Schamen voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Schamen voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:08

Tja tegenwoordig poept ie anders.

Hij gaat er echt voor staan en soms gaat ie tijdens het rijden wel 4x stilstaan.
Vervolgens kakt ie draait ie om, ruikt eraan en trapt zijn eigen drol kapot.

Enne nooit over drollen lopen, dus als er 5 drollen op de hoefslag liggen, dan heb ik pech dan is het net een dronken paard maar alles ontwijkt ie

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:14

haha geweldig topic dit Huilen van het lachen

2 jaar terug ofzo lag er een heuveltje modder in het land bij mn vzpaarden. Jonge spul vond het natuurlijk hardstikke mooi dus allemaal op dat bultje klauteren Tong uitsteken Wil er een langs Tru'tje lopen, maar die had daar schijnbaar geen zin in, geeft een mooie kontstoot en hop daar lag Andra in het water Ach gut
En er dan ook zo naar kijken van "met mij valt niet te spotten" Haha!

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:46

Schamen voor mijn paard? Nee, dat niet maar kan er wel hartelijk om lachen.

Mijn Fjord (een ruin met een enorm ego, 'vergeet' soms dat hij allang geen hengst meer is) heeft iets tegen koetsen, weet niet wat het is maar hij is er als de dood voor.
Tijdens een buitenrit komen we een koetsje tegen met daarvoor een allerschattigst welsh ponietje. Meneer zet z'n nek op, neusgaten open en snuiven maar, elke spier in zijn lichaam zo gespannen als een snaar. Wat doet ie dan, werkelijk waar, hij probeert zich te verstoppen achter een lantarenpaal!
Brave jongen!! Daar gaat je ego......

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:11

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:31

Heb een hele grote Balzflug merrie staan.
Als ze gaat rollen in het zand dan kreunt ze echt giga veel enzo. Op stal heeft ze al de bijnaam Varken. Dit terwijl ze een Z2 dressuurpaard is XD.
M'n andere merrie is wat kleiner en die kan ook zo schreeuwen, alleen doet ze dat niet zo vaak. ^^

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:40

O jee... Die van mij gaat es even uitgebrijd voor de spiegel staan als we de bak in komen.
Echt van "oh... wat een mooi paard ben ik toch!"
Schaam ik me best wel es voor Bloos

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:44

Mirjam79 schreef:
O jee... Die van mij gaat es even uitgebrijd voor de spiegel staan als we de bak in komen.

Hahaha dat deed een paard van een vriendin van mij ook op mn vorige stal. Daar hadden we ook spiegels in de bak, en elke keer tijdens het in en uitstappen ging het paard voor de spiegel stilstaan, en dan moest je van goede huize komen om het paard door te laten lopen, hahaha. *LOL*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:48

Ik schaam me niet voor mijn knol Haha! Ik lach me krom om dat beest Haha!

Hij loopt altijd windjes te laten buiten ( van die scheetjes die ik niet hoor Haha! Weet dat omdat er soms wel eens iemand achter loopt Haha! )

Verder hinnikt hij met zijn 150 als een shetlander, maar ik kan me daar niet voor schamen, ik kan er alleen maar om lachen Haha!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:50

Mijn best stoere haflingerruin hinnikt niet vaak, maar als hij hinnikt vind ik het net een merriegeluid, of een klein kuikentje die geplet word Tong uitsteken

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:21

Ik heb me werkelijk kapot gelachen om sommige verhalen hier, schitterend ROFL

Heb er ook nog wel eentje aan toe te voegen. Ging een tijdje terug met mijn vroegere bijrijdpaard een buitenritje maken. Hij was al vrij druk dus was blij dat ik hem onder controle kon houden, hoewel ie nog nooit écht gek had gedaan dat ik eraf gevallen was. Reden op een veldje voor een paar huizen, waren een paar kinderen aan het voetballen en kwam een meisje speciaal naar buiten om hem te aaien. Of ze erop mocht, nou nee want hij is vrij druk, sorry. Ik reed weg, paard geeft een rotbok, ik lag op de grond en hij ging er vandoor, terug naar stal Nagelbijten / Gniffelen Sowieso natuurlijk vrij knullig tegenover die kinderen die daar speelden, maar ik moest dus achter dat paard aan, te voet... Uiteindelijk hebben vrachtwagenchauffeurs me een lift gegeven en het paard onder het viaduct weer gevangen, complete verkeersopstopping Nagelbijten / Gniffelen Zelfs een politieagent op de motor erbij omdat ie een melding had gehad van een losgebroken paard zonder ruiter. Schaamde me echt kapot Haha!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:45

