Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:32

Sim0ne schreef:
Barmat schreef:
Maar vaak wel en daar gaat het om.

Altijd maar zemelen over van alles en nog wat omdat het niet in je straatje past is toch compleet onnodig? Stel je toch gewoon eens OPEN voor elkaar!

Maar als Arno met een filosofische insteek komt, wordt dat meteen afgekapt, dat snap ik dan niet helemaal. Ik sta juist wel open voor veel dingen, ook voor de inzichten van Arno. Of je het er nu mee eens bent of niet, duidelijk zijn zijn inzichten wel, en wellicht kun je er wat aan hebben.

Dat komt omdat Arno duidelijk een bepaalde kant uit wil, namelijk een rel-kant. Nu spreek ik alleen voor mezelf, maar dat is een kant die IK niet uit wil, daarom ga ik er verder ook niet op in Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:32

Barmat schreef:
Ir111: Ik denk niet dat je hierin kunt spreken van "goed en fout". Er zijn - het wordt bijna vervelend dat ik het steeds herhaal - meerdere wegen die naar Rome leiden, niet slechts één bepaalde oplossing.

Dat is precies mijn punt! Haha!

Er is dus geen logica in te ontdekken. Wat de een handig en logisch vindt hoeft de ander niet handig te vinden.

Ik begrijp de felle reacties naar Arno niet helemaal? Die beschrijft in zijn stuk over rond en platdenkers precies wat ik probeer duidelijk te maken?

EDIT: Kleine correctie!! Ik had de laatste alinea van Arno niet gelezen! Ga even typen om nieuwe mening te verwoorden!!
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 18-02-08 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:33

Ik hang eigenlijk altijd al een beetje tussen de 'natural's' en 'normals' in, maar eigenlijk kan ik me niet echt vinden in deze 'logical' manier. Het klinkt voor mij precies hetzelfde als de 'normals'.
De normals, zoals ik die van de manege vroeger ken, zetten hun paard alleen buiten als het goed weer is, laten hun paard niet op harde, oneven grond lopen omdat ze bang zijn dat hun paarden de benen breken, vandaar ook meestal de peesbeschermers buiten.. 'Normals' rijden meestal wedstrijden en scheren hun paarden omdat ze het mooier of makkelijker vinden, alleen de 'hobbelknolletjes' worden hier ook niet geschoren. Het enige verschil met jouw omschrijving is dat de 'normals' wel bijna altijd ijzers onder laten zetten (omdat het makkelijker is of zo hoort)

Barmat schreef:
Wat is nu eigenlijk een logical?

- Iemand die zijn paard lekker op het land zet, maar ook wel inziet dat 6 meter blubber te veel van het goede is en zijn paard dan binnen houd;
Is het niet veel logischer om dan een schuilstal en een verhoogd, droog stukje te maken? Dát is de gulden middenweg Knipoog

- Hetzelfde geldt voor een bevroren plak met levensgevaarlijke toestanden - frisse lucht okee, maar niet tegen elke prijs;
Een bevroren bak kun je de dag vantevoren gladtrekken, en de wei is sowieso meestal vlak genoeg. Maar.. een paard dat elke dag buitenkomt zal meestal niet gaan rennen en gek doen. Heb je echt een ADHD paard, en geen vlakke bak, dan is het natuurlijk wel logischer dat je hem binnen laat en eventueel aan de hand gaat wandelen, maar dat heeft weinig te maken met natural en normal, maar meer met het karakter van het paard, ook een natural zal niet willen dat zijn paard een been verstuikt Lachen

- Iemand die zijn sportpaard scheert omdat het gezonder, beter of mooier is, maar een weidepaardje dat het niet per definitie nodig heeft, gewoon in zijn eigen vachtje laat;
Dit is toch typisch 'normal', of ligt dat aan mij? Zo gaat het op elke manege; wedstrijdpaarden worden geschoren en de manegepaarden en 'lol met je knol' pony's houden hun vachtje.
Ik vind scheren bijna nooit nodig, de meeste wedstrijden zijn in de zomer, dus dat is het probleem niet. Er mooier uitzien vind ik ook geen goede reden om te scheren, genoeg normals die het met me eens zijn Lachen Als je paard in de winter problemen heeft met lopen of herstellen door de te warme vacht dan snap ik dat je het paard wil scheren, maar de gulden tussenweg is voor mij: iets minder intensief rijden en tijd vrij maken om goed droog te stappen.

