De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:14

Ow dat is wel super fijn als het er gewoon uit gaat! Anders is het zo zonde van de manen.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:51

Ik vind haar zo mooi he Crazy Cat! Heerlijk dat ze goed staat daar.
Zine's mapen kunnen ook zo in rasta's hangen. Gelukkig heeft hij mooie dikke manen en kan ik ze mooi ontklitten , waarna hij ze weer in de klit doet :=

Ik doe ook nog niks met Zine. Vind ik nog niet nodig. Hij mag straks nog jaren aan het werk. Ik wil wel met hem gaan starten met stukjes wandelen. Binnenkort of in het voorjaar, ligt eraan hoe druk ik het heb. Ik wil er namelijk wel de rust en tijd voor nemen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:52

Je hebt er wel heeeeel veel geduld voor nodig hoor F_inley. 2 uur ben je er zeker wel zoet mee. Maar ach op een mooie zonnige dag beetje aan je paard plukken is nooit een straf. Onderaan beginnen en echt gewoon draaien en plukje voor plukje de knopen eruit halen zonder te sjorren want dan trek je alle haren stuk.

Dank je bontesok. Ze wordt echt zoals haar vader, maar met een iets rondere achterhand.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:17

Haha de manen van de merrie die ik rijd zijn ook in een klit. En dat komt omdat zij graag in zand rolt, ook als het geregend heeft. Haar poetsen heeft geen zin want als je haar terug de wei op zet gaat ze meteen weer rollen. En dat is dan nog eens een wit paard.

Morgen ga ik met Harley nog eens wandelen

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:31

Afbeelding
Shym is zadelmak :)F het is net niet groot genoeg als schuilstal maar daar groeit hij vast wel in!
Gisteren het zadel binnen gekregen om te beleren :o
Voetjes optillen is echt een ramp.. Iemand tips? Ik ben meestal alleen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:35

No_No schreef:
[ [url=m/7zz5C9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Shym is zadelmak :)F het is net niet groot genoeg als schuilstal maar daar groeit hij vast wel in!

Haha is inderdaad wel lekker ruim :j
Voetjes doe ik al sinds ik Diva heb, met clickeren gingen de voorvoeten heel snel en de achtervoeten duurde ietsje langer maar waren ook niet echt een probleem.
Telkens voor het minste beetje verbetering belonen dus eigenlijk.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:09

No_No schreef:
[ [url=m/7zz5C9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Past precies! Ik ben begonnen met een touw om het been en zo voetjes te vragen. Fin had op het begin ook echt de balans niet dus elk klein stukje als was het 2sec werd beloond zo ging het steeds beter. De hoefsmid heeft de achterbenen gedaan en dat is nu ook geen probleem meer.
Veel geduld en snel belonen als hij hem iets optilt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:15

Daar ben ik inderdaad al mee bezig. Fijn te lezen dat ik dat toch goed bedacht heb :o links gaat, rechts niet.
Achter probeer ik niet eens omdat het aan de voorkant al niet goed gaat en ik dus altijd alleen ben.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:31

Eston doet de voetjes braaf, maar hij is bij mij geboren en ik heb het van veulen af aan al getraind. Kwestie van blijven oefenen :) . Ik beleer hem pas later dit jaar (juli/augustus/september zoals het er nu naar uitziet), hij is nog zo puppy. Meelopen doet hij braaf, longeersingel is geen probleem, hij is nergens van onder de indruk en ik wil niks overhaasten. Wordt sowieso leuk, Eston onder zadel en eerst nog een veulentje op komst :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:22

Ik heb best wat jonge paarden gehad die moeilijk waren met voetjes in het begin. Daarom ben ik bij Nova echt al op de 3e dag begonnen met overal aanraken en elke dag even voetjes optillen, beetje op kloppen etc.
In November toen ik er even was ook getest of ze ze nog steeds gemakkelijk geeft en het was geen enkel probleem.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:40

Impala geeft ze ook gewoon. Jong geleerd is oud gedaan wat dat betreft.

