Is jullie zadelkast ook zo opgeruimd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Re: Is jullie zadelkast ook zo opgeruimd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:54

Didoo schreef:
Als ik zooooon knoepert van een kast had gehad, was de mijne ook wel georganiseerd geweest ROFL

Je haalt de woorden uit mijn mond! Ik ruim hem ook best vaak om. Vraag me alleen af waarom ze die dingen zo klein maken!

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:37

Bij mij is werkelijk alles een puinzooi, foto's heb ik helaas niet. Anders zouden die mensen met die netjese kasten echt in sjock zijn denk ik Huilen van het lachen Er komt ook weleens een muis uit mijn kast gerend Nagelbijten / Gniffelen
Nu krijg ik wel de kriebels om ook zo'n mooie kast te gaan maken, en met die mooie dekjes enzo erin! *LOL*

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:02

Ik heb ook een nette kast volgens mij Tong uitsteken
Teminste ik heb een kast met daarin mijn zadel en hoofdstel, laarzen en cap en heel de rambam.
Dan heb ik nog een rek voor dekjes (3 dekjes passen erop)
En daabrij heb ik nog een tuinkussenkist met daarin mijn dekens, caps en overige dekjes.
En ja, het is netjes Haha!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:15

Jeetje wat een nette kasten kom ik hier tegen zeg!
Die van mij kan netjes zijn als ik het bijhou Bloos
Wel heb ik altijd mn dekjes en bandages netjes bij elkaar liggen.
Dekjes opgestapeld, en bandages per 2 opgestapeld

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:55

pfff wat een supernette kasten, die van ons barst een beetje uit zijn voegen op dit moment Boos!
Komt onder andere doordat we zeg maar het mentuig en het zadel, hoofdstel, poetskoffer en ehbo koffer in een kast hebben.

Onze kast is niet klein...we hebben gewoon te veel spul Tong uitsteken

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:57

Tja, die van mij opgeruimd Gestoord
De bezem/scheppen enz. liggen bij elkaar..
Dekjes over het zadel..
hoofdstel in bak, borstels in bakje & medicijnen in kastje Knipoog
Als je dit leest denk je vast dat het er netjes uitziet ? Niet bepaald...
Het is er een bende en het zit vol spinnenwebben, verder ligt overal een dikke laag stof op Clown

Ps; die kast van jou is echt super netjes ! [ kon er een voorbeeld aan nemen Vork ]

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:13

Ja mijn zadelkast is ook heel netjes ook al heb ik nu tijdelijk geen paard bij huis, ook toen dat nog wel zo was haalde ik heel regelmatig een zachte borstel en doekje door mijn kast.
Het is wel een ruime (kleding)kast en de zadels hangen ergens anders beveiligd dus dat scheel ook wel.
Zal vanmiddag wel even een foto maken.

Kan me trouwens niet voorstellen dat het prettig werk een rommelige vieze kast,maar mijn auto,slaapkamer ect. doe ik ook eigenlijk elke week ordenen/schoonmaken een beetje te af en toe....... Nagelbijten / Gniffelen

Als ik iets niet meer denk te gebruiken dan verkoop ik het of geef ik het weg oid,soms denk ik achteraf had toch nog wel handig geweest om dit of dat te bewaren Clown

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:15

Als ik een grote had zou ik hem zo netjes hebben, helaas is de kast te klein voor mij, dus het is deur open, eruit halen en snel deur weer dicht Huilen van het lachen

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:18

Vork , maar kun je geen grotere kast kwijt op stal? de kast die ik deel met mijn moeder heeft twee aparte gedeeltes en was 25 euro en echt heel ruim Clown

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:21

Mijn kasten zijn opgeruimd ja. Dat is echt iets waar ik veel aandacht aan besteed, want ik ben ook ontzettend zuinig op mijn spullen. Er staan nu 3 kasten.

Onderin staat een krat met peesbeschermers, daarnaast transport beschermers.
Daarboven in elke kast een dressuur zadel en een springzadel. Daarnaast nog een uitklapbare rek voor de dekjes. En onder de zadelsteunen nog haken voor mijn hoofdstellen.
Daarboven zit een door 2en gedeelde plank.
Links mijn cap en vliegenspray etc. Rechts mijn laarzen, en nog een krat met bandage's.
En dat dan voor elk paard. Lachen

Edit; En nog een kast vol gestopt met alle dekens. ROFL Die is dan weer alles behalve netjes. Vork

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:06

Omdat jack op de wei staat gebruik ik de kast nu niet, zo netjes is die trouwens wel altijd omdat ik maar 3-4 dekjes heb, éen hoofdstel,één paar chaps ect. en verder heb ik maar één deken die ik zelden gebruik.
Deze kast is helaas ongeschikt voor als je je zadel voor diefstel wil beschermen Sigaar
Dit is de 1/2 van de hele kast.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZE87PH8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KNITIMJ.jpg
Laatst bijgewerkt door Tanja op 27-08-08 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: 2x bewerkt, 1x taffy/1x Tanja, foto's omgezet in link, fotoverzameltopics zijn niet toegestaan.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:06

Als ik mijn kast heb opgeruimd is hij meestal 1 weekje netjes, en daarna is het weer ene bende.

