reportage vervoer konikpaarden en de mishandeling in beeld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilona1980

Re: reportage vervoer konikpaarden en de mishandeling in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:37

ookal zijn het wilde paarden ,toch kan je ze op een normale manier behandelen.
als je goed kijkt zie je dat die man met de rode overal een paardje naar binnen duwt met zijn voet ,maar daarna zie je dat er nog een paardje niet naar binnen wilt en die schopt hij letterlijk naar binnen. je ziet het paardje ook vallen.
niet alleen wilde paarden vertonen zo'n gedrag als ze op elkaar gepropt worden en naar binnen worden gedwongen ,ook onze paarden zouden zo reageren.
En ik denk dat menigeen van jullie dan niet zo blij zou zijn als je paard zo werd behandeld.
Ik vind het dus overduidelijk dierenmishandeling en vooral omdat de paarden ook nog een lange rit voor de boeg hebben. De paardjes zullen wel degelijk getraumatisseerd aankomen op de bestemming.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:38

ik vind dat sommige mensen van een mug een olifant maken. dierenmishandeling is als je een paard bewust ernstig pijn doet. zie je dit paard van die 'schop' lijden/raar/ernstig reageren?
beetje overdreven hoor somige reacties hier op t forum

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:41

maar ja we houden het maar op ieder heeft zijn eigen mening. en degene die een melding wilt maken moet het doen ,blijft eigen keuze

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:43

Jolandaa_ schreef:
heb je niet gezien dat deze beesten veelste tam waren?
misschien is het wel goed zo, nu hebben ze angst van de mens en gaan ze de mens ook niet opzoeken..

hier ben ik het 100% mee eens.
Ik schrok van hoe weinig angst ze hadden.. het zijn geen paarden zoals we die thuis gewend zijn hè..

In iemands profiel hier op bokt staat (of stond) dan ook:
"de enige natuurlijke verhouding tussen mens en paard is de verhouding van jager en prooi"

en zo is het, zo''n dier hoort doodsbang weg te rennen!
ik hoop dat ze het daar overleven..

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:44

Dit is absoluut geen dierenmishandeling. Dit zijn paarden die totaal niks kennen en die moet je wel aanpakken, als je ze naar een andere plaats wilt verhuizen. Hard met stokken slaan als ze doen wat je vraagt, dat is pas paardenmishandeling!. Dit is gewoon een normale en rustige manier, zonder te veel stress om de paarden op te laden. Ik spreek uit ervaring.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:45

Mensen die zeggen dat dit dierenmishandeling is zijn pennymeisjes die niks kennen. (ik spreek uit ervaring)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 22:45

ilona1980 schreef:
als je goed kijkt zie je dat die man met de rode overal een paardje naar binnen duwt met zijn voet ,maar daarna zie je dat er nog een paardje niet naar binnen wilt en die schopt hij letterlijk naar binnen. je ziet het paardje ook vallen.
niet alleen wilde paarden vertonen zo'n gedrag als ze op elkaar gepropt worden en naar binnen worden gedwongen ,ook onze paarden zouden zo reageren.
En ik denk dat menigeen van jullie dan niet zo blij zou zijn als je paard zo werd behandeld.
Ik vind het dus overduidelijk dierenmishandeling en vooral omdat de paarden ook nog een lange rit voor de boeg hebben. De paardjes zullen wel degelijk getraumatisseerd aankomen op de bestemming.

bij sommigen mag het wel, hebben ze al geantwoord. sommigen trappen hun paard nog harder dan dit. en bij het gros lijkt het te mogen wanneer ze zelf geen binding met het paard hebben, ze zijn toch wild...
even een vertaling kort door de bocht hoor Knipoog

dank je pintogirl Haha! Haha! Haha!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:53

Pellie schreef:
bij sommigen mag het wel, hebben ze al geantwoord. sommigen trappen hun paard nog harder dan dit. en bij het gros lijkt het te mogen wanneer ze zelf geen binding met het paard hebben, ze zijn toch wild...

