Ik wil zo graag van mijn angst af!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Re: Ik wil zo graag van mijn angst af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 19:21

Jibbel schreef:
Ik heb ook 'angst' voor jonge paarden, aantal keer vervelende situaties meegemaakt en toch heb ik ook een veulen gekocht.
Waarom? Omdat ik graag een nakomeling van de merrie waar ik altijd op rij wilde en zij paarden met een super karakter fokt.
Daarnaast vind ik het de uitgelezen kans om een band op te bouwen en je paard goed te leren kennen zonder dat je de eerste tijd erop hoeft te rijden. Hoe het over 2 jaar zal gaan (als ik wel erop moet) zie ik dan wel weer.
Toch raad ik je aan om eerst een goede vertrouwensband met je paard op te bouwen. Lekker tuttelen, poetsen, klein stukje wandelen etc. Steeds je grenzen verleggen als je merkt dat het goed gaat en samen genieten en een band opbouwen.
Laat je iig niet leiden door je angst, dat is een slechte raadgever en je brengt het ook nog eens over op je jaarling. Niets is zo vervelend als een (jong) paard dat opgefokt wordt van zijn eigen baas.
En verder, je moet je ook kunnen verdiepen in het paard. Een jong paard moet jolig kunnen doen, kent bepaalde dingen nog niet en zal daarvan schrikken. JIJ zal met het vertrouwen je paard mak moeten maken. Van een jong paard kun je niet verwachten dat hij als een brave goedzak meehobbelt (uitzonderingen daargelaten). Ook de concentratie van een jong paard is nog niet zo groot, dus dat is zeker iets om rekening mee te houden.
Veel succes ermee en ik hoop dat je, als je merkt dat het niet goed gaat, onder goede begeleiding staat en nadenkt of je wel de goede keuze hebt gemaakt.

He, bedankt voor je bericht. Eindelijk een keer iemand die normaal reageert en me gewoon wat tips geeft. Ik weet hoe jonge paarden in elkaar zitten, dit is niet me eerste. Vasco was een 1-jarige en daarvoor verzorgde ik ook jonge paarden.
Die mensen hier die zeggen dat ik er niet goed aan doe denken niet na voordat ze dat zeggen, zij weten niet in wat voor een situatie ik en mijn paard zitten. Ze denken dat ik een echte schijterd ben, en halen er dingen bij die ik met Vasco heb meegemaakt, erg triest vind ik. Maargoed, vooral de mensen die zeggen; verkoop der. Nou; die hebben dus totaaaal geen liefde voor paarden, echtwaar dat ze dat zeggen, had ik niet verwacht. En dat noemt zich paardenmensen.
Gelukkig is het goedgekomen tussen jou en je veulen. Als ik merk dat het niet goed gaat zijn er altijd nog mensen op stal die me helpen. En de juist keuze heb ik gemaakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:22

wat ik buitengewoon bijzonder vind is dat TS Pasdedeux, RK en nog wat andere zeer, zeer kundige mensen als malloot bestempeld........ hoogst merkwaardig

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 19:25

Er mag een slotje op deze topic, ik heb niks aan de adviezen die er worden gegeven. Het is niet zo dat ik dit niet wil lezen, maar de mensen die er gereageerd hebben lezen iets af van een verhaal en trekken meteen conclusies. Conclusies die niet kloppen. Zoals ik al heel vaak gezegt heb: Ik heb idd angst in het begin ja, zodra ik het paard beter ken word dat steeds minder. Vasco had idd een iets te zenuwachtig karakter voor mij, hij schrok overal van, alles wat nieuw was vond ie eng. Logische voor een jong paard ja, maar ik kon er niet zo goed mee over weg en de klik was er niet zo. Ik kan idd wel eens hebben gezegt over Vasco dat ik dat of dit niet durf, maar dat is ook al ff geleden. Dat is verleden tijd.
Maargoed, jullie blijven maar lekker jullie conclusies trekken, ik trek mijn conclusie over jullie; Ik heb wel gemerkt dat hier geen echte paardenliefhebbers bijzitten.
Gelukkig laat ik mij niet ompraten en ken ik mezelf het beste, dus ik weet dat het allemaal goed gaat komen. Wat jullie ook denken. Reageer nog zovaak en zoveel als jullie willen; Ik ga er niet meer op in want dat vind ik verspilde moeite.
Dus; er mag een slotje op dit topic.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:26

Dat vasco overal van schrok ligt niet aan zijn karakter......... dat ligt aan jou!

