kinderen rijden stiekem op onze paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nOekiiej

Re: kinderen rijden stiekem op onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:39

sharonpieta schreef:
Dat hebben ze bij ons op stal ook gedaan, en toen heeft dat meisje dus op een shetlandveulen van nouja 5 MAANDEN gereden!!!
ze is er bij haar nekvel afgetrokken, en een gesprek met ouders door eigenaar, en een toegangsvorbod op stal, ik heb verder dus ook geen idee wat je er aan kan doen! waar ze het lef van daan halen!! En jij bent dan nog verantwoordelijk ook!
ongelooflijk, zlefs als je waarschuwt Boos! Misselijk Nors opkijken

op een veulen! JEETJE

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:49

hang zoiezo even een bortje op.. het zijn en blijven dieren en als ie een keer van iets schrikt en de kinderen vallen er af is de kans groot dat je nog aansprakelijk bent ook..
ik verwacht dat je de kans verkleint als er een bortje hangt..
en even melding maken bij de politie..
gewoon om jezelf in te dekken..
er zal maar wat gebeuren.. en die ouders klagen je aan omdat dochter lief heeft verteld dat ze mag rijden van de eigenaar...
(geloof niet dat die kinderen eerlijk zeggen ''mama ik rij die pony altijd en heb al meerdere male een boze eigenaar achter me aan gekregen, ik mag wel blijven rijden toch?'' Vork Clown )

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:57

ik kan een pony en ben bang als je die er bij zou zetten dat ze niet levend de wei meer uitkomen.
Wat ook vaak kan helpen is tegen pennies is een bordje waarop staat dat ze ziek zijn.

paarden hebben erg besmettelijke ziekte die ook voor mensen geld.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:01

Wat? Humor! Dyslectisch okee, maar besmettelijke ziektes???

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:03

meeste tips zijn al gegeven, maar ik zou inderdaad laaiend zijn als het mij zou gebeuren.
Het meest onverantwoordelijke van die meisjes vind ik nog dat ze niet weten wat er met de paarden is gedaan, voor hetzelfde geld zijn ze niet ingereden of staan ze met een blessure. Dit zou ik ze toch zeker even duidelijk maken als ik ze sprak. En ga inderdaad langs de politie om het te bespreken. Melding maken van, heeft wel het voordeel dat als het ooit uit de mis loopt op de een of andere manier, het verhaal al bekend is bij de politie.
Besmettelijke ziektes lijkt me niet zo'n slim plan, krijg je allemaal ongeruste mensen over je heen !!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:04

@ tody: sorry zie de spelfout niet kan je even uitleggen wat ik fout doe?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:37

Tody schreef:

Kinderen van 12 jaar trappen daar wel in hoor Haha! Zeker als je schrijft : luis, of schimmelinfectie, ...

@ miss_lizje : ze bedoelde niet dat er een spelfout in stond hoor

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:38

Wat ongelovelijk brutaal, heb het hele topic doorgelezen.
Hele goede tips, ben zelf 14 zou er niet aan moeten denken om zomaar op een pony die in een wei staat te gaan rijden naja ik ga er zelfs niet eens in!
Dat snap ik echt niet hoe die kinderen dat in hun hoofd kijken.
Hoe graag ik vroeger ook een pony/verzorgpony wilde hebben ik deed het niet!
Sindsdien eigen pony dus kijk ik ook minder om naar paarden in een weiland. maar ik weet het nog heel goed van vroeger.
Ik deed dit nooit.
Ik zal zeker eens met die ouders praten.
En een bordje ophangen.
succes!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:41

Tody schreef:

misschien niet de slimste tip (zal nogal wat paniek veroorzaken) maar heeft geen F*** met dyslectie te maken volgens mij? Vind het een beetje laag dat je dit erbij haalt (als ik deze opmerking goed begrijp dan)

Bordje ophangen moet je idd sowieso doen, ben je gelijk minder aansprakelijk als er iets gebeurd. Verdere tips zijn al gegeven Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:49

Heb nog wel een stel wat je mag lenen, klimmen ze nooit meer op een paard. Duivel

Zelf zou ik er flinke stroom en bord bij hangen. Maar begreep dat stroom geen optie was?
Is er ook niet iemand in de buurt die de meiden herkend?

Persoonlijk zo ik mijn paarden daar zo snel mogelijk weg hebben, maar dat is natuurlijk ook niet altijd een oplossing.

Waar ik me eigenlijk nog het meest over verbaas, je schatte ze op 13/14 jaar toch? Dan neem ik aan dat ze echt wel enig verstand hebben en donders goed weten dat je niet zomaar op een paard van een andere (Wild vreemd paard in een weitje) kan stappen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-07-08 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:53

ik weet niet hoe ouds die kinderen zijn.
maar al ze erg jong zijn gewoon beetpakken en zeggen zo nu gaan we even naar je ouders.

en het wat oudere zijn zou ik een van je ouders/verzorgers mee nemen (liefst je pa of mannelijke verzorger) en die kan het misschien duidelijk maken.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:58

De jeugd van tegenwoordig... Rolleyes
*Ben zelf ook 15 Clown* Maar dit gaat écht te ver. Ik zou even goed nadenken over een mogelijk scenario bij de ouders, want je hebt me d'r toch rare kwibussen tussen zitten! Die dan glashard gaan vertellen dat jij écht heb gezegt dat ze die paardjes mochten verzorgen! En dan is het jou woord tegen het hunne (bij de politie dan hé)

