Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:46

Ooh ik ben heel benieuwd welke!! Mijn paard is namelijk 2 weken geleden ingeslapen door spat.

Dat ze daar zoveel voor vragen, belachelijk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 19:48

Staat op Sporthorses, vandaag geplaatst. Vosmerrie.

Hoop dat dit globaal genoeg is.. :=

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:08

Spat kan ook vast groeien en dan heeft een dier daar echt geen last van.
Mijn vroegere leasepaard heeft dit gehad op jonge leeftijd, tildren infuus gehad en vast gegroeid.

Neemt niet weg dat ik het bedrag veels te hoog vind

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:19

ivy_power89 schreef:
Spat kan ook vast groeien en dan heeft een dier daar echt geen last van.
Mijn vroegere leasepaard heeft dit gehad op jonge leeftijd, tildren infuus gehad en vast gegroeid.

Neemt niet weg dat ik het bedrag veels te hoog vind

Ondanks vast groeien is de kans op atrose vorming vele malen groter. Dat is toch iets wat je in je achterhoofd moet houden.

De merrie waar ik 3 weken geleden ben gaan kijken die een oeps had, is nu eindelijk beter! Ze had toch best wel even last van de pats van moeders. Ze loopt nu een halve week zonder pijnstilling en nog steeds recht. Maandag ga ik bellen om haar te keuring over anderhalve week ongeveer in te plannen. Wel heb ik al de uitslag van de panel test en daar was ze ook helemaal goed op. Alleen wel OLWS positief dus dat is een kleine bemerking met fokken. Wat ik niet helemaal verwachtte want ze heeft alleen een witte kop en een ieniemienie sokje. Ik had eerder verwacht dat ze splash was.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:47

Helaas is het paard waar ik voor de 2e keer ben gaan kijken afgekeurd op kissing spines. Zo ben er echt goed ziek van. Dit zag ik niet aankomen. Kan weer starten met de zoektocht.....

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:53

Jeetje Levita wat balen :n
Hoe is dat nu alsnog naar voren gekomen, want het paardje was toch al helemaal op de foto gezet?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:58

Jeetje wat een bittere pil zag Levita... Snap dat je daar echt weer even flink van baalt.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:15

Ahh wat een teleurstelling Levita...heel jammer

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:24

Wat balen zeg! :(

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 21:29

Wat onwijs ruk.. :(

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:37

Ja snap er ook niks van. De dierenarts van hun heeft er geen opmerking van gemaakt in het keuringsrapport. Maar mijn dierenarts zag het wel en ook nog een cyste erbij. Het is een fantastisch lief paard maar na 2 keer een paard te hebben moeten laten inslapen durf ik het niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 21:46

Hele harde bevestiging dat je echt moet laten keuren/nachecken door je eigen dierenarts..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:10

Wat een domper. Bizar ook dat er zoveel verschil zit tussen hoe dierenartsen kijken.. Gelukkig heb je het nog even laten checken.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:59

Net afspraak gemaakt om zaterdag (zij konden vanaf donderdag) te kijken bij een Andalusiër. Alles geregeld. Paard is al recent goedgekeurd dus afgesproken om voor de zekerheid trailer mee te nemen. Allemaal prima en ineens jamaar ik krijg dinsdag wel ineens een bezichtiging. Pff wordt gek van deze corona gekte zeg. Had ze dat gewoon eerder gezegd dan had ik niet vanalles geregeld... Is dit normaal tegenwoordig nu in de paardenmarkt? Vis iederekeer ook achter het net..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:06

Ja is normaal en eerlijk er gaat nog een hele week aan vooraf voor jij kan.
Ik wacht daar ook niet meer op.

Ta vaak ook gehad dan wacht je een week zeggen ze alsnog af

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:11

Netjes vind ik het niet. Ook niet als ze aangaven pas vanaf donderdag te kunnen. Had dan gezegd dat er dinsdag ook al iemand kwam kijken.

Al snap ik ergens ook wel dat ze niet blijven afwachten. Zelf helaas ook al een aantal keee gehad dat ze een dag van tevoren aangaven niet meer te komen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:18

Heb je nog geluk dat ze het überhaupt zeggen :+ heb al paar keer gehad dat ik bijna in de auto moest en dat ik gebeld werd "sorry verkocht".

Ik vraag meestal wanneer een verkoper als eerste kan, probeer me dan wel in alle bochten te wringen om te kunnen komen kijken. En inderdaad, geregeld grijp je dan alsnog mis als er iemand voor je is.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:25

Ik ga er nu morgenmiddag heen maar helaas kan mijn instructrice niet mee. Iemand hier die mee wil als extra kennis om mij te ondersteunen morgenmiddag?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:28

Twirrewyn schreef:
Net afspraak gemaakt om zaterdag (zij konden vanaf donderdag) te kijken bij een Andalusiër. Alles geregeld. Paard is al recent goedgekeurd dus afgesproken om voor de zekerheid trailer mee te nemen. Allemaal prima en ineens jamaar ik krijg dinsdag wel ineens een bezichtiging. Pff wordt gek van deze corona gekte zeg. Had ze dat gewoon eerder gezegd dan had ik niet vanalles geregeld... Is dit normaal tegenwoordig nu in de paardenmarkt? Vis iederekeer ook achter het net..

Hoe lang lees jij al mee hier?

Of het normaal is, kunnen we het over hebben maar het feit is dat als je nu iets ziet, je nu in de auto moet stappen, anders is ie weg.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:33

Twirrewyn schreef:
Ik ga er nu morgenmiddag heen maar helaas kan mijn instructrice niet mee. Iemand hier die mee wil als extra kennis om mij te ondersteunen morgenmiddag?

Regio

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:35

ikke schreef:
Twirrewyn schreef:

Hoe lang lees jij al mee hier?

Of het normaal is, kunnen we het over hebben maar het feit is dat als je nu iets ziet, je nu in de auto moet stappen, anders is ie weg.

Nou ik ben hier nog niet zo lang op het forum. En ja wordt mijn eerst paard dus nee ik wist niet dat het zo gaat nu..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:41

upendo schreef:
Hele harde bevestiging dat je echt moet laten keuren/nachecken door je eigen dierenarts..

Ik quote ook eventjes deze goede opmerking van upendo mbt jouw geval Twirrwyn, al helemaal als het je eerste eigen paard is.
Het feit dat het paard al gekeurd is neemt niet weg dat het ten zeeerste aangeraden wordt om het toch zelf ook nog te laten doen.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:44

MariekeS_ schreef:
upendo schreef:

Ik quote ook eventjes deze goede opmerking van upendo mbt jouw geval Twirrwyn, al helemaal als het je eerste eigen paard is.
Het feit dat het paard al gekeurd is neemt niet weg dat het ten zeeerste aangeraden wordt om het toch zelf ook nog te laten doen.

Bedankt voor de tip dit ga ik ook zeker doen!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:44

Twirrewyn schreef:

Super +:)+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:49

Twirrewyn schreef:

Dus zeker niet meteen de trailer mee nemen ;-) waar ga je kijken? Ook veel stallen met troep en paarden die gekeurd zijn door een bevriende DA namelijk.
Laat je niet opjagen!