Nuv schreef:Ik vind de felle tegenstanders van stands in dit topic allemaal enorm kortzichtig. Vooral als het om de manegebedrijven gaat die geld moeten verdienen. Ik gok zo dat jullie allemaal van 9 tot 5 naar je baantje gaan, als jullie eens een dag (of een week) geen zin hebben meld je je gewoon ziek, het salaris wordt toch wel doorbetaald. Zo werkt het dus niet als je een eigen bedrijf hebt. Als je niet werkt, heb je geen inkomsten. Als je je werk niet optimaal verricht, dan komt de kostprijs boven de prijs die je aan je klanten vraagt uit. Makkelijk, dan ga je je prijzen verhogen. Maar laat er nou net twee straten verder een manege zitten die (met hun paarden in een stand) minder (al is het maar 2 euro) vraagt, dan rennen jullie allemaal naar die andere manege. Ik zie zo vaak topics waar het om stalgeld gaat. Daarin wordt altijd heen en weer geschreeuwd dat de een veel te veel betaald, de ander heeft het zoveel beter, want die betaald 20 euro minder per maand!! Ik ben het enorm met Sonja eens, dat een manege winstgevend moet draaien, ander kun je beter stoppen. dat willen jullie natuurlijk ook niet, want dan worden jullie lievelingspony's verkocht....
pffft en wij zijn kortzichtig?
Lees eens beter, ik ga liever naar goed maar duur dan naar goedkoop en slecht. Jullie doen blijkbaar liever goedkoop én slecht omdat wij dat blijkbaar verkiezen (Zo nou heb ik het ook maar meteen veralgemeend, lastig als ze dat doen hé?)...Er zijn heus wel andere stallen hoor, als je van plan bent ooit zo een bedrijf te starten moet je eerst eens goed nadenken wat je doelgroep eigenlijk is.
verder hebben wij ook een zelfstandige zaak die ik hoogstwaarschijnlijk ga overnemen van mijn ouders. (en ik weet erg goed wat dit allemaal inhoudt gezien ik er in ben groot geworden, dat argument van jou slaagt dus ook al nergens op in mijn geval)
Verder heb ik 4 paarden, ik rijdt dus geen manege pony's en ik heb net mijn eerste zelfgefokte veulen verkocht. (en haar moeder waarschijnlijk ook die ik ook al 4 jaar heb) omdat ik dit niet kan combineren met mijn studies en mijn job later. Bespaar me dus je veralgemeende argumenten die in mijn geval kant noch wal raken.
Wie is er hier nou kortzichtig?
Ik ben gewoon finaal tegen een stand. Zoals ze nu gebruikt worden waren ze vroeger nooit bedoeld. Toen werden ze enkel gebruikt voor hun paarden krachtvoer te geven en tijdelijk te beschermen tegen hevige regen, maar daarna vlogen ze ook meteen weer de wei op.
Maar ach, tis een never-ending story, en als jij besluit om stands te gebruiken is dat prima. Ik zou er nooit voor kiezen om de bekende redenen en vindt het jammer dat andere dat niet vinden.
Het draait allemaal om geld, dat zeg je zelf ook. Als IEDEREEN nu eens tegen de stand zou zijn (alle manege etc.) dan maakt het niet uit dat het prijskaartje omhoog gaat. Komen doen de klanten wel tis dan immers overal hetzelfde.
Maar er is altijd wel zo 1 banketstaaf die denkt het beter te weten en die de hele boel weer verziekt voor iedereen...en das jammer. Het zou echt anders kunnen maar niet iedereen wil dat.