Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Midasje

Re: Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:21

Nadya schreef:
Midasje schreef:
Als je nu even de moeite neemt om goed te lezen, ik bedoel dat wij ( als mens ) ook niet meer in onze natuurlijke omgeving wonen.( de grot dus )
En in de 1e regel die ik heb getypt staat dus de meeste extra groot dus als je het goed doet hoef je zelfs nog niet eens aangesproken te voelen.

Ik haal mijn paarden niet binnen ze willen zelf naar binnen ze duwen het hek bijna eruit.

Ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Knipoog

Maar nogmaals, ik ben blijkbaar een natural, als ik de mensen hier op bokt mag geloven. (Sinds ik op bokt zit werd ik in dat hokje geduwd. Daarvoor had ik nog nooit van 'naturals' gehoord Clown ) en ik vind het onzin om te zeggen dat de meeste naturals roepen dat je bijvoorbeeld per se boomloos moet rijden. Die ken ik niet, hoor . Het is dat ik een jong paard heb, die ik (nog) niet intensief berij, die lichamelijk nog erg gaat veranderen de komende jaren en dat ik graag mijn paard 'voel', dus vandaar een flexibel boomloos zadel, die zich vormt naar mijn paard's lichaam. Ik kan best wat betalen, maar om elk half jaar een nieuw boomzadel op te hoesten (want ik vind het een vereiste dat mijn paard een goed passend zadel draagt, gaat mij wat ver. Moet je eens kijken onder de boomrijders hoeveel mensen er met een slecht passend zadel rijden Scheve mond Daar schrik je van!).

Mijn paard staat nooit bij het hek (de anderen uit de kudde ook niet, bovendien zijn er meerdere hekken Knipoog ). Daarvoor is de ruimte waar hij staat ook wat te groot Knipoog en er zijn veel beboste stukjes. Ik moet ze altijd eerst zoeken, zeg maar, want het land waar ze op lopen is wat groot. Of ik roep en als hij me hoort, komt hij meteen, maar niet met het idee dat hij naar binnen moet. Vergeet ook niet dat paarden enorme gewoontedieren zijn, he.

Ik vindt de manier hoe jij met je paard omgaat prima.
Ik heb 3 paarden die altijd samen zijn ook op stal ze kunnen ook bij elkaar met de hoofden lekker kroelen of juist mekaar lekker klieren.
Iedereen heeft zijn eigen manier, ik vindt dat ik goed voor mijn paarden zorg doe ik dit niet dan krijg ik op mijn flik*er van mijn vader die (wat ik vindt ) een expert is op het gebied van dieren hij is homeopaties geneeskundige.
Maar ik vindt het niet prettig als de naturals zeggen dat ik niet goed voor mijn paarden zorg omdat ik geen naturals ben

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:25

Midasje schreef:
Ik vindt de manier hoe jij met je paard omgaat prima.
Ik heb 3 paarden die altijd samen zijn ook op stal ze kunnen ook bij elkaar met de hoofden lekker kroelen of juist mekaar lekker klieren.
Iedereen heeft zijn eigen manier, ik vindt dat ik goed voor mijn paarden zorg doe ik dit niet dan krijg ik op mijn flik*er van mijn vader die (wat ik vindt ) een expert is op het gebied van dieren hij is homeopaties geneeskundige.
Maar ik vindt het niet prettig als de naturals zeggen dat ik niet goed voor mijn paarden zorg omdat ik geen naturals ben

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen manier en zolang er naar het welzijn van de dieren gekeken wordt en niet alleen maar naar het welzijn van de ruiter, hoor je mij niet, hoor.
Ik heb ook zat niet-natural paardenvriendinnetjes in real life. Elk paard is anders en ook ik ken paarden die buiten staan zonder goede vacht en zonder deken/schuilmogelijkheid, wat ik ook niet ok vind. Je hoort naar het individuele paard te kijken en daarop af te stemmen. Bovendien is het soms moeilijk oordelen op bokt, als je mensen niet kent...... Lachen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:28

