chivaldi schreef:hier wil ik toch even op inspringen. Ik heb nu 3 maanden petrie's aan laten meten bij petrie zelf, de olympics. ik heb kramp,voet is te groot en rits is al 9 keer stuk gegaan..... ik gebruik ze alleen op cc. Daarintegen heb ik derby's de polo nu een half jaar daar loop ik hele dagen op doe ik de stallen mee,dender ik mee door de modder en rijd ik meerdere paarden per dag mee, schoonmaken heb ik bij mn derby's niet van gehoord en die zien er nog beter uit dan mn petrie's!! ik was gister bij de hyporama en ik wilde toch is hetzelfde model van petrie passen maar dan een voetmaat kleiner,kuit 4!!!!cm breder en dezelfde hoogte.... Deze zaten veel en veel beter dan mn eigen op maat gemaakte petries...
Je had ook je laarzen kunnen weigeren als de voet te groot was. je voelt dat toch meteen met aantrekken. En mocht je kramp krijgen omdat ze te strak zijn dan moet je ze even laten oprekken bij de schoenmaker. Ze kunnen tot ongeveer 2 cm oprekken. En ik denk dat 9 keer je rits kapot is in 3 maanden tijd wel een beetje erg overdreven is hoor. Maar als je gewoon doortrekt dan trek je hem zelf kapot. Je hebt hele lange schoenlepels die erg fijn zijn met het dicht maken. Dan komt ook je sok er niet tussen en zo.