Als diegene licht is en ze gaan alleen even in stap (om de koeiengangen even een naam te geven
) dan is het niet zo erg, en als ze het niet vaker doen. Maar om echt te rijden.. 
Maar de meeste boeren geven je niet zomaar een verzorgkoe hoor.
Ik denk wel dat een koe inrijden makkelijker is dan een paard. Koeien zijn over het algemeen veel rustiger (ookal heb je er wel wilden tussen zitten). Wij hebben thuis ook een boerderij, en soms zijn er van die koeien die maar in de biksauatomaat blijven staan als ik ze moet ophalen, dan ga ik er wel eens op zitten en dan doen ze niks.
Maarja dat zijn altijd wel de rustigsten.Maar koeiengangen lijken me toch een stuk minder comfortabel dan die van paarden. En je hebt ook geen manen om je aan vast te grijpen als ze gaan rennen en je hebt geen zadel. De koeiendraf zie ik ze haast nooit doen, maar is wel hobbeliger dan de paardendraf. En koeiengalop gaat ook kort en hobbelig. En dan die uier er nog bij, dat is wel wat meer moeite voor een koe. Ik denk dat ze best wel geschikt zijn voor stapritjes, maar verder niet zo.. Of je moet een stier castreren.

*oja en zorg dat je een dikke koe hebt!