Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:25

Leuk een ijslanderzoektocht! Wat zoek je precies? Recreatie of wedstrijden?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:29

ruitje schreef:

Beide, heb geen grote wedstrijdambities zo ver (ben al blij dat ik een beetje in tolt rond kom op de lespaarden momenteel :') ) maar het lijkt me wel leuk om te doen en denk ook dat ik de mogelijkheid ga hebben hier in de buurt.
Ben een merriemens en vind een jong paard opleiden erg leuk om te doen maar wil wel een minimaal 4 jaar oude zodat ik echt meteen in het serieuzere (grond) werk kan beginnen. Karakter is vooral belangrijk, houd van dieren die mee willen denken en speels maar eerlijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:33

Leuk een vriendin van mij heeft er weet van, zij heeft ook een ijslander en meerdere gehad. Ik kan haar wel eens vragen om goede contacten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:46

Welkom aan alle nieuwe mensen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:23

Azmay schreef:
ruitje schreef:

Beide, heb geen grote wedstrijdambities zo ver (ben al blij dat ik een beetje in tolt rond kom op de lespaarden momenteel :') ) maar het lijkt me wel leuk om te doen en denk ook dat ik de mogelijkheid ga hebben hier in de buurt.
Ben een merriemens en vind een jong paard opleiden erg leuk om te doen maar wil wel een minimaal 4 jaar oude zodat ik echt meteen in het serieuzere (grond) werk kan beginnen. Karakter is vooral belangrijk, houd van dieren die mee willen denken en speels maar eerlijk zijn.

In Geldrop wonen en een IJsco zoeken; dan zou ik op twee plaatsen beginnen: Guy en Carla :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:34

c_alsemgeest schreef:
Wat een lekker bonkie!

Bij mij is de zoektocht (weer) uitgesteld :
Na het herstel van mijn arm is er gister een goedaardige tumor gevonden van 9 á 10cm....die moet er eerst even uit :')

Aii, sterkte daarmee!

Over foto's van 'nieuwe' aanwinsten gesproken, mijn jonkie Sheridan geniet nog altijd van het goede leven. :)

Afbeelding

Foto is alweer van een poosje terug :o
Ga volgende week weer langs (hij staat 150 km hier vandaan), hij wordt dan gecastreerd. Hoop dat dit allemaal goed gaat. Heb vorig jaar al zoveel pech gehad met de paarden :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:58

c_alsemgeest schreef:
Wat een lekker bonkie!

Na het herstel van mijn arm is er gister een goedaardige tumor gevonden van 9 á 10cm....die moet er eerst even uit :')

Beterschap!

Ik vind er eigenlijk geen bal aan dat paarden kopen. Al het leuks is binnen enkele dagen na 1x bezichtigen verkocht.
Je krijgt geen kans om alles op een rijtje te zetten of überhaupt een 2e keer te komen kijken.
Dat is niet hoe ik zo'n grote beslissing wil en kan maken. Maargoed, ik heb ook geen haast. Ooit komt het wel goed ;) .

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 00:48

Ik volg het topic al een tijdje en kom even uit mijn meeleesmodus (om off-topic te reageren :+ )
Er is geen bal aan het kopen van een paard maar uiteindelijk heb je na de stress resultaat /3
Aan verkopen heb je en de stress en daarna gaan of geen paard meer, of zit je met een afgekeurd paard waarvan je niet weet wat je ermee aan moet. Als het voor beide partijen makkelijker kan zonder stress en iemand heeft de gouden tip dan hoor ik dat graag :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 02:16

Ah Azmay, schakel je over van de PRE naar een Ijslander? Heb je de PRE’s nog?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 06:50

@Dilan , wat een knapperd. Dat snap ik dat je niet alle dagen heen gaat .. zeker niet met deze benzine prijzen ;(

@Azmay .. welkom , leuk een IJslander heel veel succes met de zoektocht :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:50

Josien_ schreef:
c_alsemgeest schreef:
Wat een lekker bonkie!

Beterschap!

Ik vind er eigenlijk geen bal aan dat paarden kopen. Al het leuks is binnen enkele dagen na 1x bezichtigen verkocht.
Je krijgt geen kans om alles op een rijtje te zetten of überhaupt een 2e keer te komen kijken.
Dat is niet hoe ik zo'n grote beslissing wil en kan maken. Maargoed, ik heb ook geen haast. Ooit komt het wel goed ;) .

