Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:41

Auw, fock, je knie tegen een treinbiels, da's echt niet fijn. En dan een beetje pijn hebben. Dat geloof ik best.

Joy is gewoon een grote knuffelkont. Die rooie doet vrolijk mee. Dat wordt nog wat aan het einde van de opfoktijd...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 15:03

Maflinger_S schreef:
Auw, fock, je knie tegen een treinbiels, da's echt niet fijn. En dan een beetje pijn hebben. Dat geloof ik best.

Joy is gewoon een grote knuffelkont. Die rooie doet vrolijk mee. Dat wordt nog wat aan het einde van de opfoktijd...

Nee. Die geven écht niet mee.. gewone palen willen not wel eens wat bewegen maar die treinbielsen blijven waar ze zijn. := en het was echt gewoon een communicatiefoutje en wat onoplettendheid van mij. _O- ik zeg als hij zich misdraagt met mijn zadel op wel eens ‘Sam! Dat zadel kost meer dan gij zijt daar voorzichtig mee!’ En dat is ie dan weer wel geweest. Mijn zadel is gespaard gebleven. _O-

Dat heb ik ook al gedacht trouwens... Joy gaat denk ik vrij makkelijk mee komen. Die wil nog steeds gewoon zijn mens... maar Vigo wil Joy... := denk dat Vigo het zwaar gaat krijgen tenzij er iets groot veranderd in tussentijd.

Hannanas
Berichten: 13058
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:22

Ja dat is het nadeel van twee veulens, ik zou mijn eigen veulen zo niet willen laten opgroeien. Vigo mag tegen die tijd wel begeleid worden met langzaam andere paarden introduceren ofzo

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 15:25

Ieder zijn meug natuurlijk. Vigo zal, wanneer ze uit elkaar gaan, gewoon daar met maatjes op weide gaan dus het is niet dat hij alleen komt te staan. :)

En met Joy verwacht ik eigenlijk geen problemen betreffende de scheiding zoals ik ze nu zie. Vigo hangt erg aan Joy maar andersom niet zo extreem. Gewoon ‘leuk. Vriendje.’ :+ niet de verafgoding die Vigo demonstreert. Toen de DA kwam moesten ze Joy bij hem zetten. :=
Hier had Joy geen nood is aan moeder of Sam bij de prikjes. :+

Het liefst had ik hem in een kudde met gemengde leeftijden gehad. Maar vind dat maar eens.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:39

ja, een gemengde kudde ga je niet snel vinden tenzij je dat zelf hebt maar dan moet je de moeder dan weer ergens anders parkeren voor de tijd van het spenen en later in een aparte wei zetten om geen ongelukjes te hebben.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 16:31

petraaken schreef:
ja, een gemengde kudde ga je niet snel vinden tenzij je dat zelf hebt maar dan moet je de moeder dan weer ergens anders parkeren voor de tijd van het spenen en later in een aparte wei zetten om geen ongelukjes te hebben.

Gemengde leeftijden, niet gemengde kudde. :)

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:13

Oeps, dan heb ik het verkeerd gelezen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 19:38

:D Gemengde kudde denk ik dat de heren op een gegeven moment vast ook wel zouden waarderen. _O- _O- _O-

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:38

Denk het ook en dan ineens een oeps veulen hebben. :+

Hoe doe je dat morgen met de voorspelde heel zware storm?

Heb zelf morgen om 16u nog een afspraak bij de bank. Eerlijk gezegd zie ik het niet goed zitten om morgen de weg op te gaan met de auto al is dat natuurlijk een pak veiliger dan met de fiets, bromfiets en zo. Met de trailer zou ik zeker niet op pad gaan. Heb het als kind ooit eens meegemaakt dat een lege ponytrailer van de auto werd gerukt omdat mijn vader materiaal er ging mee gaan halen en sindsdien heb ik een heilige schrik om bij stormweer met een trailer op pad te gaan. Zeker bij een zware storm zoals morgen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 13:22

Hier blijven ze gewoon buiten. :) worden ze stoer van. Er staat daar daar niks dat op ze kan vallen en iemand die veel op stal is heeft vanuit haar huis uitzicht op de weide. :)

De paarden staan hier ook buiten maar niet op de grote weide. Sam kan nogal dwaas doen met de wind dus die houd ik liever hier in de gate.
Dus die staan hier op de paddock met hooi.

