Anky doet geen sport maar een circusact.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: Anky doet geen sport maar een circusact.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:30

Maar een team doet geen 'voorgeprogammeerde' act, dat doen Anky en Salinero wel.
Laatst bijgewerkt door e_horse op 31-08-08 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:30

Kiwiko: met een bokriempje aan het zadel of een stijgbeugelriem om de hals mogen we zeker niet starten op de OS? Hoe leuk ons muziekje ook is?

(hoewel we wel gezien hebben deze OS dat er toch ook wel echt wat alternatieve richtingen zijn die het paard op kan gaan terwijl je toch nog zilver kunt halen Ja , er is dus nog hoop )

*bestelt grote doos met 2-secondenlijm*

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:31

Blue_Eyes schreef:
Kir_Ples schreef:
Nou dat snap ik dus niet helemaal...
Zwemmen doe je alleen, jij maakt joun fouten en als het mis gaat licht de fout altijd bij jezelf.
Maar paardrijden is toch wel even heel anders, een paard kan blokeren tijdens een proef, kan een keer struikelen of wat dan ook, en als de ruiter maar een foutje maakt kan het zijn dat het paard ontzettend daar op reageert!
Paardrijden is MM werk. Lachen

En wat vind jij dan van teamsporten? Als je teamgenoot een fout maakt, heeft de hele ploeg geen goud. In feite is het met paardensport net zo: ook dat is een teamsport. Als je het goed doet, zijn je paard en jij een team.

Ohja hoor dat is idd bijna het zelfde, alleen is paardrijden net moeilijker omdat je met een dier niet kan praten.
Maar ik had het hier over het zwemmen, zwemmen is een individuele sport, over het algemeen bekeken dan, je hebt natuurlijk ook team zwemmen. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:31

Apple schreef:
Kiwiko: met een bokriempje aan het zadel of een stijgbeugelriem om de hals mogen we zeker niet starten op de OS? Hoe leuk ons muziekje ook is?

(hoewel we wel gezien hebben deze OS dat er toch ook wel echt wat alternatieve richtingen zijn die het paard op kan gaan terwijl je toch nog zilver kunt halen Ja , er is dus nog hoop )

*bestelt grote doos met 2-secondenlijm*

Haha! Haha! Haha! Haha! Clown

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:33

Ik lust mensen die er zo simpel over denken wel rauw! Haha!
Als paardrijden zo gemakkelijk is, waarom ben ik dan geen topper?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:34

Er staat niet dat paardrijden makkelijk is... wel dat het een circusact is, en dat is ook niet makkelijk. Anders zouden de circussen niet zo vol zitten....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:34

e_horse schreef:
Maar een team doet geen 'voorgeprogameerde' act, dat doen Anky en Salinero wel.

Dat klinkt wel leuk, maar hoe voorgeprogrammeerd Knipoog is die act? En in hoeverre is een teamsport dat niet? Ik kreeg bij volleyballes altijd dezelfde tactiek te horen. Achterin opvangen, naar het net, naar de tweede voor het net, en smashen. Dat was dus ook behoorlijk voorgeprogrammeerd. En net als bij volleybal van het andere team het een en ander verwacht kan worden, kan er bij dressuur/springen ook van de omstandigheden e.e.a. afhangen. Dat gedoe met Satchmo was niet voorgeprogrammeerd hoor...

@Kir: estafettezwemmen? Als die ander te lang wacht met afzetten of juist te snel springt, ben jij je goud kwijt, hoe snel je ook was.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:37

Kan deze dame niet even op Salinero en een lesje krijgen van Anky? Tong uitsteken

Ben benieuwd wat ze dan nog te vertellen heeft..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:38

Citaat:
Een sport kan omschreven worden als een fysiek (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld kan worden. Sport kan ook op een recreatieve wijze beoefend worden.
Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen

Effe uit de wikipedia...
Lijkt me dat paardensport in zijn algemeenheid daar toch wel enigzins onder valt, zelfs het 'dressuurgehuppel'. Nu ben ik geen dressuurfanaat of dressuurwetenschapper maar het lijkt me toch dat je ook daar een bepaalde mate van behendigheid (als in het zadel blijven zitten én dan ook nog hulpen geven dmv van benen, armen en gewicht - laat een totale leek maar eens een rondje galoperen, I rest my case), snelheid (ivm de opeenvolging van de hulpen voor de verschillende oefeningen) en denkvermogen (je wilt niet weten wat ik iig allemaal in mijn hoofd doe als ik aan het rijden ben en dan ben ik nog maar een ukkie). Kracht kon ik even niet zo erg goed plaatsen, of het moet de kracht van de dij en beenspieren zijn (ik mag hopen dat de armspieren voornamelijk gebruikt worden voor het uitmesten en zadelen).
Bovendien wordt oa dressuur in competitieverband en met een bepaald reglement gebezigt maar ook op puur recreatieve wijze uitgeoefent.
Yep, met de beschrijving van de wiki ernaast, sport dus...vind ik. Knipoog

En behalve dat, er zullen altijd wel mensen blijven die denken dat paardensport vooral sport voor het paard is en dat diegene erbovenop er voor de show zit, so be it...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:39

Joviban............. die ligt er binnen een blink af............. ik na twee hoor Haha! Haha! Haha!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:40

Kir_Ples schreef:
Ik lust mensen die er zo simpel over denken wel rauw! Haha!
Als paardrijden zo gemakkelijk is, waarom ben ik dan geen topper?