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:56

pfff zou het ook niet moeten zien! maar moet wel eerlijk vertellen dat ik het vroeger zelf ook een keer heb gedaan. Bloos
paard was nog bezweet waar het zadel had gezeten. mijn zus zei; wie durft erop? ik met mijn grote mond natuurlijk wel, ik was denk ik 10 ofzo. nou, ik heb het geweten! paard steigerde, ik viel eraf met mijn kop op een steen, een dag geheugenverlies en een paar dagen flinke koppijn was het gevolg...nouja, ik heb ervan geleerd.. Koe

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:21

Zwerte schreef:
Tody schreef:

misschien niet de slimste tip (zal nogal wat paniek veroorzaken) maar heeft geen F*** met dyslectie te maken volgens mij? Vind het een beetje laag dat je dit erbij haalt (als ik deze opmerking goed begrijp dan)

Bordje ophangen moet je idd sowieso doen, ben je gelijk minder aansprakelijk als er iets gebeurd. Verdere tips zijn al gegeven Haha!
Dorienn schreef:
Tody schreef:

Sorry hoor ik snap het echt niet. Wat is er nou mis met mijn bericht??

Kinderen van 12 jaar trappen daar wel in hoor Haha! Zeker als je schrijft : luis, of schimmelinfectie, ...

@ miss_lizje : ze bedoelde niet dat er een spelfout in stond hoor

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 08:45

Sorry, maar het was echt niet in me op gekomen dat dat serieus zou kunnen werken..... besmettelijke ziektes..... ROFL
Dacht aan een penny-grap ofzo Clown
mijn excuus, het was zeker niet persoonlijk bedoeld. Maar heb lang niet zo gelachen Tong uitsteken

Het mooiste is natuurlijk als je met z'n tweeën op wacht kunt gaan liggen. En dan op film zetten dat ze in de wei gaan, maar daarna ook filmen dat je ze erop aanspreekt en het verbiedt. Dan dek je jezelf goed in tegen toekomstige schadeclaims. En het maakt ook vast veel indruk, misschien wel zoveel dat ze gelijk gaan opbiechten waar ze wonen enzo... Haha!

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:20

Hier zou ik ook echt boos om kunnen worden! Dat idee van de flyers is inderdaad een goede, zou ik zelf niet meteen opgekomen zijn. Lachen Wat je verder zou kunnen doen is de namen van de meisjes vragen, adres opzoeken en de ouders aanspreken. Is meestal vrij effectief. Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:33

VSW-->PP

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:49

bedankt voor alle reacties!
heb echt een hoop goede tips voorbij zien komen,
we hebben op het hek een bordje met verboden toegang gehangen, er zit een slot aan het hek, en we hebben flyers bij de bewoners (die aan het weiland wonen) in de brievenbus gegooid dat het niet de bedoeling is dat er iemand de wei ingaat enzo, en ook als ze iemand erin zien gaan of ze ons dan willen informeren hierover Lachen
dus ik hoop dat het hiermee opgelost is.. maar als ze nou nog een keer durven te komen dan gaan we er echt achteraan! en zullen we de ouders opzoeken, desnoods bellen we de politie inderdaad.
we kunnen geen schrikdraad om de wei heendoen, omdat er een groot hek omheen staat dat grenst aan de tuin van die mensen enzo, dus dat is niet echt een optie. en camera's gaat ook niet lukken Verdrietig

maar ik hoop dat het zo opgelost is!! en anders horen jullie het wel weer Lachen

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:22

Goede oplossing idd!
veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:28

goede oplossing en idd hopen dat het goed komt

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:33

wij hebben hier ook last van gehad. Ik had 15 jaar lang ijslanders en shetlanders in het bos staan.
Ik had mijn schrikdraadafrastering tiptop voor elkaar,met veel schrik op het draad, een ijzeren hek dat altijd op slot zat en met een stroomdraadje erboven, tegen het overklimmen. Verder hadden we om de paar meter duidelijke papieren opgehangen, 'verboden toegang en verboden te voeren'.
Toch vond ik op een gegeven moment een halster verstopt in mijn wei, met aan weerszijden een touw vastgemaakt als teugel. Hoorde van wandelaars dat er mensen op onze paarden zaten, kinderen, maar ook volwasen., en zelfs op de shetlanders Stoom uit je oren Ze werden in een hoek van de wei bijeen gedreven, gebruikten een waterbak om er op te klimmen. Mijn merrie , de best benaderbare van het stel, was in die tijd regelmatig kreupel, maar je kunt niets bewijzen. Verdrietig
Ook bij andere paardenweitjes in de buurt was veel last.
Wij hebben de politie er bij gehaald, die het heel serieus heeft opgenomen en extra is gaan patrouilleren in het bos, op de gekste tijden.

Inmiddels staan mijn paarden in pension, met veel toezicht.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:36

Oei vervelende situatie!
Ik hoop dat dit de juiste oplossing is en dat ze nu wegblijven!
Vervelende kinderen!
Succes nog!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 04:58

Jezus wat een brutaliteit... ik zou er echt niet achter moeten komen... ik zou die kids echt het leven zuur maken...

Ik ga voor je duimen dat je plan werkt!!

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:24

echt waar, hoe verzin je het!!!
vroeger was ik ook echt een penny Clown
maar ik zou het echt niet flikken bij mensen in de wei te gaan en al helemaal niet te gaan rijden!
ik ging meestal naar de pony's toe en ging ze de hals borstelen Haha! Bloos en gewoon een hele tijd lekker aaien.
ik zou dus echt nooit gaan voeren(miss heeft ie wel een allergie of gevoelig voor koliek weet jij veel!), wei in gaan, of gaan rijden, zoiets doe je gewoon niet!

xx_Naomi_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:12

Heb je de ouders al gevonden???