[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:29

Fijn dat je merrie weer thuis op stal staat, je beschrijft haar glorieuze intocht heel mooi!

Die blik van Ukkie _O- . Ik geef d'r geen ongelijk, al staat het haar beeldig :D .

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 04:09

@Lalladidoo : Daisy moet nog minimaal 3 weken op totale boxrust, daarna 4 weken stappen aan de hand enkele keren per dag en dan na de controle mag ze eventueel weer los. Dus dat wordt in het nieuwe jaar ben ik bang.
Maar goed, we gaan ons best doen het haar zo comfortabel mogelijk te maken, zover dat kan met boxrust

@mala26 : Nee he, die Uk wordt ondertussen een jaarling naarling :j Ik zal haar binnenkort eens meten, maar ze lijkt redelijk in de buurt te komen van de kleinere merries al (die zijn 1.56m), 1.50m schat ik haar eigenlijk wel op het moment

@Miereneter : Haha ja die blik, Ukkie is altijd heel duidelijk over wat ze ervan vindt :') :+ Gelukkig is ze goed om te kopen met brokjes of snoepjes O:)

Ik heb het topic maar gemaakt, ik kon toch niet slapen
[PP] Ukkie going Diva voor de veulenverkiezing

De foto's zijn leuk geworden, blij mee <3

Er is ook nog een foto van Daisy gemaakt,met haar ballonnen. (Sorry, sentimentele muts alert : Daisy kwam thuis dus er moesten wel ballonnen komen :o )
Afbeelding

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 08:50

Och wat leuk! Die paarden boffen maar met jou.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:00

Wat super fijn dat ze weer thuis is en dat alles goed gaat! Wat een zorgen kun je toch hebben om die paarden…
Hopelijk blijft verdere tegenslag jullie heel lang bespaard!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 12:14

Oo wat leuk die foto van Daisy met de ballonnen en hoe de andere paarden reageerden op haar terugkeer. Hopelijk gaan de weken boxrust gauw om. Laat je er dan steeds 1 bij staan of lopen de andere paarden binnen Daisy’s zicht als ze buiten de stal staan?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:28

Soms kan je niet sentimenteel genoeg zijn. Dit zijn dingen om te vieren. Zeker na jullie jaar.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:18

Fijn dat ze weer thuis is. Ik hoop dat ze zelf ook snapt wat drie weken boxrust is en vier weken braaf aan het handje mee stappen… mijn ouwe brave sul moest tig jaar geleden als guppie ook een keer 10 dagen boxrust houden en enkel aan het handje stappen….nou, dat werd hem niet. De boxrust ging nog wel. Dat stappen niet.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 19:33

@Sjonniez : Wat lief, dank je wel :j Ik bof ook met de paarden, soms kan ik ze wel achter het behang plakken maar zonder ze zou ik denk ik me dood vervelen :o

@Pallatin : Echt heel heel fijn dat ze weer thuis is, en zeker wat een zorgen. We hebben geen kinderen , voor mij zijn het echt mijn kinders, hoop dat we idd ons portie voorlopig nu wel even weer hebben gehad, maar je weet het nooit met die levende have

@Marigold : Ja leuk he! Ze staan in 'ploegen' op de paddock dus ze heeft of Klarrissa tegenover zich staan of Star :j De eerste 2 dagen vond ze het echt niet leuk wanneer Klarrissa naar buiten ging, gelukkig is ze nu rustig en lijkt ze zich erbij neer te hebben gelegd

@Mala26 : Nou, zeg dat wel. Genoeg weer beleefd dit jaar, maar ook zeker hele mooie momenten naast alle ellende, dat mogen we ook niet vergeten !

@Karijn : De boxrust gaat idd goed zover, ik verwacht ook dat het stappen aan de hand nog wel eens de lastige periode kan gaan worden, alhoewel Daisy over het algemeen het prima vindt om rustig te doen als ze maar kan grazen. Dan gaan we dat gewoon doen, stappen en hier en daar grazen. Ging bij de kliniek ook prima :j

Dag 2 thuis nu en ze gaat nog steeds supergoed ! *\o/* Donderdagavond was haar temperatuur even 38,2 maar zolang ze niet boven de 38,5 kwam of bleef hoefde ik me niet druk te maken.
Gisteren overdag netjes 37,2 en in de avond 37,5
Vanochtend 37,1 en nu net 37,4 dus het gaat gewoon supergoed <3 We doen het hooi wel in slowfeeders en zorgen dat ze de hele dag hooi beschikbaar heeft, als we het los op de grond doen versopt ze het steeds :roll:
Verder doe ik overdag het luikje open, zodat ze lekker rond kan kijken. Stalhouder doet hem dan in de avond na het voeren weer dicht.