Mee eens.
Ik vind het ook vreselijk :')
Over Jam toen bijna een jaar gedaan _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:58

waikiki_6 schreef:
Ik volg het topic al een tijdje en kom even uit mijn meeleesmodus (om off-topic te reageren :+ )
Er is geen bal aan het kopen van een paard maar uiteindelijk heb je na de stress resultaat /3
Aan verkopen heb je en de stress en daarna gaan of geen paard meer, of zit je met een afgekeurd paard waarvan je niet weet wat je ermee aan moet. Als het voor beide partijen makkelijker kan zonder stress en iemand heeft de gouden tip dan hoor ik dat graag :D

Nee verkopen lijkt me ook al niks haha!
Tenzij je iets koopt om te verkopen misschien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:10

moniek21 schreef:
Omdat ik las dat het leuk gevonden wordt om nog eens wat van aankopen terug te zien ..
hier mijn Daily Diamond nog eens .. ik heb hem nog maar 3 maanden maar jeetje wat ben ik al gek met dat paard <3 volgend weekend staat ons wedstrijd debuut gepland :D
[ [url=m/dzGPUS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K8PQXZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk Monique weer. Succes met je debuut!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:12

c_alsemgeest schreef:

Wat naar allemaal zeg! Ik duim voor je dat het allemaal een beetje snel gaat. Ook geen kleintje 9 a 10 cm

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:48

Oh was dit topic even kwijt (per ongeluk ontstipt). Leuk die foto's van hoe het met de nieuwe aanwinsten gaat!

Wat afschuwelijk c-alsemgeest. Heel veel beterschap en hopelijk kan het snel en makkelijk verwijderd worden. Je hebt wel veel pech hoor! Maar gelukkig goedaardig, dat is wel het belangrijkste.

Verder welkom aan de nieuwe mensen en gefeliciteerd voor de aankopen die ik gemist heb!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:09

amandananana schreef:
Ik wil me graag melden hier, maar voorlopig nog in de meeleesmodus. 2 weken geleden is mijn 27 jarige ruin overleden, dat is voor nu nog veel te vers om al naar een ander paard op zoek te gaan, maar ik weet wel dat ik nog niet met de paarden zou willen stoppen. Ik heb nog nooit een paard gekocht, deze ben ik eerst gaan verzorgen en er zo ingerold. Dus wel fijn om jullie ervaringen te lezen :)

zelfde hier...eind november is mijn toen bijna 26 jarige overleden. Ik ben wel gelijk gaan zoeken, ook om de pijn te verzachten. Maar na 5 paarden, waarvan ook echt wel 2 super leuke!, durfde ik steeds niet die knoop door te hakken. Want alles vergeleek ik met mijn vorige paard. Daarom heb ik het even on hold gezet. Nog steeds een soort van on hold, maar wel mijn ogen aan het open houden.

Ik denk dus heel verstandig om eerst het verlies van je vorige paard een plekje te geven.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:04

c_alsemgeest schreef:
Wat een lekker bonkie!

Jeetje... wat groot! Wat zal die in de weg zitten.
Heel veel sterkte en hopelijk kunnen ze hem helemaal verwijderen en herstel je vlot weer

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:33

Ik ben sinds een tijdje af en toe wat aan het meelezen in dit topic.

Voir onze 8 jarige dochter wat aan het kijken voor ee brave lieve pony waar ze eerst aan een touwtje en later los op kan leren rijden.
Ik begon met leuke A en B- Welshjes zoeken op marktplaats, maar wat vielen de prijzen me tegen!

Budget had ik op rond de €4000,-

Inmiddels ben ik gaan twijfelen of we niet beter gelijk voor een echt lieve grote D-pony kunnen gaan.

Ik heb nog een nu bijna 31 jarige ruin van 1,48 die minder wordt en mijn kwpn merrie is al jaren af en aan uit de runnibg met blessures. Daarbij is ze voor mij te breed waardoor ik last krijg van mijn lijf. (vooral bekken/heupen, maar ook rug, nek en schouders) en haar bewegingen niet goed uit kan zitten in de draf.
Ik zou er voor mijzelf dan graag een grote D of E maat bij willen die wat smaller is en waarbij ik wel goed kan doorzitten zodat ik hopelijk ooit nog naar de Z2/ZZ-Licht kan doorgroeien ondanks mijn fysieke beperkingen.

Als we een klentje kopen groeit ze er misschien in 2 a 3 jaar weer uit.
Als we een grotere kopen die wel heel lief en braaf is met kinderen kunnen ook wij er lekker mee rijden de rest van de week.

Ik ben wat aan het kijken naar (kruising) Welsh pony's, NRPS en ik las hier de tip om eens te kijken naar Duitse Rijpony's.

Verder kijk ik wat naar PRE en andere Zuid Europese Rassen en natuurlijk naar (te klein gebleven) warmbloed paarden.

Samengevat: Gezond, sport type grote pony/(te) klein paard, merrie, mooi gebouwd, goede bewegingen en mooie uitstraling voor de dressuur.lief en braaf als je weinig vraagt, maar wel voldoende werklust bij een meer gevorderde ruiter. Liefst onder de 10 jaar

Hoeft niet geklasseerd te zijn als ze maar fijn te rijden is dan kan ik het diertje zelf wel doorrijden.

Budget tot 8000 euro maar liever natuurlijk tussen de €4500,-/€6000,-

Ik heb geen haast, dus ben vooral nog aan het oriënteren en heb nog geen paarden of pony's bezichtigd en uitgeprobeerd.

