Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:47

meisje2000, Dat is inderdaad wel prettig dat jou instructrice hem zo goed kent, die mogelijkheid hebben we hier niet echt, degene die ze dagelijks in de hand heeft geeft geen les. We zitten helemaal in het zuiden van Limburg.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:23

Het was even stil van mijn kant omdat ik mijn handen vol had aan Floor.

Gisteren zijn we begonnen met het zadel. Ze heeft behoorlijk gebokt zoals we verwachten want dat deed ze ook met de singel. 2 palen kapot getrapt en het draad. Daarna was ze super braaf.

Vandaag een dik been doordat ze gisteren dus in de draden kwam. Maar ze liep niet kreupel dus er toch voor gekozen om haar weer aan de longe te zetten en weer het zadel op te doen. Nu was ze super braaf. Niet gebokt wel even dom gestaakt door niet te willen lopen maar ze heeft het zo goed gedaan. Heel erg trots op mijn merrie <3

Uiteraard haar been weer gekoeld en die was al dunner. Nu even in de gaten houden.
Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:50

Afbeelding
Chameur afgelopen woensdag klaar voor de les.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:47

Jodi dat is wel minder een dik been hopelijk is hij snel weer helemaal dun.

Charmeur ziet er goed uit.

Hier mag ik na 1,5 maand al weer een nieuw zadel hopelijk blijft ze niet zo snel veranderen anders blijf ik bezig.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:04

Dank je butengeweun

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:20

Jodi, fijn dat ze er niet kreupel door liep...Hopelijk accepteert ze het zadel snel helemaal.

Chameur ziet er inderdaad goed uit, leuk paard is het!

Hier begint de stap heel fijn en ontspannen te worden. De draf gaat ook beter, maar is soms nog wat overhaast, maar daar wordt aan gewerkt. De galop neem ik af en toe mee, maar wil ik nog niet te veel doen, mede doordat de balans in draf nog niet helemaal oké is. Ik vind het wel jammer dat de winter eraan komt, want ik heb alleen een buitenbak tot mijn beschikking...

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:52

Jodi , dat komt helemaal goed ! Ze zal snel gewend zijn aan het zadel :)
Wat een lief hoofdje heeft Chameur !

Hier word Siebe komende week gecastreerd... Alles gaat goed , buiten het samen rijden met merries die hij niet kent. Dan komt de hengst helemaal naar boven en kan ik er niks meer mee aanvangen ... Op die manier is er dus geen ontspanning in het rijden , dus laat ik hem ruinen ... Achja , zijn lief karakter en charmante looks verliest die toch niet :P <3
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:39

LindseyV -> Jammer maar voor hem en jou alleen maar makkelijker geen hormonen die in de weg zitten.

xChanelx -> De galop komt vanzelf, gewoon lekker buiten op rechte paden dat ze geen bochten tegen komen.
Ik ben hier al blij heb nu een buitenbak, waar ik normaal sta is helemaal geen bak, alleen maar weide en schuilstal.

Nog even 2 filmpjes van vanmorgen. De eerste keer dat ik er zonder dat de beleerder haar eerst had gereden er op stapte. Was dus best even spannend wat ze zou doen met temperaturen rond het vriespunt.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:52

@LiindseyV: Siebe kijkt op de foto wel een beetje geschrokken haha :(:) geeft vast meer rust als hij geruind is.

@Butengeweun: wat een bijzondere kleur zeg! Ze ziet er hartstikke braaf uit.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:56

Siebe gaat zijn looks echt niet verliezen hoor! Alleen maar fijn als je straks ontspannen kunt gaan rijden, is ook voor hem fijn.

Merken jullie aan de paarden dat het weer kouder wordt? Eerlijk gezegd hield ik mn hart vast dit weekend (ben alleen in het weekend thuis) maar hij draait nog niet eens extra met een oor :P Dus dit weekend weer heerlijk gereden. Het is wel echt een dieseltje, als je begint is hij een beetje stijfjes en na 10 minuten loopt hij zo veel lekkerder! Blij met hoe hij het doet, als ze allemaal zo makkelijk waren wilden we er nog wel een aantal zadelmak maken / doorrijden. :))

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:11

Chameur was afgelopen woenadag ieta meer voorwaarts maar nieta raars voor de rest

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:06

Ik merk het heel hard aan mijn paarden dat het kouder is :P

in totaal heb ik er 5 staan , en geregeld krijgen ze het nu in hun bol en beginnen in het rond te springen en te flippen :')

