Nemurin schreef:Ja maar als je een goede nieuwe eigenaar zoekt VIA de verkoop, dan is dat toch niet je paard dumpen? Ik zie heel veel paarden op die manier hier op Bokt aangeboden worden. Vind ik zelfs veel eerlijker dan wanneer de eigenaar het paard zou houden uit één of andere morele verplichting, maar geen tweede paard kan kopen om op te rijden en dan dus het gehouden paard in feite gaat verwijten dat ze niet meer kunnen rijden.
En dat voelt zo'n paard dan OOK wel.
zeker weten! nee ik bedoelde ook meer met dumpen dat mensen hun paard maar gewoon aan de eerste de beste die het juiste biedt verkopen om er maar zo snel mogelijk vanaf te zijn, ongeacht waar het terecht komt. heb het zelf ooit meegemaakt met een paard op onze oude stal, dat paard was compleet kapot en stond onder behandeling van een osteopaat en mocht zéker niet bereden worden. de eigenaren hadden het paard daar te leen staan voor een meisje en wisten van haar problemen, deden echter of hun neus bloedde. toen het 'leenmeisje' het paard niet meer kon verzorgen wegens tijdgebrek hebben de eigenaren het te koop aangeboden als leuk, gezond M2 leerpaard (dier had ooit M2 gelopen). toen de kopers kwamen was ik erbij en heb ik mooi het hele boekje over het paard op schoot geworpen. die mensen hebben het paard alsnog wel genomen alleen dus met een andere instelling dan eigenlijk hun bedoeling was, maar die verkopers stonden wel mooi even goed voor schut. lekker bemoeizuchtig van mij maar ik had in de tijd daarvoor ook voor het paard gezorgd en kende haar hele verhaal. haar als rijpaard zomaar gebruiken kon gewoon echt niet.
overigens is dat paard goed opgeknapt bij de nieuwe mensen, ze was echt goed op de rit maar is een jaar later (toen er voorzichtig werd uitgegeken naar er weer op te zitten, na talloze behandelingen) tijdens het spelen gevallen en had een extreme terugval. helaas hebben ze haar daarop moeten laten inslapen.
ik heb zelf nog wel wat leuks, mijn kleine Zned was er vandaag weer helemaal bij, voor 't eerst weer gelongeerd sinds het hoefijzer gedonder en hij liep als een zonnetje. had nogal wat energie over haha! maar hij liep echt heerlijk te rollen en superzuiver! zijn knie gaat ook goed, de quadriceps voelde mooi stevig vandaag hoewel ik wel het idee heb dat ie bij het gewricht nog iets gevoelig was. in zijn bewegen was dat gelukkig niet terug te zien. wel twee kleine kuchjes, hopelijk gewoon toeval hij heeft nl vorig jaar erg last gehad van snot en hoest.