'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Re: 'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:03

krak schreef:
fretten, konijnen, honden, chinchilla's, katten, paarden, koeien, schapen, ezels,...
elk dier met een vacht gebruiken ze voor leer
en ja, gruwelpraktijken is nog een understatement van formaat...

de 'overschot' van bontdieren, wordt dus gebruikt tot het vermalen van veevoeder, verwerkt tot lijm, make up,...

koeien en paarden worden daar echt niet voor gefokt hoor.. nertsen end wel. chinchilla's ook

Ik rij elke zaterdag langs een nertsenfokkerij en moet mezelf altijd weer beheersen om niet de deuren te openenen en ze vrij te laten.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:04

dat hoord ik dus ook zoooooo vaak.. dat ze geen paard eten maar wel koe, varken. kip etc.
en dan zitten ze je dom aan te kijken als je paardenrookvlees tussen je brood hebt..
zit allemaal tussen de oren, vind er weinig zieligs aan. 9/10 keer is er een reden waarom een paard naa de slacht is gebracht. dus vind er geen reden voor waarom je geen paarden vlees zou eten. maarja ieder zn eigen keus.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:04

Pistasche schreef:
Ivonka schreef:
Nou ik weet echt niet welke koe nou geconsumeerd wordt of voor andere doeleinden wordt gebruikt.
Nogmaals respect voor de echte vegie's en de activisten tegen bont want dat is ook heel mooi in nep te verkrijgen. Knipoog

Vraagje: wat doen ze met de resten van bontdieren als die ontdaan zijn van hun bont?

Maar vega's zijn niet tegen bont etc dan ben je een veganist..

ik ben een vegetariër en ben toch tegen bont. maar zoals ik hierboven al zei, noem ik mezelf geen veganist. waarom heb ik hierboven ook al gezegd Knipoog

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:05

Pistasche schreef:
Ivonka schreef:
Nou ik weet echt niet welke koe nou geconsumeerd wordt of voor andere doeleinden wordt gebruikt.
Nogmaals respect voor de echte vegie's en de activisten tegen bont want dat is ook heel mooi in nep te verkrijgen. Knipoog

Vraagje: wat doen ze met de resten van bontdieren als die ontdaan zijn van hun bont?

vega's zijn ook tegen bont... gezien in wat voor omgeving pelsdieren worden gefokt??? Net als proefdieren zijn wij(nou ja ik) ook zwaar tegen.

en wat betreft medicijnen testen... daar zijn ook wel andere manieren voor (gevangenissen zitten vol genoeg toch Bloos )
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 19-07-08 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:05

Oke, kan ook.
Dan heb ik niets gezegd over jouw Ja

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:06

Pistasche schreef:
Ivonka schreef:

Nu lees je weer niet goed.. er staat "en de activisten"

Ninx

paardje2005 schreef:
krak schreef:
fretten, konijnen, honden, chinchilla's, katten, paarden, koeien, schapen, ezels,...
elk dier met een vacht gebruiken ze voor leer
en ja, gruwelpraktijken is nog een understatement van formaat...

de 'overschot' van bontdieren, wordt dus gebruikt tot het vermalen van veevoeder, verwerkt tot lijm, make up,...

koeien en paarden worden daar echt niet voor gefokt hoor.. nertsen end wel. chinchilla's ook

Ik rij elke zaterdag langs een nertsenfokkerij en moet mezelf altijd weer beheersen om niet de deuren te openenen en ze vrij te laten.

Ik vind het bizar dat dat nog bestaat..... bont is zo ontzettend not done.... Dat kun je gewoon echt niet maken.
Het is weer tijd dat mensen met spuitbus de straat opgaan en die fijne bontjasjes onder handen nemen!!! Haha!

krak

heb me eventjes de moeite genomen om de verschillende soorten vegetariërs op te zoeken Knipoog ik hoop dat hiermee al veel duidelijker is voor de 'vleeseters' of mensen voorwie het allemaal hetzelfde is Knipoog

Citaat:
Vegetariër
Een vegetariër eet geen vis, vlees of gevogelte. Bovendien onthoudt hij zich van daarvan afgeleide producten zoals gelatine.

Ovo-vegetariër
Een ovo-vegetariër is een vegetariër die wel eieren eet, maar geen zuivelproducten.

Lacto-vegetariër
Een lacto-vegetariër is een vegetariër die wel zuivelproducten eet, maar geen eieren.

