Het was weer raak, Ze moet weg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monya

Re: Het was weer raak, Ze moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:42

suusiejj schreef:
Ik denk indd ook aan therapie Lachen Misschien kan die site die bovenaan staat vermeld jullie WEL helpen.. Proberen kan altijd toch? tenzij je portomonee hier niet blij mee is als het niet werkt
Want zoals ik begrijp moeten deze mensen toch wel wonderen verrichten Lachen

Wij werken op basis van no cure no pay, dus dat betekent dat we onze verantwoordelijkheden nemen en inderdaad wel regelmatig wonderen moeten verrichten om te kunnen blijven eten Knipoog .

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:35

Hier wordt wel steeds over trauma en bang voor auto's gesproken, maar ik betwijfel of dat wel is wat er mis is. Waarom gaat het aan de hand dan wel goed? Waarom schopte ze pas naar de 3e auto?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:43

Voor zover ik het zie ontbreekt het aan vertouwen (en nat er gebeurd is heb ik daar alle begrip voor).

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:54

wat ontzettend vervelend zeg.
tja die automobilisten ook Boos!

ik begrijp uit je verhaal dat jij de enige bent die met haar kan rijden, maar dat jij er ook niet echt fijn meer op zit buiten?

dit kan ik best begrijpen en dan zal het inderdaad voor het paard beter zijn als ze een ander huisje krijgt.

sterkte!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:55

fjordowner18 schreef:

!

Bij beide ongevallen deed de automobilist op zich niks verkeerd maar ging de ruiter in fout..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:56

monya schreef:
suusiejj schreef:
Ik denk indd ook aan therapie Lachen Misschien kan die site die bovenaan staat vermeld jullie WEL helpen.. Proberen kan altijd toch? tenzij je portomonee hier niet blij mee is als het niet werkt
Want zoals ik begrijp moeten deze mensen toch wel wonderen verrichten Lachen

Wij werken op basis van no cure no pay, dus dat betekent dat we onze verantwoordelijkheden nemen en inderdaad wel regelmatig wonderen moeten verrichten om te kunnen blijven eten Knipoog .

Begrijpelijk!! Lachen Vind jullie werk erg goed..
@ TS en als ze er niks mee kunnen hoef je dus niet te betalen.. Waarom niet gewoon proberen? Bekijk hun site maar eens ik zie er geen problemen van in Lachen

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:24

poes schreef:
fjordowner18 schreef:

!

Bij beide ongevallen deed de automobilist op zich niks verkeerd maar ging de ruiter in fout..

tja dat ben ik niet met je eens poes, want als ik het zo lees ree de automobilist die betrokken was bij dat ongeluk behoorlijk hard, als hij zachtjes had gereden was er waarschijnlijk minder schade geweest.

de tweede automobilist kon er inderdaad weinig aan doen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:33

maar je kunt niet van een automobilist verwachten dat hij weet van het trauma van ruiter en paard.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:36

nee klopt caira, mqaar doelde met men eerste berichtje ook op de 1ste automobilist..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:39

Ook ik heb wel eens bijna een paard op mijn motorkap gehad, het was donker en ik reed naar stal. Opeens zag ik 4 meter voor mij een ruiter met paard. keurig met lampjes aan, hesjes en lichtgevende bandages, maar door een bocht in de weg kwam mijn schijnsel er pas laat op. Je bent zo gigantisch moeilijk te zien omdat de reflecterende spullen pas oplichten op het moment dat de koplampen erop schijnen. Dus als je deze bestuurder haar ook niet heeft gezien valt deze bestuurder ook niets te verwijten. Tinkers hebben niets voor niets vlekken, het zijn de enige paarden (met schimmels) die redelijk te zien zijn in de schemer, een voordeel voor de gypsies omdat ze ook laat op stap waren.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:50

Ik heb niet alle bladzijdes gelezen maar ik begrijp er eigenlijk niet heel veel van. Je hebt haar 2 maanden rust gegeven, weer rustig opgebouwd en toen de weg op. Een echt auto trauma kan ze niet hebben lijkt me als ze bij 2 auto's niets doet. Tja daarna trapt ze maar goed zij is echt niet het enige paard op de wereld dat een keertje uithaald. En als ze wel zo bang is voor auto's lijkt het me allerminst verstandig ineens de weg op te gaan. Daar kom je automobilisten tegen die niets weten van het probleem. Oefen dan eerst met kennissen o.i.d. in een auto, en dan gewoon op bekend terrein, en dat zo steed verder opbouwen. En is ze zo onhandelbaar dat ze weg moet?
Mijn paard trapte ook toen ik dr net had, en niet eens naar auto's maar naar mijzelf. Ik heb er niet aan gedacht om dr weg te doen en ik heb er nu al 3 jaar een heel fijn paard aan, die niet meer trapt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:59