Zag een paar leuke pony's vanuit een stal Regio Ommen. Marienheem?

Ben benieuwd of ik iets kan vinden wat geschikt is...

Ik heb wel het idee dat de prijzen al wat stabiliseren en paarden worden ook al wel in prijs verlaagd. Zou de inflatie en onzekerheden m.b.t. de oorlog een rol spelen?
Laatst bijgewerkt door joyce B op 07-04-22 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:46

c_alsemgeest schreef:
Wat een lekker bonkie!

Jeetje dat is ook niet niks, zeker omdat ie zo groot is! Sterkte ermee!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:51

joyce B schreef:
Ik ben sinds een tijdje af en toe wat aan het meelezen in dit topic.

Voir onze 8 jarige dochter wat aan het kijken voor ee brave lieve pony waar ze eerst aan een touwtje en later los op kan leren rijden.
Ik begon met leuke A en B- Welshjes zoeken op marktplaats, maar wat vielen de prijzen me tegen!

Budget had ik op rond de €4000,-

Inmiddels ben ik gaan twijfelen of we niet beter gelijk voor een echt lieve grote D-pony kunnen gaan.

Ik heb nog een nu bijna 31 jarige ruin van 1,48 die minder wordt en mijn kwpn merrie is al jaren af en aan uit de runnibg met blessures. Daarbij is ze voor mij te breed waardoor ik last krijg van mijn lijf. (vooral bekken/heupen, maar ook rug, nek en schouders) en haar bewegingen niet goed uit kan zitten in de draf.
Ik zou er voor mijzelf dan graag een grote D of E maat bij willen die wat smaller is en waarbij ik wel goed kan doorzitten zodat ik hopelijk ooit nog naar de Z2/ZZ-Licht kan doorgroeien ondanks mijn fysieke beperkingen.

Als we een klentje kopen groeit ze er misschien in 2 a 3 jaar weer uit.
Als we een grotere kopen die wel heel lief en braaf is met kinderen kunnen ook wij er lekker mee rijden de rest van de week.

Ik ben wat aan het kijken naar (kruising) Welsh pony's, NRPS en ik las hier de tip om eens te kijken naar Duitse Rijpony's.

Verder kijk ik wat naar PRE en andere Zuid Europese Rassen en natuurlijk naar (te klein gebleven) warmbloed paarden.

Samengevat: Gezond, sport type grote pony/(te) klein paard, merrie, mooi gebouwd, goede bewegingen en mooie uitstraling voor de dressuur.lief en braaf als je weinig vraagt, maar wel voldoende werklust bij een meer gevorderde ruiter. Liefst onder de 10 jaar

Hoeft niet geklasseerd te zijn als ze maar fijn te rijden is dan kan ik het diertje zelf wel doorrijden.

Budget tot 8000 euro maar liever natuurlijk tussen de €4500,-/€6000,-

Ik heb geen haast, dus ben vooral nog aan het oriënteren en heb nog geen paarden of pony's bezichtigd en uitgeprobeerd.

Zag een paar leuke pony's vanuit een stal Regio Ommen. Marienheem?

Voor wat jullie willen zou je het ook in het New Forest kunnen zoeken. Misschien nog wel meer geschikt dan Welsh :-)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:01

hoe groot is jullie kind van 8 jaar? D is echt groot ik raad het af. (afhankelijk van grootte kindje)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:17

Als jij een pony met goede bewegingen zoekt, geschikt om tussen de paarden richting Z te starten vraag ik me af of die passend is voor je dochter (en het budget :o ).

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:21

Ik denk ook dat de verwachtingen erg uit elkaar liggen. Een kinderpony voor een kind van 8 en een wedstrijdpony voor een volwassene? Ze zullen er wel zijn maar dan niet dik gezaaid en in een andere prijsklasse. Een Pre zie ik ook niet direct als een kinderpony?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:57

joyce B schreef:
Zou de inflatie en onzekerheden m.b.t. de oorlog een rol spelen?

Ik denk wel dat dat een rol speelt of gaat spelen. Die overtuiging had ik in ieder geval niet zo met de Corona crisis. Die raakte niet de hele maatschappij maar specifieke groepen mn in de horeca en cultuur. De rest draaide gewoon door.
Een recessie als gevolg van de oorlog raakt veel meer sectoren dan dat corona gedaan heeft.
Veel meer mensen zijn/worden onzeker over hun inkomen. Kosten van levensonderhoud gaan flink stijgen.
Maar in bepaalde prijsklassen van sportpaarden blijft de markt wel denk ik.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:07

StalNollie schreef:
hoe groot is jullie kind van 8 jaar? D is echt groot ik raad het af. (afhankelijk van grootte kindje)

Zou dat niet meevallen? Ik was ook 8 toen ik mijn D kreeg en qua grootte viel dat wel mee.

Het heeft wel 2 jaar geduurd voordat de pony me serieus nam terwijl ik toch al een tijdje reed, maar toch :')