Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:59

Is er misschien een aardige bokker die mij kan uitleggen waarom ik zomaar de horsimo ontvang, ik heb dat hele blad nog nooit aangevraagd en sinds januarie heb ik in ene 2 van die blaadjes ontvangen. Ik vind dat hele blad overigens geen bal aan, ik heb de Bit en daar ben ik tevreden over maar dit blad gaat werkelijk nergens over.
Ik las hier al ergens dat het blad is overgenomen door een andere uitgever.....dat heeft ze geen goed gedaan, staat me een sooi reclame in en dan die artikels over honden&katten :? zit ik daar op te wachten???

Ik wil dus graag opzeggen maar het is me in 40 pagina's duidelijk geworden dat dit een probleem gaat worden.

berdien85

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:06

Als jij er niet om gevraagd hebt: gewoon er opschrijven: Retour afzender, geen lid! Klaar lijkt me.. En hou je rekening in de gaten!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:08

Ik heb tot nu toe niks ontvangen, zou ik dan ook niks meer krijgen (hoopt), binnenkort de rekening maar weer nakijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:02

wendyashley schreef:
Is er misschien een aardige bokker die mij kan uitleggen waarom ik zomaar de horsimo ontvang, ik heb dat hele blad nog nooit aangevraagd en sinds januarie heb ik in ene 2 van die blaadjes ontvangen. Ik vind dat hele blad overigens geen bal aan, ik heb de Bit en daar ben ik tevreden over maar dit blad gaat werkelijk nergens over.
Ik las hier al ergens dat het blad is overgenomen door een andere uitgever.....dat heeft ze geen goed gedaan, staat me een sooi reclame in en dan die artikels over honden&katten :? zit ik daar op te wachten???

Ik wil dus graag opzeggen maar het is me in 40 pagina's duidelijk geworden dat dit een probleem gaat worden.

Ik heb het zelfde gehad, en als reden werd opgegeven dat ik waarschijnlijk op een beurs iets ingevuld zou hebben???? Echt belachelijk, dat heb ik nooit gedaan. Maar daarna kreeg ik een brief van incassoburo, en daar ben ik erg van geschrokken. Dus heb ik (achteraf stom) maar betaald.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:17

Ik heb ook net het nummer van april ontvangen... lekker vlot.
En daarin het bericht dat er een nieuwe 'eigenaar' is en dat het 'maar' € 39,95 per jaar kost. Dat is dus een prijsverhoging van 100% als ik het goed heb.
Ik had het idee dat dat niet zomaar mag, maar dat kan ik mis hebben.

Overigens had ik het blad al in oktober opgezegd en blijven ze het maar naar me toe sturen. Ik hou wel mijn rekening goed in de gaten dat ze niet ineens geld gaan afschrijven.

Hadden jullie trouwens in dat nummer gelezen dat je een Hannover heel goed kunt bereiden? Hun Nederlands is dus ook al niet best... :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:21

Ik heb het April nr ook gehad...dankzij jullie wist ik wat ik kon verwachten, maar een vooruitgang durf ik het niet te noemen...
Als ik zie wat ik bij een ander blad voor 6 euro per jaar meer krijg...(12x blad, 4x dvd cursus...)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:23

Erna_ schreef:
Hadden jullie trouwens in dat nummer gelezen dat je een Hannover heel goed kunt bereiden? Hun Nederlands is dus ook al niet best... :D

Dus het is ook al een culinair blad _O-

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:24

Hmm, 3 in 1 voor die prijs...koopje :D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:34

Ik heb 'm niet geopend.. en dat ben ik ook niet van plan. Ik doe 'm zometeen weer op de bus :P

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:52

Goed idee, dat ga ik met de volgende ook doen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:21

wendyashley schreef:

Nou je kunt waarschijnlijk ook het incassobureau tegemoet zien....welkom bij de club! 2 blaadjes = 80 euro. Die jij natuurlijk niet gaat betalen want je hebt nooit het blad aangevraagd. Niet opzeggen dus, want daarmee geef je aan dat je een abonnement hebt genomen. Je moet ze erop wijzen dat je dat nooit hebt gedaan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:30

Even bijgewerkt;

beantsje schreef:
Citaat:
Lijst voor protestactie Radar:
Kehdra
Jesskn
IngridB
dammie1
neutje
Angela_
texelse
bey

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:21

Ik heb ook de 39,50 laten storneren, en de automatische incasso laten intrekken door de bank.
Het Aprilnummer heb ik nog niet ontvangen.

Omdat ik geen gedoe verder wil, wil ik mijn abonnement opzeggen. Maar naar welk adres moet je een brief sturen? Weet iemand dat? Publiforce bestaat toch niet meer?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:48

berdien85 schreef:
Als jij er niet om gevraagd hebt: gewoon er opschrijven: Retour afzender, geen lid! Klaar lijkt me.. En hou je rekening in de gaten!

Dat is inderdaad gedaan. Gelukkig lijkt het erop dat ze geen rekeningnr hebben om automatisch af te kunnen boeken. Was door de Bokkers gelukkig gewaarschuwd.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:44

Ik ga eens kijken, ben al een tijdje bezig met het proberen op te zeggen van dit blad! Super dat dit topic er is!

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:16

beantsje schreef:
PEET_G schreef:
arrghhhhhhhhhhhh!
Ik heb in week 13 39.95 laten storneren, vervolgens via de website en via de telefoon (bij Astrid) opgezegd en nu vind ik een in gebreke stelling op de deurmat en de Horsimo van April???
Het is &*%^#^$# eind Mei en ik heb maanden niks gehad maar moet wel binnen 14 dagen betalen????
Ik wordt er gillend gek van!!