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:40

Zo, het is weer even geleden!
Die lekkere speknek van siebert <3 (kwijlt)

Irocco is ontzettend vervelend, heeft er iemand heel veel behang? Ik heb m nu op sportbrok en wauw wat een verbetering!! Klinkt stom maar het is zo fijn om na twee kanten galop nog te kunnen rijden ipv een uit elkaar vallend rond slepend paard onder je te hebben! Wel is ie in combinatie met het koude weer in de hand niet te houden.. Zodra ik erop zit is het echt geen probleem, maar ik krijg m zelf niet echt veilig meer uit de wei geplukt. Wordt er heel boos van, vooral uit machteloosheid. Blij dat we er toch voor gekozen hebben hem te ruinen! Rijden gaat super dus, en vanaf 10 november ga ik meerijden in de clubles bij onze rijvereniging. Dat is wel binnen dus ik zal even moeten gaan oefenen komende weken.
Ook ben ik supergemotiveerd om te rijden want mn nieuwe laarzen zijn binnen, ik ben zo verliefd Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:44

Mag ik mij ook melden?
Mijn merrie wordt nu beleerd. Gisteren voor de eerste keer los.
Vorige week maandag alleen er op gezeten, afgelopen maandag gestapt en een rodeo en zaterdag, gisteren dus, 2 rondjes longe en toen maar gewoon los geklikt. Ging echt fantastisch!
Ze is echt een fijn paard met mooie ruime gangen voor een tinkie
Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat ze zo door blijft gaan want het gaat echt super. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:56

Mooi Linda! Ik voer ook sportbrok. Mijn andere paard heeft sinds ik dit voer geen seconde spierpijn mer gehad en een jong paard moet ook veel spieren opbouwen dus lijkt me een logische keus :))

Impala wordt om die reden ook gecastreerd, Lindsey. Ik kan hem op zich nog wel hebben, maar ik vind het ook een onnodig risico voor anderen als er een keer wat gebeurt.

Charmeur ziet er inderdaad goed uit!

Super dat de tinkers goed gaan! :)

Ik merk aan Impala eigenlijk niet echt dat het kouder wordt, aan mijn andere paard wel altijd, als is dat ook al een heel stuk minder sinds ze dag en nacht buiten loopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:10

Hoi mag ik me nog melden ookal is het eind van 2016 in zicht? :)

Ik heb sinds september mijn eerste eigen paard. Sinds maart 2015 is ze in Nederland en bij de vorige eigenaresse is ze zadel- en verkeersmak gemaakt. Super! Ik heb nog nooit een paard ingereden maar wilde het hoe dan ook zelf doen.

De eerste weken lieten we het rijden voor wat het is en zijn we lekker gaan grondwerken. Af en toe zat ik er eens op en dit vond ze allemaal geen probleem. Buiten wandelen aan de hand was ook probleemloos, keek nergens van op of om! :+:

Heb nu tijdelijk een race/trainzadel te leen, zo weet ik zeker dat ik haar rug niet verpest met een slecht passend zadel en kan ik nog even doorsparen voor een goed passend zadel. :)

De eerste keer erop was er echt geen stuur of rem te bekennen. Die benen bij haar buik vond ze maar raar en de balans was er niet heel goed. We zijn het gaan oppakken en ze heeft bij mij voor het eerst een bit in gehad (als ik nu met het hoofdstel aan kom houdt ze al direct haar hoofd wat lager en doet zo dr mond open. :') ) .

Inmiddels zit er al steeds beter een stuur en stemcommando's op.

We begonnen met 10 minuutjes stappen en waren daarna wel weer klaar. Maakte de training steeds langer en begonnen met stukjes draven. Ze pakte dit zo gigantisch goed op! Vorige week voor het eerst gegaloppeerd en wat ben ik trots dat we dit zo samen hebben bereikt met z'n tweetjes! Onze eerste 2 buitenritjes zitten er ook al op. Stap en drafritjes wel, maar dat is heerlijk!

Het stuur zit er nog niet mega geweldig op, maar oefening en training baart kunst.

Door het slechte weer was de bak gewoon niet te doen en gister was hij al gelukkig wat droger. Weer eens in de bak getraind en geoefend met de hoeken doorrijden en figuurtjes maken.

Per 1 december gaan we fijn van stal verhuizen en heb er best wel zin in hoe moeilijk de keus ook was.

