Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Babootje schreef:*knip*
Door je gebrek aan kennis, ga je ook problemen zoeken die er niet zijn.
Als je paard op de rechterhand ontploft/gaat rennen/in verweer komt en op de linkerhand niet zou ik dat eerder verbinden aan de door de dierenarts gevonden problemen in zijn rug, waarvan jij nu denkt dat ze er niet zijn. Dan aan blindheid.
Dat je paard na al die tijd dat je nu al met hem bezig bent geen vooruitgang boekt, moet je toch ook aan het denken zetten? Hoeveel kennis en kunde heb je als je je pony nog steeds niet hebt opgevoed in het normaal van en naar de wei brengen, voetjes geven etc etc. Gewoon, de basis omgang al niet voor elkaar hebt?
maikeltje schreef:zeer ervaren. Vlg haar op fb.We zullen zien. Hoe vaak ben je al niet van plan gewijzigd?
Hoe ervaren is deze persoon eigenlijk? En wie staat er aan de longe als deze persoon erop gaat zitten?
Paardenfann4 schreef:dat hij scheef was wist ik ook al wel vóór Osteopaat dit melde.Een beetje ruiter heeft geen osteopaat nodig om te weten op welke kant een paard vast zit. Als je dat zelf al niet kunt beoordelen dan is een paard beleren zeker een stap te ver. Erg jammer dat het het zelf niet in ziet. Je vorige pony was super braaf, te braaf. Dat dat allemaal goed gegaan is dat ligt puur aan het karakter van het beestje. Dit is een heel ander verhaal. Voordat je hier veilig op rond kunt rijden moet er nog heel wat gebeuren. Je zet zelf alles op internet dan kun je ook reacties verwachten. Maar je wispelturigheid en van de hak op de tak vind ik ook bijzonder.
Art_Ificious schreef:Ik kan je zeggen dat hij bij mijn kennissen op de wei gedurende die 4 maanden ook niet bepaald dikker werd terwijl hij daar gras in overvloed had.
Eenmaal op manege voerde stalbaas hem bij omdat hij limo te mager vond.
Ik voer hem nu bij met slobber en sinds gisteren luzernebrok waar ik ook de vitalbix nog onder meng een handje.
Art_Ificious schreef:Mij onverstandig of achterlijk noemen? Dát is een grote belediging aangezien ik enorm snel leer maar niet als het negatief gezegd wordt. Het is de manier waarop iets gezegd wordt dat bij mij blijft hangen. Is het aanvallend/negatieve toon zal ik het sneller vergeten.
bobje26 schreef:Art_Ificious schreef:Ik kan je zeggen dat hij bij mijn kennissen op de wei gedurende die 4 maanden ook niet bepaald dikker werd terwijl hij daar gras in overvloed had.
Eenmaal op manege voerde stalbaas hem bij omdat hij limo te mager vond.
Ik voer hem nu bij met slobber en sinds gisteren luzernebrok waar ik ook de vitalbix nog onder meng een handje.
Je hebt gras en je hebt gras he. Hoog gras zit vaak weinig in, en je hebt zo veel soorten gras waar paarden niks aan hebben.
maikeltje schreef:Dus alweer los gereden. Zoals ik het lees in dezelfde sessie. Waaromwil je dat toch als je niet weet hoe je schrikreacties voor blijft?
Je snapt toch wel dat, hoe meer slechte ervaringen dat dier op doet, hoe moeilijker het wordt er ooit een rijpaard van te maken?
Je schrijft dus op bokt dat je er iemand bij haalt voor het doorrijden en vervolgens ga je er toch zelf weer op.
Dat is toch voor niemand meer te volgen? En voor je pony al helemaal niet.
Art_Ificious schreef:maikeltje schreef:Dus alweer los gereden. Zoals ik het lees in dezelfde sessie. Waaromwil je dat toch als je niet weet hoe je schrikreacties voor blijft?
Je snapt toch wel dat, hoe meer slechte ervaringen dat dier op doet, hoe moeilijker het wordt er ooit een rijpaard van te maken?
Je schrijft dus op bokt dat je er iemand bij haalt voor het doorrijden en vervolgens ga je er toch zelf weer op.
Dat is toch voor niemand meer te volgen? En voor je pony al helemaal niet.
Nee jij snapt het niet. (Weeral)
Ik ga niet zomaar los rijden als hij aan de longe niet kalm is. En hij was aan de longe kalm en ontspannen dus heb ik even (5min) ook los gestapt.
En hij heeft hier écht geen slechte ervaring mee opgedaan.
Sterker nog, hij lijkt mij juist beter te vertrouwen, volgt me door de paddock als ik erin aant uitmesten ben, dit deed hij voorhezn niet. (Echt plakken tegen mij en "aandacht vragen"')