Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:58

Wij hebben gisteren onze nieuwe aanwinst opgehaald :j Ons toekomstige eerste dekhengstje (als hij helemaal goed door de NSPS keuringen komt)

Nu 9 maanden oud, palomino bont en ontzettend nuchter en lief van karakter! <3 En al grote vriendjes met onze NSPS merrie :j

Afbeelding

Afbeelding

Als veulen:

Afbeelding

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:03

CalipsoLover schreef:
Kiki1995 schreef:
Ontzettende pech met mijn paardje op het moment..

Dierenarts komt dinsdag voor hem, de hoefsmid heeft een plek gezien die leek op straalkanker.. |(

Wow... Dat is minder. Hoe lang heb je hem nu?

Ik heb hem nu net een maand. Ja het is echt ontzettend jammer. Hoop stiekem dat het verkeerd gezien is of dat er iets aan te doen valt.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:09

Wat een pech Kiki1995!
Hopelijk komt het nog helemaal goed en is het de beginfase of wellicht rotstraal. Al zou een goede smid het verschil wel moeten zien natuurlijk.

(Hier zag onze smid het verschil niet een aantal jaar geleden en ik ben daarna geswitcht naar een andere smid)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 14:26

Dan heb je normaal, als je een verkoopcontract getekend hebt, wel nog garantie als de dierenarts kan aantonen dat het er al voor de verkoop was. Ik duim voor je mee. :(:)

Wat een leukerd Djoena! Veel plezier ermee! <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:46

Leuke merrie Miezelke! Ze lijkt me best fors. Wat is haar stokmaat eigenlijk?
Knappe vosmerrie ook Seven. Chique type. Wat is haar afstamming?

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 17:46

Ik meld me! Naar jaren sparen lijkt het erop dat ik deze zomer eindelijk voldoende heb gespaard voor een eigen paard met de daarbij behorende toebehoren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 17:51

Ze is een Rousseau babootje

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 17:56

Hij heeft een fijn karakter.
Heel nuchter.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:55

Zoezav en ier, succes met jullie zoektocht!
Kiki, wat enorm balen! Hopelijk valt het mee!
Djoena wat een schatje! <3

Donderdag gaan we om de tafel zitten met de eig en daarna het paard keuren indien er plek is bij de dap. Ben benieuwd :):)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:28

Babootje schreef:
Leuke merrie Miezelke! Ze lijkt me best fors. Wat is haar stokmaat eigenlijk?
Knappe vosmerrie ook Seven. Chique type. Wat is haar afstamming?

Ze is 1m62. Ze is niet echt fors, ze toont mss zo met haar ongeschoren benen? Ze is eerder een wat luxe connemara.

Vandaag hebben we haar samen gezet met mijn 4 ruinen; eentje heeft ze al volledig rond haar vinger gewonden, die is tooootally in looove <3 , de andere (de leider van de groep) heeft ze al ondergewerkt en nr 3 zou haar liefst naar de maan schieten. Nr 4 trekt zich er niets van aan die laat het allemaal aa zich voorbij gaan. Wel boeiend zo, horse-tv :Y)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:22

Seven schreef:
Ze is een Rousseau babootje

Ziet eruit als een fijn dier. Er staan hier bij ons op stal ook een paar fijne Rousseau's.
Ik vind vossen leuk. Heb er nu zelf ook een (drachtig van Ferguson) dus vos gegarandeerd haha.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:44

Is ze ook echt, ben aan het bedenken waar mee ik d'r wil dekken.
Ze is elite ibop prok en komt uit een goede lijn

ZoeZav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 00:51

Cookie2222 schreef:
Zoezav en ier, succes met jullie zoektocht!

Dankje! Ben erg benieuwd wat het gaat brengen :) Nog wel wat 'onzekerheid' van mijn kant omdat ik niet weet hoe het allemaal gaat... Heb echt een goed gevoel bij het paardje en heb gevraagd of wij 1 maart langs kunnen komen, we gaan het zien := <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 01:05

Seven schreef:
Is ze ook echt, ben aan het bedenken waar mee ik d'r wil dekken.
Ze is elite ibop prok en komt uit een goede lijn

Wat zit er nog meer in dan rousseau?

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:26

CalipsoLover schreef:
Even nog een vraag, hoe staan jullie tegenover een krampbeen? Ik heb al een paar paarden gezien die hierdoor aantrekkelijker geprijsd zijn maar wel alles wat ik zoek. Een bemerking op het RX zou ik nooit kopen.
Maar zover mijn kennis rijkt, is een krampbeen geen belemmering tijdens het rijden en is het ook niet iets dat gevaarlijk is of belemmerd in de sport aangezien ze het tijdens het rijden niet vertonen? Of zit ik dan fout?