Omdat jij geen paard met de juiste potentie onder je kont hebt van heeel veel eurie's Bloos

Sorry dat kwam even in me op Knipoog

Ik blijf erbij dat je om dit niveau te kunnen bereiken ook enorm veel trainingsuurtjes achter de rug hebt. En dus wel degelijk een sport vind, ook al kijk je hier naar paardenkracht.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:40

Pluizebolpum schreef:
Een sport kan omschreven worden als een fysiek (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld kan worden. Sport kan ook op een recreatieve wijze beoefend worden.
Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen

He, deze quote uit wikipedia heb ik eerder gezien..

*denk denk denk* Nagelbijten / Gniffelen

Oja! In het "Sportpaardentopic" Clown Clown

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:41

Blue_Eyes: Ik zeg ook absoluut niet dat die sporten gemakkelijk zijn, maar ik weet haast wel zeker dat paardrijden in de top van de moeilijkste sporten zit.
De kans is gewoon ontzettend groot dat er iets mis gaat, vlieg op het hoofd paard schud een keer, en er staat op je coupon onrustig in de aanleuning, en heb je weer 1 of 2 punten minder voor je onderdeel.
Vat mijn niet verkeerd op, ik bedoel hier niet mee te zeggen dat zwemmen een eitje is.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 31-08-08 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:42

Volgens mij praten wij om elkaar heen Kir, en vinden wij allebei dat paardrijden wel degelijk op de OS thuishoort Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:42

Dat vind ik absoluut! Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:43

Nou, dan zijn we het eens Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:45

e_horse schreef:
Maar een team doet geen 'voorgeprogammeerde' act, dat doen Anky en Salinero wel.

Denk je dat de rest van de atleten voor het eerst die sport doet?
Natuurlijk zijn die ook voorgeprogrammeerd, lijkt me dyuidelijk.
Geloof niet dat een hordenloper anders over de hekjes komt of een kogelstoter zn tenen gaat missen Haha! Haha!

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:46

Kiwiko wrote:][/quoteAls je dat verschil niet kan zien, moet je je niet in zo een discussie willen mengen.

Why????

Je ziet bijv ook bij kunstschaatsers die olympische medailles winnen dat ze daarna bij holiday on ice schaatsen......

En ik wil de performance van Anky niet bagateliseren.... Uberknap en echt wel hoogste van het hoogste....

En ik zeg ook niet paardensport uit de spelen zou moeten.....

Maar toch vind ik een sporter die met zijn eigen fysiek tot het uiterste gaat...... van een andere orde........

Juist die sporter die lichamelijk helemaal tot het uiterste gaan... spreken mij meer aan op de OS
Laatst bijgewerkt door hiltje1973 op 31-08-08 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:46

Ik bedoel voorgeprogrammeerd gedrag, dat is wat het paard laat zien. Zijn kunstje wat hij (met heel veel training met Anky) heeft geleerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:48

tuurllijk ehorse Haha!:D

ding is zo geprogammeerd dat hij het laat zien...............

jij en ik kunnen dat niet Haha! Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:50

e_horse schreef:
Ik bedoel voorgeprogrammeerd gedrag, dat is wat het paard laat zien. Zijn kunstje wat hij (met heel veel training met Anky) heeft geleerd.

Dat is precies wat de andere atleten doen, een kunstje laten zien waar ze heel lang voor getraind hebben, ik zie dus je punt niet.
Pieter van de Hoogeband heeft ook moeten leren zwemmen en is ook niet als baby in een badje gelegd omdat hij niks anders deed dan zwemmen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:51

Een paard is niet te programmeren. Je kunt hem dingen aanleren, maar dat moet je met teamgenoten toch ook? Als dat paard op dat moment laat zien dat hij er geen zin in heeft (daar hebben we Satchmo weer...) dat is het pech voor jou. Als dat paard niet snapt wat jij bedoelt (en een galop-appuyement maakt ipv eentje in draf) dan ga je ook de mist in.
Net zoiets als wanneer degene aan het net staat te slapen en de bal op zijn kop krijgt in plaats van hem over het net te smashen.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:52

Ja, dat klopt, dat is Pieter van de Hoogeband en niet zijn goudvis... Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:53

en zo is het

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:55

nou, volgens mij bedoelt hij (de schrijver) niet dat paardrijden geen sport is, maar dat het erg onnatuurlijk is en dat dan benoemt met 'een circusact'.