[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 23:06

Een fijne spring afstamming, heeft mijn instructeur bekeken. Hij zei ook van ze heeft een goede afstamming met wel wat bloed inderdaad. Moest ze parcours springen zou ze x3 gaan in prijs zei hij. Vind wat bloed ook niet erg, zolang ze het maar niet tegen me gaat gebruiken.

Ik denk zelf op deze moment ook wel, paard staat al jaren stil. Is echt rond en gezond, ik denk dat die niet stouter wordt met net meer te rijden. Heb het idee dat ze dan net rustiger gaat worden. Het is gewoon de vraag als je echt meer gaat vragen of ze dan niet gaat protesteren. Maar volgens de eigenaren doet ze dit echt alleen in het springen. En daar ligt mijn ambitie niet. Ik wil graag in de piste kunnen rijden dressuur matig, en gaan buitenrijden.

Edit: Ik kies net niet voor een sportpaard eigenijk. qua afstamming wel, maar ze doet het springen niet graag. In de piste was ze wel heel werkwillig nu, goed vooruit te rijden maar ook goed terug te rijden. Maar ik moet toegeven dat ik wel qua type veel sneller op sport paarden val dan kruisingen of barokkere paarden!

Blazy

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 06:10

Ben benieuwd of ze het voorstel accepteren, iig slim bedacht
Voor de rest klinkt het super

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:45

Oh TS ik denk dat ik dat paard ook voorbij heb zien komen dan weer! Super mooi beest wel! <3 snap dat je daar op valt. Wat je hebt bedacht lijkt me goed, hopelijk gaan ze daarmee akkoord of komen ze met een ander voorstel waar beide partijen zich in kunnen vinden. Wanneer zou je dat weten? Veel succes!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:58

Is ze ook braaf buiten te rijden? Dat lees ik nergens terug. Aangezien je dit ook graag wilt.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 09:14

welmoed__ schreef:
Is ze ook braaf buiten te rijden? Dat lees ik nergens terug. Aangezien je dit ook graag wilt.

Ze wordt buiten in groep iets sterk, maar is wel buiten geweest. Ook op het strand enzo. Eigenaar geeft aan dat ze voor de zekerheid een scherper bit in doet dan. Maar wel verkeersmak en buiten geweest!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 10:52

Ze vinden het goed!!!!!!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:52

k_m schreef:
Ze vinden het goed!!!!!!

Toppertje :D <3
Ik duim voor je!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:54

Ook ik ben benieuwd of ze die proeftijd geven.Dat wordt tegenwoordig niet veel gedaan,zeker niet zo lang. Het zou voor jou wel fijn zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:54

anjali schreef:
Ook ik ben benieuwd of ze die proeftijd geven.Dat wordt tegenwoordig niet veel gedaan,zeker niet zo lang. Het zou voor jou wel fijn zijn.

Okay ik loop achter zie ik. Proficiat!!!!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:59

Wauw wat top! Nu nog door de keuring en lekker gaan genieten!

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:30

Wauw helemaal top en nu op naar de keuring

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 11:41

Ja haha pff ik weet echt niet wat ik moet voelen! Heel blij maar ook bang en spannend allemaal. Merk wel dat ik echt zo argwanend en voorzichtig ben na Callie. Ik hoop echt dat ik hier gewoon veel plezier mee ga hebben, maar ik denk het echt wel!

We gaan nu alles verder afspreken, ook ivm dat terugkopen enzo. Ze deed daar echt geen seconde moeilijk over, ze zou het paar direct terug nemen. Ze heeft ook altijd gezegd dat ze bij haar oud mag worden. Dat zei ze dus ook, als je haar ooit op pensioen wil sturen ofzo dat ze altijd terug naar haar mag komen. Nu ga ik voor de 'proeftijd' wel echt duidelijk iets in een contract zetten, en dan ook dat ze altijd bij verkoop door mij terugkooprecht heeft. Maar voor de proeftijd spreken we af dat er per maand een €100 in waarde af gaat. In het slechtse geval ben ik dan 300 euro kwijt moest het echt niet gaan.

