een wild idee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: een wild idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:08

Petulan schreef:
Ik heb even een lijstje zitten maken voor de route, inclusief hemelsbrede kilometers. Ik kom op 32 ritten van max. 20 kilometer. Ik ben niet goed thuis in de snelheden van paarden, misschien dat andere mensen weten hoe lang zo'n rit dan duurt? Ik ben begonnen in Groningen, het kan noordelijker maar ik weet niet of we daar wel genoeg draagvlak hebben om van start te gaan Lachen Zou 20 km te lang zijn bij stappen & draven? Moet kunnen toch? Een ongetraind mens houdt zowiezo 10 km makkelijk vol! Lachen

Groningen – Glimmen: 15 km
Glimmen – Tynaarlo: 9 km
Tynaarlo - Assen: 17 km
Assen – Hooghalen: 11 km
Hooghalen – Beilen: 8 km
Beilen – Drijber: 10 km
Drijber - Hoogeveen: 11 km
Hoogeveen – Dedemsvaart: 18 km
Dedemsvaart - Ommen: 14 km
Ommen – Lemelerveld: 14 km
Lemelerveld - Raalte: 10 km
Raalte – Heeten: 7 km
Heeten – Deventer: 16 km
Deventer – Twello: 7 km
Twello - Apeldoorn: 19 km
Apeldoorn - Eerbeek: 17 km
Eerbeek – De Steeg: 13 km
De steeg - Arnhem: 19 km
Arnhem – Nijmegen: 20 km

Nijmegen – Groesbeek: 15 km
Groesbeek - Cuijk: 16 km
Cuijk – Boxmeer: 17 km
Boxmeer – Venray: 18 km
Venray – Horst: 13 km
Horst - Venlo: 18 km
Venlo – Reuver: 16 km
Reuver – Roermond: 15 km
Roermond – Echt: 15 km
Echt – Holtum: 11 km
Holtum – Geleen 15 km
Geleen – Heerlen: 18 km
Heerlen – Vaals: 19 km

Ergens tussen het dikgedrukte stuk wil ik wel mee doen. Ja
Of natuurlijk de hele rit.. Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:10

Go jij! Go jij! Top! Als we inventariseren hoeveel mensen op een traject mee kunnen, kun je ook kijken of je voldoende draagvlak hebt Lachen!
Anders wil ik het wel bijhouden! Wanneer je mee wilt even 1 traject opgeven voor 'zeker' en 1 traject voor 'eventueel'!!

Ik heb trajecten van max. 20 km genomen.. Wanneer we weten hoeveel tijd zo'n rit in zal nemen kun je ook kijken of je niet een ochtend- en middagrit kunt organiseren Lachen? Voor de fanatiekelingen kun je dan een lange rit rijden. Bij elk einde een controle voor de paarden voldoende water ed. Misschien een idee om vanaf een manege/groot terrein met voorzieningen te vertrekken..

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:10

super goed idee. OK dan!
Ik heb helaas geen paard anders zou ik zo mee doen.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:20

Ik zou best mee willen doen, maar weet niet of mijn paard dat volhoud ik denk het wel Knipoog. maar waar is het precies!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:28

Als maneges zouden willen sponsoren en paarden aanbieden, zou het wel kunnen voor meerdere mensen hier die geen (geschikt) paard hebben Lachen

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:44

Ik vind het een leuk initiatief.

Ik denk alleen dat het met "slapen" erg duur wordt. Je kunt best een rit van 20 km maken op één dag.

Dan rijd nr 1 van 6.00-15.00 en de volgende van 15.00-24.00 (bij wijze van spreken) en de volgende dag wordt dan het stokje doorgegeven. Zo voorkom je het slaapgedeelte (kost onnodig geld) omdat de paarden dezelfde dag nog terug worden vervoerd naar eigen stal.

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:52

Dit lijkt mij ook wel erg leuk. Heb alleen geen paard maar met me shet voor de sulky kan ik ook wel 20 km of iets meer afleggen per dag.

Is het echt alleen voor ruiters of kunnen menners ook mee doen?

