Je ergste of grappigste val.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Rosalie

Re: Je ergste of grappigste val.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:55

ik stapte op, pony draait zich om, en madame flikkert er aan de andere kant weer af Huilen van het lachen .

en laatst, k was pony aan et uitstappen zonder zadel, denk k kan wel even zonder hoofdstel en dan zet k em daarna terug in de wei ( bak en wei zitten aan elkaar vast ) . dus vriendin doet et hoofdstel uit, meneer schrok van iets ofzo, begon te draven, k denk IK MOET HIERAAAAAAAAF. hij begint te racen, k keek naar beneden, denk; neee als k onder hem val gaat ie op me staan, ondertussen springt ie half aan in galop. k denk, noujaaaa, dan gaan we toch via de achterkant Haha! ? dus liet k me via zen reet eraf glijden Huilen van het lachen . Lande nog op mijn voeten ook nog!

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:03

Toen ik nog klein was had ik een verzorg pony Peggy.
Peggy hield altijd heel erg veel van gras en elke keer als ik met Peggy een buitenrit ging maken ging zij natuurlijk gras eten!

Op een dag ging ik dus weer een leuke buitenrit maken en ging ze met haar hoofd omlaag om te eten. En jahoor daar lag ik dan in het gras ik was zo ovetr haar nek naar beneden gegleden (gavallen dus)
En de pony keek mij aan en ze snapte er niets van hoe ik daar in een keer kwam! Tong uitsteken

Leuke verhalen trouwens!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:04

Tijdens inuitjes.
Eerste hindernis raakte ik m'n beugels kwijt, tweede hing ik ernaast en bij de volgende viel ik over de hindernis en paard bleef staan Clown

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:32

dwertje schreef:
mrie schreef:
Mijn grappigste val was dat ik voor een kluitje toeschouwers in een volkomen salto van het paard af stuiterde. Ik landde dus keurig op mijn voetjes. Voor het publiek het in de gaten had zat ik er weer op en ging op weg naar de volgende hindernis.
Later vroeg iemand die er bij gestaan had aan me: Gebeurde dat nou echt? Ja dat gebeurde dus echt.... ROFL

Haha volgens mij heb ik die val wel gezien toen,was tijdens de springles met een ander paard.Had je toen later geen blauw oog of zoiets.

Nee dat blauwe oog kwam gewoon van een kopstootje later tijdens de les.
Afbeelding

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 19:40

0mg... aaaaa ziet er zeer pijnlijk uit!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:14

Hm ik zet mijn foto maar even in een link want die is echt schokkend.
DUS WAARSCHUWING VOORAF,en nee is geen geintje.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQIGAYC4.jpg

Paard was op mijn arm gesprongen met 2 voorbenen.De opening is door de dokter gemaakt s,nachts tijdens de operatie.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:19

Auuuuw Blauw oog

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:40

De ergste..da was de hele week al aan de gang..ik wil mevrouw uit de wei halen aan het halster..rukt..heel mn arm dik en zeer..
met oefenen 6tal stond er steeds een paard in de stal langs de bak te bokke..en daarom deed die van mij mee..en liep echt gewoon strak op dr voorganger..of ik nu heel boos en gemeen werd of heel lief..t hielp nie..maar was erop blijven zitten..
2 dagen later..twas ook 2 dage voor de wedstrijd..mevrouw gedraagt zich in t 6tal keurig netjes..iedereen had zoiets hoe kan da!
tot er iemand van buiten de binnenbak een steen tegen het damwand(buitenkant van de hal) gooide KNAL en mijn pony mn voorganger zn pony schrikken en draaien strak om hun as van de schrik..die van hem bleef staan..en ik viel eronder...kei pijn en dikke enkel maar ik moest en zou doorrije..dan maar zonder beugel..toen ik thuis kwam kwam ik erachter..kon nie meer lope..flink gekneusd, mn pony had niks..dus ik uitgeschakeld voor de wedstrijd..
maar toen..volgende dag zou mijn zusje (reed met dezelfde pony in t andere 6tal) wel starten..ik wou de pony hoofdstel omdoen in de kar..geeft z me n kopstoot..ik zat tusse de trailer en de pony..2 bulten.. en kreeg t hoofdstel nie om..toen maar buiten de trailer proberen met hulp van mn vader.. pony schiet los en keihard peert ze eruit..tot de Tsplitsing..ze ging zo hard dat ze nie af kon draaien en onder het rood witte bord van einde splitsing schoof een paar flinke wonden....
dus Pony ook uitgeschakeld!!