ach ik hoor ook wel eens dat ik door sla op dat natural gebied, maar sommige mensen snappen gewoon niet hoe het inelkaar zit. Ik kan wel doodleuk natuurlijk gaan bekappen maar als ik vervolgens mijn paard niet in een natuurlijke omgeving hou werkt het natuurlijk bekappen ook niet. Ik kan hem wel onbeperkt ruwvoer gaan geven en hem op stal houden zonder biks maar dan zal hij moddervet worden. Alles zit in een verband met elkaar, alles wat je niet natuurlijk houdt zitten consequenties aan verbonden. Daarom zie je veel bij naturals dat ze vrij veel natural doen, en niet alles half half. En daarom zie je ook vaak dat mensen niet bepaald snappen hoe het natuurlijk houden van een paard werkt. Mensen die hun paard 23/7 op het stal hebben staan zullen nooit snappen hoe simpel een hoef kan werken als het zijn natuurlijk werking kan doen, omdat de hoeven van hun paarden nou eenmaal niet zo simpel werken.
Neem nou bijvoorbeeld de vacht, mijn paard stond vorig winter de hele tijd 's nachts binnen, hij kreeg een wintervacht maar lang niet zo extreem als dit jaar. Want dit jaar staat hij veel meer 's nachts buiten, ook zie je het geniale afvoersysteem van de vacht naar boven komen. Vorig jaar was daar nog niks van te merken, ik was toen ook constant bang dat hij het te koud zou krijgen. Dat heb ik dit jaar echt niet omdat zijn vacht nu optimaal werkt en hij altijd droog weet te blijven. Als het gestopt is met regen duurt het hooguit 10 minuten voordat hij droog is. Gewoon omdat zijn vacht heel vettig is, mensen die hun paard elke week volledig inzoppen en zo de vetlaag wegspoelen zullen dat waarschijnlijk appart vinden, want hun paard wordt veel minder snel droog ondanks alle fleece dekens die ze opkrijgen.

Ik ben van mening dat de natuurlijke manier de makkelijkste manier van paarden houden is, simpel weg omdat een paardenlichaam daar voor gemaakt is, elke niet natuurlijke manier heeft een consequentie. Dat is een afweging die je als paardeneigenaar voor jezelf moet maken, ik heb wel enkele afwegingen gemaakt richting de niet natuurlijke kant maar de natuur blijft de basis van het houden van mijn paarden.

Ik vind trouwens dat iedereen zelf mag weten wat hij met zijn paarden doet, vroeger had ik er het handje van om andere mensen te veroordelen. Maar dat was een beginners fout laten we maar zeggen, het natural zijn werkte voor mij en mijn paard zo goed dat ik maar niet begreep waarom andere mensen normal bleven. Maar ieder paard en mens is anders, en ik moet zeggen dat ik soms best veel er voor moet laten. Ik snap soms best dat mensen dat er niet voor over hebben.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:30

Maar nogmaals, ik ben blijkbaar een natural, als ik de mensen hier op bokt mag geloven. (Sinds ik op bokt zit werd ik in dat hokje geduwd. Daarvoor had ik nog nooit van 'naturals' gehoord )

Hier precies hetzelfde. Mijn paard staat 24/7 in de wei, heeft geen ijzers (op dit moment, in de zomer wel altijd), heeft geen schuilstal (wel bomen) en heeft geen deken op. Ze wordt altijd op tijd ontwormd en krijgt op tijd een inenting. Ik rijd met een boomzadel en met een bit. Wat ben ik nu? Vind het zo vreemd dat er van die hokjes zijn. Alsof je kiest wat je wilt zijn voordat je een paard neemt. Ik verzorg mijn paard vanuit mijn eigen ideeen en denk dat dit (voor mijn paard) het beste is.

Ik denk dat Nadya met het paard is een gewoontedier de spijker op zijn kop heeft geslagen. Paarden denken vanuit routine, gewoonte. Als een paard steeds binnen wordt gezet omdat ie daar eten krijgt, of omdat het regent, zal dat paard vanuit die gedachte naar het hek lopen. Het gebeurt iedere dag (of telkens als het regent) dus ik ga maar vast bij dat hek staan.
Mijn paard gaat nooit naar binnen als het regent, dus staat ook nooit bij het hek. Wel krijgt ze altijd op dezelfde tijd en plaats voer, daar staat ze dan ook om die tijd te zeuren om voer.
Gewoonte en routine is voor paarden heel erg belangrijk.
Ik vind dat je als mens moet nagaan welke gewoonte je je paard wilt aanleren. Als jij het nodig vind dat je paard met regen elke keer naar binnen gaat, prima. Maar wees je er wel van bewust dat je paard dan bij het hek staat, omdat jij em die gewoonte hebt aangeleerd en niet omdat ie de regen zo vreselijk vind.
Ik vind ook dat mensen moeten bedenken welke gewoonte goed is voor paarden. Natuurlijk zullen paarden die 23 uur per dag op stal staan dit doen, ze zijn het gewend en handelen naar gewoonte. Maar als mens zul je dan naar mijn mening moeten bedenken of dit goed is voor het paard.
In mijn ogen niet, maar goed hier verschillen de meningen over.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:35