Lacto-ovo-vegetariër
Dit is de minst strenge vorm waarbij wel zuivel en eieren gegeten worden. In de volksmond wordt dit dan ook meestal bedoeld met de term 'vegetariër'.

Totaal-vegetariër
Een totaal-vegetariër gebruikt wel dierlijke producten zoals leer, wol en zijde maar eet geen vlees, vis, schaaldieren, gevogelte, honing, zuivel en eieren.

Pesco-vegetariër
Een pesco-vegetariër eet geen vlees en gevogelte, maar wel vis.

ViVo-vegetariër
Eet wel VIs en geVOgelte, maar geen vlees of schaaldieren.

Veganist
Een veganist eet enkel plantaardig voedsel. Hij blijft niet alleen uit de buurt van dierlijke producten zoals zuivel en eieren, maar ook van leer, wol, honing...

Fruitariër
Fruitisme komt niet vaak voor en is de meest extreme vorm van vegetarisme. Fruitariërs voeden zich enkel met plantaardige producten die de natuur 'vrijwillig' ter beschikking stelt en die niet de vernietiging van de hele plant tot gevolg heeft. Daaronder valt alle fruit en vruchten van planten zoals noten zaden, bessen, peulvruchten en bonen. Wortel- en knolgewassen en blad-of stengelgroenten staan niet op het menu. Veel fruitariërs zijn aanhangers van het raw-foodism en eten ook alles rauw.

Ingeltje

paardje2005 schreef:
Cassidy schreef:
Melkkoeien worden zeer zeker wel gegeten hoor! Er worden alleen tegenwoordig niet meer zoveel aangeboden omdat het aantal melkkoeien in Nederland zo drastisch is gezakt sinds de invoering van de melkquota, en sinds zoveel boeren er of mee zijn gestopt, of overgestapt zijn op - jaja - paarden.

Nou nee hoor, melkkoeien zijn niet te eten. Die zijn graatmager, bezitten geen spieren enz enz...

Wel eens een melkkoe naast een vleeskoe gezien?? Vleeskoeien krijgen heel ander Eten dan melkkoeien. Wel hetzelfde gras maar andere brok.

Dat eerste dat ze niet te eten zijn, zal vast wel iets persoonlijks zijn dan, maar het vlees van melkkoeien is ook primà te eten hoor! Niks mis mee! En dat van graatmager is ook overdreven, want een boer zorgt in het algemeen gewoon dat zijn koe goed te eten krijgt! Dus krachtvoer en kuil e.d, want anders geeft de koe dus ook niet voldoende melk!!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:09

en ivm proeven op dieren:
er zijn alternatieven, zelfs voor medicijnen! dus ongeacht wat de bedrijven de consumenten ook proberen wijs te maken, dieren moeten écht niet meer!
integendeel zelfs! het proeven doen op dieren geeft zelfs vertekende beelden. de huidstructuur van een mens is nog altijd niet dezelfde als die van een hond, kat, aap of konijn...

het nadeel? computers en aangepaste toestellen, updates ervan, onderhoud, opleiden van personeel,... kost natuurlijk wat meer dan dieren een paar jaar lang in een kot steken, af en toe het vuil weghalen en als ze niet meer dienen, hopsakidee, weg ermee... iedereen kan stront opruimen he...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:10

paardje2005 schreef:
Cassidy schreef:
Melkkoeien worden zeer zeker wel gegeten hoor! Er worden alleen tegenwoordig niet meer zoveel aangeboden omdat het aantal melkkoeien in Nederland zo drastisch is gezakt sinds de invoering van de melkquota, en sinds zoveel boeren er of mee zijn gestopt, of overgestapt zijn op - jaja - paarden.

Nou nee hoor, melkkoeien zijn niet te eten. Die zijn graatmager, bezitten geen spieren enz enz...

Wel eens een melkkoe naast een vleeskoe gezien?? Vleeskoeien krijgen heel ander Eten dan melkkoeien. Wel hetzelfde gras maar andere brok.