Ik vind het wel een heel leuk en goed idee!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:57

polbo schreef:
Dit lijkt mij ook wel erg leuk. Heb alleen geen paard maar met me shet voor de sulky kan ik ook wel 20 km of iets meer afleggen per dag.

Is het echt alleen voor ruiters of kunnen menners ook mee doen?

Ik vind het wel een heel leuk en goed idee!

en lambo erbij natuurlijk *LOL*

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:38

ik denk dat het voor menners ook te doen is hoor! het zullen niet super ruige routes worden denk ik Haha! En we moeten gewoon kijken hoeveel mensen er mee willen per rit. 2 ritten op een dag moet ook lukken hoor lijkt mij en qua tijdschema hoeven er dan ook geen overnachtingen geregeld te worden en blijft het voor iedereen leuk. doel is natuurlijk alles gratis te doen hè Lachen leuk dat mensen zo er mee bezig zijn, en idd misschien willen maneges wel paarden mee sponsepen! ik ga morgen er weer verder mee aan de slag!

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:43

oke,
alleen 1 maar
Ik denk niet dat het voor iedereen mogelijk is om zeg maar ergens te starten, een dag door te rijden en dan daar weer opgehaald te worden, en dan de dag erna weer smorgens gebracht te worden en weer opgehaald te worden.

Ik denk niet dat mijn vriend of vader het ziet zitten me smorgens te brengen voor 6uur, en om 3uur weer op te halen en dan de dag erna weer, en weer.
als ik in Venlo, bv zou starten, dan is het bijna een anderhalf uur met de trailer reizen terug naar mijn eigen stal.
Dus dat kost veel tijd, en bezine... dat zal ik hier thuis niet voor elkaark krijgen Bloos
weet enkele mensen die nog mss meewille hier uit de buurt, maar ook die kunnen niet constant opgehaald en gebracht wordne.

Denk dat je het dan moeilijker maakt voor iedereen, dan bv per provincie te kunnen kijken of je ergens 1 of 2 nachten kan overnachten.
Bedoel overnachten op een baal stro is ook al prima toch?

als we doen overnachten kan ik hier ergens wel tussen starten:
Holtum – Geleen 15 km

als het met ophalen etc gebeurd dan zal het hiertussen zijn:
Holtum – Geleen 15 km
(maar wss nog korter)

ik hoop dat het wel gerealiseerd kan worden
**denkt hard mee**

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:49

Leuk initiatief!
Alleen denk ik dat als je de hele rit gaat maken de slaapplaatsen wel erg duur uit zullen lopen, of zou er misschien dan eventueel iets geregeld kunnen worden met de slaapplaatsen zodat zij sponsors zouden kunnen worden oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:56

super idee ! helaas is mijn 3 jarige (dan 4 jarige) nog te jong om mee te doen want anders was ik zeker mee gegaan. mss dat ik een stukje mee kan rijden. of dat ik foto's kan komen maken ! maar ik vind het zoiezo een super idee !!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 08:57

Nee maar je hoeft (in mijn ogen dan he Knipoog) ook niet alle ritten mee te rijden, tis maar net wat je dan zelfs wilt. Als jij 3 ritten mee wilt rijden: Super, maar dan lijkt het mij eerder je eigen verantwoordelijkheid dat je een overnachting moet regelen Tong uitsteken

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:12

20 km.... is dat wat jullie per dag willen doen? Dan kom je gimmedeld denk ik op 2 uurtjes.
Als het in de zomer is kan ik zowiezo al niet mee want dan ben ik zelf hoog zwanger.
Dus ik moet maar even kijken ik en mijn vriendin zaten hier ook al een langere tijd over te denken.
Maar wij hadden zelf weer iets heel anders in het hoofd haha. Aangezien onze paarden aardig lang door kunnen lopen en makkelijk de hele rit zouden kunnen doen als er stops tussen zitten. Wij dachten gewoon een tent mee daar in slapen en paard ergens een weiland voor regelen of desnoods achter op het westernzadel een paar paaltjes mee en wat stroomdraad en hupsa. Maarja aangezien je dan mischien met 20 paarden rijd, is dat niet echt een optie. Maar zou inprenciepe wel mee willen ligt dan idd wel aan de maand etc wanneer we gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:45

