de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:52

Ik heb een wat dubbel gevoel bij Laarakker. Ik ben er ook geweest met een paard, misschien was het ook wel slechter geweest als ik niet heen was gegaan maar een bruikbaar sportpaard hebben zij en ik er niet weer van kunnen maken. En inderdaad of ze hebben last van het SI-gewricht of ze hebben last van insuline-ressistentie. Het kan hoor, ik heb er geen oordeel over omdat ik geen arts ben maar het valt mij wel op. Dan kan het nog zo zijn dat het inderdaad zo is dat het huidige sportpaard makkelijk last heeft van het SI en dat onze huidige wijze van houden gecombineerd met nieuwe inzichten maakt dat paarden insuline-ressistent worden maar toch.. heb ik mijn vraagtekens. Ik vertrouw maar op mijn eigen nuchtere gevoel denk ik dan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:30

Ik doe ook niet aan al die hocus-pocus :n
Paarden die al sinds veulen bij mij zijn worden met 2,5 of 3 jaar op de foto gezet, ga geen tijd en geld investeren in een paard dat heel slecht is op de foto's :o

Verder tandarts als die voorbij komt (komt 2 keer per jaar) en osteopaat eens per jaar. Niet speciaal vooraf aan het zadelmak maken overigens.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:37

Mijn paard is op foto gezet op zn 2,5. Ik heb hem enkel klinisch laten overkeuren.
Verder is de tandarts geweest en de zadelmaker (heb een nieuw zadel).

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:19

Alleen de benen op de foto laten zetten, tanden werden al meet regelmaat gedaan in zijn opfok tijd dus daar heb ik niets aan laten doen. Inmiddels is hij wel weer geweest.

Binnenkort komt er een keer iemand naar de rest kijken, voor mij wordt het m'n eerste ervaring met een osteopaat of fysiotherapeut. Heb m'n andere paard 6 jaar en die is ook nog nooit geweest. Wacht eerst even het jonge beest af en dan kijk ik of het bevalt.

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:20

Mag ik mij ook hier melden?

Ik heb sinds vorige week een nieuwe aanwinst op stal staan. Het is een 3,5 jarige merrie van Commander x Casmir. Ze heeft al die tijd in de wei gelopen met 2 andere merries dus ze is nog zo groen als gras. Ik ben thuis flink wat met haar aan het tutten en ze is tot nu toe echt super braaf! Ik denk dat ik haar over ongeveer over een maand wegbreng voor het zadelmak maken.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:59

De bekken kunnen niet op de foto gezet worden, heb dit nog gevraagd. Ik weet het ook niet, maar ik weet wel dat mijn paard niet 100% is. De ervaringen en meningen liggen zo uit elkaar. Zo ook met ervaringen met andere mensen, de een is tevreden en de ander wil zonder enige twijfel dat persoon niet bij zijn dier hebben. Hij is zeker wat mager voor zijn leeftijd en zijn uiterlijk en dat terwijl hij echt niet weinig krijgt. Hij krijgt 10 kilo hooi per dag en ochtend en avond een kleine schep basis. Verder krijgt hij van mij slobber als we wat grondwerk hebben gedaan. Hij staat momenteel sinds kort op de paddock. Ik wil dit wel de kans geven en ga hem tijdelijk verhuizen voor 4 maanden zodat ik hij die medicijnen dagelijks kan binnen krijgen en weer de wei op kan om hem flink wat binnen te laten krijgen. Het is even de tijd geven en zien wat werkt...

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:18

Grease is over gekeurd toen wij hem kochten. Klinisch en röntgenologisch, verder komt hier de tandarts. de osteopaat niet standaard.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:13

Mijn merrie heb ik rondom op de foto gehad (ook gelijk PROK) en de tanden laten doen. Voor de zekerheid ook een bloedtestje gedaan, maar niet de uitgebreidste. Voor ik ermee bezig ga wil ik wel zeker weten dat er geen gekke dingen zijn. Nu werd ze een maand later ziek en is ze daardoor nog onbeleerd, maar toch :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:55

@ Batlow ik heb ook een paard gehad met si problemen en die is ingespoten.

