Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maflinger_S schreef:Auw, fock, je knie tegen een treinbiels, da's echt niet fijn. En dan een beetje pijn hebben. Dat geloof ik best.
Joy is gewoon een grote knuffelkont. Die rooie doet vrolijk mee. Dat wordt nog wat aan het einde van de opfoktijd...
en het was echt gewoon een communicatiefoutje en wat onoplettendheid van mij.
ik zeg als hij zich misdraagt met mijn zadel op wel eens ‘Sam! Dat zadel kost meer dan gij zijt daar voorzichtig mee!’ En dat is ie dan weer wel geweest. Mijn zadel is gespaard gebleven. 
denk dat Vigo het zwaar gaat krijgen tenzij er iets groot veranderd in tussentijd. 
niet de verafgoding die Vigo demonstreert. Toen de DA kwam moesten ze Joy bij hem zetten. 

Gemengde kudde denk ik dat de heren op een gegeven moment vast ook wel zouden waarderen.
worden ze stoer van. Er staat daar daar niks dat op ze kan vallen en iemand die veel op stal is heeft vanuit haar huis uitzicht op de weide. 

Mijn man is altijd heel "supportive".
Dat wilde hij dan wel op film.
) was zijn eerste reactie "zonde dat we dat niet op film hebben" *veegt beetje zand van schouder af* "zal ik je der weer op helpen?" 

Galop doseren is nl veruit haar moeilijkste taak.
Verruimen in galop is geen enkel probleem, terug naar haar "basis galop" ook niet, maar verzamelen is een dingetje.
Dat was dan weer iets dat Sam heel snel snapte ondanks zijn lijf. Zowel het verzamelen in galop als het verruimen in draf. Maar Sam heeft dan weer moeite met verzamelen in draf en verruimen in galop.
Maflinger_S schreef:Jouw man is echt een droogkloot, zoals wij dat in goed Nederlands noemen. Hij heeft blijkbaar groot vertrouwen in jou en je paarden en een mooi gevoel voor humor.
't Is maar goed dat niet alle paarden hetzelfde zijn, dan was de lol van lekker trainen er gauw af want dan konden we ze allemaal in no time hetzelfde programmeren.
Als we samen bezig zijn met een paard dan gaat het eigenlijk inderdaad heel intuïtief en zonder veel woorden. Ik zal dan bv zeggen "ik ga haar in draf/galop" zetten zodat hij weet dat ik het gevraagd heb en dat hij dus niet moet ingrijpen en hij geeft mij "gewoon" door wat hij ziet vanaf de grond. In Rêve haar geval bv als ze haar rug bol maakte (dat kan je ook echt niet missen als je er op zit trouwens.
) dan komt er meestal "opletten want ze bolt op."