Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:37

xZiva_ schreef:
Fransje23: ziva is mijn hond, die hoeft gelukkig niet naar de hoefsmid :D (pony heet jack haha :P )

Sorry :o :D

Renske_W

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:14

Mijn kleine dikkerd :=
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:01

Wat een leuke fotos weer meiden!

Ik had gister springcursus en moest op een paard wat heel goed kan springen en daar ook flink heet van werd en keihard op de hindernis afrent wauw wat was dat tof zeg! Ik barsten van de adreline Haha.. het leek wel alsof ik in een achtbaan zat wat afgeschoten werd en alsof ik vloog!
Sorry ik moest t ff kwijt maar springen vind ik dus super leuk om te doen en hoop Lamar straks ook!
Ik laat hem trouwens op de stal staan waar die vandaan komt. Ze hebben daar eigenlijk alle faciliteiten die ik nodig heb incl een prachtige binnenbak die net dit jaar af is. Maar ook mooie routes voor buitenritten..

Zelf heb ik t volgend jaar ook druk.. ik ga starten met proeven, ruitersbewijs en e bewijs. Wel allemaal leuke dingen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:25

@Renske
Die ondeugende blik van hem :') .
Die appeltje in zijn vacht vind ik zo mooi en ik ben toch echt jaloers op die mooie staart.

@cvsdevries
Jaaa springen is leuk :D . Super handig dat je daarvoor nu al op de juiste locatie zit.

@ Rietje
Leuke herfst fotos. Feargie lijkt wel een beetje op de Tinker bij ons in de wei.
Zimba moet ik tzt verhuizen naar een plek met een goede bak etc.

Flapoor, helaas slechte kwaliteit.
Afbeelding

Ik zat heel ff te twijfelen of ik zijn manen kort zou knippen (sportpaard), maar las ik de fotos zo terug kijk is die veel te mooi om af te knippen.

Afbeelding

kzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:37

Hallo allemaal,

Ik zou graag ook nog willen aansluiten in dit topic (misschien wat laat :P ).

Ik heb een haflinger jaarling van 2 juni 2015. Hij is voor het laatste gemeten op 138 cm. Dit was aan het begin van de zomer. Hij staat op dit moment niet in de opfok, maar op een pensionstalling. Hier loopt hij in een gemengde kudde van in totaal 4 paarden (hij is dan ook al gecastreerd). Hier wat foto's van begin tot nu:

Afbeelding
Baby Andor met grote oren <3 (foto van de fokker)

Afbeelding
'Winter' Andor 2016 :brr:

Afbeelding
'Zomer' Andor 2016 {:}

Afbeelding
Andor een maand geleden :+

Ze groeien zo snel :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:54

Fflur was er gisteren klaar mee, met baasje delen. Dus heeft ze Kitty maar omgelegd. Zo trof ik ze gisteren aan :+

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:16

Welkom KZI; hij ziet er goed uit! En wat is hij al groot. Wat is de stokmaat van zijn ouders?

@Kitty; Hahaha leuke foto :+
@carika; Ik zou lekker lang doen, hou ik van. Behalve bij fjorden :D
@Renske; Ziet er ook goed uit! Stoer koppie.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:12

Dankje carika! Puzzle heeft maar een iel staartje hoor.
Wel een flinke bos manen, maar zijn staart is teleurstellend. -O-

Dankje xApple!

Klinkt als een geslaagde dag cvsdevries.

Welkom kzi!

Haha arme Kitty :(:)
Fflur kijkt er ook zo onschuldig bij, alsof ze nergens wat vanaf weet.

Hier vandaag flink gewerkt, had nog een stuk wei wat nog paard klaar gemaakt moest worden.
Dus vandaag het prikkeldraad weggehaald, met de bosmaaier alle drek en braamstruiken weg gemaaid.
En toen stroomdraad erop.
Dus nu staan ze tevreden op het nieuwe stuk. :)
Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:17

Zwembadje er achter zo te zien, haha :P

Ja Kitty was echt ver weg _O- Afbeelding
Ze schrok wakker toen ik haar aanraakte terwijl de 3 andere merries er ook gezellig bij stonden _O-

kzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:43

xApple schreef:
Welkom KZI; hij ziet er goed uit! En wat is hij al groot. Wat is de stokmaat van zijn ouders?

