Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:36

Ik denk dat ook, waar loopt mijn droompony rond!? ~~}>

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:45

Mallootje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 22:45

Lijkt inderdaad een leuk paard!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:51

Haha wat toevallig, die had ik net op mijn lijstje gezet. :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:52

We blijven gewoon allemaal goede moed houden, het lukt ons wel! :)

Ik heb trouwens ook wel vaak dat ik een heel leuk paard zie,
staat onderaan ineens dat ze een of ander stalgebrek hebben. -O-

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:13

@ Lauste!! haha grappig. Het is dat mijn budget het niet toelaat/niet voor over heb maar ik zou wel bij die merrie gaan kijken. Staat bij dat ze braaf is :Y)

Heb jezelf trouwens al wedstrijd ervaring oid??

(Kijk jij ook een beetje voor mij rond??) :D ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:20

Haha jazeker, ik zit al hele avond rond te kijken, heb je nog speciale voorkeuren of iets dergelijks?
Ik heb zelf een half jaar wedstrijden gereden met mijn pony, toen moest ik helaas stoppen omdat ze atrose kreeg. :\
Was dus eigenlijk net mooi op weg enzo. Jij ook wedstrijdervaring?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:47

Jups Z2 bij de pony's (laaste wedstrijd was in 2001 dus heel wat jaartjes geleden).

Geen speciale voorkeuren eigenlijk :Y) :D

PS (vind ik dan ) probeer nog duidelijker te zijn naar je ouders wat je wel en niet wil. Praat er 's avonds oid ook nog eens met je moeder over dat je pa/instructeur paarden uitzoekt die het voor jou niet zijn. Ik heb het vroeger echt vaak gezien, kinderen die moesten en zouden die geweldige pony rijden, de kinderen waren meer aan het huilen dan wat anders puur omdat dat geweldige beest niet voor hun geschikt was. Dan kan hij nog zo mooi lopen, kleur, stamboom en weet ik wat nog meer hebben zodra jij er niet lekker op kunt rijden zal het ook nooit voor jou goed aanvoelen.....

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:27

Straks even bijlezen :)

Update van mijn kant:
Ik ben maandag 2 paarden gaan bekijken en vooral de 1ste sprak mij aan, hier een kort filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=qfpGJqxZBhA&NR=1
Ze kan natuurlijk veel beter lopen maar ik heb nog niet zoveel ervaring, voor mij is het nu gewoon belangrijk
dat het paard braaf en eerlijk is, ik voelde mij er erg vertrouwd op.
Ze is erg allround, ze heeft zowel spring als dressuurwedstrijden (ook groepsdressuur) gelopen, ze is 9 jaar en van Quicksilver (Latano) x Landaris (Landgraaf)
Morgen gaan we terugkijken en dan neem ik een besluit!

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:30

Leuke combi. Jullie zagen er redelijk ontspannen uit. :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:42

Leuk paard zeg! :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:44

studiemiep schreef:
PS (vind ik dan ) probeer nog duidelijker te zijn naar je ouders wat je wel en niet wil. Praat er 's avonds oid ook nog eens met je moeder over dat je pa/instructeur paarden uitzoekt die het voor jou niet zijn. Ik heb het vroeger echt vaak gezien, kinderen die moesten en zouden die geweldige pony rijden, de kinderen waren meer aan het huilen dan wat anders puur omdat dat geweldige beest niet voor hun geschikt was. Dan kan hij nog zo mooi lopen, kleur, stamboom en weet ik wat nog meer hebben zodra jij er niet lekker op kunt rijden zal het ook nooit voor jou goed aanvoelen.....

