op koeien rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: op koeien rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:49

Ja viel mij ook op, dat die op de 2e foto nog maar een pink is.
Als diegene licht is en ze gaan alleen even in stap (om de koeiengangen even een naam te geven Knipoog ) dan is het niet zo erg, en als ze het niet vaker doen. Maar om echt te rijden..
Maar de meeste boeren geven je niet zomaar een verzorgkoe hoor. Haha! Ik denk wel dat een koe inrijden makkelijker is dan een paard. Koeien zijn over het algemeen veel rustiger (ookal heb je er wel wilden tussen zitten). Wij hebben thuis ook een boerderij, en soms zijn er van die koeien die maar in de biksauatomaat blijven staan als ik ze moet ophalen, dan ga ik er wel eens op zitten en dan doen ze niks. Haha! Maarja dat zijn altijd wel de rustigsten.
Maar koeiengangen lijken me toch een stuk minder comfortabel dan die van paarden. En je hebt ook geen manen om je aan vast te grijpen als ze gaan rennen en je hebt geen zadel. De koeiendraf zie ik ze haast nooit doen, maar is wel hobbeliger dan de paardendraf. En koeiengalop gaat ook kort en hobbelig. En dan die uier er nog bij, dat is wel wat meer moeite voor een koe. Ik denk dat ze best wel geschikt zijn voor stapritjes, maar verder niet zo.. Of je moet een stier castreren. Tong uitsteken
*oja en zorg dat je een dikke koe hebt! Vork

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:17

Hahaha ook echt een koe rijden,
Lijkt me ook gaaf om een keer op een struisvogel te rijden of een lama!
of een olifant.

Coolkoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:24

Hoi
Ik reed op mijn koe toen ze in het weiland stond, ze is heel lief en rustig. Maar dat rijden was ook niet echt rijden. Het was meer gewoon erop zitten. Dan ging ze soms lopen.
Maar als in april mijn pink naar buiten gaat, ga ik haar ook trainen. Even voor de duidelijkheid: het is ook echt een pink en geen kalf zoals op die ene foto en ik ga er nog niet op rijden ofzo. Maar ik ga leuke dingen met haar doen enzo. En mijn zusje mag misschien op haar zitten (mijn zusje is heel licht hoor en pinken zijn wel een stukje sterker dan 1.5 jarige paarden).
In afrika en India enzo wordt er heel veel op koeien gereden en voor de kar gebruikt. Dat zijn een ander soort koeien dan hier, daar hebben ze zeboes. Die kunnen heel goed tegen de hitte. Daar hebben ze (haast) geen paarden want die kunnen dus niet tegen die hitte. Vroeger werden er in Nederland ook veel koeien gebruikt voor de kar. Want ze zijn net zo goed of beter voor de kar als paarden.
In Amerika worden er speciaal ossen ingereden om op te rijden, echt als hobby. Ze zijn ook makkelijker te trainen dan paarden.
Nou ik heb geen paard en ben geen paardengek (ik ben koeiengek) en ik wil over een jaar ofzo graag op mijn pink (dan is ze een vaarsje) rijden. We vertrouwen elkaar helemaal, ik heb ook een keuring met haar gelopen, en wandelingetjes met haar gemaakt en nog veel meer. Nu zit ze in de stal bij een stier, dus jammer, ik kan haar niet borstelen, maar in april kan ik weer van alles met haar doen.
Doeg!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:08

Maanling schreef:
Als die springkoefoto geen trucage is.... dan is het echt VET gaaf!
Ik denk dat die springfoto van die koe net zo echt is als deze foto:
Afbeelding

Clown

xsaarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:09

haha die giraf en koe ge-wel-dig ! Haha!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:17

Wha wha die van die giraffe....
Die van die koe is idd echt! Toen ik nog een jong miesje was reed er een meidje wedstrijden met haar koe!! Dus het is idd mogelijk

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:22

Mijn zus haar man die zit wel eens op koeien hebben we een paar foto's van echt heel grappig!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:15

Is er dan verschil tussen os en koe? Koe

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:16

os is een gecastreerde stier

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:17

Goldenflower schreef:
Is er dan verschil tussen os en koe? Koe
Hetzelfde verschil als tussen ruin en merrie. Lachen

didemonri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:02

ik vind het raar..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:14

Red_Savage schreef:
Wanneer de koe op de stal waar ik werk volgroeid is, mag ik hem waarschijnlijk gaan inrijden. Lachen

Hahaha alle gekkigheid op een stokje! We veranderen deze paardensite gewoon in een koeiensite Koe
Sorry maar dat is niks voor mij; koerijden. Ik hou het gewoon bij paardrijden Lachen
Ik zie het al voor me over een paar jaar zijn der ook dressuur en springwedstrijden voor koeien Duivel

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:16

Moelie schreef:
Red_Savage schreef:
Wanneer de koe op de stal waar ik werk volgroeid is, mag ik hem waarschijnlijk gaan inrijden. Lachen