Ga ook proberen om deze week ze nog even aan de longe te zien en een keer mee buiten te gaan. Heb nu met mijn eigen arts gebeld voor de keuring maar die doet het alleen op de praktijk, verkoper had het wel liefst thuis omdat ze zelf heel weinig tijd heeft. Dat idee had ik ook al met de verkoop, en dat zei ze zelf nu ook. Ze heeft een heel druk schema en vond het dan vervelend om ze mee te geven met mij, of om zelf veel tijd te verliezen met naar een praktijk te rijden enzo. Snap haar hier ook wel in, ga even kijken naar dierenartsen die wel op locatie komen. Dat vond ze ook geen probleem, ze hoefde er ook niet perce bij te zijn, of wou dan zelf tussendoor een paard rijden,... Echt niet van slechte wil, maar puur omwille van de tijd. Maar daar komen we ook wel weer uit.

Haha pff ik moet echt kalmeren hahaha alles slaat op hol :+ maar ben wel heel blij. Hoop zo dat dit gewoon een paard wordt waar ik veel plezier aan ga beleven!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:21

Op hol slaan is een slecht idee! :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:45

Oh wat een fijn nieuws zeg en inderdaad goed van die 'proeftijd' normaliter is dat niet gebruikelijk, maar wel super fijn dat ze akkoord zijn. Er vast een veearts te vinden die thuis wil keuren, ook rontgen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:23

Wat fijn zeg! Nu duimen op een goede keuring.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 17:03

Wil zo graag een foto laten zien! Maar nog even wachten tot na de keuring!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:39

Wat super spannend ts! Mijn duimen draaien voor jullie! Ik ben heel benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:02

Oeeh ben zo benieuwd! Gun het je zo!

SstterreeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:15

Stille meelezer, maar wat ben ik benieuwd zeg. Ik kon je topic niet vinden omdat ik het niet volgde, en baalde er echt van. Daarom nu even een reactie zodat ik hem niet kwijtraak en jou en je nieuwe paardje straks kan zien *\o/*

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 13:16

Super lief allemaal! We hebben verdere afspraken gemaakt en we doen 4 maanden proeftijd! Daarna wordt de koop definitief. Achteraf krijgt de vorige eigenaar terugkoop recht. Moest ik haat verkopen om wat voor reden ook krijgt ze eerste keuze. Nu moeten we nog een datum vinden voor de keuring, ze heeft een erg druk schema en ik kan me overdag ook niet snel vrijmaken. Maar we komen er wel uit. Haar ouders gingen op vakantie en het paard staat nu bij een paard dat moet bevallen en een jaarling. Moest ik haar niet redelijk vlot kunnen laten keuren moet ze iets langer blijven, want het zwangere paard gaat tijdens hun vakantie naar een andere stal, waardoor de jaarling anders alleen zou komen te staan. Dus even uitzoeken! Anders wachten we 2 weken dat vind ik ook niet zo een probleem, ik zou haar in tussentijd daar mogen komen rijden!

Nu hopen dat ze goed gekeurd wordt! Ben daar helemaal niet zo bang van maar straks gebeurd het toch :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:17

Wat fijn dat de eigenaren zo meewerkend zijn!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:07

Ik ben nu wel heel benieuwd naar het paard!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 15:34

Ben net even zelf langs de weide gereden om nog eens te kijken! Ze kwam gelijk kijken van heee wie ben jij! Zal in spoiler een foto plaatsen :+

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:37

Ooh wat een leukerd. Ben gek op vosjes <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:37

k_m schreef:
Ben net even zelf langs de weide gereden om nog eens te kijken! Ze kwam gelijk kijken van heee wie ben jij! Zal in spoiler een foto plaatsen :+

Spoiler:
[ [url=m/UVyCC5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BxAbm0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is prachtig! <3