Dankjewel xApple! Zijn moeder is 148 en zijn vader volgens mij rond de 152 (Allanzo van de Meul'nwieke).

Dankjewel Renske_W :)

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:43

Welkom Kzi!
Wat een leuk dier heb je!

Wat een rijkdom zeg die paardjes bij elkaar..
Kittydylan en Renske!

Ik zou het ook lang laten maar dat vind ik toch altijd het mooiste carika en afknippen kan altijd nog toch?

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:42

Rietje gefeliciteerd met je eenjarige jubileum! Gaat snel hè.

Noor, fijn dat het mestonderzoek negatief was, maar ook lastig misschien omdat je wel dacht dat Dex nog last had van wormen en je nu dus niet weet welke hij heeft als hij ze wel heeft.

Het is dat Puzzle geen merrie is anders zou je toch bijna denken dat hij drachtig is haha. Mooi stukje land hebben ze weer.

Cvsdevries schreef:
Ik had gister springcursus en moest op een paard wat heel goed kan springen en daar ook flink heet van werd en keihard op de hindernis afrent wauw wat was dat tof zeg! Ik barsten van de adreline Haha.. het leek wel alsof ik in een achtbaan zat wat afgeschoten werd en alsof ik vloog!
Sorry ik moest t ff kwijt maar springen vind ik dus super leuk om te doen en hoop Lamar straks ook!
Ik laat hem trouwens op de stal staan waar die vandaan komt. Ze hebben daar eigenlijk alle faciliteiten die ik nodig heb incl een prachtige binnenbak die net dit jaar af is. Maar ook mooie routes voor buitenritten..

Zelf heb ik t volgend jaar ook druk.. ik ga starten met proeven, ruitersbewijs en e bewijs. Wel allemaal leuke dingen.

Super leuk dat je lekker hebt gesprongen. Heb je zelf een paard waar je dat mee doet of rijdt je er een voor iemand anders?
Leuke plannen ook!
Ik heb niet zoveel plannen voor volgend jaar. Wel ga ik waarschijnlijk ook voor m'n e rijbewijs.

Carika, ik zou de manen lekker lang laten. Vind het niet misstaan.

Kzi, gezellig dat je mee wilt praten. Daar is het nooit te laat voor. Leuke haf heb je en hij groeit goed.

Grappig dat Kitty zo diep sliep, maar het was ook wel erg mooi weer voor een middag dutje.

Jaro staat sinds deze week s nachts op stal, wel een fijne grote stal (5x5 ong.) samen met een pony en ik voer ook bij naast het hooi, vooral luzerne en een paar handjes brok. Sinds zijn avontuur met de hond heb ik niet zoveel met hem gedaan (Hond had er overigens wel over duidelijk van geleerd, komt niet meer dischtbij). Vandaag hebben we een nieuw avontuur beleefd met een andere hond. Ging met hem fietsen, voor het eerst alleen en we gingen wat dijken over. We hoorden geritsel in de bosjes. Dus hij stopt en omkijken en ik ook. Kwam er iets later een hond de dijk op. Keek vrij uitdagend. Ik twijfelde even of ik verder zou gaan of terug. Ben terug gegaan. Jaro loopt er nieuwsgierig heen en jaagt die hond zo terug naar huis. Was blij dat ik gekozen had om terug te gaan. Hij was verder heel braaf. Zelfs een stukje gegalopeerd.

Ik had een filmpje gemaakt. Wel een beetje lastig als je fietst maar die laadt niet goed helaas.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:50

@ilaya
Alleen fietsen vind ik wel stoer
en dan ook nog zo braaf.

Ik ben vooral aan het wandelen.
Zimba staat midden in het bos, fietsers en honden zijn geen probleem.
Vandaag voor het eerst een stukje door een woonwijk, dat vond hij toch best spannend. Rioolputjes vond hij spannend en toen hij een geit }> zag was ie helemaal van slag :') .

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:19

Ik vond het wel heel spannend vooral dat stukje galop, vind het met iemand erbij toch prettiger.