De eerste wagen reed hard maar het paard sprong opzij... De dag vandaag ga ik ervan uit dat je als ruiter er moet voor zorgen dat je je paard onder die omstandigheden onder controle moet hebben... Paard sprong uiteindelijk opzij op auto. Tuurlijk kan een dier altijd schrikken, maar een zeer grove fout zie ik niet direct bij die eerste chauffeur?

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:37

Meiden, schakel alsjeblieft prof. hulp in een ga niet langer zelf 'prutsen'. Als jullie echt zoveel voor haar over hebben en haar nog een kans willen geven, pak het dan goed en grondig aan.
Grondwerk, opnieuw beleren etc. zonder de juiste ervaring heeft echt geen zin. Daarbij kan een professional jullie ook mentaal steunen. De oefeningen, tips & trics die jullie zullen krijgen zullen een stuk effectiever en dus hoopgevender zijn. Doe het dus niet alleen voor het paard, maar ook voor jullie zelf!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:57

poes schreef:
Gelezen Lachen En ik hoop dat ze alsnog terugkeren op de laatste beslissing of er hulp bijhalen want als ik het zo lees zijn beide personen niet in staat om dit paardje te corrigeren. Alles kan natuurlijk maar de situatie lijkt me al zat gevaarlijk zoals ze is.. De 1 mag er wegens verlammingsrisico niet op en de ander is er bang van... Geloof me, dat gaat iedere keer opnieuw fout tenzij er goede hulp bijgehaald wordt.

ik ga helemaal met poes mee, ik snap dat uit liefde voor het paard nog een kans gegeven gaat worden, maar de echte keuze is in mijn ogen allang genomen en is dit een fase/ proces waar je doorheen moet.
Volgens mij duurt dit al heel lang en is het plezier al heel lang weg. De situatie is te gevaarlijk al een tijd zo en het paard is niet geschikt. Alsjeblieft zoek een geschikte baas en een goed huis voor dit paard en vind weer een paard waar je met plezier en met vertrouwen mee buiten gaat rijden.
Ik heb ook een te lastig paard gehad, ik ging maar door, alles draaide om haar, ik had er bijna dagelijks buikpijn van. Tot mijn hoefsmid zei dat je een paard voor je plezier moet hebben, hij moet langs de weg kunnen, je kinderen moeten er om heen kunnen lopen zonder dat het je stress oplevert, zo de trailer op en je moet met vertrouwen en zin om te rijden op kunnen stappen.
Dat gaf mij zoveel lucht en dat was wat ik zo graag wilde. En dan moet je knopen doorhakken en keuzes maken. En ik heb nu weer een geweldig paard en ben blij dat ik toen de keuze heb gemaakt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 12:33

poes schreef:
fjordowner18 schreef:

!

dit zegt dus al genoeg Knipoog 1e ongeluk was de automobilist fout, lees eerst is voor je iemand zwart maakt joh Knipoog!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:02

Rukaro schreef:
Meiden, schakel alsjeblieft prof. hulp in een ga niet langer zelf 'prutsen'. Als jullie echt zoveel voor haar over hebben en haar nog een kans willen geven, pak het dan goed en grondig aan.
Grondwerk, opnieuw beleren etc. zonder de juiste ervaring heeft echt geen zin. Daarbij kan een professional jullie ook mentaal steunen. De oefeningen, tips & trics die jullie zullen krijgen zullen een stuk effectiever en dus hoopgevender zijn. Doe het dus niet alleen voor het paard, maar ook voor jullie zelf!