Afbeelding

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:48

Meisje2000: wat kan hij heerlijk arrogant kijken :')
Butengeweun: hopelijk is dit zadel goed! De filmpjes zien er goed uit! Wat me wel opvalt is je been. Het lijkt alsof je veel drijft. Ik zou proberen hem stiller te houden omdat ze/hij straks anders slecht aan het been is.
XChanelx: wat fijn dat de gangen al wat ontspannender worden :) hier ook alleen maar 2 buitenbakken.
LiindseyV: siebe zal als ruin ook heel knap blijven <3
Welshfan: nee hier gelukkig niet gemerkt dat ze frisser word.
Lindamusters:fijn dat het rijden rijden goed gaat! Lastig dat hij zo druk is in de hand.. vooral nu het slechte weer eraan komt. Hele gave laarzen!
Lienek: welkom wat een mooie tinker :)
Nies: fijn dat Impala nog geen last heeft van het kouder wordend weer.
Dominique: welkom, wat een leuk paardje :)

Hier inmiddels de 4 dag dat het zadel erop ligt. Ze heeft zich heel goed gedragen. Met het zadel opleggen en aansingelen nog wat spanning maar geen stap verkeerd gezet. Ook het wegstappen met mij ernaast ging goed ze ontplofte niet :)
Morgen heeft ze lekker een dagje rust. Kan ze even bijkomen.

Foto van gisteren. Ze had wat energie te veel :')
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:54

Jodi het is er 1 die liever stil staat helaas we zijn druk bezig maar we komen nu al zonder longeerzweep in het midden vooruit dat was aan het begin wel anders.

Maar we zoeken naar voor haar een balans wat gaat werken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:40

Kan best lastig zijn inderdaad. Ik heb bij Impala voor de galop een paar keer iemand met een zweep in het midden gehad, maar dan is hij behoorlijk gespannen dus dat was een mooie oplossing voor de galophulp, maar niet meer dan dat. Mijn zweep negeert hij 9 vd 10 keer, tot ik een iets hardere tik geef, maar dan springt hij de lucht in :+ Dus dat is best even zoeken wat genoeg, maar niet te veel is. Hij reageert wel goed op stem, maar dat moet er toch ook een keer vanaf.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:27

heel soms zou ik willen dat mijn dame dat ook was, maar kan echt knallen met de zweep dan kijkt ze je aan van wat moet je :Z

Aan de andere kant is dit ook heerlijk de ho was zo geïnstalleerd 8-)

We zijn nu ook net begonnen met rijden met zweep in de hand dus ben zelf nog heel erg zoekende hoeveel hulp moet ik geven. (en zelf ook met haar gaan lessen daar ben ik nu druk op zoek naar)

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:03

Jullie hebben al heel lang niks meer gehoord over Calisto en mij. Het is een ontzettend lang verhaal wat ik nu hier niet uit zal leggen. Dit zal later komen, ik weet alleen nog niet of dat hier komt te staan of in een topic. Het enige wat ik nu wel alvast kan zeggen is dat we al anderhalf jaar strijden tegen hoefproblemen bij hem(en andere problemen, hij heeft altijd pech)
Hij zal deze week of volgende week naar de kliniek gaan en daar gaan ze een echo maken en er is een grote kans dat er euthanasie volgt. Duimen jullie mee? ik hoop dat er ergens nog een kansje verscholen is voor hem.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:48

Shanna, sterkte de komende dagen.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:33

Veel sterkte en beterschap komende tijd Shanna !

Siebe is gisteren gecastreerd , alles is heel goed gegaan en vandaag had hij me alweer vergeven. Stond me weer zoals altijd op te wachten langs de draad en had veel aandacht nodig :') :')
Afbeelding

Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:39

Ach dat tongetje! Helemaal verliefd haha.

Heel veel sterkte de komende tijd Shanna... Dikke knuffel

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:51

Hoihoi allemaal!
Ik ben een hele tijd niet actief geweest hier, dit had wel een reden waar ik toen nog niet zo goed achter was. Ondertussen weet ik heel goed wat die reden was en hebben we daar een super oplossing voor gevonden :j
De reden en oplossing kunnen jullie vinden in dit topic wat ik net gemaakt heb
[RIJ-ITP] 1,5 jaar Giv onder het zadel met ups & downs

Vanaf nu zou ik heel graag weer actief met jullie mee kletsen :j