Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:59

spatter schreef:
Oh en dit heeft iemand voor mij gemaakt <3
[ [url=m/M8i0eI.jpg]Afbeelding[/url] ]
vroeg ze 14.50 voor, inclusief verzenden
vind hem zooo gaaf!

Wat gaaaaaaaf :):) zou ik ook wel willen van mijn meiden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:02

Heb je even een pb gestuurd :j

Kimley

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:06

Je kan ook via een bepaalde site een hoesje bestellen waar je dan zelf een foto op kan laten drukken :j

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:38

Kimmiee_D
Hoofdstel staat al goed hoor, was het niet gek zo'n bit in de mond voor je paardje?

Set_Elkol
Haha die heeft ook zo iets van wat doet dit hier op mijn rug :P

spatter
Wat een prachtig hoesje! Heel mooi getekend ook.

YildizArabs
Wat is die groot naast jou zeg :wow:

Met die van ons zijn we van plan om haar te beleren voor de wagen, en ik zelf wil graag recreatief met haar rijden door de bossen, en misschien als het ooit gaat lukken starten in de endurance :D Maar nu nog eerst lekker genieten van haar luie leventje op de weide.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:45

Ann_Pam schreef:
Kimmiee_D
Hoofdstel staat al goed hoor, was het niet gek zo'n bit in de mond voor je paardje?

Set_Elkol
Haha die heeft ook zo iets van wat doet dit hier op mijn rug :P

spatter
Wat een prachtig hoesje! Heel mooi getekend ook.

YildizArabs
Wat is die groot naast jou zeg :wow:

Met die van ons zijn we van plan om haar te beleren voor de wagen, en ik zelf wil graag recreatief met haar rijden door de bossen, en misschien als het ooit gaat lukken starten in de endurance :D Maar nu nog eerst lekker genieten van haar luie leventje op de weide.

Ze heeft 5 minuten lopen kauwen en toen was het over haha. Bit pakte ze ook zelf aan. Hoefde geen vinger in mond te doen of wat dan ook. Denk dat het ook wel komt omdat ze meer wilt gaan doen. Ze is denk het baby zijn al beetje zat. Maar probeer het nog zoveel mogelijk te beperken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:48

Wat een prachtig telefoon hoesje! !!

Yildiz, ik denk dat hij erg braaf gaat zo'n :D

In de toekomst wil ik buitenritjes met hem rijden, liefst bitloos en met een mooi speciaal bruin zadel <3

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:13

Mooie foto's Kim van Bailey! Ik zie er ook geen kwaad in :)

Wat zijn arabische volbloeden toch gaaf! Zou ik ooit ook wel eentje willen. Zag laatst een veulen van iemand hier op bokt, deed mee met de veulenverkiezing, uit een warmbloed merrie en arabische vader. Volgens mij van AF Montoyo. Zoiets zou ik misschien ook nog wel aandurven met mijn merrie.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:48

Ik heb n Heule gave GGK Arabische volbloed dekhengst staan... <<)
Halfbroer van Zahra

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:42

Haha die heb ik ook al wel eens bekeken :D, nu eerst eentje fokken voor de verkoop. Ik neig nu naar Don Cremello du Bois, omdat ik weet dat veel mensen graag een leuk kleurtje hebben en zijn veulens over het algemeen goed verkopen geloof ik.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:38

Knedo heeft ook gave kleurtjes hengsten staan, misschien optie?

In mijn optiek heeft een goed paard geen kleur, die verkoopt zichzelf wel. ;)
Maar goed dat is misschien bij halfbloeden wel anders, geen verstand van hihi? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:06

ik ben toch wel blij met Ilya zijn kleurtje :D maar voor de verkoop is het inderdaad bij de sportpony's wel populair, al zijn palomino's en valken tegenwoordig al niet speciaal meer denk ik zo.. er zijn er zoveel. En elke random pony in elke soort en maat wordt door Don Cremello gedekt, ik zou dan zelf een andere hengst zoeken.. :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:37

Ik heb een rooie, goedgekeurde dekhengst <<)
Tegenwoordig zie je inderdaad steeds meer paarden met een verdunningskleur. Valk blijft toch wel favoriet bij mij. Jammer dat het bij Volbloed Arabieren niet voorkomt.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:58

Voor mij maakt de kleur ook echt niet uit hoor! Maar ik wil het veulen verkopen, dus kies van voor iets wat populair is, dat verkoopt imo het makkelijkst.