Doe met je ervaring met Vasco je voordeel

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:32

Mijn vriendin heeft het zelfde, eerst het paardje goed leren kennen voordat ze er consequent mee kan zijn en er alles mee durft.

Ze heeft nu 2 keer gemerkt dat als je niet van af de eerste dag consequent bent, maar een beetje afwachtend, het paard de baas word en het steeds moeilijker word om zelf de leider te worden.

Mijn paardje vond het heel gezellig als ze er was en kon redelijk haar gang gaan.
Nu moet ze dubbel zo streng zijn om hem de baas te blijven omdat mijn paardje in het begin steeds brutaler bij haar werd.
Gelukkig gaat het nu steeds beter en heeft ze een nieuwe start kunnen maken met een nieuw paardje, waarmee ze vanaf het begin duidelijk de baas was.

Vooral een jong paard loopt zo over je heen. En als ze dat doen zijn ze steeds moeilijker te corrigeren omdat ze slimmer en brutaler worden (net kinderen in de pubertijd die eerst te vrij zijn gelaten en dan op eens toch opgevoed moeten worden).

Ik wens je veel sterkte met je paardje en hopelijk komt het allemaal op zijn pootjes terecht.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 19:33

Ik reageer nog 1 keer, want dit klopt niet wat je zegt. Dat Vasco overal van schrok lag NIET aan mij. Dit had die bij iedereen, ik liet hem altijd aan de dingen snuffelen die die eng vond. Heb ook een keer een schriktraining met hem gedaan, dus ik heb er wel wat aan willen doen. Elk paard is anders; de ene schrikt niet snel en bijna nergens van, de ander van elk dingetje dat anders staat. En ja, zo was Vasco. Maar zo was die al toen ik hem kocht en zo was die bij iedereen, dus nee: Het lag niet aan mij!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:35

nee hoor, ligt aan het vertrouwen wat hij in het wezen mens heeft...... dus aan jou Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 19:37

Brainless schreef:
Mijn vriendin heeft het zelfde, eerst het paardje goed leren kennen voordat ze er consequent mee kan zijn en er alles mee durft.

Ze heeft nu 2 keer gemerkt dat als je niet van af de eerste dag consequent bent, maar een beetje afwachtend, het paard de baas word en het steeds moeilijker word om zelf de leider te worden.

Mijn paardje vond het heel gezellig als ze er was en kon redelijk haar gang gaan.
Nu moet ze dubbel zo streng zijn om hem de baas te blijven omdat mijn paardje in het begin steeds brutaler bij haar werd.
Gelukkig gaat het nu steeds beter en heeft ze een nieuwe start kunnen maken met een nieuw paardje, waarmee ze vanaf het begin duidelijk de baas was.

Vooral een jong paard loopt zo over je heen. En als ze dat doen zijn ze steeds moeilijker te corrigeren omdat ze slimmer en brutaler worden (net kinderen in de pubertijd die eerst te vrij zijn gelaten en dan op eens toch opgevoed moeten worden).

Ik wens je veel sterkte met je paardje en hopelijk komt het allemaal op zijn pootjes terecht.

