hoevaak gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: hoevaak gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:20

Om op de TS haar vraag te antwoorden: wij leerden op bomproof pony's rijden. Het vallen begon bij mij toen ik zin kreeg om de koppige pony's te temmen Vork

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:24

oh jah, je vraag. uhhh ik begon op de manege, maar ook niet op de makkelijkste paarden na een jaartje. daarna altijd op de moeilijke gevallen blijven rijden. zit een beetje uitdaging in Knipoog
geen id dus waarom ik er niet zo vaak af heb gelegen Tong uitsteken

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 16:24

tanks voor alle reacties, ik begrijp het helemaal
xxxxxtinkervosje Dromen Tong uitsteken

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:33

Ben denk ik wel meer dan 300x gevallen, als het niet meer is.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:15

Ik zou het niet weten ben echt de tel kwijt geraakt....

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:33

Ik ben in de tijd dat ik rij (aardig wat verschillende paarden) als ik me niet vergis 4 keer gevallen. Twee keer van een haflingertje op de manege, achter elkaar. Die hield ervan alles eraf te gooien wattie er maar af kon krijgen (lees: netjes aangalloperen, stoppen en omdraaien en dat soort fratsen).
Een keer van Miroma. Het vallen staat niet op de foto's, maar was tijdens dezelfde keer rijden. Pakte ineens het bit vast en vloog er bokkend vandoor.
En de vierde keer weet ik even niet meer Clown

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:28

Umhh heel vaak in de 4 jaar bijna 5 geloof ik dat ik rij..

stuk of 15 keer zeker.
En soms ook echt lelijke vallen
Maar ik zit er nog steeds op Haha!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:30

Uuh ik heb tot nu toe een pony die heel braaf is, behalve soms! Clown Ik ben in totaal 6 a 7 keer gevallen.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:10

Haha, hoevaal ik gevallen ben is denk ik niet op 2handen te tellen. Clown
Al valt het de laatste jaaaren heel erg mee, maar als ik viel/val hield ik daar gelijk heel wat aan over. (Breuken, operaties etc.)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:18

Ben in bijna 12 jaar ongeveer 10 keer gevallen...waarvan 5 keer te hard...heb er jammer genoeg ook een hoop aan overgehouden Clown maar dat is paardrijden he.... Haha!

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:22

2 keer in een jaar,, een keer me eerste les, toen vond ik het al supercool om te draven galopeerd ie ik donderde er meteen af.

En de tweede keer was van mn vzarabiertje toen gingen we in de wei rijden omdat de bak beblubberd was..
En toen galopeerde ik aan en toen nam hij een bok van hier tot tokio..
Staat ie me aan te kijken van wat doe jij nou ?? Ik heel hard AU

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:32

Ik ben er 1x afgedonderd in de 7 jaar dat ik nu paardrijd... Valt best mee he Tong uitsteken
Het was in de groepsles en ik reed nog geen half jaar, gingen toen alle paarden op hol van de regen op het dak ofzo Rolleyes Resultaat: iedereen d'raf Tong uitsteken En volgens mij ben ik er toen nog het beste vanaf gekomen...
Verder ben ik er nog wel vaker bijna afgevallen Tong uitsteken Zeker toen ik een pony ging rijden die hield van rodeo's bij het aangalopperen Vork Maar daar heb ik wel van leren rijden Tong uitsteken
Hoe vaak je valt ligt er inderdaad aan wat voor een pony's/paarden je rijd Tong uitsteken en in hoeverre je voorbereid bent op een schrikreactie Tong uitsteken

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:13

Hey
Och ja dat kan wel heel normaal zijn ! Heb net hetzelfde meegemaakt ! Maar wacht die tijd van vallen komt nog !
Toen ik net begonnen was ben ik in de eerste maanden ook niet gevallen. Zelfs bij mijn 2de longeles bokte een pony & zat ik er nog op. Haha! Tong uitsteken
Ik ben pas beginnen vallen toen ik mijn eigen paard kreeg. Ja een heel lief, braaf paard maar nogal heet ... Haha! Met mijn paard heb ik pas echt een goede zit ontwikkeld ! Soms als ze weer eens van haar energieuitbarstingen had en ging lopen als een racepaard kon ik die beweging niet meevolgen en totterde er vervolgens af ...heb zo ook heel lelijke vallen gedaan ...(waarna je er wel mee lacht)
Ik denk dat ik toen ik nog maar juist mijn paard had, wel elke maand een keer van haar rug viel ! Tong uitsteken
Nu is het alweer lang geleden ...
Maar uiteindelijk ben ik nog maar 5x gevallen waarvan 4x met mijn paard.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:01

afgelopen 2 jaar maar 3 keer Tong uitsteken ben trots op mezelf, daarvoor echt onwijs veel gevallen, niet normaal.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:36

ik heb 7 jaar gereden en ben een keer of 3-4 gevallen. valt best mee, al zeg ik t zelf Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:58