Dat eerste dat ze niet te eten zijn, zal vast wel iets persoonlijks zijn dan, maar het vlees van melkkoeien is ook primà te eten hoor! Niks mis mee! En dat van graatmager is ook overdreven, want een boer zorgt in het algemeen gewoon dat zijn koe goed te eten krijgt! Dus krachtvoer en kuil e.d, want anders geeft de koe dus ook niet voldoende melk!![/quote]

tuurlijk krijgen ze goed te eten, maar ze worden niet vetgemest. Melkkoeien zijn vanzichzelf al botterig, en zeker als ze ouder worden zit er geen vet op.

heb menig melkkoe van dichtbij bekeken, woon op het platteland. kan zelf melken, zowel machinaal als met de hand.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:11

Ik eet af en toe wat paard, niet veel want mijn man vindt het zielig en lust het niet. Vindt het geen enkel probleem om paard te eten. Heb paarden in levende lijve meegemaakt, die uit bescherming van zichzelf (pijn) en hun omgeving (totaal geflipt, kregen meerdere mensen ongelukken mee) beter af zouden zijn bij de slager. Paardenvlees is goed vlees, geen antibiotica erin, mager dus wat wil een mens nog meer. Vork

IndoradoRedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:12

Ik moet zeggen dat ik zelf ook geen paardenvlees eet.
Niet dat ik het zielig vind, het is natuur maar ja.
Ik heb zelf zoiets van: Ik ga elke dag naar mijn eigen paard waar ik helemaal gek op ben en ik verzorg haar en rijd erop enzo. En dan kom ik 's avonds thuis en dan eet ik dr op.... Dat vind ik dus niet kloppen.
Beetje raar, maar zo denk ik erover.

krak

Citaat:

mijn excuses dan Bloos Haha! beetje te rap geweest Knipoog

paardje2005

krak schreef:
en ivm proeven op dieren:
er zijn alternatieven, zelfs voor medicijnen! dus ongeacht wat de bedrijven de consumenten ook proberen wijs te maken, dieren moeten écht niet meer!
integendeel zelfs! het proeven doen op dieren geeft zelfs vertekende beelden. de huidstructuur van een mens is nog altijd niet dezelfde als die van een hond, kat, aap of konijn...

het nadeel? computers en aangepaste toestellen, updates ervan, onderhoud, opleiden van personeel,... kost natuurlijk wat meer dan dieren een paar jaar lang in een kot steken, af en toe het vuil weghalen en als ze niet meer dienen, hopsakidee, weg ermee... iedereen kan stront opruimen he...

dat zeg ik, de gevangenissen zitten vol zat.. Nagelbijten / Gniffelen maar denk niet dat je dat bedoeld.

je weet niet half wat het kost om de boel een beetje om te bouwen. dieren in een hokje stoppen is veel goedkoper... is toch logisch?? Hamer

Ivonka

krak schreef:
heb me eventjes de moeite genomen om de verschillende soorten vegetariërs op te zoeken Knipoog ik hoop dat hiermee al veel duidelijker is voor de 'vleeseters' of mensen voorwie het allemaal hetzelfde is Knipoog

Citaat:
Vegetariër
Een vegetariër eet geen vis, vlees of gevogelte. Bovendien onthoudt hij zich van daarvan afgeleide producten zoals gelatine.

Ovo-vegetariër
Een ovo-vegetariër is een vegetariër die wel eieren eet, maar geen zuivelproducten.

Lacto-vegetariër
Een lacto-vegetariër is een vegetariër die wel zuivelproducten eet, maar geen eieren.

Lacto-ovo-vegetariër
Dit is de minst strenge vorm waarbij wel zuivel en eieren gegeten worden. In de volksmond wordt dit dan ook meestal bedoeld met de term 'vegetariër'.

Totaal-vegetariër
Een totaal-vegetariër gebruikt wel dierlijke producten zoals leer, wol en zijde maar eet geen vlees, vis, schaaldieren, gevogelte, honing, zuivel en eieren.

Pesco-vegetariër
Een pesco-vegetariër eet geen vlees en gevogelte, maar wel vis.

ViVo-vegetariër
Eet wel VIs en geVOgelte, maar geen vlees of schaaldieren.

Veganist
Een veganist eet enkel plantaardig voedsel. Hij blijft niet alleen uit de buurt van dierlijke producten zoals zuivel en eieren, maar ook van leer, wol, honing...

Fruitariër
Fruitisme komt niet vaak voor en is de meest extreme vorm van vegetarisme. Fruitariërs voeden zich enkel met plantaardige producten die de natuur 'vrijwillig' ter beschikking stelt en die niet de vernietiging van de hele plant tot gevolg heeft. Daaronder valt alle fruit en vruchten van planten zoals noten zaden, bessen, peulvruchten en bonen. Wortel- en knolgewassen en blad-of stengelgroenten staan niet op het menu. Veel fruitariërs zijn aanhangers van het raw-foodism en eten ook alles rauw.