Mer1980

Berichten: 19025
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:48

Bij mij staat ook alles gewoon buiten, scheelt dat er geen grote bomen langs de paddock staan. wel zijn de dakleertjes deels van mijn kantine afgevlogen dus heb vanmorgen een uur zitten timmeren, maar die komen ook niet bij de paarden in de buurt :=

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:55

Denk dat ik die van mij morgen vroeg buiten laat en als de storm te erg wordt ze naar binnen haal. De oudste van de twee staat niet zo graag in de volle wind en komt dan graag naar binnen. Verder controleren wij nu of er niets los ligt en dat alle deuren goed stevig dicht zijn .

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 17:46

Hier vandaag Rêve in de pre-storm gereden. Mijn man zijn advies was: ‘doe geen te dikke jas aan en houd je goed vast aan Rêve tijdens windvlagen dat je niet weg waait.’ >;)
Niet ‘wees voorzichtig met Satan’s oorlogspaard in opleiding met dit weer’ maar ‘zie dat je niet weg waait.’

Satans toekomstige oorlogspaard bewees trouwens geschikt te zijn door nul reactie te geven op het weer. Nu zal ze ook wel erger klimaat gewoon moeten worden of zijn dan het onze als hellepaard. :+

Verklaart misschien ook waarom ze water zo eng vond. Zullen ze daar beneden niet veel hebben waarschijnlijk...

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:09

Water dooft vuur dus ja, daar moet je je als Satan’s oorlogspaard in opleiding verre van houden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 18:23

Maflinger_S schreef:
Water dooft vuur dus ja, daar moet je je als Satan’s oorlogspaard in opleiding verre van houden.

Dat begreep ik vandaag voor het eerst... :(:) :(:) het aardse leven is echt niet simpel voor mijn Terror. :+:

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:28

Ze doet het toch vrij aardig. :D

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:30

Knappe Rêve!

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:23

Die man van jou. _O- _O- _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 21:30

:j Mijn man is altijd heel "supportive". :j
Sam heeft eens bijna een half jaar stil gestaan omwille van zijn kaak. Toen ik die weer ging op nemen nadat de DA toestemming gaf kwam ie met zijn mobiel er bij staan voor het geval ik er af zou donderen. :j Dat wilde hij dan wel op film. :j

Toen ik van Rêve viel de 1e keer (en ik viel echt hard. :') ) was zijn eerste reactie "zonde dat we dat niet op film hebben" *veegt beetje zand van schouder af* "zal ik je der weer op helpen?" :+
Toen kregen we dus echt een hagelbui over onze kop en het enige wat mijn man kon roepen van uit de stal (droog natuurlijk) was "Zoh, heb je alles ineens gehad vandaag he!" :+

Maar al bij al doet Rêve het erg goed. Ben nu meer competitie gericht aan het trainen, dat houdt niet in dat ik haar zwaarder train of op proeven train maar meer dat er geen omstandigheden meer vermeden worden. In het begin van het beleren gaat ontspanning voor, dus een paard als Rêve dat niet door water wil, zal ik dan niet gaan pushen. Maar nu is ze ver genoeg in dat hoofdje en ook in wat ze kent van hulpen om dat wel te doen. Dus water, wind, ze gaat er gewoon doorheen en moet blijven luisteren.

Vandaag voor het eerst die volte eens verkleind om die verzameling in galop te bekomen maar de bak ligt echt k*t. Máár ze probeerde en ik voelde dat kleine beetje "onderbrengen" dat ik nu zoek, dus belonen en er uit. :j Galop doseren is nl veruit haar moeilijkste taak. :+ Verruimen in galop is geen enkel probleem, terug naar haar "basis galop" ook niet, maar verzamelen is een dingetje.

Verruimen in draf wordt wel eentje van lange adem denk ik... Ze is van nature al erg ruim en ze ziet er totaal het nut niet van in om te verruimen zeg maar. :+ Dat was dan weer iets dat Sam heel snel snapte ondanks zijn lijf. Zowel het verzamelen in galop als het verruimen in draf. Maar Sam heeft dan weer moeite met verzamelen in draf en verruimen in galop. :roll: _O-

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:36

Jouw man is echt een droogkloot, zoals wij dat in goed Nederlands noemen. Hij heeft blijkbaar groot vertrouwen in jou en je paarden en een mooi gevoel voor humor.