Zonder de juiste ervaring wel Knipoog maar met de juiste ervaring en hulp niet Lachen
Wij gaan haar niet naar iemand sturen van 400/500 euro per maand, gezien dat ze die mensen niet vertrouwd.
Wij gebruiken wel een vriendin van mij die haar eigen africhtings en opvoed stal Knipoog

op die manier gaan wij haar zelf weer opvoeden en weer terug op de rails krijgen.. en hadden wij gezegt dat ze de weg weer op moet?

het leukste zijn de mensen die MIJ de schuld geven van het 1e ongeluk,. want het was mijn schuld neit maar de automobilist Knipoog

ik had niet alleen reflectie maar ook licht en dat zie je al voor je lichten erop schijnen Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:28

Eerder in het topic is gezegd dat de eigenaresse wil dat ze weer de weg op kan.

Enne, automobilist reed te hard voor zover ik me herinner maar deed voor de rest niks fout... Ik heb hier enkel uitrijmogelijkheid waar ik start op een 90km baan, en daar kun je een paard prima aan wennen... Ik vind het ontzettend sneu dat je een ongeval hebt gehad, maar ik krijg uit jouw berichten niet het gevoel dat je voldoende controle had. Tuurlijk kan een paard ALTIJD schrikken, maar om in dit geval te zeggen dat de bestuurder volledig in fout was, vind ik wat te ver gaan. Het blijven dieren, ongelukken gebeuren. Wie weet was ze ook door het lint gegaan als de auto traag reed, wie weet was dat niet zo.

Anyway: jullie keuze staat voorlopig vast, ik wens jullie echt waar veel succes en ik hoop dat het lukt Lachen Jullie hebben zelf de keuze te maken, en ik heb hier wel mijn zegje gedaan onderhand, heb ook zeker niet de bedoeling om jullie zwart te maken. Veel succes!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:05

smurffie schreef:
Zonder de juiste ervaring wel Knipoog maar met de juiste ervaring en hulp niet Lachen
Wij gaan haar niet naar iemand sturen van 400/500 euro per maand, gezien dat ze die mensen niet vertrouwd.
Wij gebruiken wel een vriendin van mij die haar eigen africhtings en opvoed stal Knipoog

Ik ben heel blij met jullie voornemen om het paard nog een kans te geven. Maar ik wil toch even inhaken op bovenstaand zinnetje over vertrouwen.

Het is namelijk nooit zo dat een goede trainingsstal het vertrouwen van het paard niet gewonnen krijgt. Er zijn meerdere trainingsstallen die aan "gedragstherapie" doen, en geloof me dat ze in een paar dagen het totale vertrouwen van de in training staande paarden krijgen hoor. Hoe moeilijk ze ook lijken. Vertrouwen daar draait het in de hele training juist om en als ik alleen al naar onze trainingsstal kijk dan passeren er iedere maand zo'n 15 tot 20 paarden onze handen. Dan is vertrouwen geven daar ALTIJD bij.

Dat het een boel geld is, daar kan ik inkomen. En als je hulp bij huis hebt is dat het allermooiste natuurlijk. En het aller-, allerbelangrijkste is een trainer die JOU helpt samen met dit paard iets op te bouwen. Een goede trainer werkt aan de band tussen eigenaar en paard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:09

Jeetje wat vervelend zeg voor je.

Maar misschien willen jullie teveel en hebben jullie niet goed geoefend.

Want met 1 ritje gelijk weer zeggen, ze is gevaarlijk en zit fout.
Ook dit paardje heeft een trauma gehad hoor, eigenlijk zou je haar opnieuw verkeersmak moeten maken en niet gelijk naar buiten rijden en alles af laten hangen van dat ene ritje

Maar vertrouwen is belangrijk, als dat vertrouwen er niet is, en het komt niet meer terug is het misschien beter om haar te laten gaan

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:01

Ik hoop voor jullie dat jullie het gaan redden, maar het lijkt me wel een heel moeizaam proces, wat de uitkomst ook gaat worden.
Wel kan ik jullie zeggen dat mijn paard, Marlou, als ik een paar weken niet langs de weg ben geweest, ook problemen kan hebben met auto's die van achter komen, zeker als er een paar achter elkaar komen. Bij de derde auto achter elkaar springt ze soms in galop aan, soms doet ze niets en een doodenkele keer ( 2 keer in 7 jaar, gemiddeld 2 x per week langs de weg) haalt ze uit, tot nog toe steeds mis gelukkig. Ik ben niet bang van/op haar, maar het maakt me wel voorzichtiger als ik een tijdje niet naar buiten geweest, hier kan ik alleen maar langs de weg of naar het strand, dus ze moet wel aardig betrouwbaar zijn.
Overigens is ze ook bang van trekkers, dan kan ik in een dammetje gaan staan en gaat het prima en ze is bang geworden van motoren die van achter komen, door een voorval met een motor die inhaalde, ze schrok, vloog er vandoor en die idioot bleef haar maar inhalen. De motor die een stukje daar achter reed zag het en hield in, die kon er wel weer rustig langs gaan, maar het trauma was geboren. Ze heeft en gigantisch geheugen voor nare voorvallen, meer dan voor goede lijkt wel, dat merk ik op meer gebieden. Misschien heeft die van jullie dat ook wel. Toch zou ik Lou nooit weg doen, we zijn van heel ver gekomen en ooit komt het vast goed!

