Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pollux schreef:@Snoekiej: De Zhivago is het bekijken waard denk ik! Ik zou gewoon bellen, dat is makkelijker en sneller. Het is een aardige meid!
Vandaag bij de Dreamcatcher geweest, dat was een plaatje om te zien, maar veel te nerveus. Vond hem onder het zadel ook tegenvallen. Dus hij valt af.
KarinvdM schreef:ikke schreef:De afstammingen staan niet bekend als ongecompliceerd. Als ze het voor je doen, doen ze het ook ECHT voor je, maar je moet ze even overtuigen. Daarvoor dien je wel wat in je mars te hebben of op z'n minst begeleiding die weet hoe je met dergelijke karakters om moet gaan.
Lukt je dat, dan heb je iets geleerd!
Veroordeel een paard niet ongezien op een vooroordeel...
Pizzazz schreef:Ikke & Silly: ik snap jullie punten![]()
Wat lijnen betreft ben ik nog te onwetend, maar gelukkig staat op Bokt al behoorlijk wat informatie over heel veel hengsten. Ik zoek de namen altijd even op hier. Afhankelijk van wat ik zie en wat er verteld wordt, geef ik ook de paarden uit 'moeilijke' lijnen een kans en ga kennismaken. Je kunt de uitzondering treffen of wie weet klikt het toevallig met mij![]()
De subtiele hulpen die ik niet allemaal ken ben ik me van bewust. Goede instructie is absoluut gewenst.
Ik heb al eerder korte tijd op een ver doorgetraind paard (Prix St. Georges geloof ik) gereden en daar had ik inderdaad wel eens miscommunicatie mee. Wilde ik even mijn been anders leggen, trok hij zijn trukendoos openDaar leer je wel heel veel van.
Waratje schreef:Wat ik zo even voorbij zag komen waren namen als Amor en Uniform en dat zijn inderdaad namen waarbij je meestal zelf wat in huis moet hebben, die geven het je niet cadeau, maar als ze het je wel geven is dat ook volledig en zonder voorbehoud.
KarinvdM schreef:Waratje schreef:Wat ik zo even voorbij zag komen waren namen als Amor en Uniform en dat zijn inderdaad namen waarbij je meestal zelf wat in huis moet hebben, die geven het je niet cadeau, maar als ze het je wel geven is dat ook volledig en zonder voorbehoud.
Mijn Radisson x Uniform is anders een heel braaf paard... En mijn mijn Jazz, waar ook Amor inzat was ook heel braaf.
Natuurlijk heb ik ook bepaalde voorkeuren, maar zoals Ikke het stelt vind ik veel te zwartwit. Op die manier kan je een heel leuk paard laten staan omdat je hem ongezien aan de kant geschoven hebt om z'n afstamming en dat is jammer.
KarinvdM schreef:Mijn invloed daarop is niet groot Ikke, ik ben namelijk niet bepaald een fantastische ruiter en ook absoluut geen held. Iedereen kan op m'n huidige paard wegsturen en ook iedereen kon probleemloos op de Jazz, daar heb ik wel eens iemand op laten rijden die erg angstig was en het met hem wel aandurfde.
Een paard is meer dan alleen de genen van z'n vader.
deruijter schreef:Als jij er een goede hengst achter hebt zitten dan heb je toch al meer garantie op een goed paard.
Dan maakt het ons ook niet uit of er een moeilijke zoals Eurocommerce Paris achter zit of dat er een koele en brave achter zit zoals Jumpilot.