- Iemand die zijn sportpaard van ijzers voorziet maar zijn binnen in de bak hobbel knolletje dat alleen op het zand komt, gewoon lekker blootvoets laat lopen als er geen ijzers nodig zijn (scheelt weer geld)
Klinkt ook weer 100% normal. Sportpaarden hebben ijzers nodig..
Naturals zouden zeggen: Alle sportpaarden kunnen zonder ijzers.
Ik zeg: De meeste sportpaarden kunnen zonder ijzers, blootvoets heeft een paard prima grip. En als je op kleigrond moet springen en het heeft de hele dag geregend, dan sla je toch een keertje over? IJzers vind ik prima bij paarden die verkeerd op de hoeven staan, paarden die urenlang (bv voor de koets) of asfalt moeten lopen, of met andere probleemhoeven. Zelfs bij een paard dat snel gaat glijden (slecht evenwicht/niet goed op eigen benen staand) vind ik het niet zo'n probleem. Maar níet standaard bij élk sportpaard. Paarden met gezonde hoeven kunnen prima ijzerloos wedstrijden rijden of een uurtje op buitenrit.
Ik vind het ook verkeerd dat je de 'bak hobbel knolletjes' standaard wel blootvoets zou zetten, die kunnen net zo goed hoefproblemen hebben.

Over mijn eigen paard: Hij staat dag en nacht buiten, maar met uitloopstal, met verhoogd stukje waar het droog is, en overdag mogen ze de wei op. In de zomer rijden we vrij intensief, om de dag een uurtje, en misschien volgend jaar eens een wedstrijdje. In de winter houdt hij zijn vachtje, sinds twee jaar staat hij zonder deken omdat hij het duidelijk fijner vind. Met rijden doen we rustig aan in de winter, dan trainen we vooral behendigheid en gehoorzaamheid, zo kan ik best een uur rijden zonder dat hij bezweet is.
Hij staat zonder ijzers, wordt bekapt door een traditionele smid, en loopt prima; asfalt, sneeuw, kiezelpaden, bevroren bak, natte klei, hij gaat er zonder problemen overheen, in galop als het moet.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:34

Barmat schreef:
Dat komt omdat Arno duidelijk een bepaalde kant uit wil, namelijk een rel-kant. Nu spreek ik alleen voor mezelf, maar dat is een kant die IK niet uit wil, daarom ga ik er verder ook niet op in Lachen

Natuurlijk hoef je er niet op in te gaan, maar om het gelijk af te kappen vind ik ook niet eerlijk.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:35

Sim0ne schreef:
Barmat schreef:

Natuurlijk hoef je er niet op in te gaan, maar om het gelijk af te kappen vind ik ook niet eerlijk.

Anderen zijn vrij om te reageren hoor Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:35

Logical, 50 %, de andere 50% natural.
Intuitie en gevoel zijn voor mij trouwens ook erg belangrijk!!!!

Bij logica denk ik aan wetenschap. Cool

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:40

MysticTinker schreef:
Ik hang eigenlijk altijd al een beetje tussen de 'natural's' en 'normals' in, maar eigenlijk kan ik me niet echt vinden in deze 'logical' manier. Het klinkt voor mij precies hetzelfde als de 'normals'.
De normals, zoals ik die van de manege vroeger ken, zetten hun paard alleen buiten als het goed weer is, laten hun paard niet op harde, oneven grond lopen omdat ze bang zijn dat hun paarden de benen breken, vandaar ook meestal de peesbeschermers buiten.. 'Normals' rijden meestal wedstrijden en scheren hun paarden omdat ze het mooier of makkelijker vinden, alleen de 'hobbelknolletjes' worden hier ook niet geschoren. Het enige verschil met jouw omschrijving is dat de 'normals' wel bijna altijd ijzers onder laten zetten (omdat het makkelijker is of zo hoort)

Dus omdat ik logisch na denk over wat ik met mijn paard wil en wat daar dus voor ons beide het beste is, zet ik mijn paard dus volgens jou alleen buiten als het mooi weer is.