Door een woonwijk lopen vind ik ook heel wat! Zoveel te zien en gijten verwacht je ook niet meteen in een woonwijk, dus snap je paard wel. Net als putdeksels die horen ook niet in de weg, wegen horen egaal te zijn Wat doet jouw paard als die wat spannend vindt?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:27

Leuke foto's weer.

Welkom kzi

Jorie was vandaag heel schrikkerig van de graafmachine. En dan springt hij of een meter de lucht in of een meter opzij of hij verstijft gewoon helemaal :+
Mijn broer en vader waren bezig elektriciteit aan te leggen zodat er achter ook licht is. het wordt nog wel eens wat bij ons thuis. Verder staat jorie momenteel gewoon lekker jong te zijn en begint hij nu overal in te bijten. ..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:42

@Ilaya; wat knap dat het fietsen al zo goed gaat! Ik doe dat ook met mijn 3 jarige Shetlander maar dat is toch ff wat anders qua formaat :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:20

Ilayla ik vind t heel dapper van je dat je je jaarling al naast de fiets laat lopen.

Nou Jorie is dus nog maar 77 cm hoog -O-
Ik heb m net gemeten met Noor haar meetstok. .

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:44

Ja hij is gewoon zo onwijs braaf dat ik het wel aandurfde, maar merk wel dat ik veel voorzichtiger ben met de fiets. Haha met een shet maak je je dan toch wat minder zorgen dat er wat gebeurd ook al kunnen die je ook prima van de fiets af kunnen trekken als ze willen. Wanneer ben jij begonnen met fietsen met je shet xApple?

Dat is niet heel groot nee, hoe groot zou hij ongeveer 'moeten' worden fennadev?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:50

Geen idee eigenlijk. Moeder is 78 cm en paps 83 cm. Maar ik ben eigenlijk bang dat ie al zo ongeveer klaar is met groeien want zijn schoft en kont zijn ook gelijk. .

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:57

O dan is z'n hoogte nog niet zo heel gek, maar denk echt niet dat hij nu al op z'n eind hoogte zit. Ze staan niet altijd overbouwd tijdens de groei

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:05

Stoer Ilayla een stukje galop naast de fiets.
Dat heb ik nooit gedaan, hou het meestal bij stappen en draven.
Zou het met puzzle ook weer moeten doen maar heb het gewoon te druk.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:12

Ik ben met fietsen begonnen toen ze 3 was, we doen het nu 3 maandjes ongeveer. Galopperen doet ze ook en gaat ook goed. Het is vooral belangrijk dat ze stopt en langzamer gaat als ik dat wil en dat gaat super.

Met mijn fjord durf ik het niet aan hoor :')

@Fenna; mijn Shet is nu ruim 3 en die groeit ook nog.. Er kan best nog wat bijkomen, misschien is 't een laatbloeier?

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:43

Galop was niet helemaal de bedoeling, hij was eigenlijk gewoon aan het draven en viel er in. Heel beheerst en gelukkig ook makkelijk terug te nemen. Vind ik ook het belangrijkst dat hij meteen luistert als ik wil dat hij langzamer gaat.

Jammer dat je niet zoveel tijd hebt om te fietsen Renske, maar dat is wel het voordeel van jaarlingen je hoeft er eigenlijk niks mee te doen.

Snap best dat je niet met Lars durft te fietsen. Ik ga er even van uit dat hij een beetje lomp en eigewijs kan zijn. Of is hij niet zo stereotype fjord?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:54

Hm hij is heel erg lief en braaf, luistert al goed en hij is niet perse lomp ofzo hoor.
Maar hij is wel onzeker soms en dan duikt 'ie achter je. Soms uit vreugde geeft 'ie opeens
een bok (zoals op 't strand) hij doet dan verder niks hoor, niet rennen ofzo maarja
naast de fiets zie ik dat niet zo zitten :') En ja een fjord is wel mega sterk, ook al met 1,5
dus ik wil ongelukken voorkomen. Wandelen doen we wel en dat gaat goed.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:08

Wij zijn ook even shetje wezen rijden.. m'n jongste dochter voor het eerst!

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat ik met een Shetlander ook wat meer zou durven terwijl ze natuurlijk ook heel
sterk kunnen zijn..