Wat een verschil een ander bit kan maken… echt nog niet optimaal maar zoveel meer rust met zijn hoofd, zelfs stukjes echt mn hand opzoeken, afknabbelen veel makkelijker sturen.
Had als test nu een Neue Schule watertrens ingehangen… super licht bitje en hij kan makkelijker zijn tong kwijt zo lijkt het
Hier word ik zo gelukkig van!
dieseltje09 schreef:Als we toch over bitten en hoofdstellen bezig zijn. Ik rij Niko nu in met een KK bustrens, dubbelgebroken anatomisch bla bla(14mm dik). Maar krijg steeds vaker het idee dat hij dit echt geen prettig bit vind. Zn mond is niet mooi gesloten, bit zit echt in de weg lijkt het. Hij reageert er ook heftig op. Gister toevallig voor het eerst met zijn “echte” hoofdstel gereden(daarvoor telkens met de kaptoom en dubbele teugel, dus zowel op de sidepull ringen als het bit om bit rustig te introduceren)
Maar daar was hij gister dus best best bozig op, keer met zn hoofd slaan, keer echt protest omdat we toch echt moesten sturen… daarna teugels lang, alle druk eraf en toen stapte hij gewoon braaf door. Probleem zit dus echt op de druk van het bit lijkt het.
Ik wil dus kijken naar ander bitje maar even de vraag wat dan. Tandarts van de week gaf al aan dat hij niet de wereld van ruimte had en meer dan 14mm word moeilijk. Neig om te kijken naar een myler maar ben bang dat die best pittig is voor een jonkie. Aan de andere kant geld dat niet voor elk bit?