Weet niet of je ondertussen al een paardje gevonden hebt, maar ik heb met heel veel plezier 2 krampers staan! (dat is dus 60% van mijn paarden :') )
1 heeft alleen links achter een krampbeen en zie je het alleen bij het optillen en heel soms in een stress situatie. meneer is ondertussen bijna 22 en in het verleden goedgekeurd geweest als dekhengt. Ik heb NOOIT problemen met hem gehad, hij is Dubbel ZZL en heeft in zijn jong jaren in duitsland ook op Z niveau gelopen. Bij de smid is het optillen (kramp) even wachten tot hij goed staat en de kramp is weg. hij heeft heel zijn leven rondom op ijzers gestaan en op wedstrijd stiften draaien ook geen probleem.
De ander heeft aan beide benen kramp. hem heb ik nog niet heel lang, maar ook hij staat ondertussen achter op ijzers! (Hij had geen voeten meer over achter door een verkeerde stand). Ook met hem heb ik geen problemen. hij tilt braaf zijn voetjes op, na de kramp ontspant hij en zijn de trillingen e.d. weg. Echter komt vaak de kramp na een paar tellen wel weer terug, maar ik ben er van overtuigd dat met wat training ook dit beter word. Bij hem zie je het wel in het achterwaarts gaan, maar kan wel gewoon diagonaal achterwaarts en moet de punten maar op een ander moment in de proef ophalen. Hij loopt nu in het L1 omdat hij meer dan een half jaar niks tot weinig heeft gedaan, maar we zijn sterk aan het opbouwen ri M en Z omdat ik gewoon mag doorstarten. Zodra hij in alles zover is gaan we hoger.

kort om, ik zou zeker een paard niet laten staan omdat hij een kramp been heeft! het kost soms wat meer tijd, veel beweging is btw wel belangrijk (staan bij mij van 8 tot 6/8 buiten!) Over gaan zal het nooit, maar het kan wel beter worden door veel beweging, weinig stress en training!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 18:56

Ja, ik heb intussen al een paard gevonden, zonder bemerkingen of krampbenen ;)

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:37

Nou het viel niet mee helaas! Gister was de dierenarts er en die bevestigde al heel snel mijn vermoeden voor straalkanker. Ik had eigenlijk geen andere optie dan hem op laten nemen in de kliniek en dat hebben we ook gedaan. Hij staat sinds vandaag daar en wordt behandeld doormiddel van het wegsnijden van 'fout' weefsel en het weglaseren ervan. Ook behandelen ze met een tinctuur en dan moet het hopelijk dichtgroeien en wegblijven!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 22:15

Kiki1995 schreef:
Nou het viel niet mee helaas! Gister was de dierenarts er en die bevestigde al heel snel mijn vermoeden voor straalkanker. Ik had eigenlijk geen andere optie dan hem op laten nemen in de kliniek en dat hebben we ook gedaan. Hij staat sinds vandaag daar en wordt behandeld doormiddel van het wegsnijden van 'fout' weefsel en het weglaseren ervan. Ook behandelen ze met een tinctuur en dan moet het hopelijk dichtgroeien en wegblijven!

Ah wat balen... Heb je contact opgenomen met de verkopers?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:32

Wat een narigheid Kiki! Het heerst, geloof ik, met name bij Tinkers.

Mijn kleuter is ook gearriveerd. Had met haar te doen. Zaterdag een uur of vier op de trailer. Zondag dook ze onder het draad door de kudde in. Dus toen had ze ook een zware dag. Gelukkig is onze kudde best oke, dus nu heeft ze het meer naar haar zin.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:32

Kiki1995 wat erg, denkt de dierenarts dat er een goede kans op genezing is?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:34

Chubby lange reis is goed gegaan? Fijn dat ze nu tevreden is.

Ik ga zaterdag naar België om haar te laten keuren. Hopelijk komt ze dan naar Nederland toe.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:41

Het meidje was vet onder de indruk. Beentjes wijd en geen hapje hooi genomen. Maar ze kwam er netjes af, geen spoortje zweet en ging daarna lekker aan een berg hooi staan.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:49

Oh wat vervelend kiki1995, wat zijn zijn kansen volgens de dierenarts?

Die van mij gaat nog altijd fantastisch. Ben nog niets tegengekomen wat hij niet aandurft. Onder het zadel is hij heel braaf, ga volgende week zelfs al een buitenrit maken met mijn senior puppy paard. Spiertjes beginnen ook langzaam eraan te komen en hij leert zo snel. Absoluut geen miskoop.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:54

Fijn dat ze het zo goed gedaan heeft!

Super stonedromy blijft altijd afwachten hoe het thuis gaat natuurlijk.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:25

CalipsoLover schreef:
Kiki1995 schreef:

Ah wat balen... Heb je contact opgenomen met de verkopers?

Ik heb contact! Maar goed, het is gewoon vette pech hebben!

De kansen zijn goed volgens de dierenarts, hij zegt dat het helemaal te genezen moet zijn en dat we er op tijd bij zijn. Maar we gaan het zien, er moet binnen 1 tot 2 weken goed resultaat zijn en dan kan hij zien welke kant het op gaat.