mijn grappigste niet echt een val.. ze bokte..ik hing er links langs..daar schrok ze van..nog een bok..hing er rechts lang..en toen nog maar een bok van schrik en toen zat ik er weer op..
en een keer met spingen van in uitjes viel ik er na de 8e keer dak m sprong eraf??waarom???pony deed niks verkeerd..sprong wa slomer..begon t saai te vinde..iedereen lag dubbel van lache en niemand kon zegge waarom ik er nu afgevalle was..haha..
ookal ist af en toe een monster..tis een supersportpony!! heel verhaal he..

maaike100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:47

mijn grappigste val:
ik had een praktijk les voor het ruiterbewijs, toen moest ik over een hindernis springen van 60 cm alleen mijn pony werkte niet mee.. Clown
ik viel er niet helemaal af ik hing alleen op z'n hals
maar ik kon niet meer terug in het zadel komen en toen moest ik er dus met een koprol van de pony afkomen!!.. Vork

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:54

Mijn grappigste val is een maand geleden, we waren bezig met Relais springen en het ging eigenlijk wel erg goed. Totdat ik veel te fanatiek werd, en onmogelijk op een hindernis afstuurde. Tja paard in de ankers en ik viel er in een mooie koprol af.
Het grappige is dat er op dat moment een paar ouders van mijn (spring)les kinderen aan de kant stonden en net aan opa en oma vertelde dat juf Kim zo goed kon springen...

Hier het resultaat:
http://farm4.static.flickr.com/3045/262 ... 752657.jpg

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:00

Oh dat ziet er ook niet echt lekker uit.
Had je je eigen heel hard gestoten?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:35

Mijn stomste val is al meer als een keer voorgekomen.... Tijdens het afstappen je been niet ver genoeg optillen, achter de lepel van je zadel blijven hangen en vervolgens naast je paard op de grond kletteren Clown Ehh ja....

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:57

Mijn ergste val: Een paard ging er met een rotgang vandoor en ik klapte tegen de bakrand, voorderest niet iets aan overgehouden hoor Clown

Mijn grappigste val: Toen ik nog op demanege reed was er zo'n pony en die bokte best vaak. Dus ik lag krom van het lachen om een grapje, en ik hing om die pony z'n nek. En toen gaf ie een bokje. En toen maakt ik een halve salto en kwam zo op m'n billen terecht Huilen van het lachen
Ik natuurlijk nog harder lachen Nagelbijten / Gniffelen

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:01

O en ik heb er nog een Nagelbijten / Gniffelen
Toen ik zonder zadel op m'n pony wou gaan zitten ziet mevrouw iets engs, ze peert hem. stopt opeens, en ik schiet tussen haar oren door Clown

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 06:43

Mijn ergste val: Op de manege, waren aan het galloperen en het paard voor mij sneed de hoefslag af, ik wilde dat niet maar die eigenwijze haflinger wel Tong uitsteken (overigens een erg lief beessie) dus die dacht ik moet erachteraan.. vervolgens gallopeerd die in noodgang recht op de bakrand af en net voor hij naar rechts gaat geeft hij een hele valse bok waardoor ik keihard tegen de bakrand klapte.. lag ik daar gezellig op de grond.. (paard ging overingens netjes bij de andere in de rij staan Tong uitsteken ) heb er 2 weken niet op kunnen lopen.. en mijn been + kuit blijft voor altijd iets dikker dan mijn andere been.. leuk als je laarzen wilt kopen Boos!