Def, inderdaad, in de winter blijven de paarden bij ons ook bij de voerbak in het land hangen. Logisch Vork . En het (oude) paard van mijn vriendin, die wel elke avond naar binnen gaat, staat ook bij het hek te wachten. Of het nou regent of niet, ze weet dat ze eten krijgt, dus ja, ik kan dat beestje wel begrijpen. Haha!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:44

Mijn eerste paard stond op een manege, kwam alleen buiten als ik hem buiten zette. Na een jaar paard verhuist naar een pensionstal waar hij overdag op de wei mocht, alleen. Paard werd een stuk blijer en zat beter in zijn vel.

Ondertussen ander paard gekocht, wel zelfde stal. Verandert van stal, paard kwam niet zoveel meer buiten (itt wat afgesproken was) en werd behoorlijk chagrijnig. Na drie maanden paard weer verhuist, stal met weidegang samen met anderen, ook in de stal veel contact mogelijk met buurvrouw over een muurtje heen. Paard knapte er enorm van op. Paard door omstandigheden weer in een dichte box, hij werd weer slechter, ook qua gezondheid.

Paard verhuist naar een stal waar ze in kuddeverband worden gehouden, overdag in de wei, 's nachts in de loopstal met uitlooppaddock. Paard is helemaal blij en gezond. Deken krijgt hij niet meer op, vond hij toch maar niks en wordt me idd te duur iedere week een nieuwe deken... Bovendien is hij goed gezond en heeft een goede vacht. Van de week paard even in een box gezet, hij was flink boos, toen het hek open was was het weer goed...
Als het regent staan de paarden ook te drammen bij het hek, om als ze dan in de 'stal' komen allemaal buiten te blijven staan in de uitlooppaddock in de regen dus.. Mijn paad komt alleen nog in de stal om even lekker languit te liggen slapen, verder is hij altijd buiten.
Een aantal paarden krijgen wel krachtvoer, mijn paard niet, hij doet het goed zonder en nog steeds betaal ik wel het volle pond aan stalgeld. Voor de goedkopigheid hoef ik hier dus niet te staan, vind het wel redelijk natuurlijk voor het paard zo.
Ijzers heeft hij ook niet meer en dmv natural balance bekappen zijn zijn hoeven nu goed ipv de probleemvoeten die hij zou hebben volgens de traditionele smeden...

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 13:46

Hilli schreef:
TS: val bokt hier niet mee lastig en bespreek dit met de mensen die het wel aan gaat.

Ik mag toch best mijn hart luchten hier?

Ik vind het niet fijn als deze mensen mij afzeiken als ik een nieuw dekje of een dure mooie frontriem koop. Ik probeer me altijd weinig te bemoeien met anderen, maar als ze zich met mij bemoeien dan heb ik toch ook behoefte om te reageren.
Misschien moet ik ze maar eens aanspreken, ik geloof alleen niet dat ze daar voor open staan..

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:48

Goedkoop maakt toch niet uit ik loop ook niet met al die chique spullen het meesten heb ik zelfs gekregen. dat goekoop slaat nergens op want er zijn ook mensen die niet zoveel geld hebben. en dan word er gezeurt dat ze deze dure dingen moeten kopen.en dat ze zeuren omdat ze iets duur vinden zijn ze gewoon jaloers op jou hahah zo moet je maar denken xx Eline

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:50

cremellogek schreef:
Hilli schreef:
TS: val bokt hier niet mee lastig en bespreek dit met de mensen die het wel aan gaat.

Ik mag toch best mijn hart luchten hier?

