Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:13

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:19

NAIWHL

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:48

Ik kwam bij toeval eens dit topic tegen.
Heerlijk om met jullie mee te kunnen leven :j

Als jonger meisje ook altijd rondgekeken voor een pony en hard gespaard...
Uiteindelijk met een appaloosa geëindigd die ik nu nog steeds heb 12 jaar later :D

Ik wens jullie dan ook veel succes!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:53

wat lief van je! Ik hoop ook heel veel plezier te hebben van mijn toekomstige paard!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:24

Help := ik heb weer wat,ik krijg net een telefoontje van een man die heeft een haflinger van 22 en die mag gratis weg.Ze willen een goed tehuis er voor hebben.Pffff lastig hoor, hij had mijn advertentie gezien op marktplaats en dacht dat dit wel de ideale pony zou kunnen zijn.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:58

Hey Marleen_Usar, laat je niet met andermans probleem opzadelen!
klinkt misschien banketstaaf. maar wil je echt zo'n oud paard. En wat is de reden dat ze hem gratis weggeven. (misschien omdat hij nog maar een half jaar heeft? ) ik hecht me heel erg en snel aan een paard, dus ik durf nog niet eens een paard van ouder dan 10 te kopen laat staan een van ouder dan 20. Goed over na denken. Als het precies is wat je zoekt --> zeker gaan kijken!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:49

Nou dit weekend gaat toch niet lukken om naar een paard te gaan kijken, mn ouders hebben het weekend namelijk al volgepropt helaas. :\ Maar goed, dat weekend daarop hebben we de zaterdag 'gereserveerd' voor het geval dat ik een leuk paard hier in de buurt zie waar ik naar wil kijken.

NAIWHL, wat leuk, dankjewel :j

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:25

Ik zou inderdaad ook niet met een ouder paard beginnen :n
Hoe leuk ze ook zijn (ik ben binnen een paar minuten verkocht altijd)

Voor hetzelfde geld gaat het goed, maar het kan ook zijn dat het paardje nog jaren meegaat.
Vorig jaar hebben we ons oude besje in moeten laten slapen op de respectabele leeftijd van 35. Die hebben mijn ouders gekocht toen ze 19 was omdat het gewoon een heel goed leerpaard was. Maar met 25 had ze artrose en kreeg ze haar pensioen.

Ik zou ook liever voor wat jongers gaan :)

En Alice. Dat plezier komt vast wel goed :j

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:29

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn met een eigen paard die nu nog studeren (hoge school of uni)
en ofwel een groot deel of alle kosten van het paard zelf betalen?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:17

HorsePhoto schreef:
Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn met een eigen paard die nu nog studeren (hoge school of uni)

geen hbo wel mHb0 ( 1 dag in de week deel hbo en mbo in 3 jaar) en ik betaal mijn paard zelf.. heb ook een eigen auto waar ik zelf voor opdraai

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:29

ik zat nog op de havo toen ik mijn paard kocht...
toen hoefde ik niet alle kosten te betalen...

De paarden staan in mijn geval bij mijn ouders... Dus dat scheelt, maar moet wel alle brokken en hooi en maaien zelf betalen...

Tijdens mijn HBO moest ik ook het grootste gros allemaal zelf betalen... Het is te doen geweest, maar niet altijd even makkelijk...

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:00

xJasmijn schreef:
Het word hier stil! :=

Ben ik weerrr :D! Tentamens nu voorbij, dus ik heb weer tijd om te lezen en te posten!

Wat fijn dat de zoektocht bij iedereen zo goed gaat, ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen!
Ik heb zelf ook weer een beetje rond zitten kijken, ik kan het toch niet laten.

Erg leuk beest gezien: http://www.carlingfordhorses.com/viewHo ... orseId=134
Zo'n lekker bovenlipje <3

HorsePhoto schreef:

Ik studeer aan de uni en kan qua maandelijkse kosten een paard wel onderhouden. Ik heb echter geen paard omdat ik onvoldoende financiële zekerheid heb (mijn bijbaantje levert niet bepaald een stabiel inkomen) en ik geen potje geld heb voor het geval dat. Dat vind ik toch wel erg belangrijk :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:36

HorsePhoto schreef:

HBO fysiotherapie! nog 2 jaar te gaan en dan wordt het werktijd! Ik wil dan nog een dag in de week verder studeren!
Ik betaal mijn paard volledig zelf. Ik woon samen met mijn vriend. En heb verder geen hoge kosten dus het kan er wel uit!

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:54

ok :D
En jullie werken dan waarschijnlijk ook? Anders kan je toch je paard niet betalen :P

Het is omdat er een kans is dat ik een jaarling ga kopen en als het 3 jaar is dan zit ik op de hogeschool en dan zou ik alle kosten zelf willen gaan betalen :)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:50

Alice13 schreef:
AAAH die vond ik ook al zo leuk!!! vond de eerste 2 foto's ook echt mega gaaf. Maar vond de rij foto's minder waardoor mijn interesse weer wegzakte! Ga niet tegen je op bieden hoor! hahaha

Nieuwe top 3 samengesteld.
Heel benieuwd wat jullie er van vinden!

http://link.marktplaats.nl/435254381

http://link.marktplaats.nl/437101640

http://link.marktplaats.nl/439334817

Na de bovenste 2 heb ik al wat navraag gedaan. De onderste nog niet.

Ik vind toch die ruin het gaafst! Wat een beweging! Merrie heeft vooral lieve uitstraling, jammer dat daar geen bewegingsfoto's van zijn. Van die onderste ben k iets minder weg. 1e foto mooi, maar tweede zo fout genomen!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:04

Ik vind geloof ik ook de ruin het gaafst, heerlijke nek heeft hij! Heb je een voorkeur voor het geslacht Alice?