Filmpje vanmiddag

Verder heeft Ukkie haar fleece gevoerde regendeken gekregen vandaag, om haar toch wat te ondersteunen deze winter. Normaal hou ik er niet zo van bij de jonge paarden, maar ik wil niet dat ze meer gaat inleveren door de temperatuursverschillen
Afbeelding
So far so good, ze is weer heerlijk zichzelf en het is gewoon superfijn om haar weer thuis te hebben <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 08:05

Wat een fijne update! <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 16:53

Fijne update, jij hebt je portie ellende dit jaar wel weer gehad. poeh...

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 09:05

Update na een week thuis: Daisy doet het nog steeds supergoed. Ze vindt het prima om op de box te blijven :') geniet lekker van haar hooi en slobber over de dag en van de borstelbeurten en massagebeurten :j

Echt fijn dat ze zo meewerkend is, dat scheelt een hoop kopzorgen 8-)

Het is hier nu echt herfstig qua weer, een week vakantie zit er bijna op, gelukkig nog 1 1/2 te gaan, want deze is voorbij gevlogen en ik heb nog niets van mijn ‘vakantieplanning’ af kunnen strepen :+ Dit weekend op mijn broertje en zusje passen, zodat mijn moeder even een weekendje kan bijkomen met haar man, dat wordt ook gezellig.

Ik merk dat bij sommige van onze paarden de weeromslag niet helemaal in de koude kleren is gaan zitten, die hebben in 3 weken toch best wat ingeleverd. Van de week alles ontwormd weer, en voer ze sinds 2 weken toch weer allemaal wat slobber en vitamines bij elke dag en extra hooi, hopelijk knappen ze daar een beetje van op weer.

Phoebe en Funny hebben bedacht dat ik nog niet genoeg werk had in mijn vakantie dus na wat mot met elkaar staat die met een gat en ei op haar been even een paar dagen binnen
Afbeelding
Gelukkig inmiddels aardig wondexpert (hoera werken in de zorg :D en paarden die zichzelf graag afbreken) en we zweren bij honing met de wondgenezing, dus ik verwacht dat we dit zonder dierenarts af kunnen (uiteraard is er overleg geweest over de aanpak en dierenarts zei direct: je weet wel hoe het werkt, mocht het niet goed genezen dan bellen )

Dus die staat uit voorzorg ook even op de antibiotica en ik verschoon het verband 2x per dag.

De groep wel uit elkaar getrokken op de paddocks , want de hele winter dit gelellebel daar heb ik dus geen zin in :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:08

Wat fijn dat ze zo goed gaat, duimen dat het gewoon zo goed blijft gaan!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:49

Paarden zijn leuk. Paarden zijn leuk. :+

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:08

Het houdt je van de straat :+

Fijn dat het met Daisy goed gaat.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:41

Ach je hoeft maar een hobby te hebben hè. Geniet van jouw weekendje met jouw broertje & zusje.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:41

Van harte, Uk gouden merrieveulen van Bokt!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 13:47

karijn schreef:
Van harte, Uk gouden merrieveulen van Bokt!

Allemaal super bedankt voor het stemmen, ze was voor ons al ons gouden meisje, maar zo lief dat zoveel mensen op haar hebben gestemd <3 (ook degene die op onze Ursa hebben gestemd)

Het zijn allemaal prachtige veulens , stuk voor stuk :j

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:01

Gefeliciteerd, dik verdiend. Een extra goud tintje aan zo'n bijzonder kind.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:23

Lang leve Ukkie als gouden bokt merrieveulen! <3 Heeft ze zeker verdiend. :D

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 01:46

Wat lief van jullie <3

Ik was een heel bericht aan het typen, ineens bericht weg, helaas :+

Hier gaat alles stabiel goed met de paarden. Daisy is alweer bijna 3 weken thuis en still going strong +:)+ Ze begint nu wel iets chagrijniger te worden van de boxrust naar mijn idee, maar ze houdt zich verder goed.
We doen elke dag een paar kriebel momenten en dat vind ze heerlijk.