Dat mag je zeker! Ik kreeg alleen het idee uit jouw posts dat het gaat om een specifiek probleem (nl. met een paar mensen) i.p.v. 'de natural' in het algemeen en vandaar dat ik suggereerde dat je het misschien beter kunt bespreken met de mensen die het aangaat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:53

Nogmaals, de eerste natural die natural denkt vanwege de centen, moet ik nog ontmoeten!!! Knipoog
Er zit een vele diepere gedachtengang achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:58

Dit vind ik echt heel kort door de bocht. Ik heb er zelf nooit bij nagedacht zelfs dat dat een rede zou zijn om je paard natural te houden Nagelbijten / Gniffelen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:59

cremellogek schreef:
Worden jullie ook zo moe van mensen die constant hun mening opdringen hoe je een paard moet houden?
Er is maar 1 goeie manier en dat is de "natural" manier. De mensen vallen anderen lastig en gebruiken dat (de "natural" manier) als excuus om alles maar zo goedkoop mogelijk te doen. Want 24 uur op de wei is goedkoper dan 's nacht op stal, zelf bekappen is goedkoper dan een hoefsmid laten komen. Bitloos en boomloos rijden is goedkoper dan een goed boomzadel. Geen krachtvoer voeren is goedkoper dan dat wel doen, en ga zo maar door.. (Sowieso is aan een onheinde wei met alleen maar gras niets natuurlijks, laat staan aan bekappen of rijden op een paard! Clown )
Als zoals de afgelopen dagen het weer exteem slecht is, doen ze vervolgens wel een flut goedkoop regendekentje om, terwijl ze altijd aan het verkondigen zijn hoe anti-deken ze wel niet zijn?? Want dat is niet natuurlijk! (En lekker goedkoop Vork) En dan zijn ze wel verbaast dat hun paard de volgende dag nat is onder hun goedkope flut dekentje met dit pokkeweer. En blijkbaar zitten ze er ook niet mee dat hun paard 24 uur per dag tot de knieen in de blubber staat, nergens meer kan gaan liggen en nergens kan schuilen voor het weer. Wat is daar nou aan voor natuurlijks aan?? Tja, het is de goedkope oplossing he..
En maar afzeiken als ik iets nieuws voor mijn paarden koop, pfffff, worden jullie daar ook zo moe van??

Ik heb niet het hele topic doorgelezen,daar verspil ik de moeite niet aan.
Ik wil wel even zeggen dat je zeer kortzichtig bent.
Als jij denkt dat de mensen die hun paard buiten houden het doen om de centen.
Dat ze niet scheren omdat ze dan geen deken hoeven te kopen,
dat ze geen krachtvoer geven om geld te besparen,
enz.

Ik heb mijn paarden niet op krachtvoer,maar ze krijgen wel PavoLiga,of Aura koeken.
Ze krijgen vitamines,mineralen,likstenen enz.
Ik heb 2 dure boomloze zadels,omdat ik eerst op een boomzadel reed,maar daar werd ze niet echt vrolijk van.
Sinds ik boomloos rijd gaat het goed.
Ik moet zeggen dat als die boomloze zadels 10 keer zo duur waren als een boomzadel,dan had ik nog steeds een boomloos zadel gekozen.

Ik betaal bijna 200 euro voor een groot weiland,met in de winter onbeperkt kuilgras.
Als mijn weide 250 euro zou kosten,en een stalling 150, dan zou ik nog steeds voor de wei gaan.
Als de PavoLiga 30 euro per maand zou gaan kosten zouden ze dat nog steeds krijgen.
Ik heb ze geen dekens op,omdat ze een prachtige wintervacht hebben.
Dat kost idd. geen geld aan dekens nee,NOU EN??
Ben je jaloers ofzo??

Ze staan 24/7 op de wei,en dan bedoel ik ook WEI,geen modder poel.
Ja,bij de voerbakken en de waterbak is het blub,maar verderop in de wei is het groen,en droog.
Ik bekap mijn paarden niet zelf,daar komt de smid voor.
En die komt zo om de 3 a 4 maanden,dus niet elke 8 weken nee.
Omdat het niet nodig is,daarom,en niet omdat het goedkoper is om hem maar 3 a 4 keer per jaar te laten komen.

Ik zeik helemaal niemand af die iets nieuws koopt voor zijn paard,en wat een ander doet moet die ander weten.
Wie ben jij om te bepalen dat ik doe wat ik doe voor mijn paarden alleen omdat het goedkoper is??
Ik zou zeggen..haal dat bord eens voor je hoofd weg.

