Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 19:59

Ik vind fotos maken geweldig leuk vooral de lastige dieren goed op de foto zetten is echt een uitdaging. Het beste in de bouw naar boven brengen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:01

Een foto is voor mij enkel een voorbeschouwing. Vaak zegt het niet veel

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 20:03

Maar is wel waar je als eerste heen word getrokken bij een ad, dus wel degelijk van toepassing

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:04

seven, hoe is het met de verkoop van je merrie?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 20:06

Op een laag pitje :D
Heb geintereseerden maar moet nog afspraken maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:12

Jawel. Maar heb er zoveel gezien welke keurig op de foto stonden en toch net wat hadden.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:17

heb je ook een advertentie van je merrie Seven?

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:24

foto's of filmpjes. Het beste beeld krijg je toch real life!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:27

sassie81 schreef:
foto's of filmpjes. Het beste beeld krijg je toch real life!

Nou ja, soms ook niet. Ik had al nim of meer besloten dat het paard het niet zou worden, toen de verkoper zei: kom, zullen we nog een stukje buiten gaan rijden, dat is ten slotte wat je ermee wil gaan doen.
Het paard toonde daar 200% braaf en toen ie na het ritje ook nog z'n kop in m'n jas stopte om daar vervolgens slechts met grote tegenzin uit te komen, had HIJ gekozen, niet ik................

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:30

heeft er iemand ervaring met het 'weg geven' van een paard?
klinkt raar maar in dit geval is een goede plek veeel belangrijker dan de centen.

Ik hoor verhalen dat hele gezinnen doen alsof ze het beste met het paard voor hebben en vervolgens toch de handel in drukken.

mocht 'weg geven' geen optie zijn, welk bedrag voorkomt dan dat ik mensen aantrek die geen goeds in de zin hebben?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 20:32

Zo is het met mn beste merrie ooit ook gegaan ikke :j
Dier was 12 en nog niet bereden, was kwaad op alles en iedereen volledig in de war maar ineens dat oortje naar voren omdat ik mn hand in mn jaszak deed. Zo lief hoe ze toen keek ik wou dr niet kopen maar toch gedaan. Heb dr mooie jaren mee gehad en dier heeft nog steeds mn hart.

Een paard zoals die fijne dame zal ik nooit weer vinden, maar ik zoek er wel heel hard naar. (nouja vita komt dr wel in de buurt)

Weg geven vind ik altijd eng komen o snel mensen op af die het dier weer door willen verkopen -O-

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:33

noortje schreef:
klinkt raar maar in dit geval is een goede plek veeel belangrijker dan de centen.

Ik hoor verhalen dat hele gezinnen doen alsof ze het beste met het paard voor hebben en vervolgens toch de handel in drukken.

mocht 'weg geven' geen optie zijn, welk bedrag voorkomt dan dat ik mensen aantrek die geen goeds in de zin hebben?

wij hebben een paardje gekregen. en wij zijn er goed voor. wij zijn daar geweest om te kijken en hun zijn hem zelf komen brengen tegen kosten voor vervoer.
zo kan je ook zelf zien waar hij komt staan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:35

ik heb de helft van mijn manegeponys weg gegeven in april en ook al eens in vroegere tijden als een dier niet meer geschikt was voor het zware werk en nooit geen problemen mee gehad :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:35

noortje schreef:

Maakt niks uit. je kunt weggeven aan iemand waar het paard een wereldleven krijgt, maar ook voor veel geld alsnog in de handel belanden.

Het enige dat zoiets voorkomt is weten aan wie je het paard weggeeft. Onderzoek dus de achtergronden van degene waar het paard heen gaat.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:39

oke bedankt voor de tips. Het gaat om een gezonde kwpn merrie van 8 waardoor ik misschien meer risico loop dan met een ouder paard met evt gebreken. Ik ga er nog even goed over denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:43

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:47

noortje schreef:
oke bedankt voor de tips. Het gaat om een gezonde kwpn merrie van 8 waardoor ik misschien meer risico loop dan met een ouder paard met evt gebreken. Ik ga er nog even goed over denken

wat is de reden dan dat je haar wil weg geven en niet eventueel verkopen?

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:50

waarom wil je een gezonde merrie weggeven? Als ze gezond is kan je er toch ook geld voor vragen. Heb ook wel eens gelezen dat als mensen het paard niet meer willen dat je ze dan weer terug moet brengen naar de vorige eigenaar. Misschien dat zoiets werkt? Of bruikleen ofzo... En misschien lukt het wel om aan iemand weg te geven die je kent van een manege ofzo dan kan je er meer zicht ophouden.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:55

Ik zou graag zelf een keuze willen maken naar welke plek ze gaat ipv dat geintresseerden van wie ik niks weet kiezen of ze haar wel of niet willen hebben. Daarbij heb ik nog persoonlijke hindernissen waardoor het voor mij erg veel stress met zich mee brengt om haar steeds voor te rijden en te presenteren.

Rowan91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:56

Hey!
Ik kom even binnen vallen, ben aan het rond kijken voor een leuk paard.
Nu kwam ik deze advertentie tegen. Is dat nu wel of niet de advertentie die ik hier in het topic al tegenkwam eerder?
http://www.bokt.nl/markt/ad/69520/mooie ... ie-te-koop
Alleen nu staat er niks meer bij van een kramperig been, dus ik twijfelde!
Al geloof ik niet dat het wat voor mij is voor 6500

Edit, sorry, stille meelezer gaat nu weer in meeleezmodus :o
Laatst bijgewerkt door Rowan91 op 31-08-12 20:58, in het totaal 2 keer bewerkt

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:57

Evelien, het is juist de financiele kant die er voor zorgt dat ik haar eigenlijk niet meer kan houden, hoewel ik nog niet heb besloten het op te geven. Ik wil in geval van nood weten wat de mogelijkheden zijn zodat ik zeker weet dat zij het altijd goed heeft.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:58

Je hebt als verkoper altijd een keuze aan wie je verkoopt. Je bent niet verplicht hem te verkopen aan iedereen die langs komt. Als het echt een gezonde merrie is waarom zoek je niet een stal die haar voor je verkoopt? Want gratis weggeven zul je ook met verschillende mensen moeten praten. Of weet je al iemand aan wie je haar wil geven?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 21:00

Ik vind het apart dat steeds weer iemand met die merrie hier binnen komt :D
Een krampbeen zal niet mijn voorkeur hebben maar veel dieren hebben er onder het zadel geen last van.

De merrie echter is veel te hoog geprijsd.
Mijn merrie dr vraagprijs is net dr buiten en is M dr en B spr geklasseerd is makkelijk te rijden en heeft geen enkel gebrek :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:02

Rowan91 schreef:
Hey!
Ik kom even binnen vallen, ben aan het rond kijken voor een leuk paard.
Nu kwam ik deze advertentie tegen. Is dat nu wel of niet de advertentie die ik hier in het topic al tegenkwam eerder?
http://www.bokt.nl/markt/ad/69520/mooie ... ie-te-koop
Alleen nu staat er niks meer bij van een kramperig been, dus ik twijfelde!
Al geloof ik niet dat het wat voor mij is voor 6500

Edit, sorry, stille meelezer gaat nu weer in meeleezmodus :o

Als je een Gelderse zoekt: ik heb een super gave merrie te koop! Niet gelogen :) Geen krampbeen, gezond, predikaten en fijn te rijden. En ow ja, de prijs is ook lager.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 21:03

Ja daar is geen woord van gelogen dat is een zeer interessant dier :j