Ik denk dat je hun ook in gebreke had moeten stellen!

Dat heb ik gedaan, in heb een mail naar 3 emailadressen gestuurd waaronder naar Astrid (die is op vakantie tot 31-05) en medegedeeld dat ik hen in gebreke stel omdat ik al maanden niets heb ontvangen en het April nummer pas halverwege Mei in de bus kreeg. Verder heb ik vermeld dat ik bij zowel Astrid als online via het formulier opgezegd heb en dat Astrid mij verzekerd heeft dat het in orde was.
Voor de zekerheid ook maar even het Artikel 6:267 van het Burg. Wetboek vermeld.
Ook heb ik aangegeven dat ik hoop dat het alsnog in goede orde opgelost kan worden en dat ik de zaak anders uit handen geef aan mijn rechtsbijstand.
Mijn telefoongesprek met Astrid was destijds heel normaal en ze was allervriendelijkst........

Mocht ik aankomende week een reactie krijgen dan laat ik dat hier wel even weten!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:22

beantsje schreef:
Lijst voor protestactie Radar:
Kehdra
Jesskn
IngridB
dammie1
neutje
Angela_
texelse
bey
Isabonny

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:30

reiziger schreef:
Ik heb ook de 39,50 laten storneren, en de automatische incasso laten intrekken door de bank.

Omdat ik geen gedoe verder wil, wil ik mijn abonnement opzeggen. Maar naar welk adres moet je een brief sturen? Weet iemand dat? Publiforce bestaat toch niet meer?

Dat is nou net het probleem, het gedonder begint als je op wilt zeggen :Y)

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:32

reiziger schreef:

In het colofon van het blad staat het volgende adres:

Toptijdschriften
Postbus 22171
3003 DD Rotterdam

Aangetekend verzenden naar een postbus lijkt me moeilijk?

Verder krijg ik als ik Google op dat adres ook nog het volgende:

Tristit Europe bv
Postbus 22171
3003 DD Rotterdam
Netherlands
Sales@tristit.com

Er staan ook adressen voor fillialen in Istanbul en Signapore.
Het is een sales en marketing bedrijf.
Op de site overheid.nl staat het volgende bericht:
18032564 Op 19-4-2010 is aan Tristit Europe B.V. het voornemen tot ontbinding meegedeeld.

Googelen op Tristit geeft ook een adres op persberichten.com:
Tristit Europe b.v.
Torontostraat 20
3197 KN Rotterdam

Contact opnemen:
T +31 181 291050
F +31 181 291 055
E m.korendijk@tristit.com

Wat en of ze er iets mee te maken hebben is me niet duidelijk???

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:33

En die protestactie vind ik prima hoor maar ik ga niet met mijn kop op tv reageren ;)
Overigens heb ik eigenlijk niet zoveel problemen (tot nu toe) na het mailcontact over dat het abo opgezegd was heb ik niets meer gehoord. Ik ontvang het blad nog wel, ook prima moeten ze zelf weten. Zo lang er geen geld afgeschreven wordt en ze mij met rust laten moeten ze zelf weten wat ze sturen.
Weet wel dat ook met nieuwe uitgever helemaal geen drol waard is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:34

Ik heb vrijdag zowaar het april nummer gekregen. Terwijl ik ze gemaild had dat ik het zat was en niks meer hoef te ontvangen.

Ben benieuwd of ik nog ergens een keer het mei nummer ook ga krijgen dan.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:39

Beetje bizar dat ze bij de 1 een hoop heisa maken niet digitaal op kunnen zeggen, niet reageren op aangetekende brieven en een ander kan probleemloos opzeggen maar krijgt alsnog het blad gewoon toegestuurd......

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:43

PEET_G schreef:
Beetje bizar dat ze bij de 1 een hoop heisa maken niet digitaal op kunnen zeggen, niet reageren op aangetekende brieven en een ander kan probleemloos opzeggen maar krijgt alsnog het blad gewoon toegestuurd......

Als je op mij doelt, ik had schriftelijk opgezegd (niet aangetekend) toen hebben ze niet gereageerd en vervolgens geld afgeboekt. Daarna heb ik een boze mail gestuurd dat dit niet de bedoeling was en kreeg ik een reactie terug dat niet aangetekend opzeggen de bedoeling was. Daarna heb ik een mail gestuurd dat wettelijk gezien dit niet mag en ik heb er niets meer van gehoord. Misschien sta ik wel op de nominatie hoor voor een brief van het incassobureau. Maar ze komen maar. Ik vind het wel erg jammer dat ze al zo lang deze praktijken kunnen uitvoeren zonder dat hier van hogere hand actie wordt ondernomen.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:48

@Mistral94: Nee hoor, ik bedoelde niet specifiek jou! Als je op internet gaat zoeken kom je zoveel tegen hierover en dan krijg je echt de indruk dat het willekeur is, de 1 kan bij Astrid gewoon opzeggen en de ander moet aangetekend... Het is daar gewoon een zooitje!
Zit me echt af te vragen bij hoeveel mensen die 39.95 ongemerkt is afgeschreven! Volgens mij als je alles bij elkaar optelt kom je dan aan een heel mooi bedrag, riekt toch behoorlijk naar oplichting als het al geen strafbaar feit is! Gewoon geld van mensen hun rekening afboeken terwijl ze daar niet toe gemachtigd zijn lijkt mij strafbaar?

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:50

trouwens, dat incassobedrijf zal zich bij mij ongetwijfeld melden aangezien ik niet van plan ben te gaan betalen!