Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:41

Aan wie ligt dat dan?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:42

aan de mensen die DENKEN dat hun paard zoveel waard is ;)

er staat echt veel overpriced!

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:43

Ja dat vind ik ook wel een beetje , veel dure paarden terwijl de markt toch echt is ingekakt..

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:44

helemaal mee eens!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:49

Tja, als je een paard wilt kopen zal je dat toch voor lief moeten nemen. Je kan niet in je eentje de markt veranderen. Ik heb juist het idee dat er veel mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ik heb zelf een veulen, voordat die 3 is heeft die me al zeker 4000 euro gekost. Tel dan professionele training erbij op. Zo'n paard verkoop je dan toch niet voor minder dan de kostprijs? Niet dat ik haar ga verkopen hoor, zeker niet!

Dus aan de kopers om ook een beetje reeel te zijn, lijkt mij.

Bovenstaande is niet als kritiek bedoelt, maar ik vind het wel sneu als je niets naar je wens kan vinden.
Is een bijrijdpaard nemen, of een paard leasen niets?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:50

Afstamming zegt ook lang niet alles, je hebt altijd zure appels tussen de kanjers, en kanjers tussen de zure appels.
Ik ken ook enkele Jazz-nakomelingen die zich wél mega-fijn laten rijden door een gemiddelde amateur ruiter, en stapte zelf als piepjong broekje moeiteloos op een hele pittige Balzflug hengst. Maargoed deze was gewoon rustig getraind en in professionele handen grootgebracht, wereldpaard hebben we daar aan gehad. Ookal had hij soms best streken, maar nooit een ongeleid projectiel.

Bij bijvoorbeeld de balzflug/houston/jazz/gribaldi die hier een pagina terug te voorschijn kwam, zou ik persoonlijk bedanken. Dat is gewoon een match, waarvan de fokker heeft liggen slapen. Maar een Balzflug op een rustige merrie-lijn kan een uitstekend paard zijn, dat mss door zijn licht sensibele karakter weer perfect te rijden is door juist een wat angstige ruiter.

Is het misschien een idee om ieders 'zoekplaatje' overzichtelijk onder elkaar te zetten... Dan kan iedereen even zijn ogen open houden voor jullie.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:54

Kostprijs is niet altijd een goede graadmeter. Paarden worden nu idd onder kostprijs verkocht. Heel hard vind ik het ook maar zo is het. Als koper heb ik, grof gezegd, maling aan de kostprijs. Een verkoper die vasthoudt aan de vraagprijs loopt het risico van de onderhoudskosten. Een lelijk paard heeft na 3 jaar net zoveel gekost als een mooi paard. En met de huidige economie gok ik zo dat de prijzen niet snel zullen stijgen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:56

Eb: dat klopt wel hoor, weet ik. De verkoper moet misschien ook wel wat inleveren (of niet fokken). Maar als koper moet je ook niet het onmogelijke verwachten.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:58

denk eigenlijk dat ik dat ook niet doe

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:59

Het lijkt ook wel of mensen voor een paard als deze boven de 1.70 op 3 jarige leeftijd is meer vragen als voor hetzelfde paard als deze 1.60 was geweest.

Heb tot nu toe steeds mazzel gehad heb ze op 3 jarig leeftijd rond de 1.60 gekocht(daardoor ook goedkoper) en de meeste zijn toch rond de 1.70 of daarboven uitgekomen op latere leeftijd.

Je kan evt nog bij Frank van Helvert kijken hij heeft regelmatig leuke paarden.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:00

Adin schreef:
denk eigenlijk dat ik dat ook niet doe

Nee voor 5000 moet je best een leuke kunnen vinden, zeker wel.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:01

Maar soms zie ik hele eisenlijsten voorbij komen, en dan: lagere prijsklasse. Weet niet of dat in dit topic ook persé gebeurt hoor.

Maar als je een echt goed paard zoekt moet je wat meer neer leggen.

Horse654

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:02

--

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:04

Een leuke 2-jarige is misschien ook een optie. De prijzen zijn vaak zo laag dat je daarvoor best kan laten beleren. Ik lever liever in op leeftijd (dus te jong) dan op kwaliteit. Voordeel is ook dat je dan lekker een half jaar kan tutten, wennen aan a.d. hand lopen, poetsplaats, hoefjes e.d.. Dan eens langzaam longeren, zadeltje op en dan in training zetten. Dat was voor mij een optie geweest. Maar toen kwam toevallig wel een merrie voorbij met alles wat ik wilde en binnen budget.

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:08

nathe schreef:
als ik niet zou laten keuren dan had ik in juli al een paard gehad :)

WOwh, naja bij ons ging het erom dat we een heel braaf recreatie paard zochten, lagere prijsklasse en super braaf. Leeftijd maakte niks uit, en liever geen gebreken.

En nu hebben we er 1 gevonden. Een super gave merrie. Wel wat ouder, kan denk ik nog een paar jaartjes mee, als we geluk hebben nog een paar jaartjes meer. Stel dat ze niet meer bereden kan worden dan blijft ze bij ons en word het onze knuffel merrie!

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:09

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:10

Wat is te duur is mijn vraag na het lezen van het openings bericht, kwaliteit betaal je voor denk ik zo, maar ben benieuwd

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:14

http://www.sollenburg.nl/verkoop/zofia-sollenburg/ die kost wel wat denk ik hoor!
en ja voor kwaliteit betaal je meestal ook wat! maar je kan als je echt goed zoekt ook wel voor leuk geld wat vinden! overlijden ziekte zwangerschap ect. en bij mensen die een goed tehuis echt belangerijk vinden! ik heb al best wat paarden verkocht heb wat goed verkocht en ook wel eens wat minder... maar nooit ontevreden geweest gelukkig!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:16

@ Adin bellen naar Frank van Helvert zijn vriend heeft mij ooit een mail gestuurd de helft staat niet op hun site

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:18

lisch schreef:
http://www.sollenburg.nl/verkoop/zofia-sollenburg/ die kost wel wat denk ik hoor!
en ja voor kwaliteit betaal je meestal ook wat! maar je kan als je echt goed zoekt ook wel voor leuk geld wat vinden! overlijden ziekte zwangerschap ect. en bij mensen die een goed tehuis echt belangerijk vinden! ik heb al best wat paarden verkocht heb wat goed verkocht en ook wel eens wat minder... maar nooit ontevreden geweest gelukkig!

Dat snap ik, maar wat is te duur?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:20

voor de mensen in dit topic die een paard zoeken bedoel ik moll dat is niet negatief bedoeld :)

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:20

Sorry hoor maar ik vind een budget van € 5000,00 of € 6000,00 ook niet nix! :o
Das is voor veel mensen toch een hoop geld en in deze tijd zeker!

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:21

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:22

frank van helvert heeft paarden voor 7 a 8000 euro