De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:10

Hier helaas ook een ellendig verhaal meegemaakt, dit was in 2010.

Leuke ruin, maar niet geschikt voor onzekere ruiter. Super leuk paardje, kon leuk dressuur en leuk springen.
Al vrij snel geïnteresseerden en paard was uiteindelijk verkocht aan een jongedame van mijn leeftijd (ouders kochten het paard toen).
Het paard hebben we naar nieuwe locatie gebracht. Was helemaal geweldig, super braaf. Volgende dag heeft ze gereden, was helemaal geweldig!
Week na verkoop kregen we telefoontje dat we de ruin weer mochten ophalen. Dier was niet te hanteren. Alleen maar weven (was vermeld) en ze konden hoofdstel niet om krijgen.
Natuurlijk niet mee akkoord gegaan. Paard heeft tijd nodig om te wennen en het is een goed paard.
Pff van alles erbij met rechtsbijstand en of we mee wilden werken aan onderzoek in Utrecht. Als het paard niet goed was moesten wij hem terugnemen en anders bleven zij ermee zitten. Niet akkoord mee gegaan. Paard is wel onderzocht en was helemaal in orde!
Paard is daarna helaas verkocht aan een handelaar en van de aardbodem verdwenen :(

Lindor92

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:11

Zie op de boktmarkt ook 2 advertenties staan waarvan ik denk; jemig wat een vraagprijs. Paarden hebben niks gelopen en adverteerder is verder niet actief op bokt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 06:50

Kletskousz schreef:
Nou om het lease verhaal ng even mooier te maken. We hebben contact gehad en ik zou dan graag een borg willen en dat op contract laten zetten. Maar volgens de mensen moest ik maar het papier en paspoort houden als eigendoms bewijs. Helaas is dat geen geldig bewijs. Daarnaast boden ze ruim 1000 euro lager dan de vraagprijs. Heb gezegd dat ik dat te groot verschil vind en het paard niet weg gaat voor dat bedrag. Ze willen ook geen ander bod doen. Dus het hele verhaal is gewoon gesloten.

We komen er niet uit. Dat kan uiteraad ook gewoon

Ik zou meteen even je ad aanpassen,heb je van dat lease-geneuzel ook af ;)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 13:52

LiiNd_Y schreef:
Zie op de boktmarkt ook 2 advertenties staan waarvan ik denk; jemig wat een vraagprijs. Paarden hebben niks gelopen en adverteerder is verder niet actief op bokt.

Ja ik zag het ook al inderdaad. Een merrie heeft wel mooi papier maar of dat 10.000 waard is..

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:09

Zag ze ook al voorbij komen ja, twee advertenties. Bizarre vraagprijs in mijn optiek. Basis gereden paarden voor prijzen alsof ze diep in de Z lopen. Kwestie van wie niet waagt wie niet wint? Het is maar wat de gek ervoor wil geven natuurlijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:33

Kletskousz schreef:
Nou om het lease verhaal ng even mooier te maken. We hebben contact gehad en ik zou dan graag een borg willen en dat op contract laten zetten. Maar volgens de mensen moest ik maar het papier en paspoort houden als eigendoms bewijs. Helaas is dat geen geldig bewijs. Daarnaast boden ze ruim 1000 euro lager dan de vraagprijs. Heb gezegd dat ik dat te groot verschil vind en het paard niet weg gaat voor dat bedrag. Ze willen ook geen ander bod doen. Dus het hele verhaal is gewoon gesloten.

We komen er niet uit. Dat kan uiteraad ook gewoon

Wees maar blij dat je niet tot een overeenkomst bent gekomen. Want je had een dikke kans op een hele hoop ellende gehad.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:53

Een merrie met een mooi papier maar heeft nog niets bewezen en of kunnen laten zien...........dan vind ik het ook een hele hoop geld.

Eerst maar eens laten zien wat ze kan, want niet elk dier is een kopie van een zeer goed presterende hengst of merrie. Ze moeten zich ook kunnen bewijzen en laten zien wat ze kunnen is mijn mening.

Papieren zeggen mij niets qua het kunnen van het dier.
Het is handig voor als je ermee fokt, dat je niet broer met zus gaat fokken of vader met dochter, om maar een voorbeeld te kunnen noemen.