Jammer dat er gelijk weer zo gedacht moet worden.

Ik zal mijn situatie eens beschrijven.

Shah, 10 jarige arabier.
Ik rij dressuurmatig, ook wedstrijden.
Mijn paard is dit jaar 1 keer geschoren. Nu wacht ik tot hij verhaard is.
Staat zoveel mogelijk buiten, weer of geen weer.
In het weideseizoen 24/7 buiten, weer of geen weer. Eventueel wel met regendeken omdat hij anders last krijgt van zijn spieren.
Staat zonder ijzers, dit omdat hij die niet nodig heeft.
Rij met bit, omdat zoals ik eerder schreef, hij zonder in panier raakt.
Rij met boomzadel vanwege mijn scoliose. Ik kan niet goed blijven zitten en zit hem dan alleen maar in de weg.

Ik zie mijzelf niet als natural, verre van. Maar ben zeker ook geen tradionele normal zoals jij zegt.

Ik doe de dingen met/voor mijn paard, omdat ik gekeken heb naar wat de wensen zijn van ons als combinatie.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:40

nou, op jullie aanraden heb ik even op het profiel van arno8 gekeken...Moet eerlijk zeggen: geweldig!!! Hij heeft humor en bekijkt het uit een perspectief waarop ik het in ieder geval nog niet vaak heb gedaan. Neemt niet weg dat ik voortaan mijn dekens maar nietweggooi, geen ijzers meer zal gebruiken als het nodig is en mijn paardjes nooit meer binnen zal gaan zetten, maar hij heeft hoe dan ook wel een nieuwe invalshoek!

Altijd de moeite waard om eens over te filosoferen naar mijn mening..

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:42

Wedstrijden zijn niet alleen in de zomer hoor, ik rij wel degelijk wedstrijden in de winter. Ik scheer mijn wedstrijd paard niet, maar hij staat wel onder een hele lekkere, dikke deken overdag in de wei. Waarom met deken, omdat zijn wintervacht nergens op lijkt, heeft hij niet, dus heeft hij het wel koud. Ik rijd s'winters niet minder intensief als 's zomers. Ik train gewoon 5 dagen per week,en dan de overige 2 dagen wisselt het of ik longeer of ga naar buiten voor een bosrit en hij heeft elke week ook een dag vrij.
Laatst bijgewerkt door cinny1 op 18-02-08 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:43

vanitymay schreef:
nou, op jullie aanraden heb ik even op het profiel van arno8 gekeken...Moet eerlijk zeggen: geweldig!!! Hij heeft humor en bekijkt het uit een perspectief waarop ik het in ieder geval nog niet vaak heb gedaan.

Dan zal ik m'n kat niet meer in een boodschappenkrat opsluiten Koe

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:43

haha..pecies!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:45

Kymalin schreef:
vanitymay schreef:
nou, op jullie aanraden heb ik even op het profiel van arno8 gekeken...Moet eerlijk zeggen: geweldig!!! Hij heeft humor en bekijkt het uit een perspectief waarop ik het in ieder geval nog niet vaak heb gedaan.

Dan zal ik m'n kat niet meer in een boodschappenkrat opsluiten Koe

Ik vind persoonlijk het profiel van Arno8 een sneer naar alles wat hij PERSOONLIJK niet kent/waardeert, en dus ook niet open voor staat, vandaar dat ook een discussie met hem niet lukt (too narrow minded als je het mij vraagt)

En dat vind ik echt jammer, want het hoeft niet altijd zo te zijn zoals hij het schets, het is in het belachelijke getrokken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:46

Ir111 schreef:
Barmat schreef:
Ir111: Ik denk niet dat je hierin kunt spreken van "goed en fout". Er zijn - het wordt bijna vervelend dat ik het steeds herhaal - meerdere wegen die naar Rome leiden, niet slechts één bepaalde oplossing.

Dat is precies mijn punt! Haha!

Er is dus geen logica in te ontdekken. Wat de een handig en logisch vindt hoeft de ander niet handig te vinden.

Ik begrijp de felle reacties naar Arno niet helemaal? Die beschrijft in zijn stuk over rond en platdenkers precies wat ik probeer duidelijk te maken?