Jij vind het niet fijn als er mensen zijn die zeuren als je een nieuw dekje heb gekocht...
Ik vind het niet fijn als jij dan meteen de hele natural samenleving onderuit probeerd te halen en belachelijk probeerd te maken.
Kinderachtig noem ik dat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:00

Laat maar, TL..... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 15-11-07 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:01

Tinkerloos schreef:
cremellogek schreef:
Worden jullie ook zo moe van mensen die constant hun mening opdringen hoe je een paard moet houden?
Er is maar 1 goeie manier en dat is de "natural" manier. De mensen vallen anderen lastig en gebruiken dat (de "natural" manier) als excuus om alles maar zo goedkoop mogelijk te doen. Want 24 uur op de wei is goedkoper dan 's nacht op stal, zelf bekappen is goedkoper dan een hoefsmid laten komen. Bitloos en boomloos rijden is goedkoper dan een goed boomzadel. Geen krachtvoer voeren is goedkoper dan dat wel doen, en ga zo maar door.. (Sowieso is aan een onheinde wei met alleen maar gras niets natuurlijks, laat staan aan bekappen of rijden op een paard! Clown )
Als zoals de afgelopen dagen het weer exteem slecht is, doen ze vervolgens wel een flut goedkoop regendekentje om, terwijl ze altijd aan het verkondigen zijn hoe anti-deken ze wel niet zijn?? Want dat is niet natuurlijk! (En lekker goedkoop Vork) En dan zijn ze wel verbaast dat hun paard de volgende dag nat is onder hun goedkope flut dekentje met dit pokkeweer. En blijkbaar zitten ze er ook niet mee dat hun paard 24 uur per dag tot de knieen in de blubber staat, nergens meer kan gaan liggen en nergens kan schuilen voor het weer. Wat is daar nou aan voor natuurlijks aan?? Tja, het is de goedkope oplossing he..
En maar afzeiken als ik iets nieuws voor mijn paarden koop, pfffff, worden jullie daar ook zo moe van??

Ik heb niet het hele topic doorgelezen,daar verspil ik de moeite niet aan.
Ik wil wel even zeggen dat je zeer kortzichtig bent.
Als jij denkt dat de mensen die hun paard buiten houden het doen om de centen.
Dat ze niet scheren omdat ze dan geen deken hoeven te kopen,
dat ze geen krachtvoer geven om geld te besparen,
enz.

Ik heb mijn paarden niet op krachtvoer,maar ze krijgen wel PavoLiga,of Aura koeken.
Ze krijgen vitamines,mineralen,likstenen enz.
Ik heb 2 dure boomloze zadels,omdat ik eerst op een boomzadel reed,maar daar werd ze niet echt vrolijk van.
Sinds ik boomloos rijd gaat het goed.
Ik moet zeggen dat als die boomloze zadels 10 keer zo duur waren als een boomzadel,dan had ik nog steeds een boomloos zadel gekozen.

Ik betaal bijna 200 euro voor een groot weiland,met in de winter onbeperkt kuilgras.
Als mijn weide 250 euro zou kosten,en een stalling 150, dan zou ik nog steeds voor de wei gaan.
Als de PavoLiga 30 euro per maand zou gaan kosten zouden ze dat nog steeds krijgen.
Ik heb ze geen dekens op,omdat ze een prachtige wintervacht hebben.
Dat kost idd. geen geld aan dekens nee,NOU EN??
Ben je jaloers ofzo??

Ze staan 24/7 op de wei,en dan bedoel ik ook WEI,geen modder poel.
Ja,bij de voerbakken en de waterbak is het blub,maar verderop in de wei is het groen,en droog.
Ik bekap mijn paarden niet zelf,daar komt de smid voor.
En die komt zo om de 3 a 4 maanden,dus niet elke 8 weken nee.
Omdat het niet nodig is,daarom,en niet omdat het goedkoper is om hem maar 3 a 4 keer per jaar te laten komen.

Ik zeik helemaal niemand af die iets nieuws koopt voor zijn paard,en wat een ander doet moet die ander weten.
Wie ben jij om te bepalen dat ik doe wat ik doe voor mijn paarden alleen omdat het goedkoper is??
Ik zou zeggen..haal dat bord eens voor je hoofd weg.

Jij vind het niet fijn als er mensen zijn die zeuren als je een nieuw dekje heb gekocht...
Ik vind het niet fijn als jij dan meteen de hele natural samenleving onderuit probeerd te halen en belachelijk probeerd te maken.
Kinderachtig noem ik dat.

