Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:12

hier vandaag een buitentit gemaakt.. 2 beave paarden mee en gijs er achter / tussen. Op de heenweg was viaduct nog wat spannend, terugweg ging het top. braaf paard aan het worden..zelfs gegalopeerd ik ben in het rood Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:22

Daarnet Cava nog gelongeerd en gehangen..

Noemen ze dit met zadelmak geboren? Wat een heerlijk paard dit! Morgen nog een keer en dan een paar dagen bedenktijd.

Leuk Robbie!!

Afbeelding

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:41

Doen jullie hangen als tussenstap? Ik ben eigenlijk na het hangen van een aantal passen meteen opgestapt, het voelde goed en ging gelukkig ook erg goed :) leuk om al die foto's voorbij te zien komen! Wat een knapperds allemaal, ik kan ook niet wachten om lekker op buitenrit te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:51

Ik dacht dat je zei dat Cava al zadelmak was, zou gewoon opstappen :).

Ik doe meestal ook hangen en als het goed gaat meteen opstappen!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:55

bobje26 schreef:
Ik dacht dat je zei dat Cava al zadelmak was, zou gewoon opstappen :).

Ik doe meestal ook hangen en als het goed gaat meteen opstappen!

Zadelmak, maar bij navragen heeft er nog niet iemand opgezeten. Zadelmak is schijnbaar een nietszeggende term..
:')

Voor mij is zadelmak zijn een ruiter kennen, maar dat hoeft dus schijnbaar niet perse.

Ik hang graag als tussenstap ja :j
Ik ben eigenlijk niet anders gewend.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:57

Zadelmak letterlijk dan hihi :)) nee daar heb je inderdaad weinig aan.. goed dat je dan weer vanaf het begin begint. Ik heb het idee dat hangen zo belastend is, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk :) er zijn meerdere wegen naar hetzelfde resultaat

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:22

Ik gebruik het hangen wel, maar altijd vanaf een krukje, erover hangen en bij ok even t gewicht laten voelen. Is dat ook okee dan werk ik aan het been op/over kruis en dan pas zitten. Meestal herhaal ik de sessies erna kort even dezelfde volgorde als check of alles nog steeds oo is.

@robbie wat goed al naar buiten!

@balou welkom. Leuke paardjes!

@Dawson Auwie, beterschap!

@suikermeisje hoe gaat z'n wond nu?

En de term zadelmak: ja ik vind dat ook dat er op z'n minst een ruiter op kan zitten/het accepteren van gewicht. Een ander vindt zadelmak idd gewend aan zadel en singel en weer een ander vindt zadelmak pas als je in stap draf en galop kan rond rijden. :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:28

Eight schreef:
Zadelmak letterlijk dan hihi :)) nee daar heb je inderdaad weinig aan.. goed dat je dan weer vanaf het begin begint. Ik heb het idee dat hangen zo belastend is, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk :) er zijn meerdere wegen naar hetzelfde resultaat

Hangen is ook belastend, daarom doe ik dat nooit meer dan twee halve voltes.. De keer er op kruipen we er dan op na nog een halve volte hangen. Daarna introduceer ik 'het' krukje!

Darkadia, hangen vanaf een krukje voor de eerste keer vind ik 'eng' bang dat ze er op springen.
Wij hebben dan wel een echte trap met drie treden op stal. Maar alsnog.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:40

@balou maar ik heb daarvoor in het grondwerk het krukje al geïntroduceerd met ernaast stil staan, stapje vooruit, stapje terug, ik op krukje, ik van krukje, ernaast op en neer springen zonder krukje in de buurt.

Dus dat krukje zelf is geen issue meer op t moment dat ik start met hangen :)
En ik werk veel alleen, dus dan is de andere methode ook lastiger. Zelf vind ik en het paard vasthouden en iemand voetje geven juist minder veilig. Maar ieder zo z'n eigen methode en dat is leuke aan dit topic!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:47

darkadia schreef:
@balou maar ik heb daarvoor in het grondwerk het krukje al geïntroduceerd met ernaast stil staan, stapje vooruit, stapje terug, ik op krukje, ik van krukje, ernaast op en neer springen zonder krukje in de buurt.