Ik begrijp hier dus de standpunten van die mensen niet meer? Vraag me niet ze uit het hoofd te leren aub hihi

Citaat:
Dan behoeft geen respect, dat is gewoon een kwestie van je hersenen gebruiken... zouden meer mensen moeten doen.

Is er iets mis met mijn hersenen?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:14

krak schreef:
Citaat:

mijn excuses dan Bloos Haha! beetje te rap geweest Knipoog

Ik bedoelde Pistache Knipoog

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:15

ik ken ze ook niet allemaal uit het hoofd hoor Haha! belange na niet zelfs, en ik stop mezelf eigenlijk zelfs niet graag in een vakje Haha! maar ik dacht dat door mijn quote met de verschillende soorten vegie's, het verschil ertussen misschien wat duidelijker zou worden Knipoog

paardje, ik ken idd de exacte prijzen niet, maar als je die graag wil, kan ik er desnoods wel proberen achter te komen Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:17

krak schreef:
ik ken ze ook niet allemaal uit het hoofd hoor Haha! belange na niet zelfs, en ik stop mezelf eigenlijk zelfs niet graag in een vakje Haha! maar ik dacht dat door mijn quote met de verschillende soorten vegie's, het verschil ertussen misschien wat duidelijker zou worden Knipoog

paardje, ik ken idd de exacte prijzen niet, maar als je die graag wil, kan ik er desnoods wel proberen achter te komen Haha!

Tong uitsteken

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:20

paardje2005 schreef:

Ze zijn zeer zeker wel te eten, echter worden de koeien zelf veelal niet geslacht, alleen de stieren. Daar komt nou juist het kalfsvlees vandaan, en het kalfsleer.

Verder: ik heb een tijdje gehad dat ik geen paardenvlees at, maar dat vond ik behoorlijk hypocriet.
Toen ben ik pesco-vegetariër geworden. Ik zou eigenlijk best graag veganist/fruitist zijn, maar ik denk niet dat ik dat van mijn leven vol zou kunnen houden. Daarom blijf ik nu nog bij het pesco-vegetarisme.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:20

Toch ben en blijf ik van menig dat we best wat gevangenen voor die proeven kunnen gebruiken... ze zitten al in een hok, dus je hoeft niks te verbouwen.. kunt dezelfde computerprogramma's gebruiken....

Kunnen ze ook weer wat terug doen voor de maatschapij...

Maar dan wel die lui die levenslang(of de doodstraf) hebben, en dat kennen we hier niet dus halen we maar wat uit amerika ofzo..

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:22

Ik ben ook vegetariër, dus eet geen koe, varken, vis, kip EN paard..
Vraag me dan ook af waarom wel een koe en geen paard? Paarden hebben meestel langer geleefd en zijn met een reden geslacht dan bijvoorbeeld een varken die na een paar maanden al op iemands bord ligt..

Ik draag ook geen bont, ten eerste vind ik het spuuglelijk en ten tweede vind ik het onzin.
En ja, ik heb dingen van leer voor mijn paard.. Ja

Jeetje ik wist niet eens dat er zoveel "verschillende" vegetariërs waren! Nagelbijten / Gniffelen

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:23

paardje2005 schreef:
Toch ben en blijf ik van menig dat we best wat gevangenen voor die proeven kunnen gebruiken... ze zitten al in een hok, dus je hoeft niks te verbouwen.. kunt dezelfde computerprogramma's gebruiken....

Maar dan wel die lui die levenslang(of de doodstraf) hebben, en dat kennen we hier niet dus halen we maar wat uit amerika ofzo..

als je hiervoor ooit een wetsvoorstel wilt gaan indienen, neem dan contact op met mij, ik sta mee vooraan bij de betoging Haha!

Ivonka

paardje2005 schreef:

Dit lijkt me ook niet de oplossing Knipoog Maar je kunt je toch vrijwillig opgeven tegen een redelijke vergoeding. Ga je gang.

Jasia

Ow ik eet dus geen vis, vlees en gevogelte. Wel eieren, kaas, enz. want daar wordt het dier niet voor doodgemaakt..