Ik zou zeggen lees het topic even verder door Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:05

Waarom,ben je nu opeens van gedachten veranderd?
Is je visie nu anders?
Ik ga het niet lezen,en ik ga ook niet meer reageren.
Pffff...sommige mensen...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:08

Ik heb mijn paarden (eeuh, paard en shet) dag en nacht buiten en dit is idd veel goedkoper dan de gemiddelde pensionstal, maar dat is vooral een leuke bijkomstigheid.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:10

cremellogek schreef:
Ik probeer niet alle naturals nu zwart te maken visconti. Maar een paar kenissen van me vinden de 50 euro per maand al zat die hun paard kost. Ze doen bv ook niet meer aan intenten en ontwormen. Ze zijn wel heel fel in het verdedigen en anderen aanvallen op de manier van paarden houden. Terwijl in mijn ogen het duidelijk is dat het voor hen zou weinig mogelijk moet kosten. Het zal maar een klein groepje mensen zijn die dit zo doen. Ik vind het zeker nu zielig voor die paardjes in de blub. En ik bemoei me er zo min mogelijk mee, maar als ze zich dan met mij gaan bemoeien Boos!

Als je alleen deze qoute leest tinkerloos, dan begrijp je mijn bedoeling misschien beter.
Mijn beginpost was niet gericht op alle naturals, maar op mensen in mijn directe omgeving..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:15

Jaja.
Nu staat het in je beginpost dat je niet op alle naturals duid..maar ik had net in mijn quote toch echt staan dat jij zelf zei:
worden jullie daar ook zo moe van?
En door dat zinnetje dacht ik(en met mij vele anderen zo te lezen) dat je niet bedoeld dat iedereen gek wordt van die 2 mensen bij jou op stal,maar van naturals in het algemeen.
(anders vraag je ook niet of anderen zich daar ook aan ergeren,toch?)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:15

Ík heb het topic wel grotendeels her en der doorgelezen. Je krabbelt terug, zegt dat je die niet bedoeld en die niet en vooral dat niet bedoeld en neeee... dát ook niet, alleen de mensen in jouw omgeving...maar ondertussen vind ik jouw beginpost een behoorlijk idiote en irriterende manier van iets brengen.
Misschien moet je je eens gaan verdiepen in paarden, ga eens een paar uur die de wei zitten en kijk hoe zij met elkaar omgaan, duidelijk is dat jíj daar nog behoorlijk veel van moet leren! Van een duur sjabrak of gouden stal gaat een paard echt niet beter in zijn vel zitten, van veel weidegang, kudde/vriendjes en een berg hooi wel degelijk!

Tinkerloos: bedankt voor het tikken van jouw verhaal, scheelt mij een hoop moeite Haha!

o,ja.... ik ent niet, doe mijn best om de hoeven zélf bij te houden, krijgen geen krachtvoer meer én mijn paarden staan in de blub.......Wat een drama! En tóch betaal ik me elke maand scheel aan voer en wei.... Vreemd... doe ik toch iets verkeerd denk ik.
staan graag in de blub als ze ook gewoon droog kunnen staan én liggen graag in de blub.... 't zijn gewoon varkens Haha!
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 15-11-07 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:18

Ik denk dat de hele beginpost veranderd moet worden. Niet alleen dat stukje wat Berdien erbij heeft gezet.
De naturals worden weer eens lekker negatief neergezet en ja, ik snap wel waarom ze (en ik dus ook) daarover vallen.
Hoe dan ook, er zijn wel hele rare dingen gezegd. Ja

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:22

_rosita_ schreef:
Ík heb het topic wel grotendeels her en der doorgelezen. Je krabbelt terug, zegt dat je die niet bedoeld en die niet en vooral dat niet bedoeld en neeee... dát ook niet, alleen de mensen in jouw omgeving...maar ondertussen vind ik jouw beginpost een behoorlijk idiote en irriterende manier van iets brengen. Misschien moet je je eens gaan verdiepen in paarden, ga eens een paar uur die de wei zitten en kijk hoe zij met elkaar omgaan, duidelijk is dat jíj daar nog behoorlijk veel van moet leren! Van een duur sjabrak of gouden stal gaat een paard echt niet beter in zijn vel zitten, van veel weidegang, kudde/vriendjes en een berg hooi wel degelijk!