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:17

monya schreef:
smurffie schreef:

Ik ben heel blij met jullie voornemen om het paard nog een kans te geven. Maar ik wil toch even inhaken op bovenstaand zinnetje over vertrouwen.

Het is namelijk nooit zo dat een goede trainingsstal het vertrouwen van het paard niet gewonnen krijgt. Er zijn meerdere trainingsstallen die aan "gedragstherapie" doen, en geloof me dat ze in een paar dagen het totale vertrouwen van de in training staande paarden krijgen hoor. Hoe moeilijk ze ook lijken. Vertrouwen daar draait het in de hele training juist om en als ik alleen al naar onze trainingsstal kijk dan passeren er iedere maand zo'n 15 tot 20 paarden onze handen. Dan is vertrouwen geven daar ALTIJD bij.
Dat het een boel geld is, daar kan ik inkomen. En als je hulp bij huis hebt is dat het allermooiste natuurlijk. En het aller-, allerbelangrijkste is een trainer die JOU helpt samen met dit paard iets op te bouwen. Een goede trainer werkt aan de band tussen eigenaar en paard.

AMEN OK dan!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:24

Ik hoop wel voor jullie dat jullie echt goede hulp krijgen, want het lijkt me dat dit niet nog een keer mis moet gaan!
Bij Lou zal het zo zijn dat ze bij de eerste auto al wat spanning opbouwt, die ze als het er maar eentje is gelijk weer kwijt is, maar als het er meerdere achter elkaar worden, dat ze dan die spanning opbouwt. Als ik het door heb dat er meerdere auto's achter elkaar komen ( van achter) geef ik dat aan haar aan door middel van stemgeluid en dan gaat het een stuk beter, tenzij ze al opgefokt is door een eerder probleempje met een motor bv. of met harde wind dichtbij stal, dan is ze ook vaak hupsiger.
Dat is bij die van jullie waarschijnlijk ook zo, dus vandaar denk ik, dat ze pas bij de derde auto voldoende paniek heeft en uithaalt. Waarschijnlijk, als je de moed had gehad en je was die week nog een aantal keren naar buiten geweest, was het probleem al aardig onder de knie. Als ik straks als het uur om is weer meer naar buiten kan, is het bij Lou ook weer een stuk beter.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 08:09

kleine update,

Ik ga verandering in haar gedrag zien Knipoog we zijn nu vanaf maandag met haar bezig. Voorheen kregen we totaal geen respect van dr en denderde ze over ons heen Knipoog Ik ben voornamelijk bezig geweest met respect naar ons toe op het moment. Ik bepaal bijoorbeeld wanneer ze in haar voerbak duikt als er wat inligt ipv pebbels. Wat voorheen het tegen over gestelde is.

Gisteravond ben ik gaan longeren, dit ging boven verwachting goed Knipoog voorheen kon je achter haar aan skieen, nu is ze netjes bij je te houden. Toen smurffie naast me kwam staan keek ze even heel zuur naar dr en trachte aan te vallen. Ik heb de longeerlijn over gegeven en ben buiten de bak gaan staan. Na een paar rondjes kon je ook merken dat ze respect voor smurffie kreeg. Dit is het verhaal tot nu toe

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:52

Nou dat lijkt de goeie kant op te gaan!
En ik snap wel dat mensen commentaar hebben, maar dat is nou wel genoeg gegeven toch!?
Heel veel succes!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:03

Als ik het goed lees zijn jullie toch met haar aan de slag gegaan weer ?
Goed zo !!
Het komt vast wel goed als jullie gedeuld hebben ,

Suc6 !!