Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zammie schreef:Lizelott, lees een van mijn vorige berichten eens... De DB doet lang niet altijd wat. Eigenaren worden hier in nederland niet gestraft.... Helaas....
CaroleKlomp schreef:Zammie schreef:Lizelott, lees een van mijn vorige berichten eens... De DB doet lang niet altijd wat. Eigenaren worden hier in nederland niet gestraft.... Helaas....
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben, dat mensen die een tweede kans krijgen worden bestraft als ze weer moedwillig de fout ingaan.
lindake schreef:Ik volg slimmerik in haar mening. Het paard is niet van jou en je hoort niet een dier van een ander mee te nemen. Je mag uiteraard de dierenarts en de politie contacteren. Ook kan je als je een dier in nood ziet zorgen dat het dier niet meer vast zit enz...
In hoever mishandel je een paard als het niet geborsteld wordt? Een paard in het wild wordt toch ook niet geborsteld?
Roxx schreef:Ik begrijp je bezorgdheid wel, maar ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje een vreemde aktie vind. JIJ vindt dat het dier in nood was. Je hebt er al 10 keer een melding van gemaakt. Blijkbaar vindt de DB de situatie niet erg genoeg om in te grijpen. Dus neem jij het recht in eigen hand. Dit vind ik erg gevaarlijk. Als jij dus vindt dat ik mijn paard volgens JOUW maatstaven niet goed verzorg geeft jou dat het recht mijn paard mee te nemen? Ik vrees dat er op deze manier heel wat paarden onvrijwillig van stal verwisselen.
Verder vind ik je argument dat de politie het geen diefstal vindt niet erg sterk. Je hebt "een goed" zonder toestemming van de eigenaar meegenomen. Of je de bedoeling hebt het paard wel of niet terug te geven doet daar niets aan af. Dat zou een mooie zijn! Neem ik morgen het paard van de buurman mee en zeg dat ik hem niet wil houden maar hem over een paar dagen wel terugbreng. Dan is het opeens geen diefstal meer? Ik vrees toch dat een rechter daar iets anders over denkt!
Cayenne schreef:Wanneer je even van het ergste uit zou gaan: stel dat de TS de pony zou willen houden en het uitloopt op een rechtzaak. Dan heeft de TS geen poot om op te staan.
Dat de politie het in deze zin heeft "goedgekeurd" maakt helemaal niet uit. Het gaat om wat de wet toeschrijft, en wat dat betreft mag je inderdaad nooit dit soort dingen doen.
Daarnaast had je de eigenaren eerst op de hoogte moeten stellen voordat je uberhaupt actie had ondernomen.
Stel dat ik morgen zie dat de buurvrouw haar kind mishandeld. Kan ik dan inbreken en het kind ontvoeren? Dat komt op hetzelfde neer.
Dan kan de politie ook wel zeggen dat ze het goedkeuren, maar in Nederland zit de wet (gelukkig) heel anders in elkaar.
AngelsDitch schreef:Ik vindh et helemaal goed wat je gedaan hebt.
Van de politie heb je toestemming gekregen om het diertje mee te nemen als het in nood was. En dat was het uit je verhaal te begrijpen.
Dus van diefstal is geen sprake, je hebt toestemming van de politie.
Ik ben heel erg benieuwd wat de inspectie gaat zeggen.
Daarbij heb je helemaal gelijk dat je geen foto's plaatst. Ten eerste is het dier niet van jou en mag je dus niet zomaar foto's plaatsen van de shet en ten tweede lijkt het me belangrijker dat eerst de inspectie ze ziet, voordat ze over heel bokt verschijnen.
Ik sta voor 100 % achter je!
Joepju schreef:Stel je voor dat jij al maanden moedeloos moet aanzien dat een pony eenzaam staat vastgebonden bij de buurman, en er word niks mee gedaan (als ik de TS moet geloven).
Dat gaat aan je vreten.... Dat is de andere kant van het verhaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat het op een gegeven moment de druppel is, en actie onderneemt.
En als die buurman pas na 2 dagen erachter komt dat die pony weg is, zegt dat ook al genoeg denk ik. Het stikt in nederland van de eenzaam weg gezette pony's waar niks mee gedaan word. Ik wou dat er meer mensen waren zoals de TS, en een keer actie ondernemen.
De TS had trouwens wél goed contact met de buurvrouw als ik het goed begrijp.
AngelsDitch schreef:.
Van de politie heb je toestemming gekregen om het diertje mee te nemen als het in nood was. En dat was het uit je verhaal te begrijpen.
Dus van diefstal is geen sprake, je hebt toestemming van de politie.
!m En dat is niet de 1e x...
Draak schreef:Ja, maar de politie zei eest dat zei gelijk had?? Krom van de politie!m En dat is niet de 1e x...
En jah, dierenbescherming doet ook vrij weinig...