Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:04

Een steigerende amazone? Die uitdrukking ken ik weer niet :D

Nicole

Marus schreef:
Haha ik ben 1.72

ah dat zal toch wel kunnen.. Gewoon heen gaan als het je aanspreekt ik vind het wel een stoer dier.. Vaak vind ik die hoge witte benen niet mooi staan of zijn de paarden niet echt in verhouding maar deze wel :)

Castello91

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:06

Dees schreef:
Een steigerende amazone? Die uitdrukking ken ik weer niet :D

Mijn 'V' knop doet het niet goed haha! :P Moet 'stevigere amazone' zijn! :P

Er stond steigere en niet steigerende btw ;)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:07

Dees kwestie van even je eigen berichten door lezen.

Een paard van een minderen stokmaat kan veel groter tonen als een paard wat al groter is. Hangt af van diverse factoren, echter zou ik me er niet blind op staren.
Als het paardje je aanspreekt gewoon gaan proberen en kijken hoe je het zelf ervaart als je erop zit eventueel foto's laten maken kan je het terug zien of het totaal plaatje ook mooi oogt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:08

GH, nou moet je ophouden hoor.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:10

Het enige wat ik zeg is dat als je je eigen berichten goed terug leesd je "misschien" zal snappen waarom ik het kortzichtig noem.

Verder klaar in dit topic, mocht iemand hier nog wat aan toe te voegen hebben kan dat via pb.
Laten we dit topic verder gezellig houden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:12

GH, denk dat jij maar even moet teruglezen. Ik heb werkelijk nergens gesteld dat paarden met een matige bovenlijnbespiering 'niet goed' zijn. Probeer de passage maar te quoten waar dat zou staan. Ik ben heel benieuwd :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 11:21

Nou laten we het inderdaad gezellig houden, als er dan ook echt gestopt word met de sneren over en weer.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:35

Jullie doen het verder maar via PB stel ik voor inderdaad. ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:36

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:39

Ik vind de Warrant ook leuk! :) Ik ken ze ook niet, maar die andere spreekt me minder aan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:41

Ik ben inmiddels ook rustig om me heen aan het kijken voor mijn droompaard. We doen 4 paarden weg, zodat er ruimte komt voor 1 nieuwe. En die moet eigenlijk helemaal passen, mij het wow-gevoel geven.

Ik heb alleen geen idee hoe mijn droompaard eruit ziet :')

Hij/zij moet in ieder geval braaf te rijden zijn, maar toch werklustig. Niet te groot of heel rond geribt ( ik heb niet zulke lange benen). De beweging moet ten minste correct zijn, maar hoeft niet spectaculair te wezen. Als het dier maar de juiste instelling heeft, dat staat echt voorop! Het liefst een leeftijd van 4 tot 8 jaar. Mag een KWPNer zijn, maar ook een rijtypische Fries is welkom.

Budget rond de 4.000 euro.

Iemand nog een tip?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:42

Ken ze niet, de Warrant is mooi compact gebouwd wat te zien is van 1 foto. Lekkere bink is het al.
Al vind ik wel dat ze weinig informatie erin hebben staan.

De andere spreekt mij niet aan, leuk diertje maar niet mijn type.

Pletje wat is je doel met het paard? Moet het al onder het zadel zijn enzo?

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:42

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:45

Ik wil ze graag even kunnen rijden.
Maar moet zeggen dat als dat dier voor 2000 euro weggaat ik het nog niet zo'n probleem vind. :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:46

GH, ja dat is een must. Ik wil absoluut kunnen voelen hoe het dier te rijden is. Ik moet me er in mijn eentje mee kunnen redden en ik ben moeder van twee jonge kinderen. Het paard moet dus goed braaf zijn. Het doel is het rijden van dressuurwedstrijden.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:51

Pletje123 schreef:
Ik ben inmiddels ook rustig om me heen aan het kijken voor mijn droompaard. We doen 4 paarden weg, zodat er ruimte komt voor 1 nieuwe. En die moet eigenlijk helemaal passen, mij het wow-gevoel geven.

Ik heb alleen geen idee hoe mijn droompaard eruit ziet :')

Hij/zij moet in ieder geval braaf te rijden zijn, maar toch werklustig. Niet te groot of heel rond geribt ( ik heb niet zulke lange benen). De beweging moet ten minste correct zijn, maar hoeft niet spectaculair te wezen. Als het dier maar de juiste instelling heeft, dat staat echt voorop! Het liefst een leeftijd van 4 tot 8 jaar. Mag een KWPNer zijn, maar ook een rijtypische Fries is welkom.

Budget rond de 4.000 euro.

Iemand nog een tip?

Wellicht is dit dier iets voor je? Paard is geschikt voor nagenoeg alle ruiters, ruiters met en zonder ambitie. Hij loopt graag, is super braaf en ook nog jong! Wat wil je nog meer. Stokmaat is circa 1,70. http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... allas.aspx

Edit: Ik weet alleen niet of je hem voor 4000 hebt. Maar hun vraagprijs is volgens niet extreem veel hoger. Dus contact opnemen kan altijd. Het is in ieder geval een paard wat je veel zelfvertrouwen geeft.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:53

heb je al reacties op je andere paarden pletje? en welke had je nu allemaal te koop?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:57

Van Warrant zie ik regelmatig leuke paarden voorbij komen. Interessante hengst, zeker niet uitsluitend voor de springerij! Zou hem voor de dressuurfokkerij ook wel durven in te zetten.

Pletje... 4 paarden er uit om 1 nieuwe te kopen die het dan helemaal moet zijn...
Komt wat zoekend over. Weet je zeker dat je alle vier die je goed kent, wilt inruilen voor eentje waar je niets over weet?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:00

Ja voor de jonge ruin loopt het storm en voor de pony heb ik ook weer kijkers. Ik durf nog niet op pad te gaan voordat ze weg zijn, dus moet nog even wachten.

De Gelderse merrie heb ik ook nog. En onze Friese hengst wordt waarschijnlijk via via verkocht.

Dees, ja. Dit is een besluit waar we lang over hebben nagedacht. Ik zit niet zozeer te wachten op meningen van anderen ;) vind het al lastig zat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:01

Ik kom ook leuke paarden tegen van Warrant op het net. Maar heb geen idee wat een karakter zijn nakomelingen hebben.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:05

Ik begrijp het wel Pletje; als je zulke jonge kinderen hebt, dan verandert er gewoon zoveel!
Jammer dat je het niet kunt vinden in de paarden die je nu hebt, maar dan is verkopen en opnieuw op zoek gaan wel de juiste keus denk ik.
Op een gegeven moment moet je knopen doorhakken en dat heb je gedaan. Nu inderdaad blik vooruit en niet meer omkijken. Ik hoop dat je het paard vindt waar je altijd met een glimlach op stapt en waar je tijd voor maakt, ook als je het eigenlijk niet hebt, moe bent of wat dan ook. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:06

De stam waar Warrant zelf uitkomt geeft echt hele fijne sportpaarden en ook echt fijne karakters.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:11

wow pletje dat is wel veel te koop ineens, maar de bambam die blijf je er wel bij rijden?