Nog een weekje en dan mogen we het wandelen op gaan pakken, ik zal eens vragen naar het opbouwschema van de kliniek :j

Klarrissa en Ralph zijn door onze bijrijdster echt prachtig vastgelegd met een kerstkrans, worden ze een heel ander paard van ineens zo met knotjes :o
Afbeelding

Afbeelding

Verder gaat het met Phoebe gelukkig ook een stuk beter, ze had op de dag dat we Daisy op gingen halen een fikse jaap aan haar linkerbeen en een gat in de kogel opgelopen (don't ask me how :roll: ) dus je kunt je indenken hoe erg ik heb zitten tieren in die auto op de terugweg, maar gelukkig hebben we het met monitoren van de dierenarts op afstand en zelf verbinden en behandelen met honingzalf kunnen redden :j Het duurt nog wel even voor het helemaal dicht zit, maar inmiddels staat ze samen met Ukkie weer een paar uur per dag buiten.
Afbeelding
Ukkie groeit nu alweer uit het dekentje die ze net een paar weken op heeft :+

Vanmiddag vonden ze er niets aan
Afbeelding

Blij dat het samen weer goed gaat, aan het begin van het paddockseizoen hadden we het geprobeerd om Ukkie bij Phoebe en Noalynn te zetten, maar toen accepteerden ze beide Ukkie ineens niet meer. Nu ik Phoebe weer alleen met haar heb staan, gaat het eigenlijk prima. Nu nog even kijken of Noalynn weer bij haar oude vriendinnen Klarrissa en Odessa in kan staan voor het paddockseizoen, dan staat niemand alleen.
Is een heel gepuzzel soms zo in het paddockseizoen, op de weide waar ze ruimte hebben en natuurlijk de hele dag eten, gaat de grote groep dames prima samen, maar op de paddocks ging dat even niet zo soepel dit jaar.

Ukkie is helemaal gek met Torbjorn

Heel verschil met haar zus Rosa

Afbeelding

Als het weer echt te slecht is maakt ze de binnenbak onveilig met Phoebe
Afbeelding

Afbeelding

Het is hier qua paddocks echt drama na alle regen en natte sneeuw, ook de longeercirkel is gewoon veel te zwaar zo met al het water, dus het echte trainen van de paarden in het grondwerk staat op een laag pitje. Dus we richten ons vooral lekker op puzzelwerk, t touch sessies en borstelen.

Onyx vindt zichzelf heel leuk en die haal ik elke dag zo uit de paddock

Het houd je van de straat zeggen ze weleens :o

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:59

Dan is het toch altijd wel weer even puzzelen.
En zo'n paard als Onyx.... Zou je toch achter het behang plakken!

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:47

Heerlijk verslag weer. Gelukkig doen ze het allemaal goed.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 02:51

Mirjam79 schreef:
Dan is het toch altijd wel weer even puzzelen.
En zo'n paard als Onyx.... Zou je toch achter het behang plakken!

Haha, het is dat hij zwart is, maar echt, wat een ransaap is het :o Nu moet ik zeggen dat sowieso de helft van onze paarden echt varkens zijn hoor in paardendisguise, daarmee heb ik het dan weer niet getroffen :+

@Tijn8: Ja heel fijn inderdaad dat het stabiel rustig en goed gaat, dankbaar daarvoor !

Wat een weer is het he. De paddocks zijn hier net drijfzand, niet te doen. Dus na een paar uur buiten zijn ze er ook wel weer klaar mee, begrijpelijk.

Afgelopen week stond in het teken van mezelf en mijn lijf aanpakken, lang uit kunnen en moeten stellen door alle omstandigheden, maar nu kon ik er door de dagelijkse pijn en het slechte slapen niet meer omheen.
Ondertussen na verschillende onderzoeken heb mag ik me bij de Fibromyalgie mensen voegen, een diagnose die ik zelf al even in mijn hoofd had zitten, want reuma of carpaal tunnelsyndroom daar pasten de klachten gewoon niet helemaal bij.

Voor mij wel even een omschakeling, want ik ga nu een traject in waarin ik ga moeten leren omgaan met de grenzen van mijn lichaam en per dag moet gaan leren te bekijken wat ik kan , in plaats van gewoon altijd maar doordenderen |o
Iets wat ik natuurlijk verstandelijk al wel wist en mijn omgeving heeft het ook vaak aangegeven, maar ik ben gewoon niet gemaakt om stil te zitten.

