Reading: geloof jij er in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Reading: geloof jij er in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:32

mensen moeten gewoon hun hoofd stoten voordat hun ogen opengaan. Net als kinderen willen het zelf uitvinden voordat ze aannemen dat hun ouders gelijk hadden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:33

Readers mogen niets voorschrijven. Wel adviseren. En het is aan de ander wat hij er mee doet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:34

mellamoshan; En dat is ieders goed recht toch?
Ik neem niet zomaar iedereen aan op zijn woord omdat die persoon zegt dat dat de waarheid is. Ik wil alle kanten van het verhaal weten voor ik mijn mening kan geven, dus alles een keertje uitproberen toch?
Mocht de reading van mijn pony ontzettend tegenvallen, dan weet ik ook wel mijn mening te vormen, ben maar niet bang. Ik staar me echt niet blind op de eventuele uitkomst Nagelbijten / Gniffelen
Ja de mensen die dat wel doen zijn inderdaad dom of wanhopig, in dat laatste geval kan ik me voorstellen dat je alles doet wat er nog over is, maar wel jammer als je dan net een verkeerd iemand treft die misbruik van je maakt Nagelbijten / Gniffelen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:36

BrittKitt schreef:
mellamoshan; En dat is ieders goed recht toch?
Ik neem niet zomaar iedereen aan op zijn woord omdat die persoon zegt dat dat de waarheid is. Ik wil alle kanten van het verhaal weten voor ik mijn mening kan geven, dus alles een keertje uitproberen toch?
Mocht de reading van mijn pony ontzettend tegenvallen, dan weet ik ook wel mijn mening te vormen, ben maar niet bang. Ik staar me echt niet blind op de eventuele uitkomst Nagelbijten / Gniffelen
Ja de mensen die dat wel doen zijn inderdaad dom of wanhopig, in dat laatste geval kan ik me voorstellen dat je alles doet wat er nog over is, maar wel jammer als je dan net een verkeerd iemand treft die misbruik van je maakt Nagelbijten / Gniffelen

Helemaal mee eens, dat is weer een leerpuntje.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:42

Amanda schreef:
Readers mogen niets voorschrijven. Wel adviseren. En het is aan de ander wat hij er mee doet.

Maar dat is het nu net.
Die ander kan een kind van 16 jaar zijn. Die overziet nog geen verstrekkende gevolgen. Maar dat is dan maar de verantwoording van dat kind?

Ik vind dit soort dingen gevaarlijk en misleidend. Zeker omdat hier geen vooropleiding voor nodig is en geen enkele kennis want iedereen kan zich uitgeven voor reader. Maar wel met verstrekkende gevolgen.
Hobbymatig in de kenissenkring een beetje readen is prima, maar zodra er geld voor gevraagd gaat worden en reclame voor gemaakt wordt dan haak ik af. Dat keur ik niet goed, zeker omdat er meestal mensen op reageren die de gevolgen vaak niet kunnen overzien en als een wanhopige zich vastklampen aan die spreekwoordelijke laatste strohalm.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:48

Ben het met je eens dat het gevaarlijk is.
Een goede reader zal dit ook inzien. Maar ja, dan is de vraag: wanneer weet je wanneer je een goede reader treft.
Dit is overigens niet alleen met readers, maar met meer aspecten in het alternatieve circuit. Maar goed, daar gaat het topic niet over Haha!
Geld vragen vind ik op zich geen probleem. Mits het dan wel goed gebeurt en het geen wereldbedragen zijn. Ik ken readers die dat geld overigens niet zelf gebruiken, maar schenken aan een goed doel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:50

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 11:51

Moderatoropmerking:
Ik weet niet hoe veel geduld wij dit keer gaan tonen, maar helaas zijn er al een paar posts ons opgevallen, die over de schreef gaan. Een aantal gebruikers zal hier dan ook zeker wat van horen!

Bij deze nogmaals het ZEER dringende verzoek om respectvol en ontopic te discussieren! Het zou erg zonde zijn wanneer dit onderwerp niet meer besproken kan worden op Bokt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:53

Amanda schreef:
Mits het dan wel goed gebeurt en het geen wereldbedragen zijn. Ik ken readers die dat geld overigens niet zelf gebruiken, maar schenken aan een goed doel.

Verkeerde info Amanda: die reader beweert een gedeelte naar het goede doel te doen. Wel vreemd dat ze dat zelf doet en niet gecontroleerd wordt.

Ik zou dan zeggen: geef me bewijs dat je geld overmaakt naar KIKA of zoiets. Maar nee ze vangt het volle bedrag. En als gereade moet je maar aannemen dat een gedeelte (0,20 ?) naar een zgn. goed doel gaat.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:54

Judje schreef:
Ik weet niet hoe veel geduld wij dit keer gaan tonen, maar helaas zijn er al een paar posts ons opgevallen, die over de schreef gaan. Een aantal gebruikers zal hier dan ook zeker wat van horen!

Bij deze nogmaals het ZEER dringende verzoek om respectvol en ontopic te discussieren! Het zou erg zonde zijn wanneer dit onderwerp niet meer besproken kan worden op Bokt.

Ik was dan wel niet actief in het vorige topic, maar als ik het zo lees heb je een dagtaak aan dit topic Clown

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:55

slimmerik schreef:
Amanda schreef:
Mits het dan wel goed gebeurt en het geen wereldbedragen zijn. Ik ken readers die dat geld overigens niet zelf gebruiken, maar schenken aan een goed doel.

Verkeerde info Amanda: die reader beweert een gedeelte naar het goede doel te doen. Wel vreemd dat ze dat zelf doet en niet gecontroleerd wordt.

Ik zou dan zeggen: geef me bewijs dat je geld overmaakt naar KIKA of zoiets. Maar nee ze vangt het volle bedrag. En als gereade moet je maar aannemen dat een gedeelte (0,20 ?) naar een zgn. goed doel gaat.

zo werkt het toch overal, zelfs bij een stichting als de kanker stichting. waarom ik er zelf niet meer aan geef is omdat de directeur een topsalaris had... Terwijl je ervan uitgaat dat geld naar het goede doel gaat.
Vertrouwen dus, daar gaat het om

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:58

Rock schreef:
Dit opnieuw openen was NIET iets wat de readers hebben aangedragen!

[FZ] Wanneer gaat het slotje eraf?

Ik zie dit nu pas.

*gaat stevig onderhandelen met hopla* Whoosh!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 11:59

Slotje voor overleg. Jullie horen hier nog meer over...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:39

Helaas hebben wij moeten besluiten het topic dicht te houden, aangezien de Bokt:Regels door een aantal gebruikers zijn overtreden en wij niet het idee hebben dat de gelovers en de sceptici dichter bij elkaar komen.

Je kan dit onderwerp vergelijken met een 'godsdienstdiscussie'. Er is nog nooit bewezen dat god bestaat, er zijn wetenschappelijk gezien geen enkele aanwijzingen om aan te nemen dat er een god is. Toch zijn er een hele hoop mensen voor wie god 'echt' is en een hele grote invloed heeft op hun doen en laten. Zij zijn door middel van wetenschappelijke argumenten niet te overtuigen van het feit dat hun geloof 'niet realistisch' zou zijn. En de groep 'atheïsten', is niet te overtuigen door het 'geloof' van de 'gelovigen'. In topics over 'het geloof' accepteren de gelovigen echter dat er niet-gelovigen zijn en omgekeerd. Daar wil het ook wel eens behoorlijk donderen, alleen onder aan de streep is er meer respect voor elkaar.

Een nieuw topic openen over dit onderwerp is niet toegestaan en deze zullen dan ook worden gesloten.