heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:44

ik denk er op t moment serieus over na. zelfs om mijn paard `weg te doen` naar een plek waar ze echt in een kudde kan leven. desnoods tijdelijk, maar dat ze wel van mij blijft. ik ben bang dat ik haar ga missen, maar ik moet kijken wat beter voor haar is. ik wacht dierenarts af.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:47

Ja, best vaak.
Ik rijd nu een pony en dat is soms gewoon echt niet leuk. Het is echt de duuvel zichzelf die rijden niet leuk maakt. Maar aan de andere kant kan ze zo lief zijn en verleidt ze me toch weer te blijven....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:50

ik ben het nu kwijt.. en pff.. vind dr niets aan. Mjah, een manege is ook geen optie, en een nieuw paard eig ook niet.. Dusja, misschien komt het ooit eens, maar ik mis het wel..

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:00

Nee nooit..
Heb er ook geen seconde aan gedacht om te stoppen.

Kiimmetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:53

Ja..

Ik had een verzorgpony,, nja.. het was eigenlijk mijn eige paard onderant want ik mocht er echt alles mee en ik ging er elke dag naar toe..
Op een gegeven moment werden mijn ouders gebeld door de eigenaars dat ze hem gingen verkopen.. Ik ging kapot van binnen.
Wij konden hem niet kopen vanwege omstandigheden,, op een gegeven moment wou mijn pa hem toch kopen en belt de eigenaars op.. maar we waren net te laat, ze hadden toen al iemand anders..
Binnen 2 weken ging die weg, het ging allemaal zo snel..
Ik had geen zin meer om te rijden, ik had geen zin meer in de manege, ik had nergens meer zin in..
Toen dacht ik erover om ermee te stoppen want ik wist niet wat ik zonder dat beestje moest.
Maar ik heb het langzamerhand weer opgepakt en heb nog steeds erg veel verdriet dat Blue weg is. Maar heb nu een ander meisje waar ik op rij, maar dat word nooit hetzelfde als wat ik met Blue had!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:30

Ja... heb het anderhalf jaar geleden ook overwogen. Heb mijn paarden zelf thuis, wat me altijd superleuk leek, maar ik miste de gezelligheid van de pensionstal toen ik ze eenmaal thuis had, ik weet het, het klinkt ondankbaar maar toch Pling Pling . Toen kwam de herfst, winter altijd slecht weer, voeren en uitmesten en rijden kwam er haast niet van. Toen heb ik het overwogen, omdat ik het steeds vervelender begon te vinden. Echter mijn vriend zij je moet het niet doen je krijgt er spijt van! Hij helpt me sindsdien met de verzorging mee, dat scheelt ook een stuk en ik heb nu iemand bij me in pensionstalling staan wat heel veel gezelligheid biedt! Samen rijden en zo. Bovendien zit ik nu ook op les waardoor je dan ook een binnenbak ter beschikking hebt voor het slechte weer enzo!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:52

Nee, nog nooit. Ik ben bijna 10 jaar geleden begonnen en nooit meer gestopt. Altijd verzorgpony's gehad en later (en nu nog) eigen pony en bijrijdpaard. Ik kan me een leven zonder paarden en rijden werkelijk niet voorstellen.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:32

Ja. Toen ik hoorde dat mijn paard chronisch kreupel is en alleen nog maar staprondjes kan doen, heb ik erover nagedacht hem zijn oude dag te geven en niet meer aan een ander paard te beginnen. Tot ik tegen de Flint aanliep.... Heb ze nog steeds allebei, het is soms (te) druk, maar ik zou ze gewoon allebei niet kunnen missen!

koekiehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:06

Ik heb een keer willen stoppen, toen was ik van een paar afgevallen, en heb 2 week niet kunnen rijden enz. Ik vond het daarna ook doodeng. Ik heb nooit meer op dat paard gereden, maar ik ging wel weer naar lessen. volgende week zaterdag heb ik mijn laatste manege les, daarna ga ik verder op mijn verzorgpony rijden, met eventueel prive les. Ik heb 2 jaar op de manege gereden en vind het wel goed zo, ik leer niets meer op de manege.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:24

Ik denk er soms nog steeds over om te stoppen, rij op een manege (mijn eigen pony staat in de opfok) en vind er echt geen hol meer aan, leer niks erbij dus zonde van het geld maar ja over 2 jaar staat er wel een haf in de stal dus vind het zelf niet verstandig om te stoppen, moet toch een beetje in vorm blijven hahaha, maar leuk nee leuk vind ik het niet echt nee!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:29

Stoppen met paardrijden wel, stoppen met mennen nooit! Ik heb zelf erge rugklachten, een vastgegroeide lendenwervel, waardoor paardrijden voor mij vrijwel nooit pijnloos is, dus ben nu bezig met een onvrijwillige stop van inmiddels al 3 maanden. Heb tussendoor alleen een aantal keer zonder zadel wat gestapt..Moet wel zeggen dat ik er eerder over na had gedacht, om te stoppen met het rijden zelf, omdat het me altijd zo een zeer deed en door te blijven gaan met het mennen..Helaas "koos" mijn rug voor me...En moet zeggen dat ik het heel erg mis!! Zou zo graag weer lekker OP mijn pony stappen ipv. erachter, en verdergaan met de jonge dieren bij mijn vriend thuis..Maarja, het duurt nog wel even voor ik weer aan de slag kan Lachen

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:26

Nee, nog nooit overwogen om te stoppen met de paarden.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:32

Heb het ook overwogen aantal jaar terug maar als je jong bent heb je van die vlagen.

