Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:Leuk een ijslanderzoektocht! Wat zoek je precies? Recreatie of wedstrijden?
Azmay schreef:ruitje schreef:Leuk een ijslanderzoektocht! Wat zoek je precies? Recreatie of wedstrijden?
Beide, heb geen grote wedstrijdambities zo ver (ben al blij dat ik een beetje in tolt rond kom op de lespaarden momenteel) maar het lijkt me wel leuk om te doen en denk ook dat ik de mogelijkheid ga hebben hier in de buurt.
Ben een merriemens en vind een jong paard opleiden erg leuk om te doen maar wil wel een minimaal 4 jaar oude zodat ik echt meteen in het serieuzere (grond) werk kan beginnen. Karakter is vooral belangrijk, houd van dieren die mee willen denken en speels maar eerlijk zijn.
c_alsemgeest schreef:Wat een lekker bonkie!
Bij mij is de zoektocht (weer) uitgesteld
Na het herstel van mijn arm is er gister een goedaardige tumor gevonden van 9 á 10cm....die moet er eerst even uit
Na het herstel van mijn arm is er gister een goedaardige tumor gevonden van 9 á 10cm....die moet er eerst even uit
Josien_ schreef:c_alsemgeest schreef:Wat een lekker bonkie!
Beterschap!
Ik vind er eigenlijk geen bal aan dat paarden kopen. Al het leuks is binnen enkele dagen na 1x bezichtigen verkocht.
Je krijgt geen kans om alles op een rijtje te zetten of überhaupt een 2e keer te komen kijken.
Dat is niet hoe ik zo'n grote beslissing wil en kan maken. Maargoed, ik heb ook geen haast. Ooit komt het wel goed.
waikiki_6 schreef:Ik volg het topic al een tijdje en kom even uit mijn meeleesmodus (om off-topic te reageren)
Er is geen bal aan het kopen van een paard maar uiteindelijk heb je na de stress resultaat![]()
Aan verkopen heb je en de stress en daarna gaan of geen paard meer, of zit je met een afgekeurd paard waarvan je niet weet wat je ermee aan moet. Als het voor beide partijen makkelijker kan zonder stress en iemand heeft de gouden tip dan hoor ik dat graag
moniek21 schreef:Omdat ik las dat het leuk gevonden wordt om nog eens wat van aankopen terug te zien ..
hier mijn Daily Diamond nog eens .. ik heb hem nog maar 3 maanden maar jeetje wat ben ik al gek met dat paardvolgend weekend staat ons wedstrijd debuut gepland
![]()
[ [url=m/dzGPUS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K8PQXZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
amandananana schreef:Ik wil me graag melden hier, maar voorlopig nog in de meeleesmodus. 2 weken geleden is mijn 27 jarige ruin overleden, dat is voor nu nog veel te vers om al naar een ander paard op zoek te gaan, maar ik weet wel dat ik nog niet met de paarden zou willen stoppen. Ik heb nog nooit een paard gekocht, deze ben ik eerst gaan verzorgen en er zo ingerold. Dus wel fijn om jullie ervaringen te lezen
joyce B schreef:Ik ben sinds een tijdje af en toe wat aan het meelezen in dit topic.
Voir onze 8 jarige dochter wat aan het kijken voor ee brave lieve pony waar ze eerst aan een touwtje en later los op kan leren rijden.
Ik begon met leuke A en B- Welshjes zoeken op marktplaats, maar wat vielen de prijzen me tegen!
Budget had ik op rond de €4000,-
Inmiddels ben ik gaan twijfelen of we niet beter gelijk voor een echt lieve grote D-pony kunnen gaan.
Ik heb nog een nu bijna 31 jarige ruin van 1,48 die minder wordt en mijn kwpn merrie is al jaren af en aan uit de runnibg met blessures. Daarbij is ze voor mij te breed waardoor ik last krijg van mijn lijf. (vooral bekken/heupen, maar ook rug, nek en schouders) en haar bewegingen niet goed uit kan zitten in de draf.
Ik zou er voor mijzelf dan graag een grote D of E maat bij willen die wat smaller is en waarbij ik wel goed kan doorzitten zodat ik hopelijk ooit nog naar de Z2/ZZ-Licht kan doorgroeien ondanks mijn fysieke beperkingen.
Als we een klentje kopen groeit ze er misschien in 2 a 3 jaar weer uit.
Als we een grotere kopen die wel heel lief en braaf is met kinderen kunnen ook wij er lekker mee rijden de rest van de week.
Ik ben wat aan het kijken naar (kruising) Welsh pony's, NRPS en ik las hier de tip om eens te kijken naar Duitse Rijpony's.
Verder kijk ik wat naar PRE en andere Zuid Europese Rassen en natuurlijk naar (te klein gebleven) warmbloed paarden.
Samengevat: Gezond, sport type grote pony/(te) klein paard, merrie, mooi gebouwd, goede bewegingen en mooie uitstraling voor de dressuur.lief en braaf als je weinig vraagt, maar wel voldoende werklust bij een meer gevorderde ruiter. Liefst onder de 10 jaar
Hoeft niet geklasseerd te zijn als ze maar fijn te rijden is dan kan ik het diertje zelf wel doorrijden.
Budget tot 8000 euro maar liever natuurlijk tussen de €4500,-/€6000,-
Ik heb geen haast, dus ben vooral nog aan het oriënteren en heb nog geen paarden of pony's bezichtigd en uitgeprobeerd.
Zag een paar leuke pony's vanuit een stal Regio Ommen. Marienheem?
joyce B schreef:Zou de inflatie en onzekerheden m.b.t. de oorlog een rol spelen?
StalNollie schreef:hoe groot is jullie kind van 8 jaar? D is echt groot ik raad het af. (afhankelijk van grootte kindje)