mijn grappigste val: haha dat was op mijn verzorgshet Tong uitsteken ik ging op hem zitten in de wei en hij had toen iets bedacht dat je niet in de buurt van zijn linkeroor mocht komen.. ik ga er op zitten (zonder halster, zadel, hoofdstel of maar iets Tong uitsteken ) en toen gaf ik een aai langzaam van zijn schoft richting zijn oor, maar toen ik te dicht bij zijn oor kwam dacht hij: dat gaat niet gebeuren!
op dat moment greep ik me gelijk vast aan zijn manen want had hem al door.. hij ging heel veel rondjes op zijn plek draaien net zolang tot ik eraf lag hahahahaha Haha! lag ik daar op de grond.. kwam niet meer bij van het lachen Haha!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 07:23

dwertje schreef:
Oh dat ziet er ook niet echt lekker uit.
Had je je eigen heel hard gestoten?

nee helemaal nergens last van gehad( ik was voordat ik de grond raakte alweer bezig met in het zadel te komen haha), behalve van een deuk in mijn ego Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 07:32

Mijn ergste was gisteren nog Ja
Was met mijn vriendin en de paarden langs de rand van het water aan het rijden toen schrok mijn pony van scooters. en toen zijn we over de kop in het water gevallen daar was het diep dus moesten zwemmen ik had mn pony nog vast en toen heb ik toe haar zwembewegingen 2 trappen gekregen tegen mijn been >> Been gekneusd Mijn pony had godzijdank niks alleen door de klap in het water zijn haar peesbeschermers helemaal gedraaid en mijn strijklappen zag in het water wegdrijven Nagelbijten / Gniffelen (die heeft mijn vriendin nog gehaald)
Toen we weer op de kant waren kwam ik ook tot de ontdekking dat mijn telefoon van nog geen jaar oud weg was Verdrietig

Mijn grappigste was dat ik naar voren leunde om aan te singelen en mn pony op zij stapte en ik dr helemaal aanhing *LOL*

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:23

webster543 schreef:
DonCamillo schreef:
Mijn grappigste: ik was in mijn eentje met een jong paard in de duinen aan het het rijden. Het was een mooie, koude herfstdag en er waren een hoop mensen op de been.
Midden in de duinen is een vennetje en daar moest en zou ik doorheen, alleen het paard wilde niet. Na een hoop aandringen besluit hij maar meteen met een geweldige sprong in het diepe te springen, wat ik totaal niet meer had verwacht. Ik viel er dus af, maar bleef de teugels vasthouden want anders moest ik naar huis lopen! Paard op hol dwars door het meertje en ik er als een speedboot met boeggolf achteraan. Toen hij aan de overkant nog niet stopte heb ik maar losgelaten.
Gelukkig heeft een van de toeschouwers het paard kunnen vangen, zodat ik druipend en wel er weer op kon klimmen. Zoals ik al zei, het was een mooie koude herfstdag en het was nog een heel eind naar de stal...
Die wandelaars hebben de dag van hun leven gehad!

Deze vind ik de beste!!! Clown Clown Clown

Grappigste : De molen doen op een pony (ong. 1.15m), wanneer ik juist achterstevoren zit, begint ze te bokken. Dat is zo al niet makkelijk, maar nu was alles omgekeerd!! Ik val er vanaf, maar beland recht op mijn voeten! (Iedereen dacht dat ik er was af gesprongen)

Ergste : patrouille met een politiepaard op de weg, plots steigert ze zonder waarschuwing heel hoog. Ze blijft enkele seconden hangen op haar hoogste punt ( net een eeuwigheid) om dan toch achterover te vallen. Ik raak eerst de grond, kan mij nog net in een bolletje leggen maar krijg de volle 600 kilo op mij. Tijdens het rechtkomen, zet ze zich af op mijn been (afdruk was duidelijk zichtbaar op mijn laars). Ik had als bij wonder niks, buiten een paar schrammen en blauwe plekken. Alleen de schrik voor steigerende paarden zit er nog altijd heel diep in.

