Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolandaa_ schreef:heb je niet gezien dat deze beesten veelste tam waren?
misschien is het wel goed zo, nu hebben ze angst van de mens en gaan ze de mens ook niet opzoeken..
ilona1980 schreef:ookal zijn het wilde paarden ,toch kan je ze op een normale manier behandelen.
als je goed kijkt zie je dat die man met de rode overal een paardje naar binnen duwt met zijn voet ,maar daarna zie je dat er nog een paardje niet naar binnen wilt en die schopt hij letterlijk naar binnen. je ziet het paardje ook vallen.
niet alleen wilde paarden vertonen zo'n gedrag als ze op elkaar gepropt worden en naar binnen worden gedwongen ,ook onze paarden zouden zo reageren.
En ik denk dat menigeen van jullie dan niet zo blij zou zijn als je paard zo werd behandeld.
Ik vind het dus overduidelijk dierenmishandeling en vooral omdat de paarden ook nog een lange rit voor de boeg hebben. De paardjes zullen wel degelijk getraumatisseerd aankomen op de bestemming.
Pellie schreef:bij sommigen mag het wel, hebben ze al geantwoord. sommigen trappen hun paard nog harder dan dit. en bij het gros lijkt het te mogen wanneer ze zelf geen binding met het paard hebben, ze zijn toch wild...
even een vertaling kort door de bocht hoor
joy76 schreef:Pellie schreef:bij sommigen mag het wel, hebben ze al geantwoord. sommigen trappen hun paard nog harder dan dit. en bij het gros lijkt het te mogen wanneer ze zelf geen binding met het paard hebben, ze zijn toch wild...
En sommigen vinden het nodig om dierenwelzijnsorganisaties in te schakelen omdat een paard met een voet een vrachtwagen in wordt geduwd, een hek te vroeg sluit of een paard een uitglijer(tje) maakt op een laadklep. In de tijd dat die organisaties met die melding bezig zijn, en met de gevolgen van de oproep tot het doen van nog meer meldingen, hadden ze zich ook kunnen bekommeren om dieren die op dat moment werkelijk leden en hulp nodig hadden...
pintogirl schreef:Mensen die zeggen dat dit dierenmishandeling is zijn pennymeisjes die niks kennen. (ik spreek uit ervaring)
Katja schreef:Ik zie niets spannends gebeuren. Sterker nog ik vind dat ze het heel erg netjes doen en daarbij ook nog bereid zijn om zelf op een zeer gevaarlijke plek te gaan staan.
Lijkt me dat de dierenbescherming haar tijd en geld wel beter kan besteden.
Iris82 schreef:Hoezo zou ik dat niet weten dan??pintogirl schreef:Mensen die zeggen dat dit dierenmishandeling is zijn pennymeisjes die niks kennen. (ik spreek uit ervaring)
Asjeblieft, ga de penny er nou niet bij halen.
Dit vind ik echt zo'n onzinnige opmerking van iemand die niet weet waar het begrip Pennymeisje uberhaupt vandaan komt, met je ervaring...
En nee, ik zie hier ook geen mishandeling in.
Pellie schreef:Alsjeblieft hoor!ilona1980 schreef:ookal zijn het wilde paarden ,toch kan je ze op een normale manier behandelen.
als je goed kijkt zie je dat die man met de rode overal een paardje naar binnen duwt met zijn voet ,maar daarna zie je dat er nog een paardje niet naar binnen wilt en die schopt hij letterlijk naar binnen. je ziet het paardje ook vallen.
niet alleen wilde paarden vertonen zo'n gedrag als ze op elkaar gepropt worden en naar binnen worden gedwongen ,ook onze paarden zouden zo reageren.
En ik denk dat menigeen van jullie dan niet zo blij zou zijn als je paard zo werd behandeld.
Ik vind het dus overduidelijk dierenmishandeling en vooral omdat de paarden ook nog een lange rit voor de boeg hebben. De paardjes zullen wel degelijk getraumatisseerd aankomen op de bestemming.
bij sommigen mag het wel, hebben ze al geantwoord. sommigen trappen hun paard nog harder dan dit. en bij het gros lijkt het te mogen wanneer ze zelf geen binding met het paard hebben, ze zijn toch wild...
dank je pintogirl![]()
![]()
IlsjePilsje schreef:Dan heb ik nog wel eens een vraag voor degene die dit "mishandeling" vinden.... wel eens een trap van een paard gehad? ?
Jaila schreef:Ik zie in dit filmpje ook totaal geen dierenmishandeling! Ga er maar aan staan om zo'n kudde wilde paarden op een vrachtwagen te laden.
Je kunt het niet vergelijken met de paarden die door de mensen bereden worden,die zijn mensen gewend,en deze totaal niet.
Ik vind dat dit heel netjes en erg vlot gebeurd,wat voor die paarden beter is dan stress.
Er zijn dierenmishandelingen die door mensen gepleegt worden, die duizend malen erger zijn dan wat hier gebeurd. Ik denk dat de Aid en de dierenbescherming zich daar drukker om zouden moeten maken dan om dit opladen van deze wilde paarden!
_rosita_ schreef:Paarden in het wild die trappen en bijten elkaar nog vele malen harder, dus dit is niet zo erg vergeleken daarmeeIlsjePilsje schreef:Dan heb ik nog wel eens een vraag voor degene die dit "mishandeling" vinden.... wel eens een trap van een paard gehad? ?
Dat is natuurlijk ook een ander verhaal... Wanneer paarden elkaar onderling trappen is daar met heel veel lichaamstaal en heel kleine signalen al veel aan vooraf gegaan, dat kun je dus niet vergelijken.
Maar goed... vind dit geen mishandeling, vind wél dat er met de hekken wat anders omgesprongen had kunnen worden,maar goed... het valt me alles mee.
_rosita_ schreef:IlsjePilsje schreef:Dan heb ik nog wel eens een vraag voor degene die dit "mishandeling" vinden.... wel eens een trap van een paard gehad? ?
Dat is natuurlijk ook een ander verhaal... Wanneer paarden elkaar onderling trappen is daar met heel veel lichaamstaal en heel kleine signalen al veel aan vooraf gegaan, dat kun je dus niet vergelijken.
Citaat:@Pintogirl: wat verwacht jij dan dat dit paard van deze specifieke schoppen overhoudt? Denk toch echt niet dat een paard van één schopje, compleet getraumatiseerd is voor de rest van zijn leven en zo doen alle tegenstanders het nu wel overkomen.
Een paard steekt wat dat betreft toch ietsje anders in elkaar..... anders hadden we waarschijnlijk bijna allemaal een compleet depressief paard.
Iemand vertelde mij wel eens dat een paard een opportunist is... dus zal niet zo snel geestelijk in de knoop raken als wij soms als mens verwachten.