HorsePhoto schreef:
ok :D
En jullie werken dan waarschijnlijk ook? Anders kan je toch je paard niet betalen :P

Het is omdat er een kans is dat ik een jaarling ga kopen en als het 3 jaar is dan zit ik op de hogeschool en dan zou ik alle kosten zelf willen gaan betalen :)

Ik werk inderdaad, maar vond het niet makkelijk een baantje te vinden op mijn leeftijd, vandaar dat gebrek aan financiële zekerheid. Als ik geen contractverlenging krijg, heb ik geen buffer en kan het lang duren voor ik weer iets vind, zeker iets dat net zo goed betaalt ;).
Maar het kan wel hoor, ik ken zat mensen die het wel doen. Je moet alleen keuzes maken qua geld, tijd etc.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:02

Alice13 schreef:
AAAH die vond ik ook al zo leuk!!! vond de eerste 2 foto's ook echt mega gaaf. Maar vond de rij foto's minder waardoor mijn interesse weer wegzakte! Ga niet tegen je op bieden hoor! hahaha

Nieuwe top 3 samengesteld.
Heel benieuwd wat jullie er van vinden!

http://link.marktplaats.nl/439334817

Na de bovenste 2 heb ik al wat navraag gedaan. De onderste nog niet.

Die tweede, die ruin, die vind ik erg gaaf! De merrie iets minder, kan niet precies uitleggen waarom (heb je lekker veel aan...) Wel mooie body allebei, ik hou wel van de wat rondere/stevigere paardjes!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:12

Nieuwe top 3 (niet op volgorde of zo)

5 jarige merrie, wat schikkerig maar lief en aanhankelijk. Dit paardje heeft zo'n aansprekend hoofd. (foto's van de adv. zijn veranderd. maar er was er een op wei daar had ze zo'n cool koppie!)

5 jarige mooie ruin, donders gaaf om te zien! ECHT hier kan ik wel verliefd op worden, maar ik weet nog steeds niet wat hij moet kosten. Ik ben heel bang boven mijn butget.

http://link.marktplaats.nl/430354878
3 jarige onbeleerde merrie! mooie beweging leuk hoofd. Nog niet WAUW maar wel leuk..

Mijn voorkeur gaat niet uit naar ras, kleur of geslacht. Ik vind echt een bepaald paard leuk en daar val ik dan op. Ik vind het ook heel jammer dat ik dat andere paardje van €3500,- niet in het echt heb kunnen zien. Ik denk dat ik haar echt super leuk had gevonden. Jammer genoeg te laat.

De bovenste merrie spreek me aan omdat ze qua karakter overeen komt met de merrie die ik nu rij. Ik hou wel van show! Dat mist zij dan weer wel. Die ruin heeft echt iets van dit ben ik. Ik denk dat ik daar ook goed mee uit de voeten kan.

Benieuwd of ze nog gaan reageren op mijn e-mails.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:18

Oeh lies je hebt een mooie 3e gevonden.. die kleur heeft bij mij de Wauww factor :D
Voor de rest het wel eens met iedereen ruin geeft mooi showtje merrie heeft sprekend en lief koppie :D
Ben benieuwd wanneer je gaat kijken :P

Mijn merrie April komt defenitief 29 april hier naar toe :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:22

ah wat leuk nienke! Ik ben heel benieuwd naar april!
April zit ik zo vol en je zit met alle feestdagen dat ik het bezichtigen heb door geschoven tot en met mei! Dit geeft me ook weer een maandje om het geld bij elkaar te sparen want ik ga toch echt heel wat centjes nodig hebben denk ik :S helemaal als ik een onbeleerd paard nog door moet laten rijden (of hier zelf hulp bij nodig heb) DUUR GRAPJE DIE PAARDEN

Misschien kan iedereen even een kleine update doen van zijn/haar zoektocht. Ik loop zelf denk ik een beetje achter de feiten aan! :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:02

Ik krijg nog steeds mailtjes van mensen die een haf aan bieden, maar ik ga maandag kijken bij 1.Allemaal zeggen ze hij is superbraaf, knuffelgehalte hoog enz.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:50

We gaan in ieder geval volgende week zaterdag bij de merrie kijken die ik eerder heb 'geplaatst' hier, heb net een afspraak gemaakt! :))

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:53

Ben ook wel benieuwd naar een update, leuk!

Alice, ik vind dat je een gave top drie hebt! Qua koppie vind ik nummer drie ook het minst aansprekend, maar het totaalplaatje is wel heel mooi, zeker die appeltjes!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:47

@ marleen, ik denk dat je zoveel mogelijk van die lieve haffies moet bekijken, voor dat je een keuze maakt.Ik heb met mezelf afgesproken minimaal bij drie top kandidaten te gaan kijken voor ik een keuze maak! Ik heb al eerder te snel een beslissing gemaakt dus nu is het gewoon heel belangrijk voor mij de juiste keuze te maken.

@ Merel___ spannend! heel benieuwd of de merrie is wat je hoopt. (is het nog steeds die balkbrugger?)

@ Saar88 de appeltjes zijn zeker leuk! Maar dat vind ik ook het meest doorsnee paardje! Ik hou wel van iets aparts zoals de andere 2

Kiona_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:56

hallo,,
ik ben op zoek naar een leuke pony of paard, weet iemand misschien een leuke pony of paard of heeft er iemand tips?
het liefst een appaloosa maar ik vind haflingers ook leuk