Coolkoetje schreef:Hoi
Ik reed op mijn koe toen ze in het weiland stond, ze is heel lief en rustig. Maar dat rijden was ook niet echt rijden. Het was meer gewoon erop zitten. Dan ging ze soms lopen.
Maar als in april mijn pink naar buiten gaat, ga ik haar ook trainen. Even voor de duidelijkheid: het is ook echt een pink en geen kalf zoals op die ene foto en ik ga er nog niet op rijden ofzo. Maar ik ga leuke dingen met haar doen enzo. En mijn zusje mag misschien op haar zitten (mijn zusje is heel licht hoor en pinken zijn wel een stukje sterker dan 1.5 jarige paarden).
In afrika en India enzo wordt er heel veel op koeien gereden en voor de kar gebruikt. Dat zijn een ander soort koeien dan hier, daar hebben ze zeboes. Die kunnen heel goed tegen de hitte. Daar hebben ze (haast) geen paarden want die kunnen dus niet tegen die hitte. Vroeger werden er in Nederland ook veel koeien gebruikt voor de kar. Want ze zijn net zo goed of beter voor de kar als paarden.
In Amerika worden er speciaal ossen ingereden om op te rijden, echt als hobby. Ze zijn ook makkelijker te trainen dan paarden.
Nou ik heb geen paard en ben geen paardengek (ik ben koeiengek) en ik wil over een jaar ofzo graag op mijn pink (dan is ze een vaarsje) rijden. We vertrouwen elkaar helemaal, ik heb ook een keuring met haar gelopen, en wandelingetjes met haar gemaakt en nog veel meer. Nu zit ze in de stal bij een stier, dus jammer, ik kan haar niet borstelen, maar in april kan ik weer van alles met haar doen.
Doeg!
Oke, dus als ik goed begrijp ben jij geen paardengek, maar een koeiengek. En wat wij doen met paarden, doe jij met koeien? Haha, echt raar. Wat doe je dan hier op bokt als ik vragen mag? Niet banketstaaf bedoeld maar het is niet voor niks een paardensite en je geeft zelf al aan dat je geen paardengek bent.
En het is trouwens niet zo dat koeien beter zijn voor de kar dan paarden.