Eigenlijk nog een, maar ben toen niet gevallen. Was wel best schrikken. Paard sloeg op hol, zag de spiegel en dacht dat de piste door ging. Zonder te stoppen zijn wij samen tegen de spiegel gesmakt.. Ik zat er nog altijd op, hij draait zich om en slaat verder op hol, deze keer geen spiegel meer geraakt, maar het duurde toch even, voor ik hem stil had.
Gelukkig was het een speciale spiegel, waardoor wij alletwee niks hadden. Alle stukjes bleven netjes tegen de ondergrond plakken..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:20

Mijn ergste: paard schoof uit en ik lag eronder. Paard bleef ook nog eens lekker liggen en mijn benen lagen mooi vast. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig (maar wel vreemd) niets aan over gehouden.

Mijn grappigste: op mijn examen b-brevet ging ik parcours springen.
Ik had heel m'n parcours netjes gereden, alleen was ik er eenmalig in de verkeerde galop overgesprongen. Die hindernis moest ik opnieuw doen. Mijn (manege)paardje die al best moe was, weigerde, en ik vloog over de hindernis. Bloos Ik val normaal gezien echt niet snel en al helemaal niet door een weigering (voel het nl. bijna altijd aankomen en kan nog corrigeren), maar toen was ik zo geconcentreerd op zijn galop (juiste galop, aantal passen netjes afmeten etc) dat ik het gewoon niet had zien aankomen.
Ik schaamde me dood ben er wel direct terug opgekropen (en hersprongen) en heb mijn brevet gehaald. Ja

Channelle15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:46

Toen ik op een paard een wedstrijdje deed tegen een ander mens , gewoon wie het snelt naar de overkant van de bak was. Toen ging mijn paard zo doen bokken, niet normaal. Maar ik bleef nog zitten, toen deed die een laatste bok en kwam tot stilstand. Ik hing zo half van het zadel. En toen PLOP lach ik op de grond. In stilstand Bloos
Was wel de grappigste maar au dat deed me toch een pijn!
Laatst bijgewerkt door Judje op 31-07-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast ivm MSN-taal

Liisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:41

Mijn ergste val was op ene pony van de manege. die schork omdat die net een stap verkeerd zette dus vielen we alle twee alleen ik met me ribben kast op de rand dus had 3 ribben gekneusd. Tong uitsteken Bloos

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:09

Dit is echt een leuk topic om door te lezen! Dat komt natuurlijk omdat het allemaal wel weer goed kwam met de ruiters, anders was het niet zo grappig...

Mijn grappigste val tot nu toe was dat ik weer op mijn voeten landde. De pony ging er vandoor in de bak, maakte oppeens een bocht naar rechts, ik ging natuurlijk rechtdoor. Mijn rechterbeen hing al recht boven het zadel en toen heb ik met mijn linkerbeen afgezet en landde ik op de grond. Ik denk alleen niet dat het me nog een keer zal lukken Clown

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:00

Getverderrie! Er komen nogal vieze foto's voorbij. Ik ben een keer met pony en al onderuit gegaan. Hij schrok van paar kippen. Ik was daarna even buiten bewustzijn. Ambulance gekomen en ik had een flinke hersenschudding. Maar als ik al deze dingen hier lees, kan het nog veel erger!

conDios

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:25

ik ben een keer met paard en al kopje onder gevallen Bloos
Paard sloeg half op hol, recht het meer in.
Het enige wat ik nog hoorde was 'ploemp' en toen was ik kopje onder en t paard ook Tong uitsteken
Daarna was hij er sneller uit als dat ie erin was Haha!

abc12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:45

Ik reed bij een vriendin op haar Shetlander, en we gingen galoperen.
Maar het was in de longeerbak, dus zei ze: 'wel tegenhangen, anders val je'. Dus ik tegenhangen, val ik er aan de andere kant vanaf Bloos