Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Montignac schreef:Iedereen doet het op zijn of haar manier. En ik denk dat er meer mensen zijn die alleen maar het beste willen voor hun paard en hun best doen om het dier zo goed morgelijk te begrijpen.Je hebt altijd de excessen hierin. Goede instructie voor de nieuwe generatie is ook belangrijk..hoe is het daar eigenlijk mee gesteld. Al die zogenaamde " instructrices" zonder papieren die hordes kinderen gaan lesgeven in het paardrijden. Kijk elkaar helpen is niks mis mee maar daar ligt ook nog veel te veranderen denk ik
druppeltje schreef:Is het dan erg om een 'mens met paard' te zijn? Mits je het paard wel geeft wat nodig is?
runningkawa schreef:..knip
En niet dat dat meteen slecht is hoor (denk dat dat teveel mensen denken en daarom meteen fel reageren)
Als een mens met paard zich goed laat adviseren door eeen paardenmens, niet te verwaand (niet het goede woord) is om daar hulp te vragen, is er toch niets aan de hand?
gizmo_lover schreef:Wauw hé mooi geschreven hoor! Goed verwoord! Tja ik zat erover na te denken en ik bedacht me dat ik zelf zo'n 15 complete setjes heb.Ik denk zelf dat ik niet helemaal een paardenmens ben. Ik voel niet bij elk paard hoe hij zich voelt. Natuurlijk zie ik het of hij blij is of juist helemaal niet maar ik zou je niet een grote omschrijfing kunnen geven van een afstand bekeken. Maar als ik denk aan mijn eigen paard zou ik je op 100 meter afstand kunnen vertellen hoe hij zich voelt en ik denk dat dat ook voor hem geld. Als ik verdrietig ben is hij altijd lief en knuffelig! als ik blij ben is hij vaak ontdeugend en wil hij graag spelen. Misschien is mijn paard gewoon heel duidelijk maar je kan echt zien aan zijn ogen als iets hem dwars zit. Als hij kreupel is hoef je niet naar zijn benen te kijken dat zie je in zijn ogen. En als ik met m'n paard ben voel ik mij echt een paardenmens. Maar moet ik bijv. iemands sportpaard rijden die opgezadelt en wel klaar staat voel ik mij geen paardenmens. Ik rij hem natuurlijk eerlijk maar "het" gevoel is er dan gewoon niet.
runningkawa schreef:En niet dat dat meteen slecht is hoor (denk dat dat teveel mensen denken en daarom meteen fel reageren)
Als een mens met paard zich goed laat adviseren door eeen paardenmens, niet te verwaand (niet het goede woord) is om daar hulp te vragen, is er toch niets aan de hand?
eilander schreef:Barmat ,ik vraag me af tot wie jij jezelf rekent????
Als paardenmens of als mens met paard????
KiWiKo schreef:een paardenmens kent zijn beperkingen mbt paarden![]()
een mens met paarden niet
en daarom gaat het zo vaak verkeerd
Barmat schreef:eilander schreef:Barmat ,ik vraag me af tot wie jij jezelf rekent????
Als paardenmens of als mens met paard????
Ik laat dat liever aan anderen over om dat te bepalen
eilander schreef:Volgens mij loopt een paardenmens door het land of hangt over het hek en bestudeerd zijn paard(en) en zit niet achter een computer te vertellen hoe het beter kan....
eilander schreef:Voor de rest is het jammer dat ze niet kunnen praten dan had je het hun kunnen vragen!!
Montignac schreef:Iedereen doet het op zijn of haar manier. En ik denk dat er meer mensen zijn die alleen maar het beste willen voor hun paard en hun best doen om het dier zo goed morgelijk te begrijpen.Je hebt altijd de excessen hierin. Goede instructie voor de nieuwe generatie is ook belangrijk..hoe is het daar eigenlijk mee gesteld. Al die zogenaamde " instructrices" zonder papieren die hordes kinderen gaan lesgeven in het paardrijden. Kijk elkaar helpen is niks mis mee maar daar ligt ook nog veel te veranderen denk ik
Miss_Montana schreef:eilander schreef:Voor de rest is het jammer dat ze niet kunnen praten dan had je het hun kunnen vragen!!
Ik denk niet dat paarden per sé hoeven te kunnen praten. Denk dat als je goed naar ze kijkt en luisterd dat ze al genoeg praten, ook al gebruiken ze geen woorden