En je weet waarvan ze afstammen, maar qua het kunnen en presteren zegt het mij niet zoveel.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:47

Ik heb idd ook wat advertenties gezien waar ik mijn vragen heb bij de VP
Ik kan thuis ook wel op hoof niveau trainen maar als nooit op wedstrijd is uitgebracht.. tja..

En papier.. leuk voor de fok misschien. Maar op een papier kan ik niet rijden! haha

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:56

Ik heb jullie antwoorden gelezen en ik kan zeggen dat ik nu wel beter snap wat jullie bedoelen. Ik zou graag een blijvende plek willen voor mijn hengst dus wil ik graag de eventuele koper even spreken voordat ik tijd ga maken voor een bezichtiging en eventueel rijden op mijn paard.De vraagprijs is helemaal niet geheim, raar dat dat zo overkomt.
In gesprek kom je vaak tot een goed beeld van een persoon, wat degene zoekt en of mijn paard geschikt zou zijn voor hun doelstelling en budget.
Dan geef ik natuurlijk wel een vraagprijs,als mensen me gaan bestoken met allerlei vragen over de mail dan vraag ik of ze even telefonisch contact willen opnemen.Als ze die moeite niet willen nemen dan houdt het voor mij wel op eigenlijk....
Ook handelaren willen weten of er nog wat aan te verdienen is aan tussenhandel. De prijs voor Rio is geen topprijs maar hier in NL betalen ze geen topprijzen ook al heb je een super goed paard staan. De meesten gaan liever naar een stal waar er minimaal 10 op een rij staan in een andere prijsklasse of mishandelde paardjes die vliegen als zoete broodjes over de toonbank.

In mijn ogen kun je heel goed zien dat het een heel goed paard is, er is niks aan gefotoshopt en dat ik erbij zet dat hij daar 2,5 jaar is omdat hij nu nog beter in zijn bespiering zit dan toen hij op de foto gezet werd. Een kenner weet wat ik heb staan en waar hij/zij moet zoeken naar een goede fokker.
Het is goed om te lezen wat een koper wil dus ga ik ea aanpassen in de advertentie. Rijfoto's worden zsm gemaakt dus die komen nog en op mijn FB staan volop filmpjes

En tja ik ben nou eenmaal geen handelaar , ik leer iedere dag wat bij en een goed tehuis heeft hij al.
Kom gerust met kritiek als het maar opbouwend is dan kan ik er wat mee :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:17

Moet altijd een beetje lachen om verkopers die een "blijvende plek" voor hun paard zoeken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:26

paintedblack schreef:
Als ze die moeite niet willen nemen dan houdt het voor mij wel op eigenlijk....

En precies zo denken mensen dus over advertenties zonder vraagprijs.

In jouw ogen is het een heel bijzonder paard. En ik snap dat je dat aan mensen wil laten weten in een telefoongesprek maar het is dan wel zaak dat de advertentie mensen uitnodigt om te bellen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:31

Op fb staan voldoende foto's en filmpjes, uh ja leuk, maar wat heeft iemand daar aan als ze je advertentie op sporthorses voorbij zien komen?

Ik snap dat het paard in een hogere prijsklasse valt, maar zet er dan op z'n minst recente foto's en een richtprijs bij. Dan bereik je iig de mensen die je zoekt een stuk makkelijker, want ik haak ook af zonder prijs, helemaal als er dan ook nog eens puppy foto's bijstaan terwijl het paard al lang onder het zadel is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:33

Ik kom toevallig net een advertentie van het paard tegen op FB maar daar staan geen filmpjes bij.

Edit: ik heb eens doorgeklikt en ik heb een filmpje gevonden. Van het paard in een blubberpaddock en met een deken op. En voordat ik bij dat filmpje kwam -scroll scroll langs de tijdlijn van paintedblack- stuitte ik op een verhaal over een loser en "onsportieve verrader" op een keuring waar paintedblack zelf een reglementsfout maakte. Plus een verhaal dat het zo zonde is dat kopers van eerdere fokproducten de paarden niet uitbrengen in de sport. Breng 'm dan zelf uit of zoek een ruiter die dat voor je doet.