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:36

Ik rij al bijna 10 jaar niet meer, door allerlei omstandigheden. De hele paardenwereld kwam me echt m'n strot uit. Misselijk
Jaloerzie,roddel en achterklap, en het allerergste.. mensen die jouw paard het land uit jagen zodat het dier in de spits op de snelweg terecht komt. In de hoop dat het paard doodgereden wordt zodat jouw box van hen wordt. Nee, toen was ik het kotsbeu. Paard overleefde het avontuur,maar daarna werd er elke dag wel wat aan mijn omheining gesloopt.. Paard moeten verkopen en exit paardenwereld.
Als ik ooit weer aan een paard begin dan wordt het een shetlander,maar dan wel bij huis,zodat er geen onwelkome gasten door het weiland gaan dwalen en iets met je dier uitvreten.
Paardrijden hoeft voor mij niet meer, ben al zo vaak zo hard gevallen en ik heb er volgens mij ook totaal geen talent voor.. Bloos

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:06

ja, door een harde val van een manege paard
en een instructrice die ik (en volgens mij ook zij mij) niet mocht
toch heel blij dat ik het niet gedaan heb *LOL*

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:49

Nee nog nooit, en dat zal voorlopig ook niet gebeuren. Hoop ik Nagelbijten / Gniffelen, als er niets ernstigs gebeurd oid waardoor ik niks meer kan.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:52

Nee nog nooit aan gedacht Clown

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:23

Ik was 6 toen ik begon.
toen heb ik er 2 jaar opgezeten.
Moest er af van me moeder op me achtste omdat ik te bang was
toen was ik na een jaar weer begonnen omdat ik het vreselijk miste. Maar het heeft wel flink geholpen.
Want ik ben nu echt nergens meer bang voor (:
Nu denk ik er absoluut niet aan om te stoppen!

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:25

Salvatore schreef:
Ik rij al bijna 10 jaar niet meer, door allerlei omstandigheden. De hele paardenwereld kwam me echt m'n strot uit. Misselijk
Jaloerzie,roddel en achterklap, en het allerergste.. mensen die jouw paard het land uit jagen zodat het dier in de spits op de snelweg terecht komt. In de hoop dat het paard doodgereden wordt zodat jouw box van hen wordt. Nee, toen was ik het kotsbeu. Paard overleefde het avontuur,maar daarna werd er elke dag wel wat aan mijn omheining gesloopt.. Paard moeten verkopen en exit paardenwereld.
Als ik ooit weer aan een paard begin dan wordt het een shetlander,maar dan wel bij huis,zodat er geen onwelkome gasten door het weiland gaan dwalen en iets met je dier uitvreten.
Paardrijden hoeft voor mij niet meer, ben al zo vaak zo hard gevallen en ik heb er volgens mij ook totaal geen talent voor.. Bloos

Woaah
heel wat gehoord, maar zoiets absoluut niet!

myriammz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:31

Ik heb een paar jaar lang een pauze gehad van het paardrijden. Had een fjordje samen met mijn broer en zus en was in die tijd ineens heel bang geworden om erop te zitten, weet niet waar het van kwam maar vond het zo ineens dood eng! Broer en zus reden hem nog wel maar ik deed dan nog het poetsen en alles. Maar heb hem vorig jaar in moeten laten slapen en zo'n spijt gehad dat ik nooit meer met hem gereden heb want het was zo'n lief ding! Dus nu ben ik weer gaan lessen bij iemand die les geeft in natural horsemanship dus leer weer een heleboel nieuwe dingen! Haha!

tamaraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:02

Ja ik wel een paar keer ik had er geen zin meer in en was alles zat dacht alleen aan dressuur tot ik er een keer op aangesproken ben en nu probeer ik de leuken dingen uit het rijden te halen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:04

Ja op de manege had ik soms iets van nee nu ga ik stoppen, vond het niet zo leuk meer.. en bij mijn verzorgpaard had ik dat soms ook omdat het totaal niet ging zoals ik wou zeg maar.. nu krijg ik les sinds een tijd en ik wil pas als ik echt oud ben stoppen Vork
ben overigens de enige die op dat vzpaard rijd, alleen word ze verder gebruikt voor de fokkerij Knipoog

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:06

ik ben gestopt toen ik ging studeren op het HBO, ik vond het niet meer super leuk op de manage en had ook geen verzorgpaardje meer. Dus ik wou even alle tijd steken in mijn studie. Toen ik in het 4e jaar zat begon het toch weer te kriebelen, miste het paardrijden toch wel. Heb een plaatsje kunnen vinden waar ik les kon geven in ruil voor te rijden, nou dat was natuurlijk super. Nu ben ik bijna afgestudeerd en begonnen aan western rijden wat ik erg leuk vind!

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:10

Ik heb aan het begin van dit jaar ook overwogen om te stoppen met paardrijden.
Mijn pony is in december verkocht, en zou geen nieuwe meer krijgen.
Ik had dus niks meer te rijden, en kon ook geen bijrijdpony vinden.
Gelukkig heb ik uiteindelijk in April geweldige bijrijdpaardjes gevonden! Haha!

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:15

Nee, nooit.. zal ook nooit gaan gebeuren (denk ik) Lachen