EDIT: Kleine correctie!! Ik had de laatste alinea van Arno niet gelezen! Ga even typen om nieuwe mening te verwoorden!!

Ik ben het opzich wel eens met het stuk over rond en plat denkers, ook met de conclusie aan het einde. Maar ik weet niet of het wel van toepassing is op de discussie hier. Om je eigen voorbeeld maar even aan te halen:

arno8 schreef:
@Barmat: Maar is het niet ook logisch dat mensen zich in meer dan ijzers verdiepen? Is het niet heel erg ONlogisch om ijzers onder een levend dier te slaan? Het is toch ook onlogisch dat zoveel paarden ijzers nodig zouden hebben? Terwijl dat bij andere lastdieren (ezels, kamelen, olifanten) niet nodig is?

Ik heb geen verstand van kamelen en ezels, wel enigzins van olifanten. Ik kan je vertellen dat olifanten enorme voetproblemen hebben door het lopen op straat. Zij zouden dus wel bescherming nodig hebben (of gewoon niet niet meer in de stad moeten lopen op straat moeten lopen).

Je gebruikt naar mijn mening een foutief voorbeeld om je logica op te uit te bouwen. Dat maakt jou dan toch niet anders dan de platdenkers?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:55

Mistic schreef:
MysticTinker schreef:

Dus omdat ik logisch na denk over wat ik met mijn paard wil en wat daar dus voor ons beide het beste is, zet ik mijn paard dus volgens jou alleen buiten als het mooi weer is.

Jammer dat er gelijk weer zo gedacht moet worden.

Ik zal mijn situatie eens beschrijven.

Shah, 10 jarige arabier.
Ik rij dressuurmatig, ook wedstrijden.
Mijn paard is dit jaar 1 keer geschoren. Nu wacht ik tot hij verhaard is.
Staat zoveel mogelijk buiten, weer of geen weer.
In het weideseizoen 24/7 buiten, weer of geen weer. Eventueel wel met regendeken omdat hij anders last krijgt van zijn spieren.
Staat zonder ijzers, dit omdat hij die niet nodig heeft.
Rij met bit, omdat zoals ik eerder schreef, hij zonder in panier raakt.
Rij met boomzadel vanwege mijn scoliose. Ik kan niet goed blijven zitten en zit hem dan alleen maar in de weg.

Ik zie mijzelf niet als natural, verre van. Maar ben zeker ook geen tradionele normal zoals jij zegt.

Ik doe de dingen met/voor mijn paard, omdat ik gekeken heb naar wat de wensen zijn van ons als combinatie.

Jij voelt je dus aangesproken als iemand het over 'normals' heeft? Dan ligt dat aan jou, niet aan mij Knipoog
Of heb ik ergens jou naam genoemd in mijn stukje?

De TS schrijft dat ze haar paard niet in 6 meter blubber zet. Beetje overdreven natuurlijk Vork Dus ik neem aan dat het paard binnen staat als het modderig is, maw als het regent/geregend heeft. En dat is precies hetzelfde wat de manegemensen/normals die ik ken ook doen. Dus de TS noem ik wel een 'normal' ja.
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het niet negatief, normals willen ook het beste voor hun paard..
Maar jij vind het blijkbaar slecht om normal genoemd te worden, kun je dat uitleggen?

Wat verstaan jullie eigenlijk onder normals? Zijn dat de boeren van vroeger.. de manegemensen van 10 jaar geleden.. de profesionele wedstrijdruiters..?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:59

Barmat schreef:
Ik vind persoonlijk het profiel van Arno8 een sneer naar alles wat hij PERSOONLIJK niet kent/waardeert, en dus ook niet open voor staat, vandaar dat ook een discussie met hem niet lukt (too narrow minded als je het mij vraagt)

En dat vind ik echt jammer, want het hoeft niet altijd zo te zijn zoals hij het schets, het is in het belachelijke getrokken.