Ik schaam me niet hoor voor mijn knollie, maar als ze slobber heeft gegeten en er loopt dan net iemand met zo'n keurig paardje langs, kijkend naar mijn paard met der groene/ Misselijk neus, tja... Haha!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:04

Als hij echt niet ergens langs wil, en anderen zien mijn pogingen om hem toch zo ver te krijgen, dan schaam ik me wel eens ja...of als hij voor de 10e keer tijdens de les moet schijten en degene die langs de kant staat dus ook voor de 10e keer de poep mag opruimen.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:56

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:02

Ik schaamde me weleens voor mijn vorige paard, die was vaak én hevig hengstig. Die liep dan wijdbeens, pissend door de gang heen. Een heel stinkend zeikspoor achter ons aan Clown

Ohja, schaamde me ook wel eens als ze weer eens paard wilde slopen. Ze stonden met 2 à 3 paaden tegelijk buiten. Er is er eentje waar ze mee samen kon, de rest probeerde ze letterlijk te vermoorden!!

En voor mijn nieuwe paard schaam ik me als ze de hele tijd niet gepoept heeft en het 'ophoud' tot ze bij mensen voor de deur staat.. Een grote, warme, dampende hoop voor je voortuintje Koe meestal probeer ik het zoveel mogelijk de bosjes/berm in te schuiven Clown

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:29

Als Fres hengstig is, dan is ze ook echt hengstig... Bij iedere ruin die ze tegenkomt schuift ze haar kont er letterlijk onder. Die moet en zal er dan op. Vooral erg leuk in de wei als er kleine kindjes aan het kijken zijn. Nagelbijten / Gniffelen

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:01

Ik kreeg dit topic via een pm , met de meldig ; Dit is echt hét topic voor jou !! Bloos Haha!

Mijn paard , Partout , is een dressuurruin en ook niet bepaald grof.
Hij produceert het geluid van een zee-koe ! Dat is gewoon geen hinnikenen meer te noemen Clown

Een keer op vreemd terrein begon hij te brullen. En ja , dan kijken mensen om zich heen ..
Langs mijn paard , met de reactie ; "Waar kwam dat vandaan ?"
Tjaa ... *zucht* .... "Dat was mijn paard !?"
En het dan nog niet willen geloven ROFL !!

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:46

Scheten, poepen en niet meer willen lopen tijdens een les, midden op de hoefslag elke les wel een paar keer. Soms heeft ie 5 benen, hij is mishandeld dus het staat ook wel heel banketstaaf als hij opeens heel erg (van mij Clown) schrikt en de gang doorstuiterd, hij kan echt totaal niks met dressuur ofzo. Stom paaard gewoon Lovers

Edit: O ja, als ik hem wat lekkers geef doet ie ze moend niet meer dicht, hij heeft geen eetmanieren ofzo, en daarna gaat hij uitgebreid staan gapen en kijken hoe wijd zijn mond open kan Vork

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:47

Mijn paard kan niet echt hinneken. Hij hinnekt heel erg hoog als het al lukt. En daar schaam ik me niet voor. Je schaamt je toch ook niet voor je kind? Haha!

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:49

Ik heb een ruin waarvan iedereen denkt dat het een merrie is. En dan zeg ik altijd kijk er maar eens een keer onder, het is echt een ruin. Hij hinnikt ook echt als een merrie Tong uitsteken

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:59

Mirjam79 schreef:

Haha mijn paard ook Nagelbijten / Gniffelen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:30

Carin79 schreef:
Tijdens een buitenrit komen we een koetsje tegen met daarvoor een allerschattigst welsh ponietje. Meneer zet z'n nek op, neusgaten open en snuiven maar, elke spier in zijn lichaam zo gespannen als een snaar. Wat doet ie dan, werkelijk waar, hij probeert zich te verstoppen achter een lantarenpaal!Brave jongen!! Daar gaat je ego......

Hihi, Herkenbaar! Zo hadden we eerst ook twee Friezen staan waar de eigenaar wel eens mee mende. Op een mooie zomeravond zouden we ook met de kar op pad gaan en of ik wel even een van de meiden uit het landje wilde trekken.
Die malle bok ziet me aankomen, voelde aan haar water dat ze een karslachtoffer zou worden en verstopte zich achter een boom...Zo'n heeele grote, met een omtrek van een decimeter en dat dan behalve het koppie alles er tussen uitstak.
En dan nog verbaast kijken dat ik haar gevonden had, joh!