Ik vind dat je qua verzorging niet op alles kan bezuiningen.
Een dure sjabrak, hoofdstel, etc schaad het paard niet. Mijn paarden hebben veel weidegang, staan altijd met z'n zessen in de wei, hebben onbeperkt hooi. Waar moet ik me in verdiepen dan?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:25

ik maak op uit de tekst van de TS dat ze zich mateloos irriteerd aan bepaalde mensen uit haar naaste omgeving. Dus snap eigenlijk niet zo goed waarom andere mensen die hier zo fel op reageren het zich zo persoonlijk aantrekken. Knipoog
Misschien had de TS op het laatst moeten vermelden: snappen jullie dat ik hier zo moe van wordt!!

iedereen verzorgt en onderhoud zijn of haar paard op die manier waarvan zij denken dat dit het beste is, en of dit nu op de natural manier is of juist niet. Geen mens heeft het recht andere mensen te veroordelen over het wel of niet juist onderhouden/verzorgen van zijn of haar paard(en). Meningen mogen gegeven worden wanneer een eigenaar daar naar vraagt, anders is het wijzelijk om je mond te houden (tenzij de gezondheid van het dier in gevaar komt, vind ik een ander verhaal) . Knipoog

Maar goed zolang ik nu al ervaring heb met paarden (25 jaar) blijf ik steeds zien dat mensen graag zich maar te graag willen bemoeien met andermans paarden..waarom...omdat ik denk dat er vele zijn die maar al te graag de wijsheid in pacht willen hebben.. Ach gut

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:26

cremellogek schreef:
Ik vind dat je qua verzorging niet op alles kan bezuiningen.
Een dure sjabrak, hoofdstel, etc schaad het paard niet. Mijn paarden hebben veel weidegang, staan altijd met z'n zessen in de wei, hebben onbeperkt hooi. Waar moet ik me in verdiepen dan?

En wie zou dat doen dan? Ik?

Een duur sjabrak schaadt niet, 23-7 op stal wel.....Buiten dat...schaadt een goedkoop sjabrak wel dan?
Gelukkig dat je dan nog wel zo helder van geest bent, je dieren in ieder geval voldoende vrijheid te gunnen.
Maar denk eerst eens na, voordat je je rare opvattingen op Bokt gooit. Óók die over die bewuste mensen in je omgeving. Misschien hebben zij ( net als ik, en joh... laat dat nou toevallig niet om het geld gaan..) een prima reden niet meer te enten.
Ga eens in gesprek en vraag waarom ze dingen doen, zoals zij dat doen, misschien gaat er een wereld voor je open.

Maar nogmaals... VRAAG en ga niet al met het beschuldigende en zeer vervelende toontje wat je hier neerzet verhaal halen.
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 15-11-07 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:28

Ik vind het idee van paarden houden op de 'natural' manier omdat dat goedkoper is maar een flut argument..Paarden houden is per definitie niet goedkoop.

Aan de andere kant vind ik de 'natural' manier wel prettig voor het paard, omdat er iig rekening wordt gehouden met zijn oorspronkelijke en natuurlijke behoeftes.

Ach, van alle kanten het voor jou beste graantje meepikken dan maar! Clown

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:28

Tinkerloos schreef:
Jaja.
Nu staat het in je beginpost dat je niet op alle naturals duid..maar ik had net in mijn quote toch echt staan dat jij zelf zei:
worden jullie daar ook zo moe van?
En door dat zinnetje dacht ik(en met mij vele anderen zo te lezen) dat je niet bedoeld dat iedereen gek wordt van die 2 mensen bij jou op stal,maar van naturals in het algemeen.
(anders vraag je ook niet of anderen zich daar ook aan ergeren,toch?)

Zowel die kenissen van mij als anderen hier op bokt hebben er een handje van om te verkondigen dat er maar 1 juiste manier van paarden houden is. En proberen vervolgens ontzettend hun mening op te dringen en vallen iedereen aan die het anders doet. Als je het woord stal laat vallen wordt je meteen in het hokje "23 uur per dag op stal staan". Ik vind dat irritant en wordt daar moe van. Zeker omdat ik van die kenissen van mij weet dat ze zo met hun paarden omgaan voor het geld. En dan zeiken ze mij af omdat ik wel veel geld aan mijn paarden uitgeef. Als je met paarden omgaat om echte "natural" redenen vind ik dat een heel ander verhaal. Maar dan nog kan je mensen in hun waarde laten, mits de dieren er niet onder lijden. Bij die kenissen van mij lijden de paarden er wel onder, en dan vind ik dat je fout bezig bent..