Maar ik heb niet zo'n grote kast, en heb mijn dekjes aan een rek hangen bij de dekens, en mijn zadel hangt
in het fietsenhok die 's avonds op slot gaat. Knipoog

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:11

Zo wat een nette kasten als ik bij mijn verzorgpony aankom of voor als ik wegga ben ik diegene die het opruimt ik hou er ook niet zo van die rommel, enja dat is op een manege en hebben ze ook alleen maar van die kleine tut kastjes dus moetje ook niet echt veel spullen hebben.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:15

Ik heb geen kast, ik heb gewoon een groot hok naast de stallen met wat spijkers en kapstokken aan de muur, daar hangt alles aan Haha!
En ik heb een tafeltje waar de poetskoffer, dekens en caps op liggen. Dan nog een rekje om de onderleggers overheen te leggen.
Maar ondanks dat ik geen kast heb ik alles netjes opgeruimd! Ik heb een hekel aan rommelig Tong uitsteken

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:19

Mijn twee kleine zadelkastjes zijn wel redelijk netjes. Zo net als kan met kleine kastjes. 1 voor zadel/laarzen/caps/hoofdstellen/leadropes. En 1 voor al de andere spullen. Alles zit in van die plastic dozen, maar moet wel altijd alles overhoop halen als ik iets wil pakken. EHBO spul voor het grijpen, de rest is mopperen om weer passend terug te zetten. Ik kan niet zo goed tegen troep en ik lik mn vingers af als ik die ruime kasten zie. Dat is pas overzichtelijk *jaloers* Bloos

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:30

uhm.......als ik die kasten van jullie zie........echt netjes Wow! ....zelf heb ik een 2 paards trailer als zadelkast/kamer.....en ja die hangt ook wel erg vol...... Knipoog

ik zal er ook eens een foto van gaan maken
verder probeer ik wel alles netjes op te ruimen,maar soms lukt dat echt niet Bloos

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:13

Nou, hier dan mijn zadelkast. Ik kreeg hem niet in 1x op de foto, het gangetje is te smal. Het is een vaste kast, 2meter hoog, 60cm diep, en 65cm breed.
http://i24.photobucket.com/albums/c18/D ... /kast1.jpg
Bovenste gedeelte van de kast,
http://i24.photobucket.com/albums/c18/D ... /kast2.jpg
En de rest ervan.
Ik hou erg van netjes en overzichtelijk. Lachen Op de bovenste plank staan een gereedschapkist, en een medicijnenkist met spulletjes die ik niet dagelijks nodig heb. wat ik wél dagelijks nodig heb staat op de plank zelf. Lachen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 27-08-08 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's omgezet in link, fotoverzameltopics zijn niet toegestaan.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:16

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:33

Laatst bijgewerkt door Tanja op 27-08-08 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's omgezet in link, fotoverzameltopics zijn niet toegestaan.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:42

ik had een kast op de manege in mijn stal kon niet veel zin... zadel hing in de zadel kamer..
ik had dus een kast waar een klep op zat en 2 duurtjes eentje met 2 plankjes en de andere waar mijn hoofdstel in kon hangen...
dus kon niet veel kwijt...
nu heb ik geen kast meer want mijn paardjes staan deze week nog op het land en dan gaan ze naar drenthe toe naar mijn schoon ouders..
daar gaan mijn vader en mijn vriend 3 kasten maken waar de troep in kan Tong uitsteken
ik heb 1 fjord maar heb de meeste troep Tong uitsteken
mijn vriend heeft een tinker niet veel spullen voor zijn paard
en zijn middelste broertje heeft een haflinger en die heeft ook niet veel spullen dus ik moet echt een kast hebben waar ik mijn troep ik kwijt kan..
heb al een tuin kussen kist daar zitten nu al mijn dekens en dekjes in en die van me vriend Tong uitsteken en nog wat spullen
thuis heb ik nog alleen zadel hoofdstel poetskist en 2 dekjes van de 10 Tong uitsteken
als ik de kast helemaal klaar hebben dan maak ik even een foto van mijn vader gaat zelf een kast maken..
ik heb een kast uitgezocht van divoza een grote kast en die gaat mijn vader na maken zo ver het lukt..

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:22

Mijn kast is 1 grote rommel. Tong uitsteken Nooit echt veel zin om het op te ruimen en het ligt me ook niet in de weg. Binnenkort zal ik even een foto maken. Knipoog

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:34

Wij hebben 1 grote zadelkamer waar 6 open zadelkasten in staan. Die van mij is altijd opgeruimd. Hou niet zo van rommel Nagelbijten / Gniffelen
Bovenop liggen 2 sjabrakjes en de bakken met schoonmaakspullen voor tuig, in de kast hebben we 2 zadelsteunen waar mijn 2 zadels hangen. Aan beide kanten heb ik 2 hoofdstelhaken waar aan de ene kant 2 hoofdstellen hangen en aan de andere kant halster en longeerspullen en dan op de plank daaronder staat mijn poetskist, 2 emmers in elkaar met 1 daarvan voorzien van peeskappen en springschoenen en een bak met shampoo en spons/borstel en mijn laarzen. En op de grond een grote kist met schone dekens en sjabrakken. Aan de deur van de stal hangen mijn uitstapdekens en halster met touw. Zal binnenkort ff foto maken Knipoog

annemarieke9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:27

Mijne ook beter als mijn huis

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:31

Didoo schreef:
Als ik zooooon knoepert van een kast had gehad, was de mijne ook wel georganiseerd geweest ROFL

Idd Clown
Mijn kasten zijn redelijk geordend en opgeruimd Ja . Ik heb een kast van +- 2 meter hoog en vrij smal, en een grote kist met dekjes, pads, voer, dekens en nog wat dingetjes. Maargoed ik kan er alles in vinden dus ik vind niet dat ik ze op hoef te ruimen Clown

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:58

Dit topic heeft niets te maken met ervaringen met bepaalde merken en kwaliteit daarvan dus ik verplaats het even.
HAR-->PP