Ik heb vandaag z'n voetjes en baard geschoren, nog best lastig om de goede lengte te bepalen, want helemaal kort ziet er natuurlijk niet uit met die wintervacht :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:34

ooh heb je foto's van het resultaat?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:42

Wij moeten de voetjes ook nog met twee man doen. Irocco heeft nog moeite met zijn evenwicht goed verdelen, of hij doet het gewoon express, daar ben ik nog niet achter. Ik zou het wel alleen kunnen doen maar ik heb er graag iemand bij om op te letten, voor het geval dat hij echt teveel op mij gaat leunen of bijvoorbeeld ineens het goede idee krijgt dat hij om wil draaien, en dat zie ik niet als ik met mn hoofd naar beneden heel geconcentreerd voeten schoon sta te maken. :=

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:12

Die van mij gaat achterover hangen en komt dan wat omhoog en "valt" opzij :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:20

Art_Ificious schreef:
ooh heb je foto's van het resultaat?

Nee, ik ga zo z'n oren nog knippen. Vanmiddag had ik geen opstapje en hij werd boos.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:50

Pff Fin is niet in z'n hum en kan mijn Vinger niet opleggen :(
Hij krijgt maar is even week a twee weken vakantie en dan kijken we wel weer verder.

Voetjes scheren doe ik ook bij Fin die vond er vanaf de eerste x als niks aan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:41

Met mijn draadloze apparaat vond hij het niet veel bijzonders, nu met de tondeuse met draad gedaan, dat vond hij wel spannend. Maar denk niet dat ik er problemen mee krijg om hem volgende winter helemaal te scheren als ik dit een paar keer gedaan heb. Dat apparaat maakt nog wel iets meer herrie natuurlijk, maar het lijf laten ze vaak toch makkelijker toe dan benen en hoofd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:49

Fin... Is er misschien iets veranderd op stal of aan het weer buiten?
Hier is er enorm veel wind en echt herfstachtig. Harley wordt daardoor ook wat anders dan normaal.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:58

Nee daar heeft het niks mee te maken ja misschien dag hij schrikkerig was voor de wagen maar verder niet. Hij blijft maar van die bulten hebben en is gewoon niet in z'n hum niet mijn vrolijke Fin.
Was ook heel erg aan de diarree wil hem sowieso even een maand volledig op hooi zetten om te kijken of dat helpt ook voor de bulten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:08

Ohja die bulten van vorige keer. Vreemd dat hij ze weer heeft, was dat toen vanzelf weg gegaan?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:15

Jep elke x binnen 24 uur zijn ze weg. Dus de da kan er ook niks aandoen die gaan pas spuiten als ze er 2a3 dagen zitten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:52

F_inley, even twee weekjes vrij kan wonderen doen :)

No_No wat een guppy zo nog met dat zadel haha :+

Whinny was voetjes wel iets problematisch, echt uitslaan. Gewoon elke keer voetje met commando, als ze hem gaf direct weer loslaten. Nu is het geen probleem meer. Eerste keer kon de hoefsmid met heel veel moeite alleen voor doen, achter niet. Nu hij is voor en achter zo klaar. Whinny gaat al elke 8 weken naar de smid.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:58

Hier pech.. Twee dikke achterbenen Afbeelding
Deken is gaan schuiven en heeft hij verder af gewerkt..

Linker voorvoetjes kon ik vandaag al even optillen :)F dat is dan wel weer goed nieuws

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:54

Auw no-no dat witte voetje ziet er pijnlijk uit.
Doet mij wel nadenken over het wel of niet aankopen van een deken. Harley is in de rui maar heb hem nog niet zien bibberen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:01

Ik durf dekens echt niet aan hoor, zijn tijden dat er 16 uur niemand echt naar de paarden kijkt, moet er niet aan denken :brr:

Vandaag het zonnetje dus ik de camera mee, val ik binnen in het middagdutje :Z
Afbeelding

Vind die vacht ook helemaal geweldig trouwens, kroelt zo enorm fijn en beschermt prachtig tegen het water.
Afbeelding