En zo reed ik een haf die zich gigantisch kon aanstellen. Had ik hem een beetje gereden, buiten of in de buitenbak, maar echt waar, nooit over the top. Dat doe ik niet met andermans paarden.
Naderhand gaan we dan altijd bij de binnenbak afpoetsen. Daar zijn vaak mensen naar iemand aan het kijken. Meneer zie dat dan, gaat in strompelstand en sleept zichzelf naar zijn halster. Met zijn laatste kracht kijkt hij dan nog een keer op (om te zien of iemand hem gezien heeft) en geeft een zucht die uit zijn tenen lijkt te komen, daarbij laat hij dan heel demonstratief zijn hoofd hangen. Reageert er niemand? Dan zucht hij nog eens en dan wat harder. Of iedereen wel even wil zien hoe vreselijk hij is afgebeuld...
Ik zweer het je dat ie een grijns produceert als er dan iemand opkijkt, agossie roept en aan mij vraagt wat ik in hemelsnaam met dat beest heb uitgespookt...
(gelukkig kenden de meeste mensen me daar wel en wisten ze dat ik hem echt niet over de kling jaag, maar bij vreemden wilde het nog wel eens indruk maken)
Wieb heeft zijn roeping misgelopen, hij had acteur moeten worden...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:51

Géweldig topic... heb niet alles gelezen... maar m'n moeder zit me hier toch vreemd aan te kijken met m'n lachbuien iedere keer Haha!

Mijn shetlander (waar ik nu niet meer op rijdt) die vind het gewoon veel gezellig om met mensen mee te lopen, dus als er wandelaars lopen dan gaat die daar gewoon mooi naast lopen Haha! en als je denkt dat die daar dan gewoon vóorbij loopt heb je dat verkeerd hij blíjft langs die wandelaars lopen tot dat je uiteindelijk afstapt en maar even aan de hand verderloopt. Tjah.. dan voel je je toch wel behoorlijk lúllig hoor!

En nog iets (met dezelfde) niet dat ik me daar voor schaamde, maar het was altijd erg grappig. Toen ik nog wat kleiner was (een jaar of 10 ofzo) toen ging ik wel eens vaker met die shetlander naar de manege, op een gegeven moment zakt die door z'n benen, moet ik er snel afspringen, en gaat meneer zich eens lekker met zadel en al rollen Haha! om dan rondjes te gaan crossen door de bak (is gelukkig nooit iets ernstigs gebeurt hoor, behalve een vieze pony)en dit heeft hij me toch vaker geflikt. Maar op een gegeven moment kreeg ik door wanneer hij het wou doen en ging ik altijd net op tijd even extra aansporen zodat hij niet kon stoppen.

Een andere keer (waar ik me dus wél schaamde) waren we bijdiezelfde manege (met dezelfde pony) in de (zeer modderige) buitenbak aan het rijden, dus op een gegeven moment draai ik af en wil ik gewoon oversteken, ik zat in draf en nouja... dan komt er opeens toch een mooie modderpoel voor je hoeven. Waar je dus mooi niet doorheen gaat Koe en wat gebeurt er... als ponylief van draf opeens baf stilstaat? inderdaad... zadel schuift naar voren en baasje maakt een mooie duik in de modderpoel Bloos is ook iets minder....

M'n haflinger die ik nu heb die trapt naar de andere paarden als ze te dichtbij zitten, en zo heeft ze eens een keer (toen ze net nieuwe hoefijzers achter had) een paard zo geschopt dat er een stuk huid oid aan de (nieuwe) nagels van d'r hoefijzer waren blijven hangen.... Bloos

Oh.. en nog een (ik kan een heel boek gaan schrijven geloof ik Tong uitsteken) die shetlander is nu niet bepaald een springpony en ook nog eens strónt eigenwijs en dat en een hindernis... wat krijg je dan... galop galop naar de hindernis..... voor de hindernis zet je de rem erop (baasje blijft wel zitten Haha!) en dan stap je netjes voetje voor voetje over de hindernis(je) Haha! trots dat je dan bent... want je bent óver de hindernis heen gegaan Haha!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:06

ROFL je kunt me echt oprapen nu!! Sommige verhalen Huilen van het lachen

Heb zelf niet hele grappige dingen meegemaakt...Mn vorige verzorgpony hinnikte wel altijd heel leuk Haha! Kwam echt uit zn tenen, maar een heel laag uhuh-geluidje Lovers

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:09

Ik ken zelfs een paard en die maakt een soort van walrus geluid , dat moet je horen !! dan valt de jouwe heus nog wel mee geloof me Knipoog

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 20:17

Zojuist hebben onze paarden voor de eerste keer slobber gegeten ... die van mijn vriendin, wat hier gestald staat, heeft alles keurig opgegeten ... en die van mij ... weer ons elegant dametje HANGT TOT AAN HAAR OREN VOL !!!! Ja zelfs in haar OOGHOEKEN hangt er prut!!!! En de eetemmer kun je met geen vinger meer aanraken ... zucht ...