Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:31

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:31

[quote="kellykeuhh"]Alvast wil ik iedereen met blessures en bultjes een goed herstel toewensen! Zo te leren zijn het er toch wel enkelen. :knuffel:

Vingino99:
Oeff,, die is groot! Voor mij dan! Vaak is het gewoon een kwestie van eerlijk en consequent leiderschap te tonen en dan heb je binnen de kortste keren vaak al een heel ander paard. Moet wel eerlijk toegeven dat een jong paard van die grote wel indruk op mij zou kunnen maken. Ik wens je heel veel succes met hem!

Hahaha snap ik. Ik moet zeggen dat ik grote paarden juist fijn vind om mee te werken. Ik werk ook op een stal waar ze hengsten hebben, dus gelukkig ben ik niet meer zo snel onder de indruk haha. Maar het is inderdaad wel een joekel en hij groeit nog door, dus ik denk dat hij wel richting de 1.80m gaat :')

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:12

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:15

Toppie hoor! Hij lijkt het bit nog wel wat lastig te vinden in z'n mond?

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 17:19

Dat gaat al goed zeg

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:27

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:35

Waauw Nobel, wat braaf!

Hier heb ik ze vandaag even gematst. Even een uurtje of twee op de wei. Ook een goede oefening met meewandelen voor de baby's. Afbeelding

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:47

Wat gaan jullie snel met alle reacties haha, wel alles gelezen helaas niet overal op gereageerd:

Die foto's van al die gekke puppy's wat heerlijk zeg, die van mij kan er ook wat van ja :Y)

@Nobel: echt super zeg, wat ga jij hard zeg. Loopt lekker z'n rondje zo te zien <3
@Kellykeuhh: Bij mijn hengst exact hetzelfde, bit geen probleem maar ik moet alle riempjes en vingers goed in de gaten houden :') Merrie heeft er meer problemen mee en blijft echt lekker koppig schudden totdat ik alles eindelijk vast heb :Y)
@opisop_shop: de vliegen zijn hier ook al goed aanwezig hoor, al drie dagen betrap ik erop dat er hier toch een aantal aan het schuren zijn. Wel balen zeg!
@Myrthee: Lekker zeg dat ze de wei al even op kunnen!

Omdat ik op mijn computer zit even geen foto's/filmpjes vandaag. Voor de tweede keer even op de hengst gezeten aan de longe en gelijk even stap en draf gedaan, ben helemaal trots <3 Wolf is nog erg jong en het plan is om hem nu kort alles goed aan te leren dan dan kan hij als het weideseizoen begint lekker weer de wei op en lekker niets meer doen een paar maanden.
Mace ga ik morgen/dit weekend maar weer eens op, stap gaat echt super het tempo knopje in draf moet nog even gevonden worden :') Misschien als ik het aandurf ga ik zelfs wel even in de buitenbak uitstappen :D

hebben jullie ook instagram? Vindt altijd wel leuk om die beleerprocessen te volgen, mijne is halfinger_stallion_wolf

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:55

Ik ga je volgen!

Wij hebben vandaag gewandeld en samen ugly betty gekeken op mijn telefoon :')

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:06

Ik volg je ook! Ik documenteer Nena haar proces op insta onder: Nena_theblackmare.

@nobel wat een fijn dier zeg! Heerlijk om te zien!

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:13

Wauw nobel je gaat hard, wat braaf!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:49

Wieeeejj. Ik moet ook eigenlijk op iedereen reageren maar jullie gaan zo hard! Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest om een vlog in elkaar te flansen. Nou we hebben het vastgelegd, ik voor het eerst op Don zijn rug https://youtu.be/4bzeXjyF5E8 *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:01

Wauw jullie gaan echt hard zeg. Houd het niet allemaal bij met reageren. Heb wel eventjes bijgelezen.

@nobel: wauw die gaat ook al mega goed zeg!