't Is maar goed dat niet alle paarden hetzelfde zijn, dan was de lol van lekker trainen er gauw af want dan konden we ze allemaal in no time hetzelfde programmeren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 21:46

Het heeft even geduurd voor hij van zijn "dressuurruiters kunnen niet zitten" vooroordelen af was. Maar over de jaren heen heeft hij me met een aantal paarden geholpen. (als ik een grondpersoon nodig heb dan vraag ik altijd mijn man. Hij is eigenlijk de enige die ik echt vertrouw als grondpersoon. Ik weet dat hij weet wat hij doet, dat hij die knol alleen los zou laten als ze zijn handen er af hakken en dat hij alles zal doen om te voorkomen dat ik in een benarde positie kom in die zin: Als ze kuren krijgen gaan we automatisch over op "jij focust op zitten, ik doe de rest." ).

Hij heeft me met Sam zien werken toen die op zijn ergst was. (hij zelf heeft op een punt gezegd "ik zou met deze gestopt zijn.") Hij heeft me Rêve zien uit zitten toen ze op haar ergst was (Rêve bokt echt smerig als ze pissig is.) en hij heeft me inmiddels verschillende paarden weten beleren. Hij weet dat ik mijn beperkingen heel goed ken. Het enige dat ik altijd gezegd heb is: "of ik kan rijden weet ik niet. Maar zitten kan ik."
En daar vertrouwd hij op. Hij heeft me nu ook al een paar keer zien vallen en weet dat, tenzij ik een knol op me heb liggen, ik ook "kan vallen" alsin: ik geraak niet in paniek, ik zorg dat ik zo voordelig mogelijk val en door rol.)

Zoals met die merrie van N ook... Ik heb toen gezegd "ik wil haar komen rijden maar mijn man neemt haar aan de longe. Hij is degene die ik vertrouw als grondpersoon." en N snapte dat.

Hij heeft me nu ook die merrie zien corrigeren (ik ben niet sterk of technisch uitzonderlijk maar ik ben razendsnel kwa reflexen en dat heb je nodig met zulke dieren als je er op zit.) en hij vertrouwd gewoon op mijn vermogen om mezelf in te schatten en dat ik blijf zitten.

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:48

Maflinger_S schreef:
Jouw man is echt een droogkloot, zoals wij dat in goed Nederlands noemen. Hij heeft blijkbaar groot vertrouwen in jou en je paarden en een mooi gevoel voor humor.

't Is maar goed dat niet alle paarden hetzelfde zijn, dan was de lol van lekker trainen er gauw af want dan konden we ze allemaal in no time hetzelfde programmeren.

Inderdaad maflinger, heerlijke vorm van humor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:52

Mooi team zijn jullie, als het allemaal zo intuïtief en vanzelf gaat. En dan ook nog met dezelfde droge humor :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 22:03

:j Als we samen bezig zijn met een paard dan gaat het eigenlijk inderdaad heel intuïtief en zonder veel woorden. Ik zal dan bv zeggen "ik ga haar in draf/galop" zetten zodat hij weet dat ik het gevraagd heb en dat hij dus niet moet ingrijpen en hij geeft mij "gewoon" door wat hij ziet vanaf de grond. In Rêve haar geval bv als ze haar rug bol maakte (dat kan je ook echt niet missen als je er op zit trouwens. :+) dan komt er meestal "opletten want ze bolt op."

Met die merrie van N was dat eigenlijk heel snel "Maak maar los, er zit een rem op en geen kwaad in, komt goed."

Hij had me toen ook geholpen met Sam en zijn wissel. Dat gat ook altijd met weinig woorden eigenlijk al bij al als ik er nu bij stil sta, en toch zijn we soort van continu aan het communiceren. We hebben soms wel een andere kijk op zaken overigens. Dat maakt sommige dingen wel moeilijk. Mijn aanpak bv om Rêve nu die middendraf aan te leren is helemaal niet hoe mijn man het zou aanpakken.

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:20

Hoor je nog wel eens van de merrie van N?