Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

pharagirlke schreef:Ik krijg van niemand antwoord op mijn vraag, als het bit zo vreselijk is voor een paard. Hoe kan het dan dat mijn eigenzinnige merrie die vijf jaar lang geen bit van dichtbij gezien had en daar voor nauwelijks goed ingereden was (ding was levensgevaarlijk toen die hier kwam) ondanks alles wat ze hier uit vrat tóch zonder problemen het bit aan nam? Ze greep er zélf naar! Ik moet tegenwoordig uit kijken met mijn vingers met haar
![]()
En iedereen die Pretty kent die weet dat die echt niet over zich heen laat lopen...
Kan best dat je er overheen gelezen hebt. 
Citaat:Een ongebroken dun bit is daarom bij sommige paarden helemaal niet zo "gemeen" als sommigen denken, sterker nog bij Lusitanos die vaak een kleine mond hebben met laag verhemelte, raad ik een ongebroken of dubbelgebroken bit juist aan en soms dus ook dun.
haar bit wat "bij haar kwam" was een kapotte (met scherpe randen) enkel gebroken dikke trens... Dat pastte gewoon niet
eerste wat ik heb gedaan is naar de winkel gaan om een ander bitje te kopen 
en het moet vooral passen!!
Phara is altijd van ons geweest dus daar kijken we zelf gewoon naar hoe en wat. suleilitha schreef:Kijk, het is gewoon de "kunst" het juiste bit bij het paard te vindenen het moet vooral passen!!
Myour schreef:@ Anya: zou dat ook kunnen zijn bij kleine, korte mondjes? Mijn jonge pony heeft een redelijk kort bekkie. Heb nu een sprenger nathe bit maar heb 't idee dat ie te groot is voor z'n mond.
ps. ik weet het, off topic
Filmpje heb ik niet, en ga ik nu ook niet maken aangezien ze ruim 9 maanden drachtig is en we alleen nog maar wat rondhobbelen. Paar maandjes geduld!
Zij doet dat omdat ze in het verleden altijd eten kreeg als ze haar bit in moest, dat happen is nu dus een gewoonte geworden van haar. Maar waarom jouw paard dat doet? Kan ik weinig over zeggen, ik weet niets van jouw paard.
De vorige eigenaar was wel creatief maar zó creatief nu ook weer niet
Ik herinner me wel dat de eigenaar zei dat ze zo moeilijk was met het hoofdstel aan te doen, en dat ik daar werkelijk waar nooit problemen mee heb gehad. De eerste keer dat ik haar hoofdstel aan deed stond ik heel verbaast te kijken omdat ze zo braaf was
toen hapte ze al heel gretig naar het bit enz