Dankjewel meis, ik heb nu ook een nieuwe start gemaakt met me nieuwe paard. Telkens als ik bij der was ben ik meteen al consequent geweest. Ik ga er ook alles aan doen om mijn angst te overwinnen.
Het scheelt ook dat ik er zelf nu ook heel positief tegenaan kijk en dat ik er echt zin inheb om opnieuw te starten met Kira.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:43

Moelie schreef:
Ik reageer nog 1 keer, want dit klopt niet wat je zegt. Dat Vasco overal van schrok lag NIET aan mij. Dit had die bij iedereen, ik liet hem altijd aan de dingen snuffelen die die eng vond. Heb ook een keer een schriktraining met hem gedaan, dus ik heb er wel wat aan willen doen. Elk paard is anders; de ene schrikt niet snel en bijna nergens van, de ander van elk dingetje dat anders staat. En ja, zo was Vasco. Maar zo was die al toen ik hem kocht en zo was die bij iedereen, dus nee: Het lag niet aan mij!

Juist kiwiko Ja

Denk je nu werkelijk dat iemand dat even kan oplossen? Ik loop naar een paard en het vertrouwt mij gelijk.. denk het niet he Knipoog. Het is precies hoe de eigenaar ermee omgaat hoe het paard reageert Ja. Mijn pony is echt heel heel braaf.. ik kan er alles mee en ze loopt overal mee en schrikt nergens van. Je geeft je paard even uit handen om een deken op te doen terwijl je zelf even wegloopt en het paard staat met verschrikte ogen onder spanning en schiet heel hard de andere kant op omdat ze schrok. Vervolgens loop ik naar haar toe en gooi en zwaai zo de deken op zijn rug. Heeft helemaal, maar dan ook helemaal niks met de situatie te maken en met het karakter van het paard, puur het vertrouwen wat hij of zij niet heeft in een ander!

Ik kan mijn pony zo aan een tweetal vriendinnen meegeven, geen probleem.. maar als mijn moeder haar pakt is het gelijk feest. Is het beest vals.. welnee! Ze zijn dondersslim en donders gevoelig en weten precies wie de baas is Knipoog. Maarja, als je eerst 10 keer loopt te mutsen bij iets, dan zou ik het ook eng vinden ja! En dan ga je toch zeker niet gelijk naar een ander luisteren? DIe moet eerst respect afdwingen! In plaats van dat je gewoon je paard vastpakt en er langs loopt zonder zélf voorzichtig te doen en te mutsen dan kijken ze negen van de tien keer niet meer hoor Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:52

ach............ ik kan voorspellen echt waar... luister maar, en wedden dat mijn voorspelling uitkomt Lachen

Dit paard staat over 1 misschien 1,5 jaar maar zeker 3 jaar met twee benen in het slachthuis..... met de stempel onhandelbaar, terwijl het in weze een heel braaf dier is.

Dan komt er een laatste redmiddel, een corrigeur......... en dat paard krijgt de eerste paar dagen zo gruwelijk op zijn flikker... zijn hele wereld gaat ondersteboven...... want alles wat normaal altijd gewoon zonder sputteren gepikt werd van dit paard, wordt nu met sabel en tand gruwelijk de kop ingedrukt..... ding snapt er niks meer van........ uit pure angst en frustratie doet hij maar wat dat gekke dier op twee benen van hem wil.

En dan, dan ineens blijkt dat gekke dier op twee benen, helemaal niet zo angstaanjagend te zijn, zelfs lief....... huh???

Langzaam aan begint het paard te begrijpen dat er grenzen zijn aan zijn gedragingen....... en uiteindelijk wordt het weer een vrolijk betrouwbaar, blij paard.........

en echt he, zulke paarden gaan naar de slager, komen bij mensen zoals ik terecht....... en moeten dat allemaal doormaken omdat een 18 jarige vond dat "het paard naar haar hand gezet" moest worden, tegen alle adviezen in

echt geloof me........ kan een half jaar duren maar echt niet langer dan 3 jaar

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:59

Het doel van Bokt is volgens mij zowel de TS de mogelijkheid geven om vragen te stellen en advies/antwoorden/reacties te krijgen, alsook de meelezers te informeren. En als daardoor ook maar 1 persoon tijdig begrijpt dat juist de combinatie persoon+paard goed moet matchen -en dubbelop ingeval van een jong paard-, is dat winst! Mijn eerste paard was ook geen goede keus, dat heb ik zelf ondervonden (verreden en geen zin in dressuur, ik kreeg het i.i.g. niet goed -gelukkig ging ie van ribbenkast na 3 jaar op z'n gemak, en glimmend van gezondheid weg, dat kon ik hem meegeven). Ik heb toch eigenlijk 3 jaar niet kunnen doen wat ik wilde met het paard..