Ik heb zelf niks met bont, dus Picasso van Knedo valt dan al af. De cremello die Knedo heeft heb ik ook bekeken, maar DC spreekt me dan meer aan qua type.

Mochten jullie nog ideeën hebben kom maar op haha!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:13

Kleur zegt helemaal niks.

Ooit kocht ik een palomino bont veulen, voor slachtprijs, kleur vond iedereen lelijk en het beestje was niet te verkopen.
5 jaar later verkocht ik hem en de kopers vielen over elkaar heen, echt bizar!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:29

Tegenwoordig zijn de "bijzondere" kleurtjes helemaal in.. terwijl ze niet eens meer zo bijzonder zijn!

Een mooie vos of bruine kom je minder vaak tegen :)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:32

En dus zegt het wel iets! Een leuk kleurtje is op dit moment populair, misschien niet toen jij je palomino bont veulen kocht, maar op dit moment is dat wel zo.

Niet eens echt bijzonder meer, dat ben ik met je eens.. en toch lijken veel mensen wel dat kleurtje te willen. Overigens zie ik ook nog steeds genoeg bruine en vossen. Maar ook palomino's en valken kan ik niet mooi vinden. Dat heeft meer te maken met het type paard of pony dan met de kleur.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:35

Wat ik wil zeggen is dat je nu voor een speciaal kleurtje kunt kiezen, maar tegen de tijd dat het veulen gespeend wordt en te koop komt, ben je 1.5 jaar verder en kan de smaak van kopers best veranderd zijn.

Een goede bouw en gezond lijf is een stuk belangrijker en vaak wordt er minder goed gekeken naar de combinatie en bouw van de hengst, als hij een leuk kleurtje heeft.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:46

Mwah is een redelijk kort tijdsbestek denk ik. Daarnaast fok ik met een stermerrie, dus niet zomaar prut. Ik kijk wel degelijk naar de bouw van de merrie en wat de hengst toe kan voegen, maar probeer dan wel om ook te kijken naar wat 'kopers' op dit moment willen. Ik sta zeker open voor suggesties met een 'gewone' kleur als blijkt dat die veel beter zou passen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:34

Ik ben zelf niet van de kleur fokken jaren riepen mensen geen vos te willen toen werd er gefokt met vossen die ook goed presteerden en bewogen wouden mensen wel ineens een vos als hij zo bewoog.

Kleur word snel vergeten als een dier maar top beweegt en een goed karakter heeft

Ik ben ook nog aan het dubben welke hengst ik wil gebruiken

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:48

Wat voor merrie heb jij dan Seven, is dat de moeder van Jelle?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:27

Bij de Tinkers zijn kleurtjes ook razend populair. Ik geef toe, een mooie valk of grullo vind ik erg gaaf, maar over het algemeen dik tevreden met een mooie zwartbonte of bruinbonte. Het is ook echt een kwestie van smaak hoor, en het doel wat je met het dier hebt.

Lola heeft in september ook al eens een bitje in gehad :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:39

Nee de moeder van jelle is overleden en was ook niet van mij.
Mijn merrie is een ster prok v vic x Jackson x dior
Gefokt door Tim coomans heeft zeer predicaatrijke en sportrijke moederlijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:06

Prachtige merrie! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:42

Het oogje van Zahra gaat trouwens goed. Maar helaas nog steeds wel tranenspoor (gelukkig geen pus meer). Dus ff geappt met DA en nu toch nog even paar dagen doorgaan met de zalf zodat die ellendige doorspoeling via neus niet nodig is.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:01

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet zo thuis ben in het fokken van paarden.
Zou er ook absoluut niet over kunnen meepraten. Uiteraard kan ik wel aangeven welke rassen ik leuk vind, maar dan nog is elk paard anders.

Persoonlijk koop ik niet op kleur of beweging. Beide zeggen me heel weinig. Mijn vorige paard was een kruising fries/haflinger, bruin met zwarte benen, manen en staart. Precies hetzelfde als Lucy nu zeg maar. Ik kijk naar de blik en de uitstraling, ik hoef niet te presteren en kijk ook niet naar de papieren over de ouders en verder. Nou had mijn vorige paard toevallig een goede fries als vader, maar dat wist ik niet. Ze maaide ook, maar mij maakte dat niet uit. Lucy heeft blijkbaar ook best goede voorouders, maar ook dat wist ik niet. De foto die ik van haar zag, gaf me een gevoel en daar ben ik voor gegaan, net zoals bij mijn vorige paard.