kant op en ben niet in de financiele positie dat ik alles zomaar opnieuw aan kan schaffen.
Laat alstublieft iets weten of anderen let alstublieft op waar dit zadel te vinden is.

Vreselijk!
Maar hier ben je gewoon voor verzekerd met jou inboeldenverzekering :)

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:59

Niet dus, het is uit de trailer gestolen en niet uit een huis/stal.

CK88 schreef:
estherha schreef:

Vreselijk!
Maar hier ben je gewoon voor verzekerd met jou inboeldenverzekering :)