Moelle, posten op Bokt betekent reacties krijgen, en natuurlijk is het aanhoren van deze reacties wel even slikken... Maar ik denk als je gewoon even toegeeft dat de combi niet ideaal is, want daar kun je niet omheen, dan waren de kritische reacties waarschijnlijk minder veelvuldig geweest dan nu, als je poot stijf houdt dat het allemaal best goed komt. Niemand weet dat, ook jij niet. Maar je enthousiasme is gelukkig nog onverminderd (wellicht alleen maar meer door alle reacties Knipoog)

En schroom gewoon niet om iets van iemand aan te nemen, zeker mensen met bergen ervaring hier op Bokt. Ik denk dat je, nu in deze situatie zittend, goed bezig bent. Ik zou kritisch zijn naar jezelf, signaleer op tijd als het niet goed gaat, je paard is jong en leert nu van jouw gedrag. Trek dan ergens aan de bel voordat het gevaarlijk wordt. het blijft een jong paard. En ik zou je energie niet verspillen aan terugreageren op de reacties, maar goed besteden aan je paard. Veel succes!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:02

das makkelijk praten Lachen ik heb jaren niks anders gedaan dan zulke paarden weer in het gareel krijgen....... en geloof me dat is geen pretje, niet voor het paard en niet voor mij en ZEKER niet voor de eigenaar, want daar ben ik zo mogelijk nog harder voor......

Dit zijn dingen die voorkomen kunnen worden als de eigenaren maar eens goed bij zichzelf ten rade gingen

ik wordt er gewoon boos om, want het is NIET nodig om een paard zo te behandelen.........

TS moet gewoon deze verkopen en een leuk braaf lief ouder dier kopen en van dat paard leren, en dan is ze misschien over een jaar of 10 zelfverzekerd genoeg en kundig genoeg om een jonkie aan te schaffen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 26-06-08 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:04

Joh het is hier dweilen met de kraan open. Het meiske wil niets aan nemen en denkt waaarschijnlijk hoe ZIJ over HAAR angst heen moet komen, het paard komt bijster weinig aan de orde in het hele verhaal. Die is het bokje aan het einde van het verhaal, maar dat interesseert haar waarschijnlijk niet. Ze noemt ook iedereen "meisje toch" , ach in mijn geval zou het complimenteus zijn, denk ik maar weer.

Moelie, sterkte, ik hoop dat je hart voor je paard hebt. We lezen vast over een half jaar een topic over dat je paard te koop staat, met Vasco was het ook zo'n periode? Ik hoop voor het paard dat je het deze keer wat beter aanpakt. Ik heb een hoop topics van je doorgelezen en zoals ik al eerder zei, spreek je jezelf veel tegen. Het hele verhaal kan zo in de penny, alleen met een iets minder rooskleurig einde.

xxjess92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:10

Moelie schreef:
Meer kans dat het fout gaat dan goed? Weet jij hoe IK in elkaar zit, weet jij hoe mijn paard in elkaar zit? Denk het niet he (weet het wel zeker). Dus hou die kwats van je aub bij.

Hoelang heb je je paardje nu? Lang genoeg om te weten hoe ze in elkaar zit? Dat doe je snel zeg! Wow!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:32

Waarom open je een topic als je toch alles beter weet en niks van iemand aan wil nemen? Mensen hebben het beste met je voor en jij geeft ze alleen een grote bek. En nu je een grote bek terug krijgt mag het topic op slot.

Ik ben het eens met de vele bokkers in dit topic, als je in het begin al angst hebt voor je paard ben je al te laat. Zeker bij een jong dier.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 20:40

KiWiKo schreef:
ach............ ik kan voorspellen echt waar... luister maar, en wedden dat mijn voorspelling uitkomt Lachen

Dit paard staat over 1 misschien 1,5 jaar maar zeker 3 jaar met twee benen in het slachthuis..... met de stempel onhandelbaar, terwijl het in weze een heel braaf dier is.

