Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:00

jammer dat je die niet geprobeerd hebt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:00

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:01

Patty, paard staat op de foto erg onhandig. Is nog niet klaar met groeien lijkt me, maar vind em erg hoog in het kruis. Dat komt ten nadele van het verzamelen. Er zit ook nog een onderstandig kort voorbeen onder. Daar wordt het ook niet makkelijker van. Daarom is het niet mijn smaak :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:03

Oke bedankt voor je uitleg, weer wat geleerd :).

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:06

Op de foto in beweging lijkt het trouwens mee te vallen hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:39

Volgende week weer eens een paard bekijken. Ben zeer benieuwd. Een leerpaard.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:58

Kom ook weer eens binnen vallen :o
Was jullie al kwijt, maar jeetje meteen nieuw topic en al 40 bladzijden!
Ga het zo eens bij lezen, benieuwd of sommige al een paard hebben gevonden!

Hier gaat het super! Het rijden gaat ook super. Ben helemaal happy!
Had het niet verwacht haha, donderdag gaat ze weer mee naar training.
Heb denk ik geen betere keuze kunnen maken.
Ben benieuwd hoe het over een half jaar gaat :j

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:29

vonneke schreef:
Volgende week weer eens een paard bekijken. Ben zeer benieuwd. Een leerpaard.

Wat leuk!

Patty; Wat jammer dat het paard niet goed was. Ik begrijp dat je er wel helemaal klaar mee bent en hij geen nieuwe kans krijgt met ijzers, of toch wel?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:10

Patty, wat superjammer van dat paard. Heb je niet af kunnen spreken dat zij hem nu gewoon op ijzers zetten en over 2 weken laten keuren en als hij goed is dat ze jou weer bellen? Ik ken genoeg paarden die zonder ijzer onregelmatig lopen waar met ijzertje niks aan te zien is.. Dus zou er nu niet gelijk een dikke streep doorzetten mar de deur nog wel op een kiertje houden ;)

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:08

@Patty, als het straalbeen goed is en de ondervoet ziet er verder wel gezond uit, dan zou ik het wel aandurven met ijzertje. Maar, ik ben het zeker wel met je eens dat de verkoper zou moeten willen weten wat er is en daar een stukje in de kosten deelt. En ik zou m dan wel met 3 weken klinisch 100 willen hebben.
En, je moet het natuurlijk zelf ook wel willen! Als dit helemaal jouw paard is, wat compleet voldoet aan je gebruiksdoel?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:16

Ik vind dat een paard zonder ijzer gewoon goed moet zijn.

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:36

Dat vind ik ook, maar praktijk is dat een onlangs bekapt paard wel gevoelig kan zijn op een harde volte en dus klinisch niet 100 is, terwijl er feitelijk niks mis mee is! En als dat de casus is, zou het wel zonde zijn om m om die reden te laten staan, als het wel je droompaard is!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:41

Is er gevraagd wanneer het paard bekapt is geweest?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:42

wat voor paard Vonneke??

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:10

Alja schreef:
koekange???
waar zit die stal dan in vredesnaam, heb meer dan tien jaar in die omgeving gewoond en er nog nooit van gehoord...

Geen idee! Misschien dat ze nieuw zijn? Ik ken ze namelijk ook niet en ik ben ook wel aardig bekend in deze buurt.
Het verhaal komt op mij ook niet heel fijn over hoor. Paard sprak me wel aan maar ik ga er zeker niets meer mee doen.
Momenteel ben ik ook niet op zoek, ik kijk meer gewoon wat rond.
Als er al wat komt is het toch een paardje voor de fok en eventueel te berijden, al mag ik dat zelf niet meer.
Ik vond het vooral wel grappig, de slechte tekst en het waardeloze filmpje. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:12

Een wat oudere merrie die Z gelopen heeft. Hoor vandaag wanneer het uitkomt en wat de kijker van gisteren doet.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:20

schipper1 schreef:
@Patty, als het straalbeen goed is en de ondervoet ziet er verder wel gezond uit, dan zou ik het wel aandurven met ijzertje. Maar, ik ben het zeker wel met je eens dat de verkoper zou moeten willen weten wat er is en daar een stukje in de kosten deelt. En ik zou m dan wel met 3 weken klinisch 100 willen hebben.
En, je moet het natuurlijk zelf ook wel willen! Als dit helemaal jouw paard is, wat compleet voldoet aan je gebruiksdoel?

@patty Ben het eens, als je een foto laat maken van die voet en deze 100% goed is zal ik het wel aandurven om er een ijzer onder te zetten en dan opnieuw te laten keuren over een tijd.

Mijn vorige paard (nu 2 weken geleden overleden) liep met rechts voor ook niet zuiver/wilde dit been een soort van ontlasten op de volte en uit de foto's kwam hoefgewrichtsontsteking (zijn ze wel voor te behandelen maar dit heeft bij hem niet aangeslagen) denk dat je voor jezelf duidelijk moet hebben of daar binnen in niks zit voor te kunnen beslissen of je het ijzer proberen wel of niet waard vind.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het ijzer 'even' een pijn/irritatie weg neemt en later als het ijzer er langer onder zit de eventueel pijn weer terug zal komen als het binnenin niet goed zit.

Foto's van dat gebied zijn niet heel duur, je kan overleggen of de eigenaar hier de kosten voor wilt maken?

Succes iniedergeval!

