Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:51

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:52

nee je zegt : maar ik ben niet triest.

Ofterwijl : men die het paard wel weg doet, is wel triest? :+

En het is ''mijn'' paard, niet ''me'' paard.. Sorry :P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:53

Mensen die het wel doen veroordeel ik niet hoor, zoals ik zei misschien zou ik het ook wel willen. Maar ik kan dat denk ik echt niet, omdat ik weet hoeveel moeite Tirzah heeft gehad om te wennen bij mij en ik haar dat hele proces niet opnieuw aan wil doen (heeft bijna een jaar geduurd voordat ze me echt vertrouwde). Ik weet niet of een toekomstige eigenaar net als ik zou vol houden, of dat hij/zij misschien hardhandig zou worden (waar ik dan dus niks meer over te zeggen heb).

Ik weet dat paarden zich anders hechten dan mensen, had vroeger een verzorgpaard dat verkocht werd. De eerste twee weken hinnikte ze nog naar me maar daarna kreeg ik niet meer reactie dan een onbekende. Terwijl ik haar zelf toen nog heel erg miste. Maar Tirzah zou me denk ik net wat langer blijven missen, en er nog langer over doen om zich opnieuw te hechten. Bovendien zou ik haar de rest van mijn leven missen, ik zou me de rest van mijn leven schuldig voelen, zal me altijd blijven afvragen hoe het zou zijn als ik haar nog had en zou stikjaloers zijn als ik de nieuwe eigenaar zag met haar.

Al krijgt ze morgen de 1 of andere aandoening waardoor ik er nooit meer op kan rijden, ik heb haar niet voor de sport dus ook dan blijft ze bij me en vinden we wel wat anders leuks om te doen. Ik heb al mijn spaargeld aan haar uitgegeven, daar had ik ook 100 andere leuke dingen mee kunnen doen. Een eigen pony was mijn jeugddroom en Tirzah is de verwezenlijking van die droom. Die verkoop ik nooit meer uit vrije wil.

Uit vrije wil zet ik erbij, omdat als ik door onvoorziene omstandigheden niet meer goed voor Tirzah zou kunnen zorgen, ik haar niet uit egoisme zou houden en laten verpieteren.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:02

Hoe verleidelijk het soms opzich klinkt, denk ik ook niet dat ik mijn mannetje zomaar zou verkopen..
Al genoeg samen meegemaakt, hij heeft me uit t dal gehaald en ik hem..
Samen zijn we sterk een een team..dat is niet te koop voor hoeveel dan ook..
Zou ik door omstandigheden voor de keus van verkoop moeten komen te staan, zou ik er nog alles aan doen om hem bij me te kunnen houden..gaat het echt niet meer, is t een ander verhaal..
Maar5 nee liefde koop of verkoop je niet..je mag van geluk spreken als je het bezit..

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:03

Ik zou Cascade (mijn paardje) never nooit jamais verkopen!!!!!!!!!!!!! Zelf niet voor een miljard, of biljard. Het enige waar ik momenteel geld voor nodig heb is voor hem. En zoveel geld: daar kan ik toch niets mee...

Ik veroordeel degene die het wel doen niet, maar kan ze echt totaal niet begrijpen.
Echt niet.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:05

Zapata schreef:
Hoe verleidelijk het soms opzich klinkt, denk ik ook niet dat ik mijn mannetje zomaar zou verkopen..
Al genoeg samen meegemaakt, hij heeft me uit t dal gehaald en ik hem..
Samen zijn we sterk een een team..dat is niet te koop voor hoeveel dan ook..
Zou ik door omstandigheden voor de keus van verkoop moeten komen te staan, zou ik er nog alles aan doen om hem bij me te kunnen houden..gaat het echt niet meer, is t een ander verhaal..
Maar5 nee liefde koop of verkoop je niet..je mag van geluk spreken als je het bezit..

Kijk wij begrijpen elkaar helemaal! :)

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:15

voor een miljoen doen ik de hoefjes in de lak *\o/* vlecht ik ze in *\o/* en krijgen ze er mijn mooist deken bij ook *\o/* en dan tja Y;( een nieuw /3 8)7 eerst maar die andere 2 inrijden ~~}>

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:18

zapata en junia : jullie kunnen nu wel kletsen maar als zeg maar morgen p. schockemohle voor je deur staat en zegt ik koop hem voor een miljoen dan ga jij tocht wel denken voor het zelfde geld liggen ze morgen met hun pootjes in de lucht

milla99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:40

Nou,,
Als ik zeker zou weten dat ze een goed tehuis krijgt,
ja dan wel.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:46

Nee...voor vele is een paard maar een paard...en bij mijn vorige paardjes had ik dat miss wel makkelijker gezegd of gedaan..
Maar bij mijn huidige is t een heel ander verhaal..vanaf t moment toen ik voor t eerst mijn voet in de stijgbeugel zette, was t raak..van 2 kanten..en zoiets is zeldzaam, en is nogmaals voor geen 100 miljoen, in geen 100miljoen jaar te koop...Van mijn Spanjaard blijven ze af...
Ik zou geen enkel dier voor het geld verkopen...
dus nogmaal: liefde koop of verkoop je niet..je mag van geluk spreken als je het bezit..