Zelfs al was het een fantastisch filmpje van een waanzinnig bewegend paard en al was ik op zoek naar zo'n dier zou ik 'm nu eigenlijk niet meer hoeven te hebben :o

QueenMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:56

Toen ik een jaar of 11/12 was heb ik meer dan een jaar een verzorgpony aan huis gehad. De pony was helemaal geweldig en superbraaf. Het meisje zelf vond de pony helaas niet zo geweldig als ik en werd dus verkocht. Moeder zette de pony voor een lage prijs te koop, en de volgende dag was er al iemand me intresse: een oude opa zonder paarden ervaring die op zoek was naar een pony voor zijn kleinkinderen. (Kinderen kwamen niet mee) Nadat ik de pony gereden had wou de man de pony nog even op de stenen zien draven. Dus wij de pony showen. Zei de man dat de pony niet helemaal goed liep met zijn rechterachterbeen en dat de pony meer moeite had met op de linkerhand aan de teugel lopen, maar hij wou de pony wel hebben voor de helft van de vraagprijs. We hebben gelukkig vriendelijk bedankt.

Omdat we toch wel vraagtekens zette bij deze man hebben we hem laterna even opgezocht op jnternet: hij was zo'n typische oplicht-handelaar die brave ponys verkocht voor beginnende ruiters tegen belachelijk hoge prijzen. Hij zou de pony waarschijnlijk voor het 4 dubbele van onze vraagprijs verkocht hebben.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:57

Koper schreef:
Ik kom toevallig net een advertentie van het paard tegen op FB maar daar staan geen filmpjes bij.

Edit: ik heb eens doorgeklikt en ik heb een filmpje gevonden. Van het paard in een blubberpaddock en met een deken op. En voordat ik bij dat filmpje kwam -scroll scroll langs de tijdlijn van paintedblack- stuitte ik op een verhaal over een loser en "onsportieve verrader" op een keuring waar paintedblack zelf een reglementsfout maakte. Plus een verhaal dat het zo zonde is dat kopers van eerdere fokproducten de paarden niet uitbrengen in de sport. Breng 'm dan zelf uit of zoek een ruiter die dat voor je doet.

Zelfs al was het een fantastisch filmpje van een waanzinnig bewegend paard en al was ik op zoek naar zo'n dier zou ik 'm nu eigenlijk niet meer hoeven te hebben :o

Er staan ook rij-filmpjes op als je op foto's klikt, dan op albums en vervolgens op video ;) maargoed ik denk niet dat we dit hier persoonlijk moeten gaan maken. PB moet zelf weten wat ze voor haar paard vraagt, je hebt maar één gek nodig om een paard te kopen. Ik denk dat we verder niet meer over dit desbetreffende paard moeten hebben hier. ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:48

:+ /3 Zet het ernou toch gewoon bij wat hij moet kosten! Want het is zo volkomen zinloos en tijdverknoeiend voor alle belanghebbenden om naar paarden te gaan informeren of kijken die meer kosten dan iemand ervoor kan of wil uitgeven.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:35

Mer1980 dat is drie keer klikken en ik ben ook nog te blond om dat zonder uitleg te snappen.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:14

Geen vraag prijs erbij en ik verlies al mijn interesse heb ik gemerkt ... Maar het is eigen keuze doe waar je je zelf goed bij voelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:42

Caroline52 schreef:
Geen vraag prijs erbij en ik verlies al mijn interesse heb ik gemerkt ... Maar het is eigen keuze doe waar je je zelf goed bij voelt

Door het uitblijven van reacties kan je er als koper wel een voordeeltje aan hebben, omdat verkoper eerder geneigd zal zijn te zakken met de prijs O:)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:14

Ik wist dat de koper van mijn vorige (toen nog jong onbeleerde) paard haar paard weer te koop had staan. ivm bekkenproblemen en teveel swung van het paard. Nou oke dat kan.

Ze had er een stabiele vos voor terug gekocht. Tuurlijk hoop je op een stabiel adresje voor je paard die helaas hier thuis geterroriseerd werd door mijn andere ruin (reden verkoop). Maar goed ik had/heb er niets over te vertellen.