Las iets over verlatingsangst. Daar heb ik gelukkig geen ervaring mee dus kan ik jullie niet mee helpen.

Bukten hebben we hier ook geen last van. Vliegen heb ik ook nog niet echt gezien. Zou het niet van het voer kunnen komen? Allergische reactie?

Hebben jullie paarden het ook zo warm? Toen ik tegen 5 uur op stal kwam was Lady gewoon klam en tussen dr voorbenen aan het zweten. Ik heb haar wel weer eventjes 20 minuutjes gereden. weer helemaal alleen. In draf begon ze zelfs te ontspannen. Hard geoefend op voorwaarts blijven want ze is niet echt voorwaarts en geoefend op blijven lopen op de hoefslag en van hand veranderen. Ging weer top. Waarschijnlijk hebben we dinsdag onze eerste rijles.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:04

*\o/* wat goed DonDon! Wat een leuk dier!

Laura, jaa heb mijn geschoren dames zonder jas buiten gezet vandaag, mijn oudje had het zelfs zo al warm, maar die maakte zich ook wel weer druk vandaag. De andere hadden het wel erg warm en een stond zelfs licht te zweten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:38

Leuk nobel en dondon!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 01:24

Hier heeft vooral de shetlander het enorm warm.. De anderen kunnen het gelukkig nog goed verdragen met die temperaturen al moet ik toegeven de laatste tijd wat met het idee te spelen een paardentondeuse aan te schaffen om dan vooral de shetlander wat te kunnen helpen. Over mijn scheerkunsten gaan we het niet hebben, dat zal niet om aan te zien zijn.. :+ Ik vlecht overigens wel de manen zodat ze daar niet te fel onder gaan zweten. Zowel onze shetter als onze hengst hebben een hele haardos.. :D

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:27

Jeetje, het topic gaat echt hard zeg! Kan het nauwelijks bijbenen :))

Ik heb dinsdag voor het laatst iets gedaan met mijn paard (pony? Hij is 1.50 ong, internationaal geen pony meer :') ). Heb echt enorm zin om te gaan oefenen vanavond, dus ik hoop dat hij er ook zin in heeft, en zich kan concentreren enzo }:0

Zo niet, hopen dat ik mijn goede moed op mijn bijrijdpaard kan botvieren :+

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:36

@nobel, wat gaan jullie goed! Hopelijk hebben jullie nu de oorzaak van het issue gevonden

@Dondon, wat een bijzonder gevoel he? Goed bezig!

Wij gaan ook nog steeds super goed. Ik kan zelfstandig werken met mijn jonkie. Ben nu bezig met het gaspedaal en stuur bevestigen in stap. Meer wil ik voorlopig ook even niet doen, want ik vind hem nog erg jeugdig en wil hem daardoor nog niet te veel belasten.

Afbeelding

Afbeelding

Wel is hij vandaag voor het eerst als handpaard meegeweest naar het bos. En dat deed hij geweldig goed! Hij gaat echt een fijn paard worden :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:46

Leuk! Zou het wel spannend vinden aan de hand te paard meenemen. Ze zijn zo sterk, straks lig je eraf of moet je loslaten?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:56

opisop_shop schreef:
Leuk! Zou het wel spannend vinden aan de hand te paard meenemen. Ze zijn zo sterk, straks lig je eraf of moet je loslaten?

Ik zou hem loslaten in zo'n situatie, maar ik rijd zelf op mijn ervaren paard waarmee mijn jonkie 24-7 buiten staat. Ik vertrouw erop dat hij wel in de buurt zal blijven bij een schrikreactie. Daarnaast heeft hij een ICE tag om voor het geval dat :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:20

Die van mij lopen allemaal naast de fiets en kunnen ook als handpaard ervaring leert dat ze niet weg willen van het andere paard.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:46

Vandaag poging 2 gedaan om mijn merrie wat van haar verlatingsangst af te helpen. Ik heb de eerste keer gewoon niet handig aangepakt dus even een stap terug en in de wei oefenen. Liep nog geen minuut en ze begon best hevig te hoesten een aantal keer. Dus steeds weer stoppen en hoesten. Ze was ook wel rustig voor haar doen maar wel alert en aan het eten toen ik eraan kwam. Ze stonden wel wat in het water te eten dus ik weet niet wat ze heeft gedaan. Ik heb nog wel even onder haar hals bij de luchtpijp/slokdarm wat voorzichtig gemasseerd leek wel wat te helpen daarna hoestte ze gelukkig niet meer.