Dan komt er een laatste redmiddel, een corrigeur......... en dat paard krijgt de eerste paar dagen zo gruwelijk op zijn flikker... zijn hele wereld gaat ondersteboven...... want alles wat normaal altijd gewoon zonder sputteren gepikt werd van dit paard, wordt nu met sabel en tand gruwelijk de kop ingedrukt..... ding snapt er niks meer van........ uit pure angst en frustratie doet hij maar wat dat gekke dier op twee benen van hem wil.

En dan, dan ineens blijkt dat gekke dier op twee benen, helemaal niet zo angstaanjagend te zijn, zelfs lief....... huh???

Langzaam aan begint het paard te begrijpen dat er grenzen zijn aan zijn gedragingen....... en uiteindelijk wordt het weer een vrolijk betrouwbaar, blij paard.........

en echt he, zulke paarden gaan naar de slager, komen bij mensen zoals ik terecht....... en moeten dat allemaal doormaken omdat een 18 jarige vond dat "het paard naar haar hand gezet" moest worden, tegen alle adviezen in

echt geloof me........ kan een half jaar duren maar echt niet langer dan 3 jaar

Raar mens dat je bent, jij bent echt raar. Dat ze in het slachthuis terecht komt, pff wat een onzin zeg. Ohja ik ben geen 18 maar 19, lees eerst maar eens goed. Raar wijf dat je bent.
Hoe durf je zoiets te zeggen dat ze in het slachthuis terecht komt, je kent me niet eens. En gelukkig maar niet want jij bent zo akelig, bahbah.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:44

Sorrie je bent 19.......... nah dan weet je het wel Lachen Lachen

en als ik jou nou vertel dat ik al paarden corrigeerde toen jij nog IN je vader woonde! En ik dit soort dingen zo, zo, zooooo veel heb meegemaakt........... en raad eens, allemaal bijna identieke verhalen en houdingen zoals jij hebt........

Laat mij maar akelig zijn, IK heb in iedergeval wel genoeg kennis van paarden om te weten waar MIJN grenzen liggen met betrekking tot mijn kunnen, waardoor ik geen paarden onnodig een naar leven tegemoed laat gaan

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 20:45

KiWiKo schreef:
das makkelijk praten Lachen ik heb jaren niks anders gedaan dan zulke paarden weer in het gareel krijgen....... en geloof me dat is geen pretje, niet voor het paard en niet voor mij en ZEKER niet voor de eigenaar, want daar ben ik zo mogelijk nog harder voor......

Dit zijn dingen die voorkomen kunnen worden als de eigenaren maar eens goed bij zichzelf ten rade gingen

ik wordt er gewoon boos om, want het is NIET nodig om een paard zo te behandelen.........

TS moet gewoon deze verkopen en een leuk braaf lief ouder dier kopen en van dat paard leren, en dan is ze misschien over een jaar of 10 zelfverzekerd genoeg en kundig genoeg om een jonkie aan te schaffen

Ach man, doe toch eens niet zo overdreven allemaal! Jullie maken er nu ineens van dat het een poedersuiker is, eerst gaven jullie mij de schuld.. en nu het paard. Hoe triest kun je zijn, echtwaar. Iedereen die me kent die dit leest geven de meeste mensen hier ongelijk.
Jullie doen echt alsof het een klotepaard is dat onhandelbaar is, stel je toch in godsnaam niet zo aan joh! We hebben het hierover dat ik in het begin bij een nieuw paard idd nog wat angstig ben, totdat ik het paard beter ken. Ik lig hier gewoon dubbel van het lachen, zo dramatische iets maken jullie hiervan, echt lachwekkend gewoon.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:47

Waarom reageer je uberhaupt nog vraag ik me af

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:48

Ik geef nergens het paard de schuld, het paard weet het allemaal al, en als je goed gelezen hebt....... dan heb je gelezen dat ik altijd het wezen mens de schuld geef...