En sommigen vinden het nodig om dierenwelzijnsorganisaties in te schakelen omdat een paard met een voet een vrachtwagen in wordt geduwd, een hek te vroeg sluit of een paard een uitglijer(tje) maakt op een laadklep. In de tijd dat die organisaties met die melding bezig zijn, en met de gevolgen van de oproep tot het doen van nog meer meldingen, hadden ze zich ook kunnen bekommeren om dieren die op dat moment werkelijk leden en hulp nodig hadden...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:56

joy76 schreef:
Pellie schreef:

En sommigen vinden het nodig om dierenwelzijnsorganisaties in te schakelen omdat een paard met een voet een vrachtwagen in wordt geduwd, een hek te vroeg sluit of een paard een uitglijer(tje) maakt op een laadklep. In de tijd dat die organisaties met die melding bezig zijn, en met de gevolgen van de oproep tot het doen van nog meer meldingen, hadden ze zich ook kunnen bekommeren om dieren die op dat moment werkelijk leden en hulp nodig hadden...

Afgod Go jij! Go jij! OK dan! Ja Afgod

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:20

pintogirl schreef:
Mensen die zeggen dat dit dierenmishandeling is zijn pennymeisjes die niks kennen. (ik spreek uit ervaring)

Asjeblieft, ga de penny er nou niet bij halen.
Dit vind ik echt zo'n onzinnige opmerking van iemand die niet weet waar het begrip Pennymeisje uberhaupt vandaan komt, met je ervaring...

En nee, ik zie hier ook geen mishandeling in.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:24

Keurige lading. Complimenten voor het laden. Geloof maar dat het niet meevalt om dergelijke wilde paarden te laden. OK dan!

TS: werkelijk je slaat door als je hier melding van maakt. Ach gut

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:31

Ik zie niets schokkends, vind het heel netjes hoe ze hier wilde paarden laden Ja

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:59

Ik zie in dit filmpje ook totaal geen dierenmishandeling! Ga er maar aan staan om zo'n kudde wilde paarden op een vrachtwagen te laden.

Je kunt het niet vergelijken met de paarden die door de mensen bereden worden,die zijn mensen gewend,en deze totaal niet.

Ik vind dat dit heel netjes en erg vlot gebeurd,wat voor die paarden beter is dan stress.

Er zijn dierenmishandelingen die door mensen gepleegt worden, die duizend malen erger zijn dan wat hier gebeurd. Ik denk dat de Aid en de dierenbescherming zich daar drukker om zouden moeten maken dan om dit opladen van deze wilde paarden!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:32

Bokt op zn best Haha!

* Wellus!
** Nietus!!
* Wellus!!!
** Nietus!!!!
...

Clown

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:41

Katja schreef:
Ik zie niets spannends gebeuren. Sterker nog ik vind dat ze het heel erg netjes doen en daarbij ook nog bereid zijn om zelf op een zeer gevaarlijke plek te gaan staan.
Lijkt me dat de dierenbescherming haar tijd en geld wel beter kan besteden.

helemaal mee eens!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:53

Ook ik heb niets schokkends gezien. De paarden staan er redelijk snel op.
Ik vind het ook zeer onnodig dat hier de AID en de DB voor ingeschakeld zijn.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:55

Nou ik heb ook het filmpje bekeken en ik vond het niet zo fijn om te zien dat die ene door dat hek geplet werd, maar verder vond ik het ook wel meevallen. Mijn paardje heeft wel eens een hardere trap gekregen van zijn weidegenootje hoor. Hoe denk je dat ze onderling met elkaar om kunnen gaan.

Ik was laatst aan het kroelen met Zjief en hij wilde mij heel lief terug kroelen en schraapte liefdevol met zijn tanden over mijn schouderblad. Nou, als ze dat lekker vinden, dan hebben ze toch werkelijk een hogere pijngrens dan wij.

twee van die trappen tegen zijn billen, daar krijgt hij niet van hoor! Die mogen zo weer lekker vrij rondlopen en worden niet hun leven lang gepest door wij ruiters. Lachen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:42

Iris82 schreef:
pintogirl schreef:

Asjeblieft, ga de penny er nou niet bij halen.
Dit vind ik echt zo'n onzinnige opmerking van iemand die niet weet waar het begrip Pennymeisje uberhaupt vandaan komt, met je ervaring...

En nee, ik zie hier ook geen mishandeling in.
Hoezo zou ik dat niet weten dan??