Vorige week was bij mij de ergste val tot nu toe, stukje bot van me bovenarm weg en in een mitella met die arm van mij! Moet nu 6 weken rustig aan doen met die zere arm van mij.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:00

Als beginner val je minder snel omdat je juist op rustige pony's rijdt. Ik ben in de longeles 1 keer gevallen omdat er een Shetlanderkeuring naast de bak was en gingen ze met een bakje geld ofzo rabbelen om de Shetjes mooier en sneller te laten lopen, maar had dus ook effect op de pony waar ik op reed. Haha!
Maar ik ben verder echt al heel vaak gevallen, niet meer bij te houden. Het heeft niet echt vaak pijn gedaan ofzo. Ik rij ook best vaak zonder zadel en dan glij je er ook sneller af.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:31

Ik rij sinds 1995
Op de manege ben ik een stuk of 6 a 7x van een paard af gevallen. Dat was in de periode 1995 - 2001
In de verzorgpaarden periode 2000 - nu ben ik 2x van een paard gevallen.

Dus in 12 jaar tijd zo'n 9x

Van Genderose afgegleden (ik bleef eerst nog even aan de hals hangen, zij ging stilstaan, en ik stapte af Tong uitsteken). Van BlackJack ben ik een stuk of 3 a 4x gevallen (manege pony). 1x er dusdanig afgebokt dat ik megarugpijn had, en 2 a 3x MET hem gevallen... Van Oneil omdat hij een regenboogsprongetje de 2e keer in het parcoursje heel eng vond, en ik er alleen over vloog en op mn stuitje viel waardoor ik een paar weken niet kon bukken zonder niet meer omhoog te komen....
Van Wietje ben ik vorig jaar gevallen, toen ik haar een tik gaf te hoog op dr kont, precies op haar litteken. En toen gooide ze me eraf (logisch).

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:34

Nog Nooit! sinds 10 jaar:P

uhm,.. telt van shetlandertjes afglijden in ponypark slagharen ook mee?

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:19

ja Tong uitsteken

Ik ben zo'n 5x van een manege paard gevallen, en iets van 25x van een verzorgbeest/eigen pony(Toen ik er een had)

Maar laatste 2 jaar niet meer

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:55

Toen ik net begon met paardrijden viel ik er het eerste jaar nooit af want ik mocht om heeel brave pony's.
Daarna ging ik op wat snellere ponytjes rijden en die maakte regelmatig rare sprongen/draaien waardoor ik er wel eens af viel. Eigenlijk wel heel vaak Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat ik wel over de 50 kom als ik dat moet meetellen Clown

Ik ben 5 x echt gemeen hard gevallen dat ik ook wat had.
Van Tim ben ik nog niet zo heel vaak gevallen in die 3 jaar. Twee keer met Tim samen onderuit gegaan. Een keer omdat ie een noodstop maakte uit het niets en een twee keer zonder zadel eraf gegleden. Oja en een keer omdat Tim onder het draad door ging en ik in het draad bleef hangen Schijnheilig

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:17

ik ben 2 keer gevallen met springen 1 keer fout van degene die me les gaf had de hindernissen niet goed uitgemeten.
Een keer gevallen met paard en al want ze vergat haar benen neer te zetten op tijd. Was wel een ,mooie sprong ondanks de val.
! keer achterover eraf gevallen en me paard viel toen mee naar achter want ze steigerde. Ze viel vlak naast me.....me zusje schrok zich rot! van me nieuwe knol zal ik denk ik wel meerdere "gratis" vlieglessen krijgen :p

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:24

Sinds ik op mijn manege rij ben ik nog nooit van een paard afgevallen.
Wel eens van een shetlander maar dat was voor die tijd Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:30

Eigenlijk wel gek hè? We vallen altijd van paarden af en toch willen we altijd doorrijden.... Lachen

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:29

Ik ben zo vaak gevallen, dat is niet meer te tellen. Ik was altijd bang om te vallen en dan ga je juist... Sinds ik niet meer bang ben val ik bijna niet meer.
Gelukkig is dat al lang geleden. Ik heb Major 7 1/2 jaar bereden, en ben 2x van hem gevallen.