Karin schreef:Ja hoor, prima, start maar een nieuw topic.
Ik baal alleen flink van mensen die naast me staan, hun sigaret opsteken, hun rook mijn kant op blazen en als ik vraag of ze dat niet willen doen, mij aankijken of ik dood kan vallen. Daar baal ik van, en daar doel ik op. En het feit dat het schijnbaar 'normaal' is dat er in kroegen e.d. zoveel gerookt wordt. Als ik daar niet tegen kan, moet ik maar thuisblijven? Rook wordt je aan alle kanten opgedrongen. Ik houd er niet van als geloofsaspecten mij worden opgedrongen, maar daar kun je nog je schouders voor ophalen, ene oor in, andere oor uit. Voor rook moet je letterlijk vluchten. Dat is waar ik op doel, en ik hoop niet dat het overkomt alsof ik alle rokers over een kam scheer. Er zijn er genoeg die wèl respecteren dat er in mijn huis en auto niet gerookt mag worden. Maar dat zijn vrienden en bekenden die mijn beweegredenen snappen. Van wildvreemden in trein en manegekantine heb ik het blijkbaar maar te pikken dat ze mijn adem afsnijden (en die van anderen, gezond of minder gezond). En dat is MIJN punt in deze hele discussie over roken.
Dat soort lui moeten ze zelf een dag in een hokje zetten, waar continu rook in hun gezicht wordt geblazen.
Ik vind het ook JOU recht om te zeggen dat er niet in jou huis en auto gerookt mag worden, sterker nog, als jij bij mij bent en jij kan er niet tegen, zal ik geen sigaret opsteken....... Ik wil jou niet tot last zijn, maar dan niet tegensputeren als ik samen met jou een ommetje wil maken, om een sigarteje te roken.... 
Nee dat is dollen, gaan we wel op het balkon staan.......
Op verjaardagen vind ik het ook erg, in mijn eigen huis, als iedereen maar gaat zitten paffen, brrr, dan zeg IK er zelfs wat van.......je kunt niet eens normaal ademen.
Maar verder vind ik dat wanneer iemand rookt, mensen niet net moeten gaan doen of je een besmettelijke ziekte hebben. Er zijn wel degelijk asocialen hoor, daar baal ik ook van, want die verpesten het voor de rest.
Ach roken gaat niet over rozen.......
Zo en nu eerst een sigaretje....