Daarna begon de kudde weer en kwam naar ons toen. Het viel mij op dat ze niet kon hinniken alsof ze haar stem kwijt was. De kudde zag daarna een ander paard en ging er in volle rengalop vandoor dus ik dacht al van poedersuiker nu gaat het helemaal mis. Maar het viel mij reuze mee! Ze ging wat heen en weer maar bleef wel bij mij. Ook met het halster losmaken bleef ze staan. Dus als beloning toen maar los gelaten vond dat al heel wat.

Daarna nog een hele demonstratie gehad van een flinke rengalop en uiteraard hoestte ze toen ook niet meer. Gelukkig maar dan valt dat ook weer mee heb buiten mijn paarden om nu echt veel aan mijn hoofd qua ziektes bij familieleden.

Ik ga toch overleggen of het mogelijk is haar uit de kudde te gaan halen. Het schiet niet op op deze manier. Niet dat ik haast heb , maar niet alleen zij heeft verlatingsangst de kudde heeft er ook ontzettend last van. En de rengalop is prima , maar niet als ik erin sta. En ook voor de toeristen geen pretje want ze hebben flink wat snelheid.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:31

Max was van de week eh stout

Ik zal morgen alles bijlezen

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:46

@stitchlover: goed bezig zeg!Je paard heeft echt een prachtig hoofd <3 Wel heel puppy nog inderdaad, ik snap dat je het rustig aan doet met hem!

@Zebrastreep: pfff dat klinkt wel als een gedoe inderdaad. Naast andere redenen is dat ook 1 van de redenen dat ik die van mij niet in groepshuisvesting wil hebben. Altijd gedoe! Het blijft compromissen sluiten :(:)

Fillis schreef:
Jeetje, het topic gaat echt hard zeg! Kan het nauwelijks bijbenen :))

Ik heb dinsdag voor het laatst iets gedaan met mijn paard (pony? Hij is 1.50 ong, internationaal geen pony meer :') ). Heb echt enorm zin om te gaan oefenen vanavond, dus ik hoop dat hij er ook zin in heeft, en zich kan concentreren enzo }:0

Zo niet, hopen dat ik mijn goede moed op mijn bijrijdpaard kan botvieren :+

Even mezelf quoten :+

Heb heerlijk gewerkt vanavond! Maar 10 minuutjes ofzo, want toen was de mentale batterij weer op, maar hij doet het zo goed <3 Hij begint op steeds zachtere hulpen te reageren, ideaal. Hopelijk krijgt hij snel weer wat meer aandachtsspanne, dan kunnen we het huidige werk weer uitbreiden. Zou fijn zijn als hij in de omgang net zo zacht wordt. Als hij oplet is hij dat ook wel, maarja... dat opletten is een dingetje :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:54

Fijn dat je lekker hebt gewerkt, wat heb je met hem gedaan?

Ik heb gelongeerd zonder afzetting in de bak.
M loopt heel erg aan de omheining te hangen en trok me de hele bak door haha. Hadden nog niet echt stuur wat dat betreft.
Ik had nu wel even twee pionnen in de bak gezet als visuele afscheiding ( dus op de B-E lijn zodat we aan een kant vd bak longeren). In galop gingen we de hele bak door :')
Oh en gelukkig vind hij het niet eng om er recht op af te komen en gaat hij er gewoon omheen hahaha