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:43

Pellie schreef:
ilona1980 schreef:

dank je pintogirl Haha! Haha! Haha!
Alsjeblieft hoor!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:53

Dan heb ik nog wel eens een vraag voor degene die dit "mishandeling" vinden.... wel eens een trap van een paard gehad? De schopjes die deze meneer uitdeelt..... het paard zal er van schrikken..... verder niet.
Maar nog niemand heb ik zien reageren op mijn mening: doe het volgende keer zelf.... eens zien of jullie ze er dan wel met een "zachte" hand in krijgen...oftewel de beste stuurlui zitten op bokt?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:57

IlsjePilsje schreef:
Dan heb ik nog wel eens een vraag voor degene die dit "mishandeling" vinden.... wel eens een trap van een paard gehad? ?

Dat is natuurlijk ook een ander verhaal... Wanneer paarden elkaar onderling trappen is daar met heel veel lichaamstaal en heel kleine signalen al veel aan vooraf gegaan, dat kun je dus niet vergelijken.

Maar goed... vind dit geen mishandeling, vind wél dat er met de hekken wat anders omgesprongen had kunnen worden,maar goed... het valt me alles mee.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:51

Jaila schreef:
Ik zie in dit filmpje ook totaal geen dierenmishandeling! Ga er maar aan staan om zo'n kudde wilde paarden op een vrachtwagen te laden.

Je kunt het niet vergelijken met de paarden die door de mensen bereden worden,die zijn mensen gewend,en deze totaal niet.

Ik vind dat dit heel netjes en erg vlot gebeurd,wat voor die paarden beter is dan stress.

Er zijn dierenmishandelingen die door mensen gepleegt worden, die duizend malen erger zijn dan wat hier gebeurd. Ik denk dat de Aid en de dierenbescherming zich daar drukker om zouden moeten maken dan om dit opladen van deze wilde paarden!

Hier ben ik het mee eens. Ik vind het echt geen dierenmishandeling hoor..

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:13

_rosita_ schreef:
IlsjePilsje schreef:
Dan heb ik nog wel eens een vraag voor degene die dit "mishandeling" vinden.... wel eens een trap van een paard gehad? ?

Dat is natuurlijk ook een ander verhaal... Wanneer paarden elkaar onderling trappen is daar met heel veel lichaamstaal en heel kleine signalen al veel aan vooraf gegaan, dat kun je dus niet vergelijken.

Maar goed... vind dit geen mishandeling, vind wél dat er met de hekken wat anders omgesprongen had kunnen worden,maar goed... het valt me alles mee.
Paarden in het wild die trappen en bijten elkaar nog vele malen harder, dus dit is niet zo erg vergeleken daarmee Knipoog

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:33

_rosita_ schreef:
IlsjePilsje schreef:

Als je puur naar de pijn kijkt die een schop teweegbrengt, denk ik dat je dit best wel met elkaar kunt vergelijken.

@Pintogirl: wat verwacht jij dan dat dit paard van deze specifieke schoppen overhoudt? Denk toch echt niet dat een paard van één schopje, compleet getraumatiseerd is voor de rest van zijn leven en zo doen alle tegenstanders het nu wel overkomen.
Een paard steekt wat dat betreft toch ietsje anders in elkaar..... anders hadden we waarschijnlijk bijna allemaal een compleet depressief paard.
Iemand vertelde mij wel eens dat een paard een opportunist is... dus zal niet zo snel geestelijk in de knoop raken als wij soms als mens verwachten.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:44

Citaat:
@Pintogirl: wat verwacht jij dan dat dit paard van deze specifieke schoppen overhoudt? Denk toch echt niet dat een paard van één schopje, compleet getraumatiseerd is voor de rest van zijn leven en zo doen alle tegenstanders het nu wel overkomen.
Een paard steekt wat dat betreft toch ietsje anders in elkaar..... anders hadden we waarschijnlijk bijna allemaal een compleet depressief paard.
Iemand vertelde mij wel eens dat een paard een opportunist is... dus zal niet zo snel geestelijk in de knoop raken als wij soms als mens verwachten.

Ik verwacht dat het paard er niks aan overhoud.