Wel gelijk gezegd dat ik dus echt hier goede hulp bij nodig ga moeten hebben, want ja, die verschrikkelijke pijn elke dag is ook geen jaren meer vol te houden, maar ik ken mezelf ook en het zit gewoon zo in de aard van het beestje om maar voor iedereen klaar te staan en er altijd te zijn voor de dieren, dat dit voor mij een pittig traject gaat zijn om dit om te moeten gaan schakelen.

Ergens ervaar ik wel veel rust nu ik eindelijk na 8 jaar pijn een 'stempel' heb, dat ik gericht het aan ga pakken met goede professionele hulp. Vriendlief is in ieder geval trots op me en blij dat ik het nu eindelijk aan ga pakken, hij is me altijd blijven steunen in alles, ook al was hij het ergens niet mee eens, en ook dit traject gaan we samen gewoon rocken :j

Verder ben ik me sinds vorige week dus echt aan de afspraak gaan houden van : Hoe word ik wakker vandaag, hoeveel pijn ervaar ik , en op basis daarvan maak ik de planning voor de dag. In plaats van de planning maar door te duwen voor de hele week.
Uitmesten doe ik nu in etappes, er moeten toch 15 stallen gemest elke dag en nu ze weer op de paddocks staan is het gewoon een keer zo zwaar natuurlijk. Dus 5 stallen mesten, dan even een paard poetsen en trainen en dan weer verder :j

5 december heb ik de afspraak met een Psychosomatisch Fysiotherapeut en dan start het traject officieel. Ik kijk ernaar uit in ieder geval, de pijn was vandaag weer ontzettend pittig dus ook rustig aan gedaan en vanavond geslapen voor de nachtdienst. Ik wil nog niet de zwaardere pijnstillers gaan innemen omdat voor nu de paracetamol voldoende werkt.

Kaelynn van de week weer opgepakt in de lange lijnen, die kan zo heerlijk sjouwen

Daisy vandaag heerlijk verwend met een T touch sessie, morgen bellen met de kliniek aangaande het opbouwschema aan de hand stappen en dan kunnen we vanaf aankomende week hiermee beginnen *\o/*
Afbeelding
Dit vind ze er zelf van :+

Afbeelding
Ukkie en Phoebe stonden er zo bij de hele middag, die vonden de storm maar niks. Heb ze maar op tijd weer naar binnen gehaald :(:)

Vanmiddag gaan we weer bezig met Rosa, hopelijk is het dan niet meer zo stormachtig als vandaag, anders wordt dat ook niks.
Zelf begonnen weer aan mijn nachtdienstenblok van 6, met ook ernaast een best pittige planning, dus maar even kijken wat echt nodig is en wat ook eventueel anders kan.

Oja en last but not least : We hebben dinsdag kijkers gehad voor Star en onder voorbehoud van de klinische en rontgologische keuring is hij verkocht *\o/* De kijker en hij hadden direct een mooie klik, ze gaat hem nog fijn de tijd geven en ik hoop gewoon dat hij lekker 10 december slaagt en naar hij toe kan verhuizen. Dan krijgt ook hij zijn welverdiende aandacht :j
Afbeelding
Knap puppypaard

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:25

Tsjee wat een verhaal. Goed van je dat je nu (eindelijk) tijd hebt om aan jezelf te denken.
In je hoofd gaat een knop om en wordt je gedwongen om keuzes te maken.
Zo te horen ben je goed bezig +:)+
Wat fijn dat Star (onder voorbehoud) verkocht is!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:54

Fijn dat je nu weet wat het is. Ik ben er sinds kort ook achter gekomen dat ik het heb en toen vielen heel wat kwartjes op zijn plek. Met die kou en nattigheid heb ik er veel meer last van. Ben blij dat ik er maar 4 heb staan want 15 zou mijn lichaam echt niet trekken. Nu vaak al te veel. Ik doe het ook in etappes het mesten. En mest de stallen sowieso al 2x per dag zodat het minder werk is.
Hopelijk vind je een weg erin en accepteren helpt.. weet dat lastig is maar helaas zal het niet veranderen en zal je ermee moeten leren omgaan zodat het minder in de weg zit!