Nadya schreef:Midasje schreef:Als je nu even de moeite neemt om goed te lezen, ik bedoel dat wij ( als mens ) ook niet meer in onze natuurlijke omgeving wonen.( de grot dus )
En in de 1e regel die ik heb getypt staat dus de meeste extra groot dus als je het goed doet hoef je zelfs nog niet eens aangesproken te voelen.
Ik haal mijn paarden niet binnen ze willen zelf naar binnen ze duwen het hek bijna eruit.
Ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen.![]()
Maar nogmaals, ik ben blijkbaar een natural, als ik de mensen hier op bokt mag geloven. (Sinds ik op bokt zit werd ik in dat hokje geduwd. Daarvoor had ik nog nooit van 'naturals' gehoord) en ik vind het onzin om te zeggen dat de meeste naturals roepen dat je bijvoorbeeld per se boomloos moet rijden. Die ken ik niet, hoor
. Het is dat ik een jong paard heb, die ik (nog) niet intensief berij, die lichamelijk nog erg gaat veranderen de komende jaren en dat ik graag mijn paard 'voel', dus vandaar een flexibel boomloos zadel, die zich vormt naar mijn paard's lichaam. Ik kan best wat betalen, maar om elk half jaar een nieuw boomzadel op te hoesten (want ik vind het een vereiste dat mijn paard een goed passend zadel draagt, gaat mij wat ver. Moet je eens kijken onder de boomrijders hoeveel mensen er met een slecht passend zadel rijden
Daar schrik je van!).
Mijn paard staat nooit bij het hek (de anderen uit de kudde ook niet, bovendien zijn er meerdere hekken). Daarvoor is de ruimte waar hij staat ook wat te groot
en er zijn veel beboste stukjes. Ik moet ze altijd eerst zoeken, zeg maar, want het land waar ze op lopen is wat groot. Of ik roep en als hij me hoort, komt hij meteen, maar niet met het idee dat hij naar binnen moet. Vergeet ook niet dat paarden enorme gewoontedieren zijn, he.
Ik vindt de manier hoe jij met je paard omgaat prima.
Ik heb 3 paarden die altijd samen zijn ook op stal ze kunnen ook bij elkaar met de hoofden lekker kroelen of juist mekaar lekker klieren.
Iedereen heeft zijn eigen manier, ik vindt dat ik goed voor mijn paarden zorg doe ik dit niet dan krijg ik op mijn flik*er van mijn vader die (wat ik vindt ) een expert is op het gebied van dieren hij is homeopaties geneeskundige.
Maar ik vindt het niet prettig als de naturals zeggen dat ik niet goed voor mijn paarden zorg omdat ik geen naturals ben
) en ik vind het onzin om te zeggen dat de meeste naturals roepen dat je bijvoorbeeld per se boomloos moet rijden. Die ken ik niet, hoor
. Het is dat ik een jong paard heb, die ik (nog) niet intensief berij, die lichamelijk nog erg gaat veranderen de komende jaren en dat ik graag mijn paard 'voel', dus vandaar een flexibel boomloos zadel, die zich vormt naar mijn paard's lichaam. Ik kan best wat betalen, maar om elk half jaar een nieuw boomzadel op te hoesten (want ik vind het een vereiste dat mijn paard een goed passend zadel draagt, gaat mij wat ver. Moet je eens kijken onder de boomrijders hoeveel mensen er met een slecht passend zadel rijden
Daar schrik je van!).
. En het (oude) paard van mijn vriendin, die wel elke avond naar binnen gaat, staat ook bij het hek te wachten. Of het nou regent of niet, ze weet dat ze eten krijgt, dus ja, ik kan dat beestje wel begrijpen.