Mijn driejarige was gisteren superbraaf en een stuk rustiger dan zaterdag. Denk dat het zaterdag vooral kwam door alle nieuwe indrukken

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:05

Broer vandaag gereden en wat liep hij weer fijn, het is zo'n fijn paard. Hij moet nog echt flink bij komen maar doet het verder goed, mest mag nog wat dikker worden. Maar volgens Utrecht hoef ik mij niet druk te maken heeft nog wat tijd nodig

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:09

hoi ik wil me graag ook melden ! heb 2 driejarige hengsten ( uphill x flemmingh) en ( Negro x Flemmingh) :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:18

Heb je foto's Anouk :)? Wat wil je er mee gaan doen?

Super van broer! Hij zal binnenkort wel beginnen aankomen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:20

Witoto schreef:
Broer vandaag gereden en wat liep hij weer fijn, het is zo'n fijn paard. Hij moet nog echt flink bij komen maar doet het verder goed, mest mag nog wat dikker worden. Maar volgens Utrecht hoef ik mij niet druk te maken heeft nog wat tijd nodig

Heerlijk Witoto! Filmpje of tenminste foto keertje? ;)

Morgen weer op Nour! Heb veel om aan te werken, vooral aan mezelf niet eens aan t dier... :roll:
Wel lekker op m'n nieuwe, super passende en mega vette zadel!!! Heel blij ermee!! :):)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:29

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:38

Fijn filmpje van broer!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:42

Ik ben fan! :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:53

Mooi filmpje!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:00

:) is al een ouder filmpje. Nu moet hij eerst nog even aansterken. Rij hem ongeveer twee keer per week.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:29

Ik zal proberen van de week nog foto's te maken en misschien filmpje met rijden als er iemand is.
Hij heeft nog wel echt een wat ingetrokken buikje bij zijn flank/lies maar komt vast wel goed. Hij is blij dat hij weer aan het werk mag en is ook super gretig, dus moet echt een rem erop zetten bij hem anders blijft hij maar voor je gaan terwijl dat conditioneel niet aan kan.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:59

Leuk filmpje! gaaf paard hoor!

Dit zijn die van mij !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de rechtse (bruine negro) gaat van de zomer de verkoop in en de andere houd ik voor de sport :) heb ook nog 2 tweejarige in de wei, een 6jarige en een 10jarige.. en anders echt geen tijd :+
ze zijn sinds augustus onder het zadel en rijd ze deze winter 2x in de week.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:59

oh oeps de foto's zijn wel erg groot en opvallend.................... sorry

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:33

Wat een knap stel heb je!

Onderonsje Broer en mijn zoontje op de kliniek
Afbeelding

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:41

Hee Anouk leuk om jou weer eens op bokt tegen te komen haha :D

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:44

Sterte batlow

fijn dat broer het zo goed doet

ik heb mijn 3 jarige al vanaf de leeftijd 3 weken.
Dus wanneer tandarts of osteo kwam voor me andere liet ik haar altijd ff meenemen. Verder niet gekeurd etc

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:50

Batlow: wat vervelend zeg dat je paard niet in orde is!
Ik kan je alleen als tip meegeven om een echo van het bekken te laten maken, zo kunnen ze namelijk wel het bekken goed in beeld brengen.
Helaas heb ik ook geen goede ervaringen bij Laarakkers, bij 3 verschillende paarden een verkeerde diagnose gekregen, dat was voor mij de druppel, voortaan zou ik alles op beeld willen zien voor ik ergens in geloof!
En misschien kunnen ze via bloedonderzoek wel vinden of hij echt Lyme heeft!
Ik zeg dit alleen maar omdat het heel veel geld kost bij laarakker en misschien is het zinvol eerst na te gaan of het het wel waard is om met die behandelingen verder te gaan.
Sterkte met je paard!