Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, er is dus nog hoop )Blue_Eyes schreef:Kir_Ples schreef:Nou dat snap ik dus niet helemaal...
Zwemmen doe je alleen, jij maakt joun fouten en als het mis gaat licht de fout altijd bij jezelf.
Maar paardrijden is toch wel even heel anders, een paard kan blokeren tijdens een proef, kan een keer struikelen of wat dan ook, en als de ruiter maar een foutje maakt kan het zijn dat het paard ontzettend daar op reageert!
Paardrijden is MM werk.
En wat vind jij dan van teamsporten? Als je teamgenoot een fout maakt, heeft de hele ploeg geen goud. In feite is het met paardensport net zo: ook dat is een teamsport. Als je het goed doet, zijn je paard en jij een team.
Apple schreef:Kiwiko: met een bokriempje aan het zadel of een stijgbeugelriem om de hals mogen we zeker niet starten op de OS? Hoe leuk ons muziekje ook is?
(hoewel we wel gezien hebben deze OS dat er toch ook wel echt wat alternatieve richtingen zijn die het paard op kan gaan terwijl je toch nog zilver kunt halen, er is dus nog hoop )
*bestelt grote doos met 2-secondenlijm*

e_horse schreef:Maar een team doet geen 'voorgeprogameerde' act, dat doen Anky en Salinero wel.
is die act? En in hoeverre is een teamsport dat niet? Ik kreeg bij volleyballes altijd dezelfde tactiek te horen. Achterin opvangen, naar het net, naar de tweede voor het net, en smashen. Dat was dus ook behoorlijk voorgeprogrammeerd. En net als bij volleybal van het andere team het een en ander verwacht kan worden, kan er bij dressuur/springen ook van de omstandigheden e.e.a. afhangen. Dat gedoe met Satchmo was niet voorgeprogrammeerd hoor...
Citaat:Een sport kan omschreven worden als een fysiek (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld kan worden. Sport kan ook op een recreatieve wijze beoefend worden.
Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen
Kir_Ples schreef:Ik lust mensen die er zo simpel over denken wel rauw!
Als paardrijden zo gemakkelijk is, waarom ben ik dan geen topper?
Pluizebolpum schreef:Een sport kan omschreven worden als een fysiek (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld kan worden. Sport kan ook op een recreatieve wijze beoefend worden.
Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen
e_horse schreef:Maar een team doet geen 'voorgeprogammeerde' act, dat doen Anky en Salinero wel.
:D
e_horse schreef:Ik bedoel voorgeprogrammeerd gedrag, dat is wat het paard laat zien. Zijn kunstje wat hij (met heel veel training met Anky) heeft geleerd.