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:57

Nee, mijn paard is niet te koop, ook niet voor heel veel geld. Het gaat in het leven niet om geld. Mensen die dat niet begrijpen, hebben nog veel te leren.
En ja, mijn paard kan morgen met zijn pootjes omhoog liggen, ik kan morgen opgebaard worden voor mijn begrafenis en het geld kan wegwaaien, devalueren of gestolen worden. Zo is er altijd wel wat!

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:09

Jetta schreef:
Nee, mijn paard is niet te koop, ook niet voor heel veel geld. Het gaat in het leven niet om geld. Mensen die dat niet begrijpen, hebben nog veel te leren.
En ja, mijn paard kan morgen met zijn pootjes omhoog liggen, ik kan morgen opgebaard worden voor mijn begrafenis en het geld kan wegwaaien, devalueren of gestolen worden. Zo is er altijd wel wat!

Juist!! helemaal mee eens!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:10

Ab-so-luut niet :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:26

Toch ben ik benieuwd hoeveel van de mensen die nu heel hard nee roepen, over pak hem beet, 10 jaar, hetzelfde paard nog hebben...

Blijf het wel jammer vinden dat de mensen die nee zeggen de mensen die ja zeggen blijven veroordelen

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:38

stef schreef:
Blijf het wel jammer vinden dat de mensen die nee zeggen de mensen die ja zeggen blijven veroordelen

De mensen die nu jah zeggen willen ook niet geloven dat er ook mensen die zijn die echt nee zouden zeggen...

En als mijn paardje over 10 jaar nog gezond en wel is, en ik zelf natuurlijk ook, zou ik niet weten waarom ik hem niet meer zou hebben..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:41

Mocht ik een paard hebben, zou die heus wel weg gaan voor 1 miljoen, hoor. :j
Met een mooi, rood strikje erom heen, zelfs!

Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat dit om een 'astronomisch' bedrag gaat.
Ik zou met 1 miljoen zoveel fantastische dromen en doelen kunnen realiseren, dat is onvoorstelbaar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:51

Zapata, dat valt best mee, uit het ja kamp komen geen veroordelingen, uit het nee kamp wel.

En tja, 2 jaar terug wist ik ook zeker dat ik nu gewoon m'n haf nog zou hebben, is ook anders gelopen, en daar heb ik niet eens wat voor gekregeg, dus tja
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 30-07-11 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:52

ja met een mooie rode strik er om heen!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:30

Jolliegirl schreef:
Tendance schreef:
Nee, voor 10.000 gaan die van mij niet weg, omdat ik weet dat ze meer waard zijn!

Of ze het waard zijn... of dat mensen daadwerkelijk dat geld bieden is een héél verschil.
Je kan je paard wel de 100.000 waard vinden, maar gooit men dat er ook voor op tavel?

Dan gaat er bij mij wel een knop om: Hij kan morgen dood in het land liggen...of ik heb n paar duizend euro in handen.
Dan weet ik het wel hoor.... :=
Nou is mijn pony al verkocht, dus het gaat voor mij niet op :+

Mijn paard is 4, loopt B en heb al een bod net boven de 10.000 gehad, dus het is niet zo zeer wat ik hem waard vind, maar daadwerkelijk wat ervoor betaald zou worden en zo zijn er meer, die als ik zeg: Je mag hem voor 10.000 hebben, die hem zo op komen halen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:42

kwpener schreef:
zapata en junia : jullie kunnen nu wel kletsen maar als zeg maar morgen p. schockemohle voor je deur staat en zegt ik koop hem voor een miljoen dan ga jij tocht wel denken voor het zelfde geld liggen ze morgen met hun pootjes in de lucht

Hier is toch duidelijk iemand uit het ja-kamp die zegt dat ik klets. Dus het is zeker niet waar dat de mensen uit het ja kamp de mensen uit het nee-kamp niet veroordelen. Terwijl ik donders goed begrijp dat iemand zijn paard wel weg doet voor een miljoen. Probeer dan alsjeblieft ook te begrijpen dat mijn pony niet weggaat voor een miljoen. En dat is echt niet omdat ik de illusie heb dat mijn pony zich alleen aan mij hecht en nooit meer aan een ander en blablabla.
Voor mij is geld gewoon niet belangrijk (en dat is niet alleen omdat ik er nu genoeg van heb, want ik heb ook wel eens financieel aan de grond gezeten). Ik ben gewoon heel emotioneel aan mijn pony gehecht. Als ze om wat voor reden dan ook weg moest zou ik de hele dag janken. Zij is mijn zonnetje. Als ik haar kon ruilen tegen Totilas zei ik nee.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:44