Het alleen in het begin angstig zijn heeft geen vruchten afgeworpen bij je Haf en waarschijnlijk heb je jouw haf nog niet leren kennen in dat half jaar dat je het dier had, ....... wat in de regel toch een makkelijker dier is in de omgang dan een KWPNner Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 20:48

KiWiKo schreef:
Sorrie je bent 19.......... nah dan weet je het wel Lachen Lachen

en als ik jou nou vertel dat ik al paarden corrigeerde toen jij nog IN je vader woonde! En ik dit soort dingen zo, zo, zooooo veel heb meegemaakt........... en raad eens, allemaal bijna identieke verhalen en houdingen zoals jij hebt........

Laat mij maar akelig zijn, IK heb in iedergeval wel genoeg kennis van paarden om te weten waar MIJN grenzen liggen met betrekking tot mijn kunnen, waardoor ik geen paarden onnodig een naar leven tegemoed laat gaan

Mijn paard een naar leven? Weet zeker dat mijn paard een beter leven heeft dan jou paard. Zo te horen ben je echt een opschepper. Ik heb iig ervaring genoeg met paarden om te weten dat ik dit paard een kans geef en een hele nieuwe start ga maken en er alles van ga maken. Jij blijft maar lekker jaloers meid, ik zou me vooral nog heeeeel veel zorgen om mijn paard maken. Zo dom ben je wel, kinderachtig wijf dat je bent, en jij bent? Hoe oud? Ik woonde nog in me vader. Haha, jij begint steeds lachwekkender te worden, echt komische dit. Ik vind het werkelijk geweldig, het gaat nergens meer over. Dus meid; laat je lekker pissig maken. Je zin krijg je toch niet, je bereikt hier NIKS mee.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 20:50

Wanted2003 schreef:
Waarom reageer je uberhaupt nog vraag ik me af

Dat weet ik ook niet, ik reageer nou ook niet meer want dit gaat helemaal nergens meer over. Snap niet dat KiWiko zich hier zo druk om kan maken. Ze maakt er echt een heel drama van. Ze kent mijn paard niet, mijn haflinger heeft ze ook niet gekent, en mij kent ze ook niet. Dus ik snap gewoon niet waar ze het lef vandaan haalt om zulke dingen te zeggen. Maargoed, mij doet het niks.. vind het juist wel leuk dat zij zich zo druk blijft maken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:51

Ik ben 39, werk sinds mijn 16de in de paarden Lachen Lachen dus jij woonde inderdaad nog IN je vader toen ik begon met paarden te werken Lachen Lachen

En je hebt zoveel ervaring dat je niet eens een simpel dier als een haf de baas kan Lachen ben helemaal onder de indruki

Ik wordt niet snel pissig hoor, daar ben ik te oud voor Lachen ik wil alleen jou behoedden voor een grote fout, en jouw paard behoeden voor het leven wat hem te wachten staat na jou.......

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 20:52

KiWiKo schreef:
Ik geef nergens het paard de schuld, het paard weet het allemaal al, en als je goed gelezen hebt....... dan heb je gelezen dat ik altijd het wezen mens de schuld geef...

Het alleen in het begin angstig zijn heeft geen vruchten afgeworpen bij je Haf en waarschijnlijk heb je jouw haf nog niet leren kennen in dat half jaar dat je het dier had, ....... wat in de regel toch een makkelijker dier is in de omgang dan een KWPNner Lachen

Ervaring met paarden jij? Nou sorry hoor, maar elke haflinger, en elke KWPNER.. welk ras dan ook kan heeel verschillend zijn. Ken genoeg haflingers die heet in het hoofd zijn, en genoeg kwpners die hartstikke rustig zijn.
Leuk je gesproken te hebben, het houd hier voor mij op. Ga mijn tijd er niet meer aan verspillen. Ik ga morgen lekker naar mijn paard toe Knipoog

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:53

Veel plezier