Barmat 't zijn jouw woorden, maar zo denk ik er precies zo over. Bloos

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:01

MysticTinker... jij noemt mij een normal? oordeel zelf:

Mijn Tinker en shet staan iedere dag buiten, in de zomer 24/7
In de winter heeft alleen mijn Tinker een deken op, hij is overigens ongeschoren
Geen van beiden draagt ijzers
In principe gaan ze iedere dag de weide op, alleen bij enorm slecht weer moet ik oppassen, want aangezien ik op veengrond woon kan het bij veel regen gebeuren dat de weide zó zompig wordt dat de paarden er tot aan de buik in wegzakken, dat vind ik te riskant en dan houd ik ze binnen, of zet ze een kortere tijd in de rijbak.
Ik rijd met bit en boomzadel, maar zonder sporen en frutsen ook geen speciaal bit of noem maar op, gewoon simpel recht toe recht aan.
Ik rijd het liefst buiten
Ik doe aan vrijheidsdressuur met beiden

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:02

Als tegenwerping op arno8:

Mijn paarden vinden het fijn om buiten te staan, zo fijn dat ik maar heb besloten de stallen weg te breken. Ze rollen namelijk graag in de modder dus dacht ik: wat maakt mij het uit, ik zet ze er maar meteen de hele dag in. Ijzers heb ik gelukkig niet nodig, ik rijd gelukkig toch nooit op mijn paarden, want dat zou maar zielig zijn. Ik knip af en toe zelf gewoon een stukje van de hoef af als het nodig is. Beetje jammer dat hij nu wel scheef op zijn poten staat, maar ja wat wil je dan ook, in de natuur staan ze er ook allemaal scheef op. Dekens zijn te zielig dus ook die heb ik niet om mijn dier te beschermen tegen het altijd lekkere weer in nederland. in de natuur staan ze toch ook zonder dekens. Het feit dat mijn paard is gefokt uit luxe paarden en als zodanig nog geen dag zou overleven in de natuur maakt niet uit, een paard is een paard..

Zoek de vier verschillen tussen deze kwpn-er en deze prezwalski: Koe Pling

Ze krijgen lekker gras, want dat eten ze in de natuur ook, en ontwormen is niet nodig want ook dat is er in de natuur niet. Als mijn paard nat is, laat ik hem lekker nat, ook al staat hij te bibberen, een virusje is natuurlijk en vijzeld zijn weerbaarheid weer op. Natuurlijk staat mijn paard niet alleen, ze staan met zijn 8en in dezelfde modderpoel en vechten om hun gras. Laatst ging ik weer eens kijken naar mijn paard, want dat doe ik ongeveer 1 keer in de maand, terwijl ik de kat uitlaat en ontdekte dat mijn paard alweer dood is. Dit is alweer de 2e in 3 jaar die het loodje heeft gelegd..naja, geld zat, koop wel weer een nieuwe. In de natuur worden ze ook maar gemiddeld 3 dus eigenlijk wel heel normaal...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:11

@vanitymay ROFL die gelijkenis is wel heel treffend.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:11

Nagelbijten / Gniffelen Je had je kat toch hopelijk wel een dekje opgedaan? Koe

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:16

Barmat schreef:

In de winter heeft alleen mijn Tinker een deken op, hij is overigens ongeschoren
In principe gaan ze iedere dag de weide op, alleen bij enorm slecht weer moet ik oppassen, want aangezien ik op veengrond woon kan het bij veel regen gebeuren dat de weide zó zompig wordt dat de paarden er tot aan de buik in wegzakken, dat vind ik te riskant en dan houd ik ze binnen, of zet ze een kortere tijd in de rijbak.
Ik rijd met bit en boomzadel, maar zonder sporen en frutsen ook geen speciaal bit of noem maar op, gewoon simpel recht toe recht aan.

Dat is wel heel wat anders dan in je beginpost Knipoog

Begrijp ik dan nu wel goed dat, als je een sportpaard had, je deze wél op ijzers zou zetten en zou scheren?

Had je dit stukje nu in je beginpost gezet dan vond ik het inderdaad niet hetzelfde als 'normal', zelfs veel meer richting natural Lachen
Maar als ik het stukje lees van 'ijzers, scheren, niet in de blubber' dan denk ik wel aan 'normals' Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:19

MysticTinker schreef:
Barmat schreef:

Dat is wel heel wat anders dan in je beginpost Knipoog

Begrijp ik dan nu wel goed dat, als je een sportpaard had, je deze wél op ijzers zou zetten en zou scheren?