Dus dat krukje zelf is geen issue meer op t moment dat ik start met hangen :)
En ik werk veel alleen, dus dan is de andere methode ook lastiger. Zelf vind ik en het paard vasthouden en iemand voetje geven juist minder veilig. Maar ieder zo z'n eigen methode en dat is leuke aan dit topic!

Jawel, maar ben altijd bang dat ze door onbalans schrikken en net die ene stap zetten of sprong op dat krukje. Dat zit mooi tussen mijn oren..
:')

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:14

suikermeisje, waar heb jij hem laten opereren? Want bij mij werd echt gezegd dat het niet meer mocht pussen een week na de operatie en jullie zijn nog best lang er mee bezig toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:11

Ik zal even een korte update geven; [***] 4 weken vrij gehad en halverwege aankomende week gaan we weer beginnen. :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:27

:D

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:28

suikermeisje schreef:
Dawson123 schreef:
suikermeisje, waar heb jij hem laten opereren? Want bij mij werd echt gezegd dat het niet meer mocht pussen een week na de operatie en jullie zijn nog best lang er mee bezig toch?

Schalkwijk

De zaadstrengfistel is weg. Maar dit is een reactie op de operatie.

Ik volg jouw volg topic. :D

Wat een pech wat dat betreft hè.. Verder doet die het wel super hè. :)

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:34

suikermeisje schreef:
Dawson123 schreef:

Schalkwijk

De zaadstrengfistel is weg. Maar dit is een reactie op de operatie.

Jaa dat snapte ik ook wel maar vond alleen wel apart dat het per kliniek zo kan verschillen kwa wat er wel en niet mag zeg maar :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:56

Dawson123 schreef:
Jaa dat snapte ik ook wel maar vond alleen wel apart dat het per kliniek zo kan verschillen kwa wat er wel en niet mag zeg maar :)

Ik heb bij dergelijke zaken ook geleerd dat het belangrijk is een paard in beweging en goede conditie te houden. Ook na een gewone castratie etc.

Maar het klopt inderdaad dat 5 verschillende dierenartsen 10 verschillende meningen kunnen aandragen.. :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:28

@balou leuk! Was ie braaf?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:22

darkadia schreef:
@balou leuk! Was ie braaf?

Ja erg braaf, het is absoluut geen bange. Eerder wat richting zelfzeker/dominant, maar gebruikt dit in positieve zin!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:49

Balou wat ziet dat er goed uit!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:11

No_No schreef:
Balou wat ziet dat er goed uit!!

Ja ben heel trots op de dames! Ik heb het paardje gekocht voor mijn zusje. (En een beetje voor mij :+ )
En ik geloof niet dat ik trotser had kunnen zijn!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:28

Snap ik!! Wees maar lekker trots +:)+ leuk stel ook samen!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:43

Leuke foto's Balou! :D ziet er goed uit zo :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:55

Gisteren heeft mijn zusje er weer op gezeten en zelfs per ongeluk een stukje gedraafd. Pony is zooo braaf!!

Vandaag is de hoefsmid geweest voor de paardjes en zijn ze ontwormt.

Verder enkel een stukje gewandeld, ik hou van variatie om het leuk te houden.

Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:23

Balou_K dat ziet er wel heeel relaxt uit op de vorige pagina! :)

Pff hier was de merrie vandaag behoorlijk eigenwijs. Na een rondje stappen besloot ze ermee te kappen. Ik kreeg haar echt geen pas meer voorwaarts. Zweep opgehaald en m'n pa om hulp geroepen. Hij mocht er met de longeerzweep bij. Er was nog wel heel wat nodig om haar aan het lopen te krijgen, maar daarna was het klaar. Morgen weer eens proberen.

Nog een foto van vorige week.
Afbeelding

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:30

Leuke foto Lindy, hier gisteren hetzelfde probleem gehad. Voor de derde keer er op maar ze wilt nog niet lekker voorwaarts. Ze snapt mijn drijven in combinatie met been ook helemaal nog niet natuurlijk. We oefenen rustig verder :) ik zal binnenkort eens vragen of mijn moeder foto's wilt maken, dat is altijd leuk voor later.