Hahaha alle gekkigheid op een stokje! We veranderen deze paardensite gewoon in een koeiensite Koe
Sorry maar dat is niks voor mij; koerijden. Ik hou het gewoon bij paardrijden Lachen
Ik zie het al voor me over een paar jaar zijn der ook dressuur en springwedstrijden voor koeien Duivel

ja een koe die 1.20 springt!! Haha of ZZ dressuur loopt!
Lijkt me wel gaaf op een koe zitten

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:19

Coolkoetje schreef:
Hoi
Ik reed op mijn koe toen ze in het weiland stond, ze is heel lief en rustig. Maar dat rijden was ook niet echt rijden. Het was meer gewoon erop zitten. Dan ging ze soms lopen.
Maar als in april mijn pink naar buiten gaat, ga ik haar ook trainen. Even voor de duidelijkheid: het is ook echt een pink en geen kalf zoals op die ene foto en ik ga er nog niet op rijden ofzo. Maar ik ga leuke dingen met haar doen enzo. En mijn zusje mag misschien op haar zitten (mijn zusje is heel licht hoor en pinken zijn wel een stukje sterker dan 1.5 jarige paarden).
In afrika en India enzo wordt er heel veel op koeien gereden en voor de kar gebruikt. Dat zijn een ander soort koeien dan hier, daar hebben ze zeboes. Die kunnen heel goed tegen de hitte. Daar hebben ze (haast) geen paarden want die kunnen dus niet tegen die hitte. Vroeger werden er in Nederland ook veel koeien gebruikt voor de kar. Want ze zijn net zo goed of beter voor de kar als paarden.
In Amerika worden er speciaal ossen ingereden om op te rijden, echt als hobby. Ze zijn ook makkelijker te trainen dan paarden.
Nou ik heb geen paard en ben geen paardengek (ik ben koeiengek) en ik wil over een jaar ofzo graag op mijn pink (dan is ze een vaarsje) rijden. We vertrouwen elkaar helemaal, ik heb ook een keuring met haar gelopen, en wandelingetjes met haar gemaakt en nog veel meer. Nu zit ze in de stal bij een stier, dus jammer, ik kan haar niet borstelen, maar in april kan ik weer van alles met haar doen.
Doeg!

Oke, dus als ik goed begrijp ben jij geen paardengek, maar een koeiengek. En wat wij doen met paarden, doe jij met koeien? Haha, echt raar. Wat doe je dan hier op bokt als ik vragen mag? Niet banketstaaf bedoeld maar het is niet voor niks een paardensite en je geeft zelf al aan dat je geen paardengek bent.
En het is trouwens niet zo dat koeien beter zijn voor de kar dan paarden.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:02

Dorientjee schreef:
ja een koe die 1.20 springt!! Haha of ZZ dressuur loopt!
Lijkt me wel gaaf op een koe zitten

Die 1.20 halen ze wel maar ZZ dres? Vork Clown

Coolkoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:52

Veel dingen die voor paarden zijn zijn ook voor koeien, dus het is wel handig, dingen over touwhalster (even een gek voorbeeldje haha) enzo. Nou je mag denken wat je wilt hoor, maar ik hou het meest van koeien en in veel boeken enzo staat dat koeien handiger voor de kar zijn. Koe

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:56

die koeienspringfoto is echt!
is zelfs op TV geweest... filmmateriaal.. SBS , hart van nederland is langsgeweest toendertijd.

nero90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:06

haha lijkt me wel grappig op een koe rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:27

Wesseltje schreef:
Vind dat springen met zo'n koe eerder zielig als leuk om te zien op het plaatje.. die uier etc lijkt me nou niet geweldig..
Daarbij waarom zou je persee op een koe moeten gaan rijden?
Ik ben ook stapelgek op koeien, maar laat ze wel lekker in hun waarde Knipoog

Waarom zou je persee op een paard gaan rijden?

Ik ben het trouwens wel eens dat die uier behoorlijk in de weg hangt. Maar dat is ook al zo als ze gewoon lopen.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:21

Ja die eerste foto is wél echt dat is Inge met haar koe!
Heb ik ook gezien op SBS en het heeft ook op bokt gestaan.

Wordt nog wat koerijden,bij mn vriend hebben ze een stuk of 300 koeien/stieren dus keuze zat hahaha Haha! !

Des te vaker dat ik er ben des te leuker vind ik ze, vooral de kalfjes zijn heel lief haha.. Maar rijden? Een koe is heeeel anders gebouwd dan een paard,vind de 'draf' enzo ook heel anders bij een koe als ik dat zo zie.. Lachen
Nee, voor mij geen koe rijden al hebben ze daar koeien zat.. Ik hou 't lekker bij mijn paard Lachen!

mrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:08

koe rijden Verward
dat lijkt mij echt niets.
maargoed zo ieder z'n mening!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:38

Hier zit een meisje ook wel eens op een koe en rijdt dan een rondje door de stal. Clown

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 07:11

Moderatoropmerking:
Eerst even kijken voordat je wat post, dit is een heel oud topic. Vandaar een slotje.