Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pharagirlke schreef:Ik krijg van niemand antwoord op mijn vraag, als het bit zo vreselijk is voor een paard. Hoe kan het dan dat mijn eigenzinnige merrie die vijf jaar lang geen bit van dichtbij gezien had en daar voor nauwelijks goed ingereden was (ding was levensgevaarlijk toen die hier kwam) ondanks alles wat ze hier uit vrat tóch zonder problemen het bit aan nam? Ze greep er zélf naar! Ik moet tegenwoordig uit kijken met mijn vingers met haar
![]()
En iedereen die Pretty kent die weet dat die echt niet over zich heen laat lopen...
Citaat:Een ongebroken dun bit is daarom bij sommige paarden helemaal niet zo "gemeen" als sommigen denken, sterker nog bij Lusitanos die vaak een kleine mond hebben met laag verhemelte, raad ik een ongebroken of dubbelgebroken bit juist aan en soms dus ook dun.
suleilitha schreef:Kijk, het is gewoon de "kunst" het juiste bit bij het paard te vindenen het moet vooral passen!!
Myour schreef:@ Anya: zou dat ook kunnen zijn bij kleine, korte mondjes? Mijn jonge pony heeft een redelijk kort bekkie. Heb nu een sprenger nathe bit maar heb 't idee dat ie te groot is voor z'n mond.
ps. ik weet het, off topic