Had je dit stukje nu in je beginpost gezet dan vond ik het inderdaad niet hetzelfde als 'normal', zelfs veel meer richting natural Lachen
Maar als ik het stukje lees van 'ijzers, scheren, niet in de blubber' dan denk ik wel aan 'normals' Knipoog

Hiervoor had ik een sportpaard en die schoor ik wel, omdat zijn vacht hem echt in de weg zat en hij er in de winter last van kreeg. het sportpaard wat ik daarvoor had, schoor ik niet omdat hij zo netjes in de vacht zat dat het niet hoefde, ik pas het gewoon aan op het type paard Lachen
Zo ook met ijzers - hoeft het niet, dan laat ik het. Bij wedstrijden en zeker op gras, dan gaan er ijzers onder ja. Anders niet, niet nodig. Ik heb geluk met de hoeven van mijn Tinker gelukkig, dus ik hoop het zo te houden ook.

Ik zie mezelf niet echt als een natural hoor Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:22

vanitymay schreef:
Als tegenwerping op arno8:

Mijn paarden vinden het fijn om buiten te staan, zo fijn dat ik maar heb besloten de stallen weg te breken. Ze rollen namelijk graag in de modder dus dacht ik: wat maakt mij het uit, ik zet ze er maar meteen de hele dag in. Ijzers heb ik gelukkig niet nodig, ik rijd gelukkig toch nooit op mijn paarden, want dat zou maar zielig zijn. Ik knip af en toe zelf gewoon een stukje van de hoef af als het nodig is. Beetje jammer dat hij nu wel scheef op zijn poten staat, maar ja wat wil je dan ook, in de natuur staan ze er ook allemaal scheef op. Dekens zijn te zielig dus ook die heb ik niet om mijn dier te beschermen tegen het altijd lekkere weer in nederland. in de natuur staan ze toch ook zonder dekens. Het feit dat mijn paard is gefokt uit luxe paarden en als zodanig nog geen dag zou overleven in de natuur maakt niet uit, een paard is een paard..

Zoek de vier verschillen tussen deze kwpn-er en deze prezwalski: Koe Pling

Ze krijgen lekker gras, want dat eten ze in de natuur ook, en ontwormen is niet nodig want ook dat is er in de natuur niet. Als mijn paard nat is, laat ik hem lekker nat, ook al staat hij te bibberen, een virusje is natuurlijk en vijzeld zijn weerbaarheid weer op. Natuurlijk staat mijn paard niet alleen, ze staan met zijn 8en in dezelfde modderpoel en vechten om hun gras. Laatst ging ik weer eens kijken naar mijn paard, want dat doe ik ongeveer 1 keer in de maand, terwijl ik de kat uitlaat en ontdekte dat mijn paard alweer dood is. Dit is alweer de 2e in 3 jaar die het loodje heeft gelegd..naja, geld zat, koop wel weer een nieuwe. In de natuur worden ze ook maar gemiddeld 3 dus eigenlijk wel heel normaal...

whahaha briljant Huilen van het lachen ik ga denk ik mijn profiel maar aanpassen Haha!

Overigens heb ik dezelfde visie op Arno's profiel als Barmat. Hoewel ik het wel een geinig topic vond, leuk gevonden met die kat Haha! . Maar het is voor mijn smaak ook iets te veel tunnelvisie.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:27

vind beetje jammer dat arno8 nou door velen van jullie alsnog in een hokje wordt geduwd. dat is nou toch net niet de bedoeling.Ik vond juist wel erg leuk, die uiteenlopende stellingen en meningen,kun je van elkaar nog wat leren...of je het er nou mee eens bent of niet. Nu draait de discussie toch weer terug naar wat nu normal of natural is...laten we dat nou net niet doen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:29

ik denk zomaar dat arno8 dolgelukkig is in zijn hokje van übernatural Lachen want hij gelooft dat dat DE waarheid is. Of vind je het vervelend om als natural gezien te worden Arno8?

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:40

Pffffffffffff gelukkig, op mij past ook een etiket.

Ik ben een logical. Klinkt me eigenlijk wel prima in de oren!