Op de wagen vind ik praten gewoon belangrijk zeker in de situaties waarin hij wat onzeker is dan is mijn stem al vaak voldoende om hem rustig te krijgen zodat ie verder loopt.
Soms zeggen mensen wel eens: wat zei je ? Niks ik praat tegen mijn paard
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Miss_Montana schreef:Heerlijk wat ze allemaal verzinnen, weet intussen niet meer wat je wel en niet moet geloven. Vind dit echt onzin, praat maar eens op zachte toon tegen je paard als hij iets engs ziet. Niemand die mij ervan kan overtuigen dat het slecht is om op zulke momenten even moed in te spreken. Mijn paard en ik doen gewoon lekker ons ding, en zolang wij ons er goed bij voelen is er niets aan het handje!
.
.
FEST schreef:Ik heb altijd tegen mijn lievelingspony gepraat, die nu vermist is.
Ik heb vlak voordat ze uit mijn oog verdween, haar iets gezegd:
'Wij zijn voor altijd, ik wil je nooit meer kwijt en als dat gebeurd, blijf ik naar je zoeken tot ik je heb!'
Ze is nu al 3 kwart jaar weg, en ik zoek nogsteeds naar haar en haar vriendinnetje, die ook vermist is.
!!! Sterkte met je zoektocht, hoop dat je haar ooit terug zal zien.
Nadya schreef:FEST schreef:Ik heb altijd tegen mijn lievelingspony gepraat, die nu vermist is.
Ik heb vlak voordat ze uit mijn oog verdween, haar iets gezegd:
'Wij zijn voor altijd, ik wil je nooit meer kwijt en als dat gebeurd, blijf ik naar je zoeken tot ik je heb!'
Ze is nu al 3 kwart jaar weg, en ik zoek nogsteeds naar haar en haar vriendinnetje, die ook vermist is.
Even off topic, FEST, wat vreselijk dat jouw lievelingspony weg is!!!
Wat een nachtmerrie!!! Sterkte met je zoektocht, hoop dat je haar ooit terug zal zien.
Ilzjuh schreef:Eigenlijk, eigenlijk kan ik mezelf niet eens voorstellen dat iemand níet tegen z'n paard zou praten.
Het maakt niet uit welk paard ik uit de stal haal, ik zeg altijd gedag ("hoi vent/meisje/whatever"). Hoe doen de mensen dat dan die helemaal níet tegen hun paard praten? Lopen naar de stal, doen de stal open, geven het paard een klopje op de hals en nemen hem vervolgens mee aan het halster? Misschien ligt het aan mij, maar als paard zijnde zou ik dat toch een minder warme begroeting vinden dan dat iemand tegen mij zou praten. Maargoed, misschien vinden paarden dat wel niet, weet ik veel.
Mijn pony staat er dan altijd bij te suffen. Makkelijk, ze vertellen nooit iets door
larrylurex schreef:Ik heb het eerder gehoord dat je niet mag praten tegen je paard. (tijdens een wedstijd kan je minpunten krijgen ervoor)
Maarre.... als je niets mag zeggen hoe longeren die mensen dan????
Mijn paard reageert super op mijn stem en ik vertel nog wel eens wat...hihi!![]()
Maakt het nou uit, er zijn ergere dingen hoor!