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:50

Junia schreef:
kwpener schreef:

Hier is toch duidelijk iemand uit het ja-kamp die zegt dat ik klets. Dus het is zeker niet waar dat de mensen uit het ja kamp de mensen uit het nee-kamp niet veroordelen. Terwijl ik donders goed begrijp dat iemand zijn paard wel weg doet voor een miljoen. Probeer dan alsjeblieft ook te begrijpen dat mijn pony niet weggaat voor een miljoen. En dat is echt niet omdat ik de illusie heb dat mijn pony zich alleen aan mij hecht en nooit meer aan een ander en blablabla.
Voor mij is geld gewoon niet belangrijk (en dat is niet alleen omdat ik er nu genoeg van heb, want ik heb ook wel eens financieel aan de grond gezeten). Ik ben gewoon heel emotioneel aan mijn pony gehecht. Als ze om wat voor reden dan ook weg moest zou ik de hele dag janken. Zij is mijn zonnetje. Als ik haar kon ruilen tegen Totilas zei ik nee.

Ik zit ook in het ja kamp... Ik begrijp mensen uit het nee kamp niet, maar veroordeel ze ook niet.
Ik vind het niet zo netjes dat je zegt, dat mensen uit het ja kamp veroordelen, maar dat je dat nu dus zelf doet. Terwijl je helemaal niet weet hoe ik over mensen uit het nee kamp denk.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:59

Haha nu wordt het echt een bokt reltopic. Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde niet dat alle mensen uit het ja-kamp de mensen uit het nee-kamp veroordelen. Ik probeerde alleen te zeggen dat het niet waar is dat er uit het ja-kamp geen veroordelingen komen, aangezien er toch duidelijk wordt gezegd dat ik klets.

Jullie hebben volkomen gelijk wat de veroordelingen betreft: tot nu toe wordt er vooral bij mij in het nee-kamp erg gemopperd op mensen uit het ja-kamp dat zij niet van hun paard zouden houden etc. Dit is flauwekul (en nog onder de gordel ook) deze mensen zijn net zo gek op hun paarden, maar zien het gewoon uit een realistischer oogpunt: een miljoen is veel geld en je paard kan het ergens anders ook goed hebben.

Ik wilde niemand veroordelen en het spijt me als dat wel zo is overgekomen.

Ik wil alleen graag dat jullie niet gelijk vinden dat ik naief ben. Ik ken mezelf beter dan jullie, dus ik denk dat ik ook wel beter in kan schatten dan jullie of ik wel of niet in staat ben mijn pony voor een groot geldbedrag te verkopen. Ik denk niet dat ik dat kan.

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:10

Ik vind het liefde van een paard meer als een miljoen waard.
Ze word nooit verkocht als het niet hoeft!
Ik hou te veel van haar.
Om haar weg te doen(L)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:24

Junia schreef:
Haha nu wordt het echt een bokt reltopic. Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde niet dat alle mensen uit het ja-kamp de mensen uit het nee-kamp veroordelen. Ik probeerde alleen te zeggen dat het niet waar is dat er uit het ja-kamp geen veroordelingen komen, aangezien er toch duidelijk wordt gezegd dat ik klets.

Jullie hebben volkomen gelijk wat de veroordelingen betreft: tot nu toe wordt er vooral bij mij in het nee-kamp erg gemopperd op mensen uit het ja-kamp dat zij niet van hun paard zouden houden etc. Dit is flauwekul (en nog onder de gordel ook) deze mensen zijn net zo gek op hun paarden, maar zien het gewoon uit een realistischer oogpunt: een miljoen is veel geld en je paard kan het ergens anders ook goed hebben.

Ik wilde niemand veroordelen en het spijt me als dat wel zo is overgekomen.

Ik wil alleen graag dat jullie niet gelijk vinden dat ik naief ben. Ik ken mezelf beter dan jullie, dus ik denk dat ik ook wel beter in kan schatten dan jullie of ik wel of niet in staat ben mijn pony voor een groot geldbedrag te verkopen. Ik denk niet dat ik dat kan.

Ik ben niet uit op een reltopic, maar wilde je alleen even op je eigen woorden wijzen, dus dat heb ik gedaan.
Ik denk alleen dat mensen uit het ja kamp niet zo heel erg zitten met, dat ze niet van hun paard zouden houden. De meeste zijn realistisch genoeg om het niet boeiend te vinden.