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:26

Needje schreef:
Ik vind dat een paard zonder ijzer gewoon goed moet zijn.
Mee eens! behalve natuurlijk als het paard net bekapt is maar dat heb ik nergens gelezen toch?
@ pattypaard, je moet het zelf weten, ik zou door de ervaringen met mijn vorige paard het risico niet durven nemen, denk dat het er heel erg aan zal liggen wat mijn dierenarts adviseert.

Omdat ik wel meer zal gaan meepraten zal ik mezelf eens kort voorstellen: ik ben Lindsey en ik ben sinds oktober op zoek naar een nieuw paard (http://www.bokt.nl/markt/ad/24943/verke ... rd-gezocht) en de teller staat inmiddels op 27 bezochte paarden, ik loop heel erg tegen het probleem dat de paarden die ik bekijk vaak niet kunnen wat over de telefoon wordt beloofd, met een grote teleurstelling als gevolg...
Ook hebben we 2 keer een paard laten keuren maar beide keren werd deze al tijdens de klinische keuring afgekeurd, telkens maar net maar na overleg met mijn dierenarts heb ik besloten het risico niet te nemen.
Ik ben het zoeken inmiddels helemaal beu en ben zo klaar om weer aan de start te gaan met mijn nieuwe maatje, maar dat zullen jullie alllemaal wel hebben. Hopelijk leer ik door het hier meelezen en meepraten ook weer een hoop!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:34

@ Lindsey; Welkom. Jammer dat je zoektocht niet echt lekker gaat. Maar hou vol :j!
Verkopers zijn ind niet altijd even eerlijk helaas.

Wat is jou budget op het moment? Een paardje onder de 1.65 zijn vaak wel wat goedkoper
Bokker Yelly heeft ook een leuke merrie gekocht voor niet erg veel geld :j!

@ Patty; Ik vind het verstandig. Ik heb ook ene paard 2x laten keuren en liep toen nog niet rad. Was een super leuk beest, maar durfde het niet aan. En ook wel iets aan de kleine kant. (oorzaak was achteraf niet heel schokkend, en gewoon op te lossen. Maar goed dat is achteraf.
Ik zou verder zoeken. Ellende hoef je er niet bij te kopen, die kun je gratis krijgen :P

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:42

Klopt inderdaad :)! Een KWPN'er met een leuk papier, een fijn karakter en ze is zowel klinisch als röntgenologisch helemaal in orde bevonden :D Ik ben erg blij met haar! Het scheelt echt als je ook genoegen neemt met een paard van onder de 1.65 :j

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:47

Yelly schreef:
Klopt inderdaad :)! Een KWPN'er met een leuk papier, een fijn karakter en ze is zowel klinisch als röntgenologisch helemaal in orde bevonden :D Ik ben erg blij met haar! Het scheelt echt als je ook genoegen neemt met een paard van onder de 1.65 :j

Dat is inderdaad een voordeel ja! Ik ben zelf nogal lang en niet de slankste dus dat wil ik een klein paard niet aandoen. :')
Jij hebt ook wel weer een hele mooie nieuwe topper zeg!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:20

LindseyM, mijn ruin is wel super verkeersmak, maar ik denk dat hij verder meer een leerpaard is voor de dressuur en voor iemand die er ook graag een beetje mee wil springen dan voor de endurance. En hij staat ook te ver weg.

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:50

Yelly schreef:

kijk, dat zijn de verhalen die weer wat moed geven! fijn om te lezen! <3
is jouw nieuwe merrie Estanette uit je profiel? een Burggraaf :) het lijkt me een echte leukerd!
ik vind <1,65m juist fijn!

_Lorette_ schreef:
LindseyM, mijn ruin is wel super verkeersmak, maar ik denk dat hij verder meer een leerpaard is voor de dressuur en voor iemand die er ook graag een beetje mee wil springen dan voor de endurance. En hij staat ook te ver weg.

goed dat je daar gewoon eerlijk over bent! :) ik ben zelf helemaal niet van het dressuren dus dan zal de klik er waarschijnlijk niet zijn...

Romanoff schreef:
Wat is jou budget op het moment?

Ik zou verder zoeken. Ellende hoef je er niet bij te kopen, die kun je gratis krijgen :P

inderdaad, ellende is gratis, hihi. ;)
een budget zeg ik liever niet, ik heb al eens gemerkt dat dan opeens ieder paard wat je aangeboden wordt je volledige budget kost. _O- (misschien word ik een beetje té achterdochtig ;) ) ik zoek een paard in de lage/normale prijsklasse en merk dat de prijzen voor kleine paarden inderdaad goed binnen mijn budget vallen. :D als je wil meezoeken kan ik je wel een pb sturen met mijn budget.
Laatst bijgewerkt door LindseyM op 06-06-12 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:52

_Lorette_ schreef:

staat hij al officieel te koop?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:54

Nee, eigenlijk niet. :+ Ik weet het allemaal nog niet zo goed nu met deze situatie en de huidige markt, al heb ik al wel een paar mensen die hem kennen en hem graag zouden willen proberen als hij te koop staat. Het is alleen wel verdraaid makkelijk dat ik nu weer drie paarden heb staan, want ze vinden het alledrie niet leuk om alleen achter te blijven als er 1 weg is en dat is nu dus geen enkel probleem meer. Maar aan de andere kant zou ik weer graag met een jong paard willen beginnen, want daar verheug ik me al drie jaar op en dat is nu met Frum helemaal van de baan...