Maar dan kom je in de bokt berichtjes achter dat ze hem (na inrijden) gevaarlijk en inzichzelfkerend vond. Terwijl de advertentie zei: zeer braaf maar nu geen tijd ivm baby.

Lees ik ook dat ze er een gevoelige spaanse Bruine voor terug kocht. En je raadt het al wel... die staat nu ook te koop. Dan hoef ik niet te raden waar die stabiele vos is gebleven.

Nou ik ga nooit meer googlen hoe het mij mijn 'oude' paardjes vergaat.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:19

Tijdsbestek van 1,5 jaar

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:20

Pocca_Locca schreef:
Opgelet, deze week (als ik er de tijd voor heb) zal ik hier een waargebeurd verhaal plaatsen, waar de sprookjes van Hans Christiaan Andersen en de gebroeders Grimm bij verbleken.. Compleet met gemene heks, bakkabouters en een happy end.. Dus, nog even geduld, work in progress..

Ik wacht nog steeds in spanning op jouw verhaal. Nog geen tijd gehad?

QueenMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:11

Nou, vervolg op mijn verhaal...

De baas heeft op aanraden de prijs van de pony verhoogt, met het idee van : nu geen handelaren meer, en als iemand echt intresse heeft vertel ik hem over de lagere echte prijs. Dus een week later kwam er een beetje kak madametje uit Noord- Holland. Nadat ik (die voorgesteld werd als "de verzorger die wel es rijdt") had gereden ging er nog een zeer ervaren meisje op rijden die m2 reed bij de ponys. Mevrouw wou de pony gebruiken voor haar kleinkinderen, maar had geen klein kind bij zich. Ze heeft dus alleen gezien hoe de pony loopt onder een ervaren ruiter, geen beginner. De pony zelf had supermooi gelopen.

Mevrouw vertelde aan de eigenaar dat de pony op een superdeluxe dure stal in Noord-Holland zou komen te staan, de pony iedere dag bijgereden zou worden en o ja ze bood ook nog boven de vraagprijs. De eigenaar was straal haar voornemen vergeten om haar de echte prijs te vertellen.

Twee maanden later besluit de (ex)eigenaar maar eens te informeren hoe het met de pony gaat omdat haar dochter die de pony te "eng" vond de pony wel erg miste. De koper blijkt woedend te zijn, de pony is niet zo geschikt voor beginners zoals ze dacht en is veel minder soepel. Ze vond dat ze veel te veel betaald heeft en voelt zich opgelicht... tja

Pony is trouwens wel bij de koper gebleven en heeft nu een geweldig leven. De koper heeft er alleen nog wel veel werk aan gehad om de pony beter geschikt te maken voor (hele) kleine kinderen.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:53

Wat een verhalen weer!

En dat is de rede dat je eigenlijk nooit meer moet Google naar je vorige dieren. Het is nl altijd anders en nooit goed. Ik doe het ook nooit meer hihi.

Vandaag een koper gehad voor de pony, gister telefonisch aangegeven dat ze onbeleerd is en nog doorgereden moet worden. Was geen enkel probleem.

Pony kent hoofdstel en zadel wel aan de longe en zonder zadel stappen we zo op d'r wat geen enkel probleem is. Maar door/in gereden is ze gewoon niet.

Of we ff konden opzadelen, en ff mochten proef rijden... Uhhhh nogmaals pony is in zoverre onbeleerd zoals ik vermeld heb.

Nee toch opzadelen en naar buiten om te kijken of ze echt wel verkeersmak is etc.

Pony gaf uiteraad geen kick, liet mij gewoon weer toe op z'n rug in stap en draf en ook hun ruitertje.

Uiteindelijk pony toch verkocht maar jeetje zeg twee uur later. Snap nog steeds niet dat mensen geen verschil zien tussen zadelmak en ingereden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:06

Ja dat herken in wel. Mijn Fries was destijds ook zadeldak (geboren) maar heb hem bewust totaal groen verkocht.

Om te voorkomen dat men weer niet snapt wat het verschil is.

En ja zadeldak is vaak net iets meer waard, maar een Fries is vaak laat dus vond het niet erg dat men hem groener inschatte.