Petulan schreef:
Nee maar je hoeft (in mijn ogen dan he Knipoog) ook niet alle ritten mee te rijden, tis maar net wat je dan zelfs wilt. Als jij 3 ritten mee wilt rijden: Super, maar dan lijkt het mij eerder je eigen verantwoordelijkheid dat je een overnachting moet regelen Tong uitsteken

dat zowie zo maar ik woon in eindhoven dus bijv venlo is niet erg ver voor ons Tong uitsteken en de rest van de plaatsjes ken ik verder niet Bloos dus. maar goed einde zomer is nog verweg

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:47

mij lijkt ook leuker om gewoon inderdaad langer te gaan rijden. Niet in een dag maar dan 1 a 2 dagen of meer. Niet het hele stuk naar limburg want ik weet niet of ik vervoer terug kan regelen voor mijn paard en me zelf. ALs je inderdaad een tent mee neemt met een lucht bed scheelt je dat weer overnachting plaatsen en anderrs gewoon in een lege box of als het heel warm weer is onder de sterrenhemel. (lijktme ook wel een avontuur op zich)

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:15

ik denk dat nu eens gekeken moet worden, hoeveel mensen we nu hebben en voor welk provincie en voor hoelang.
Als je over 20 km, 2uur doet kun je wel uitrekenen waar je per dag uitkomt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:28

sarah_m schreef:
wat een geweldig idee! Even kijken als het moment daar is, maar ik zou dan ook zeker meerijden.

p.s. alleen misschien kan je inderdaad beter niet voor kika rijden... Misschien voor brooke hospital, ofzoiets.. Das voor paarden en ezels. Of WSPA das ook voor dieren. Of anders misschien war child ofzo. Of oranje baby's Haha!

Of verschillende doelen? Paardrijden voor gehandicapten is ook een mooi doel.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:34

Wat een super idee zeg! Ik meld me hierbij dan ook aan Ja Ik wil/kan wel mee op het traject rond Deventer/Apeldoorn/Raalte enz.
Het is al vaker gezegd maar tot nu toe heb ik het nog niet gezien in dit topic: Zullen we even een lijst maken wie er op welk traject mee zou willen/kunnen rijden? Pling

w0rTeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:35

leuk hoor

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:36

Inderdaad lijkt me wel zo handig.
En mischien kent er iemand nog een dierenarts die de hele rit mee zou willen gaan? Als een soort sponsoring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:42

Uthrick schreef:
Het is al vaker gezegd maar tot nu toe heb ik het nog niet gezien in dit topic: Zullen we even een lijst maken wie er op welk traject mee zou willen/kunnen rijden? Pling

Lijkt me handig.

De verschillen trajecten vind ik een goed idee, dan zijn er meer mensen die de mogelijkheid hebben om mee te rijden denk ik.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:44

En mensen kunnen dan ook kiezen hoever ze mee willen rijden.
Mischien zijn er wel echte die-hards die heel lang mee willen rijden, terwijl ik me kan voorstellen dat mensen met een jong of oud paard een klein ritje wel genoeg vinden. Zo krijgt iedereen de kans om mee te doen.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:47

Oke hier een begin/opzet van de deelnemerslijst:

Groningen – Glimmen: 15 km
Glimmen – Tynaarlo: 9 km
Tynaarlo - Assen: 17 km
Assen – Hooghalen: 11 km
Hooghalen – Beilen: 8 km
Beilen – Drijber: 10 km
Drijber - Hoogeveen: 11 km
Hoogeveen – Dedemsvaart: 18 km
Dedemsvaart - Ommen: 14 km
Ommen – Lemelerveld: 14 km
Lemelerveld - Raalte: 10 km
Raalte – Heeten: 7 km
Nijmegen – Groesbeek: 15 km
Groesbeek - Cuijk: 16 km
Cuijk – Boxmeer: 17 km
Boxmeer – Venray: 18 km
Holtum – Geleen 15 km

DaNiielle

Uthrick

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:49

Mischien handiger om gewoon je naam of een streepje achter het traject te zetten waarbij je meerijd?
Of iedereen kiest een nummer en zet dat erachter.
(En dan even onderaan zetten welk nummer je bent.)