Nou het is niet zo dat ze paarden zoeken die niet geschikt zijn, ze zoeken gewoon paarden die mooi zijn én hartstikke braaf en vertrouwd.
En ze vonden de 10-jarige niet braaf genoeg omdat ze af en toe uit de hoek sprong (vond ze eng) en dat was in hun eigen bak.
Daar wordt ze elke dag gereden enzo, dus als ze dat al eng vind, hoe zou het dan thuis gaan.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 08:47

Haha dat denk ik ook altijd, als ze in de eigen bak waar ze dagelijks lopen al telkens schrikken, wat wordt het dan op wedstrijd :)

Elk paard schrikt een keer hoor, die van mij kunnen ook nog een keer schrikken als iemand op het terras plots zn stoel 2 meter naar achter schuift met veel lawaai, maar als ze al vaker schrikken vind ik het ook maar niets :)

De schimmel van het filmpje vond ik wel leuk!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:05

Bedankt! :D
Ja ik voelde mij er direct er goed op, ze reageert fijn op hulpen maar je moet ze wel wat aan het werk zetten,
en zo'n paardje heb ik nodig. Ontspanning is er nog niet helemaal maar dat komt wel denk ik dan, ik ben vaak
te voorzichtig om iets te vragen en nog wat te onervaren. Vinden jullie haar qua grootte ook nog bij mij passen? Ze is niet zo erg groot (ik geloof 1m63),
maar ik vond het wel kunnen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 09:14

Ik vind het zeker kunnen, je ziet er ook zo fijn uit als ik en dan ga je verloren op een groot paard.. Vind het een mooi maatje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:17

Lauste schreef:
Gvd, nu is de complete zoektocht opnieuw begonnen.
Mijn vader wil de 10-jarige niet en ik de 4-jarige niet.
Ik ben echt hopeloos, al bijna een jaar op zoek, ik ben echt bijna van plan om er gewoon mee te stoppen.

Ik lees straks wel even bij hoor, nu eerst eten..

? :oo Wat heeft je vader tegen die 10 jarige merrie? Je voelt toch een hele goede klik? In ieder geval wel heel goed dat jullie de 4jarige niet nemen ;)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:23

* Al gelezen
Wat rot Lauste, ik ga ook voor iedereen hier nog wat paardjes zoeken. Bij mij wil het ook niet opschieten, krijg van veel mensen niet eens een reactie terug of een reactie met dat het paard wel lucht zuigt maar ze de advertentie niet aan konden passen. Tsjah, daar hou ik echt niet van.

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:45

Hahaha, wat leuk om te lezen... wat een prachtige paarden zie ik ook voorbij komen... Kom ik aan met mijn zoektocht naar rond de 1000 (liefst nog iets minder) euro :o

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:46

Zo dat is wel rot Lauste! Maar het komt wel goed, rustig aan verder zoeken naar een paard waar jullie het allemaal mee eens zijn. Studiemiep ik vind die paarden die je hebt bekeken wel leuk, maar niet leuk genoeg voor dat geld. Ik vind het eerlijk gezegd 'normale' paarden, niet heel lekker bewegen en ook niet bloedmooi. Wel leuk, maar dan voor een paar duizend minder.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 11:14

@Tal1977, jij vindt vast ook wel iets! Waar ben je naar op zoek?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:23

Elynia
Ziet er leuk uit, om te kijken of het goed past volgende keer je beugels even langer doen. :)

Ik heb het filmpje! Het ziet er niet echt heel netjes uit ( :o ), maar het was nog maar de eerste keer, was ook even wennen. Maar het voelde wel super fijn. Laat maar horen als je het wilt zien. :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:26

Lioony schreef:
Elynia
Ziet er leuk uit, om te kijken of het goed past volgende keer je beugels even langer doen. :)

Ik heb het filmpje! Het ziet er niet echt heel netjes uit ( :o ), maar het was nog maar de eerste keer, was ook even wennen. Maar het voelde wel super fijn. Laat maar horen als je het wilt zien. :)

Ja klopt idd Lioony! Ik was het eigenlijk ook niet gewoon om met zo'n korte beugels te rijden want ik rij normaal
met een dressuurzadel. Maar het was een veelzijdigheidszadel en anders had ik geen steun, maar ik ga ze volgende keer toch een gaatje (of 2) langer maken.
Ik wil het filmpje wel graag zien hoor!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:05

Mag ik ook zien Lioony? :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:07

Heb even een lijstje opgesteld van 5 paarden die zo vanaf de advertentie wel leuk lijken.
Mag ik dat hier zo posten?
Ben nu nog weer even actief op zoek, eens even kijken of ik ook nog wat leuks tegenkom voor jullie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:17

Oh Lioony, uiteraard wil ik het ook zien haha!
Ja leuk Lauste, ben benieuwd! :D